Rechtlullen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, zo kan je het natuurlijk allemaal rechtlullen. Of kijk je ook naar de huizen die voor of bóven de verkoopprijs weg zijn, of maar een week te koop stonden?
M'n huis had ook vraagprijs 225. Minder dan 10k er af gegaan en binnen anderhalve week verkocht. Zo kan het ook. Én in mijn straat gingen er huisjes varierend van 165 - 235k. Maar als er iemand met 170k als bod was gekomen had ik hem toch echt wel even in z'n gezicht uitgelachen.
Nee, maar dit wordt weer zo'n topic waar word gedaan alsof het een kwestie van wachten is. Als je een huis van 400k ziet kan je 'm best voor 190 kopen, als je maar lang genoeg wacht!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Rechtlullen?
Waarom zou ik kijken naar huizen die verkocht zijn?
Ik ben niet zo geïnteresseerd in het wel en wee van de gehele huizenmarkt en alle verkopers.
Ik zoek gewoon een huis. Als die te duur is kan ik hem niet kopen. Als die later goedkoper is kan ik hem wel kopen. Of moet ik dan denken 'ach wat zielig dat hij goedkoper is geworden, dan koop ik hem maar niet'.?
Dat wordt ook niet beweerd volgens mij hoor, tuurlijk moet je wel reëel blijven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, maar dit wordt weer zo'n topic waar word gedaan alsof het een kwestie van wachten is. Als je een huis van 400k ziet kan je 'm best voor 190 kopen, als je maar lang genoeg wacht!
Het gaat heus soms wel op, er dalen nu eenmaal huizen in vraagprijs, maar het gaat ook vaak zat NIET op. Dus het hele 'ik kijk in een lijstje en dan zie ik zoveel huizen zakken in vraagprijs of lang te koop staan', is niet direct een reden waarom jij een specifiek huis ver onder de vraagprijs kan kopen. Dat is toch echt per huis verschillend.
En hoe lang willen jullie wachten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:38 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Dat wordt ook niet beweerd volgens mij hoor, tuurlijk moet je wel reëel blijven.
Ik heb dat lijstje alleen omdat ik interesse heb in dat specifieke huis, niet om te vergelijken met andere huizen of om daarmee mijn strategie te bepalen.
Een huis wat nu te duur is, maar wat ik wel erg leuk vind, kan over een jaar misschien verlaagd zijn zodat ik hem wel kan kopen. Als dat niet zo is is dat jammer. Op naar het volgende huis.
Blomke, lees je datquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:37 schreef Wolken het volgende:
Bij de koop van mijn huis had ik ook gelijk een eindbod gedaan. Vraagprijs was ¤ 224.500 en mijn bod was ¤ 195.000. Het huis stond eerst voor ¤239.000. Na 3 weken onderhandelen zijn ze akkoord gegaan. Maar het huis stond al enige tijd leeg en de hypotheek was afbetaald. De erven wilde er vanaf sinds moeder in het bejaardenhuis zat. Dat heeft bij mij wel meegeholpen om het voor " weinig" te kunnen kopen. De term eindbod snapten ze alleen niet want ze bleven terugkomen met een tegenbod. Bijna was de koop niet doorgegaan omdat ze niet onder de 2 ton wilden zakken en ik wilde niet over de 2 ton gaan. Een week later belde ze onverwachts toch om met mijn bod akkoord te gaan.
Tot we een (voor ons) geweldig huis hebben gevonden voor een prima prijs.quote:
Merk dat hier (Utrecht) sommige huizen al weer omhoog gaan in prijs.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:45 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Tot we een (voor ons) geweldig huis hebben gevonden voor een prima prijs.
We hebben geen haast, kunnen hier ook nog wel 10 jaar wonen.
Dit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:51 schreef Loveless85 het volgende:
Markt is zeer zeker weer aan het aantrekken, vooral in het segment waar jullie zoeken omdat dit nog net voor starters interessant is. Dus in dat opzicht kan te lang wachten ook tegen je gaan werken.
Daarom zou ik dus ook gewoon kijken wat leuke huizen zijn, ga er eens bezichtigingen, en als je iets écht leuk vindt; kijk of je er uit kan komen. Minder vasthouden aan al die randzaken en 'Ik wil max X betalen want een ander huis ging voor Y'. En ook de knoop durven doorhakken, op Funda blijven er leuke huizen bijkomen, als je iets wil kopen moet je op een gegeven moment de sprong gewoon wagen.
Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
Maar eerlijk, ik denk niet dat TS zal gaan kopen.
Die blijft voornamelijk alleen kijken. En dan gaat de markt weer omhoog, en vinden ze het te duur.
Want ja, mss komt er volgende maand een mooiere, leukere voor minder geld?
Maar je weet nooit of die woning over maand niet veel goedkoper is. Of dat er een leukere te koop komt voor minder geld...quote:
Klopt, maar daar is het me ook niet zo om te doen hoor, ik heb blijkbaar die indruk gegeven, maar wij zijn juist altijd vrij makkelijk en hele snelle beslissers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef agter het volgende:
[..]
Maar je weet nooit of die woning over maand niet veel goedkoper is. Of dat er een leukere te koop komt voor minder geld...
Nederlandse campings staan dan ook niet echt aangeschreven als 'nette buurt'. Wel toeval dat je net een makelaar trof die ook op de camping woondequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Toen ik m'n eerste huis kocht, bleek dat de makelaar in diezelfde wijk was opgegroeid en daar een slechte jeugd had gehad. In zijn ogen was de buurt nog steeds een griebusbuurt en kon de verkoper er dus niet te veel voor vragen. Resultaat: Bingo Blomke, met dank aan de makelaar met z'n gefrustreerde emoties.
Ja natuurlijk lees ik dat..en dan heftig ejaculerend....quote:
Ha, ha, is mij dat lachen! Ook toeval dat de campingplaatsen te koop waren en in 13 jaar vervijfvoudigden in prijs .... echt toeval..ha, ha!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nederlandse campings staan dan ook niet echt aangeschreven als 'nette buurt'. Wel toeval dat je net een makelaar trof die ook op de camping woonde
einbod en 3 weken onderhandelen. In.Een.Zin.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:37 schreef Wolken het volgende:
Bij de koop van mijn huis had ik ook gelijk een eindbod gedaan. Vraagprijs was ¤ 224.500 en mijn bod was ¤ 195.000. Het huis stond eerst voor ¤239.000. Na 3 weken onderhandelen zijn ze akkoord gegaan. Maar het huis stond al enige tijd leeg en de hypotheek was afbetaald. De erven wilde er vanaf sinds moeder in het bejaardenhuis zat. Dat heeft bij mij wel meegeholpen om het voor " weinig" te kunnen kopen. De term eindbod snapten ze alleen niet want ze bleven terugkomen met een tegenbod. Bijna was de koop niet doorgegaan omdat ze niet onder de 2 ton wilden zakken en ik wilde niet over de 2 ton gaan. Een week later belde ze onverwachts toch om met mijn bod akkoord te gaan.
Grondprijzen zijn wel gestegen jahquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ha, ha, is mij dat lachen! Ook toeval dat de campingplaatsen te koop waren en in 13 jaar vervijfvoudigden in prijs .... echt toeval..ha, ha!
Zij wilden onderhandelen en kwamen iedere keer met een nieuw tegenbod. Ik bleef gewoon bij mijn eindbod.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:56 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
einbod en 3 weken onderhandelen. In.Een.Zin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |