abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142987495
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, zo kan je het natuurlijk allemaal rechtlullen. Of kijk je ook naar de huizen die voor of bóven de verkoopprijs weg zijn, of maar een week te koop stonden?

M'n huis had ook vraagprijs 225. Minder dan 10k er af gegaan en binnen anderhalve week verkocht. Zo kan het ook. Én in mijn straat gingen er huisjes varierend van 165 - 235k. Maar als er iemand met 170k als bod was gekomen had ik hem toch echt wel even in z'n gezicht uitgelachen.
Rechtlullen?
Waarom zou ik kijken naar huizen die verkocht zijn? Als een huis voor 230 verkocht is, terwijl ik nog hoopte op prijsverlaging is dat gewoon pech voor mij. Het kan alle kanten op.

Ik zoek gewoon een huis. Als die te duur is kan ik hem niet kopen. Als die later goedkoper is kan ik hem wel kopen. Of moet ik dan denken 'ach wat zielig dat hij goedkoper is geworden, dan koop ik hem maar niet'.?
pi_142987543
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Rechtlullen?
Waarom zou ik kijken naar huizen die verkocht zijn?
Ik ben niet zo geïnteresseerd in het wel en wee van de gehele huizenmarkt en alle verkopers.
Ik zoek gewoon een huis. Als die te duur is kan ik hem niet kopen. Als die later goedkoper is kan ik hem wel kopen. Of moet ik dan denken 'ach wat zielig dat hij goedkoper is geworden, dan koop ik hem maar niet'.?
Nee, maar dit wordt weer zo'n topic waar word gedaan alsof het een kwestie van wachten is. Als je een huis van 400k ziet kan je 'm best voor 190 kopen, als je maar lang genoeg wacht!

Het gaat heus soms wel op, er dalen nu eenmaal huizen in vraagprijs, maar het gaat ook vaak zat NIET op. Dus het hele 'ik kijk in een lijstje en dan zie ik zoveel huizen zakken in vraagprijs of lang te koop staan', is niet direct een reden waarom jij een specifiek huis ver onder de vraagprijs kan kopen. Dat is toch echt per huis verschillend.
pi_142987571
Bij de koop van mijn huis had ik ook gelijk een eindbod gedaan. Vraagprijs was ¤ 224.500 en mijn bod was ¤ 195.000. Het huis stond eerst voor ¤239.000. Na 3 weken onderhandelen zijn ze akkoord gegaan. Maar het huis stond al enige tijd leeg en de hypotheek was afbetaald. De erven wilde er vanaf sinds moeder in het bejaardenhuis zat. Dat heeft bij mij wel meegeholpen om het voor " weinig" te kunnen kopen. De term eindbod snapten ze alleen niet want ze bleven terugkomen met een tegenbod. Bijna was de koop niet doorgegaan omdat ze niet onder de 2 ton wilden zakken en ik wilde niet over de 2 ton gaan. Een week later belde ze onverwachts toch om met mijn bod akkoord te gaan.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_142987602
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, maar dit wordt weer zo'n topic waar word gedaan alsof het een kwestie van wachten is. Als je een huis van 400k ziet kan je 'm best voor 190 kopen, als je maar lang genoeg wacht!

Het gaat heus soms wel op, er dalen nu eenmaal huizen in vraagprijs, maar het gaat ook vaak zat NIET op. Dus het hele 'ik kijk in een lijstje en dan zie ik zoveel huizen zakken in vraagprijs of lang te koop staan', is niet direct een reden waarom jij een specifiek huis ver onder de vraagprijs kan kopen. Dat is toch echt per huis verschillend.
Dat wordt ook niet beweerd volgens mij hoor, tuurlijk moet je wel reëel blijven.
Ik heb dat lijstje alleen omdat ik interesse heb in dat specifieke huis, niet om te vergelijken met andere huizen of om daarmee mijn strategie te bepalen.
Een huis wat nu te duur is, maar wat ik wel erg leuk vind, kan over een jaar misschien verlaagd zijn zodat ik hem wel kan kopen. Als dat niet zo is is dat jammer. Op naar het volgende huis.
pi_142987730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:38 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet beweerd volgens mij hoor, tuurlijk moet je wel reëel blijven.
Ik heb dat lijstje alleen omdat ik interesse heb in dat specifieke huis, niet om te vergelijken met andere huizen of om daarmee mijn strategie te bepalen.
Een huis wat nu te duur is, maar wat ik wel erg leuk vind, kan over een jaar misschien verlaagd zijn zodat ik hem wel kan kopen. Als dat niet zo is is dat jammer. Op naar het volgende huis.
En hoe lang willen jullie wachten?
Make my day!
pi_142987750
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:37 schreef Wolken het volgende:
Bij de koop van mijn huis had ik ook gelijk een eindbod gedaan. Vraagprijs was ¤ 224.500 en mijn bod was ¤ 195.000. Het huis stond eerst voor ¤239.000. Na 3 weken onderhandelen zijn ze akkoord gegaan. Maar het huis stond al enige tijd leeg en de hypotheek was afbetaald. De erven wilde er vanaf sinds moeder in het bejaardenhuis zat. Dat heeft bij mij wel meegeholpen om het voor " weinig" te kunnen kopen. De term eindbod snapten ze alleen niet want ze bleven terugkomen met een tegenbod. Bijna was de koop niet doorgegaan omdat ze niet onder de 2 ton wilden zakken en ik wilde niet over de 2 ton gaan. Een week later belde ze onverwachts toch om met mijn bod akkoord te gaan.
Blomke, lees je dat :o
pi_142987751
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:44 schreef agter het volgende:

[..]

En hoe lang willen jullie wachten?
Tot we een (voor ons) geweldig huis hebben gevonden voor een prima prijs.
We hebben geen haast, kunnen hier ook nog wel 10 jaar wonen.
pi_142987790
Maar ik denk dat het binnen nu en een jaar wel gaat lukken.
pi_142987830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:45 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Tot we een (voor ons) geweldig huis hebben gevonden voor een prima prijs.
We hebben geen haast, kunnen hier ook nog wel 10 jaar wonen.
Merk dat hier (Utrecht) sommige huizen al weer omhoog gaan in prijs.
Dat zou vervelend voor jullie zijn.

Goed kijken dus. :)
En mss niet te lang wachten?
Make my day!
pi_142987883
Markt is zeer zeker weer aan het aantrekken, vooral in het segment waar jullie zoeken omdat dit nog net voor starters interessant is. Dus in dat opzicht kan te lang wachten ook tegen je gaan werken.

Daarom zou ik dus ook gewoon kijken wat leuke huizen zijn, ga er eens bezichtigingen, en als je iets écht leuk vindt; kijk of je er uit kan komen. Minder vasthouden aan al die randzaken en 'Ik wil max X betalen want een ander huis ging voor Y'. En ook de knoop durven doorhakken, op Funda blijven er leuke huizen bijkomen, als je iets wil kopen moet je op een gegeven moment de sprong gewoon wagen.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2014 13:52:14 ]
pi_142987984
Ligt voor 100% aan de taxatiewaarde die is bepalend voor koper en verkoper, daar kan eens 10 k tussen zitten maar meer ook niet.
Ze zouden wel gek zijn om jou 30 k kado te doen.
pi_142988033
Klopt, juist door de aantrekkende markt zijn we nu wat serieuzer bezig met de huizenjacht. Hiervoor was het echt eens in de zoveel tijd eens wat bezichtigen.

Die maximum prijs van ons was ook mede gebaseerd op een lineaire lening, dat lijkt ons wel interessant. Maar als we echt iets vinden voor boven ons budget kunnen we altijd nog voor een annuïteitenhypotheek gaan natuurlijk.
pi_142988112
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
Markt is zeer zeker weer aan het aantrekken, vooral in het segment waar jullie zoeken omdat dit nog net voor starters interessant is. Dus in dat opzicht kan te lang wachten ook tegen je gaan werken.

Daarom zou ik dus ook gewoon kijken wat leuke huizen zijn, ga er eens bezichtigingen, en als je iets écht leuk vindt; kijk of je er uit kan komen. Minder vasthouden aan al die randzaken en 'Ik wil max X betalen want een ander huis ging voor Y'. En ook de knoop durven doorhakken, op Funda blijven er leuke huizen bijkomen, als je iets wil kopen moet je op een gegeven moment de sprong gewoon wagen.
Dit.
Maar eerlijk, ik denk niet dat TS zal gaan kopen.
Die blijft voornamelijk alleen kijken. En dan gaat de markt weer omhoog, en vinden ze het te duur.
Want ja, mss komt er volgende maand een mooiere, leukere voor minder geld?
Make my day!
pi_142988161
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef agter het volgende:

[..]

