abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142970224
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142971380
fipo! :')

XM, ik heb niets meer te zeggen dan wat de anderen al hebben gezegd. Hoe gaat het in therapie?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:26:20 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142972377
Nee, heb haar niet verwaarloosd voor zover ik weet. Reageer morgen wat uitgebreider, nu echt te moe. Dank voor de reacties iig :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_142972854
XM klinkt als goed gehecht hoor. Eerst even bij mama en daarna het vertrouwen om naar de anderen te gaan. En Riley vindt elke man ook leuk. Bij een man is ze bijna nooit verlegen. Kleine mannengek heb ik

Vandaag slaapt Riley bij mijn ouders. Ik ben een avondje naar de bios gegaan (the fault in our stars) en ik vond het eigenlijk zielig om haar wakker te maken en mee te nemen.

Kyara doet jouw laptop weer gewoon?
pi_142972903
Ja, redelijk. In elk geval een nieuw toetsenbord ;)

Ik haak dus gewoon weer aan :)
pi_142974314
En ook nog even een *O* voor een dreumesmeisje dat grote zus is geworden! *O*
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:35:10 #7
378192 -mandy-
I am who I am
pi_142975286
Gefeliciteerd Twinkle *O* !
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_142982535

Ik ben er eigenlijk heel goed aan. Lig nog wel in het zkh omdat ik niet kon plassen }:| . Anders had ik gisteravond al lekker naar huis gemogen. Je ligt hier toch met een ander op de kamer met ook een baby.. heb echt niks geslapen. Maar dat komt wel weer. Adrenali e will do the trick O+

Katheter is er nu uit. Ik heb tot 10 uur de tijd om te plassen dus ben als een malle aan het drinken nu :D

Ik zal een dezer dagen het bevalverhaal posten in het daarvoor bestemde topic. En een foto.

XM ik wilde nog even op jouw hechtingsvraag reageren. Ik heb idd ook juist de indruk dat jouw dreumesje echt wel goed gehecht is. En dat idee heb ik omdat ze 'ongewenst' gewenst gedrag durft te laten zien aan jou. Kan je me nog volgen? Juist als je kindje zich veilig voelt bij jou, durft ze te laten zien hoe ze zich werkelijk voelt.

Ik heb er weleens dagen bij gehad dat Djenna niet te genieten was en ik echt niks goed kon doen. Dat zijn vermoeiende dagen. Overal om huilen, met spullen gooien, de hond achterna jagen.. noem maar op. Maar als ik het dan in mijn hoofd haal om met haar naar bv opa en oma te gaan, dan is ze het meest voorbeeldige kind ever. Als ze bij anderen is geweest en ik ben er zelf niet bij geweest, vraag ik ook altijd of ze een beetje lief is geweest. Zeker wanneer ze bij mij van tevoren dus een van haar buien had. Ik krijg echt altijd te horen dat het echt zon lieve meid is. Als ik dan vertel wat ze van tevoren bij mij heeft uitgespookt.. dan kijken ze je raar aan want dat verwachten ze totaal niet van haar :+

Djenna heeft gisteravond ook kennis gemaakt met broertje. Heel vertederend O+ . Broertje kreeg een kus en een aai toen we zeiden dat ze dat best mocht doen. En dat ie een keer huilde was ook wel interessant. En ze heeft mee geholpen met flesje geven. Maar daarna waren haar plastic bekers toch weer net wat interessanter :+

Nu nog een nieuwe balans zien te vinden de komende tijd. Gister overviel het me een klein beetje. Dacht ik zelfs even: zijn we niet te snel aan een tweede begonnen? Maar de tijd zal het leren :)
Ik zal dadelijk lichamelijk ook weer in staat zijn om dingen te ondernemen. Dat was zeg maar de afgelopen 20 weken niet te doen. Dus ik zal vast wel weer momentjes tussendoor kunnen creeeren om lekker met haar te voetballen of schommelen of weet ik wat :) . Looking forward! Want deze leeftijd is met momenten pittig.. maar ergens ook weer o zo leuk!
pi_142982557
Twinkle gefeliciteerd met Boaz.
De ontmoeting tussen zus en broertje klinkt O+
En wat een heldere uitleg over de hechting
pi_142982927
Aaah Twinkle, wat klinkt die ontmoeting lief O+ O+ O+

Het zal wel even duren voor je een ritme hebt. Van 1 naar 2 kinderen is (naar het schijnt :+ ) kan best wel heftig zijn. Maar dat is met elk leeftijdsverschil.
pi_142983194
Twinkle gefeliciteerd met Boaz. En die balans komt echt vanzelf goed maar geef het de tijd. Ik merkte dat ik vanaf dag 1 veel meer kon met deoudste dan hoogzwanger en was er ook nog manlief/kraam/visite voor de jongste.
Maar ga vooral genieten!!!
pi_142985120
Twinkle ik denk ook dat je het ritme wel gaat vinden :*

Hier een dreumes die voorkeuren gaat krijgen wat ze wil luisteren op YouTube. Schudt dus regelmatig nee als we een liedje of filmpje opzetten die mevrouw miet in gedachten had :+

Net even naar de stad gegaan. Daar zagen we teenslippers. Riley vond ze supermooi

pi_142986942
Welkom 'terug' Kyara! :P

Twinkle hier ook van harte gefeliciteerd. Wat ontzettend ontroerend, die ontmoeting O+ Lijkt Boaz op Djenna? Ben benieuwd naar je verhaal + foto! Ik hoop dat je snel op de been bent en je draai vindt met 2 kindjes.

Riley ik geef je groot gelijk! Mocht je ze kopen van mama? O-)

L heeft weer zijn ochtendslaapje niet gedaan. Hij was het uur voor zn middagslaapje behoorlijk chago. :X hij moet er nog een beetje aan wennen geloof ik. Gister sliep hij van 1 tot 3 en daarna om 8 uur naar bed. Vannacht heeft hij even flink gehuild. Sprong/ tandjes/ faaaaaase enzo :s)
pi_142993557
Fieder, toen bij ons het ochtendslaapje eraf ging, was hij ook nog erg moe aan het eind van de ochtend. Hij sliep dan ook nog een hele tijd van 11.30 tot 13.30/14 uur. Lastig met lunch en zo, maar anders was hij toch ook te moe om te eten...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142993804
Oh ja, van 2 naar 1 slaapje vond ik ook wat lastig.
Voldoende entertainment in de ochtend zorgde er wel voor dat ze door konden trekken tot een uurtje of 13.00 uur. Op dagen dat er niks gepland was, gingen ze s ochtends nog wel eventjes slapen.

Maar ik heb altijd zoveel mogelijk geprobeerd om ze alledrie tegelijk te laten slapen dus van 11.00 - 13.00 was hier niet echt een optie omdat M om 13.30 uur weer naar bed ging.
pi_142997656
Vandaag maar 45 min geslapen :o Hoop dat hij snel een nieuw ritme vindt met in ieder geval één lang slaapje -O-
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:09:16 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142999135
Ik zou nog even terugkomen op m'n post van gister. In spoiler zodat wie het niet interesseert, het kan overslaan :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben wel een nieuw autostoeltje voor haar! *O* waar ze eigenlijk gezien de nieuwe wetgeving dat je tot 15 maanden achteruit moet vervoeren in de auto, dus nog nog helemaal niet in mag. Maar ok.

En ze gaat woordjes zeggen! Bal, lamp, poes, eten, pappa, mauw, b(l)oem, vis, uit, die! en nee. Vooral die laatste twee zijn favoriet.

[ Bericht 5% gewijzigd door XcUZ_Me op 02-08-2014 22:58:21 ]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:10:16 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_142999160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:21 schreef Fieder het volgende:
Vandaag maar 45 min geslapen :o Hoop dat hij snel een nieuw ritme vindt met in ieder geval één lang slaapje -O-
Oef, das wel pittig ja.. Hier ook meestal 1 slaapje, maar dan wel 2,5 uur meestal...
pi_142999511
Xm volgens mij zoek je naar bevestiging dat het niet goed zit. En dat komt gewoon door je onzekerheid.

Een kind dat vrij, zelfstandig durft te spelen en op haar gemak is bij anderen komt op mij over als een zelfzeker kind. Ze voelt zich dus veilig. Dat is gewoon goed.

Hier vandaag eetstrijd. Meneer had nergens zin in. Behalve de taart bij de koffie bij opa en oma. }:|

En bijna op vakantie, morgen pakken, maandag weg. *O*
pi_143000600
Xme zal even wat dingen van kyan noemen.
- is het liefsr buiten. Het is dat hij de voordeur niet open krijgt anders zou hij daar de hele dag zijn. Met of zonder ons.
- gister op visite bij mijn tante op de camping. Direct op onderzoek ik was niet intressant. Her maakt hem niet uit of ik in de buurt ben of niet.
- fles was lang een strijd. De enige manier was liggens op de bank/bed niet bij ons.
- kyan is totaal niet eenkennig.
- huilt bij iedereen hysterisch als ze weg gaan, al is het de klusjesman die eenmalig bij ons over de vloer komt.

en ik maak me totaal niet druk om zijn hechting.
pi_143000804
Je doet Noor zo echt tekort XM.
Sarcasme. Herken het.
pi_143004925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:05 schreef Spirit82 het volgende:
Je doet Noor zo echt tekort XM.
Dat vind ik ook. En dat is ook naar waarom ik vroeg hoe het in therapie gaat, dat vraag ik echt uit interesse, want ik denk dat daar meer de oplossing ligt van dit 'probleem' dan in Noor of haar al dan niet afwijkende gedrag. Jammer dat daar geen antwoord op komt, maar is wellicht ook niet makkelijk om te delen. snap ik goed hoor :)

Een kindje is wie het is. Of het nu exact op de middenlijn wandelt, of er aan alle kanten buiten valt, het mag er zijn. Er is geen normaal, er is geen abnormaal. Er is een kind, met behoeftes en wensen, met likes en dislikes, en niets van dat al behoeft een waardeoordeel. Ik vind dat je erg de nadruk blijft leggen of hoe Noor het 'minder' doet, ik zag je van de week een aantal keer het woord kansloos gebruiken bij onjuist gebruik van een beker of eetgerei oid. Nu hang ik mogelijk te veel op aan dat woord (ik vind het een naar woord), maar daarmee doe je je dochter geen recht. Zij is wie zij is, en zij wil geen stukjes eten, en ze vindt drinken uit een beker niet tof. Het zij zo. Ze is er niet minder om dan een kind dat al die dingen tot in de puntjes beheerst. Want wie je bent is zo enorm veel meer dan welke kunstjes je laat zien.

Ik geloof dat kindjes nog niet veel moeten in hun leven. Groeien en ontwikkelen, that's it. En om dat te kunnen is er een klimaat nodig waarbinnen zij de ruimte krijgen om dit te doen op hun eigen tempo, op hun eigen manier, ook al doen alle kindjes van de hele wereld dat compleet anders. Er is geen goed of fout, alleen maar een kind dat haar ouders nodig heeft om haar onvoorwaardelijk te steunen. Ook als dat buiten alle marges valt, buiten alles wat het Grote Gele Boek voorspelt. Needless to say, ik heb een kind dat lak heeft aan gemiddelden. Net als wij. Want wie hij is, valt niet te vangen in een curve. Of in een lijst waarop je kunt afvinken welke trics hij al kan. Hij is. En dat is niet altijd makkelijk, niet altijd leuk, maar het is wel Sticker. En dat is prima, helemaal prima. Hij mag zijn zoals hij bedoeld is.

Dit alles is niet bedoeld als vervelende kritiek XM, maar ik zou zo graag zien dat je iets luchtiger kan omgaan met je dochter en daarmee het leven voor jullie allemaal wat makkelijker zal worden. Zoals ik het lees is er echt niets mis met Noor en is ze heel goed gehecht, ik hoop dat je het kan leren los laten.
pi_143005052
Twinkle, gefeliciteerd met je zoon! O+ Stoere naam!
pi_143005336
L-E, wat heb je dat mooi gezegd. Dat stuk over hechting enzo he, niet je minipost daarna, alhoewel ik het ook daar roerend mee eens ben.
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:31:06 #25
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143005601
+1 voor wat LE zegt. Mooi verwoord LE.

Wat goed van de autostoel XM :) . Ik zou me niet te druk maken om het niet achteruit vervoeren.
Was er nieuwe regelgeving dan??? Ik heb al wel gehoord dat isofix, en achteruit vervoeren wordt aangeraden maar is het al verplicht dan?
D zit ook in een groep I autostoel vooruit te kijken. We hadden die nog liggen van (8> 2 oudste kidsd, en is in prima staat.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')