Dit.
Maar eerlijk, ik denk niet dat TS zal gaan kopen.
Die blijft voornamelijk alleen kijken. En dan gaat de markt weer omhoog, en vinden ze het te duur.
Want ja, mss komt er volgende maand een mooiere, leukere voor minder geld?
Ik denk het wel.
pi_142988210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:03 schreef Jula123 het volgende:

[..]

Ik denk het wel.
Maar je weet nooit of die woning over maand niet veel goedkoper is. Of dat er een leukere te koop komt voor minder geld...
Make my day!
pi_142988360
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef agter het volgende:

[..]

Maar je weet nooit of die woning over maand niet veel goedkoper is. Of dat er een leukere te koop komt voor minder geld...
Klopt, maar daar is het me ook niet zo om te doen hoor, ik heb blijkbaar die indruk gegeven, maar wij zijn juist altijd vrij makkelijk en hele snelle beslissers.

De huizen die we tot nu toe hebben bekeken waren te klein, tegenover een speeltuin (incl keihard geschreeuw van kinderen), en te ver van het centrum af.
We hebben dus geen belachelijk eisenlijstje en als we ons huis hebben gevonden is het ook klaar, we blijven dan echt niet kijken wat we misschien allemaal misgelopen zijn.

Ons eerste huurhuis hebben we genomen zonder bezichtiging, ons 2e huurhuis hebben we in 3 minuten tijd bezichtigd (we stonden 11e op de lijst, dus we dachten dat we hem toch niet zouden krijgen). Meteen akkoord gegaan, verhuisd, klaar.
Alleen is kopen natuurlijk wel wat enger.
pi_142988576
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Toen ik m'n eerste huis kocht, bleek dat de makelaar in diezelfde wijk was opgegroeid en daar een slechte jeugd had gehad. In zijn ogen was de buurt nog steeds een griebusbuurt en kon de verkoper er dus niet te veel voor vragen. Resultaat: Bingo Blomke, met dank aan de makelaar met z'n gefrustreerde emoties.
Nederlandse campings staan dan ook niet echt aangeschreven als 'nette buurt'. Wel toeval dat je net een makelaar trof die ook op de camping woonde :Y
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:29:55 #93
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_142988940
Snap dit soort topics niet echt, er staan twee te koop voor 225k en eentje is verkocht voor 185k. Omdat die verkocht is zouden de andere twee ook nog maar dat bedrag waard zijn? Wat is dat voor kul redenatie.

Ooit bedacht dat het huis dat recent is verkocht lager kon zitten en wellicht snel van het huis af moest?

Mijn ouders hebben recent ook hun huis verkocht, identiek aan het huis van de buren welke een week daarvoor verkocht werd. Hij lag in scheiding en had geld zat, hij wou dus snel van het huis af. Nu hebben mijn ouders het huis (welke al 4 jaar te koop stond) voor 35k meer verkocht omdat het huis dit simpel weg waard is. Ze hadden hem ook niet voor minder verkocht.
pi_142989448
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:45 schreef Loveless85 het volgende:
Blomke, lees je dat :o
Ja natuurlijk lees ik dat..en dan heftig ejaculerend....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_142989624
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nederlandse campings staan dan ook niet echt aangeschreven als 'nette buurt'. Wel toeval dat je net een makelaar trof die ook op de camping woonde :Y
Ha, ha, is mij dat lachen! Ook toeval dat de campingplaatsen te koop waren en in 13 jaar vervijfvoudigden in prijs .... echt toeval..ha, ha!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:56:48 #96
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_142989739
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:37 schreef Wolken het volgende:
einbod en 3 weken onderhandelen. In.Een.Zin.
pi_142990183
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ha, ha, is mij dat lachen! Ook toeval dat de campingplaatsen te koop waren en in 13 jaar vervijfvoudigden in prijs .... echt toeval..ha, ha!
Grondprijzen zijn wel gestegen jah :Y
pi_142993847
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:56 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

einbod en 3 weken onderhandelen. In.Een.Zin.
Zij wilden onderhandelen en kwamen iedere keer met een nieuw tegenbod. Ik bleef gewoon bij mijn eindbod.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')