abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145335515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:35 schreef hoas het volgende:
Evolutie is bewijsbaar, schepping niet.
Waar zijn dan de fossielen van miljarden tussenvorm van een eencellige tot de mens?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:22:36 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_145335655
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar zijn dan de fossielen van miljarden tussenvorm van een eencellige tot de mens?
Jij denkt dat alles wat dood gaat een fossiel wordt? En dat elk fossiel bewaard blijft en dan ook nog op een plek die ons uitkont weer naar boven komt om ontdekt te worden?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:23:22 #78
pi_145335682
Overigens blijkt uit het fossielenbestand overweldigend bewijs voor de evolutietheorie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_145335684
quote:

[..]

In de gesteentelagen? :?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_145335724
quote:

[..]

Er zijn hier drie belangrijke dingen die je je moet realiseren:

1) fossilisatie is een buitengewoon zeldzaam verschijnsel. Meestal gebeurt dat niet, en zeker eencelligen fossilliseren nooit.
2) de evolutietheorie is geenszins afhankelijk van bewijzen in de vorm van fossielen
3) er is niet zoiets als een 'tussenvorm', of beter gezegd: alles is een tussenvorm. Onze indeling in soorten is gebaseerd op de soorten die nu bestaan, en grotendeels arbitrair.

Er zijn echter wel ontzettend veel feiten die goed worden verklaard door, in overeenstemming zijn met en voorspeld zijn door de evolutietheorie. Er zijn maar weinig theorieen die dusdanig stevig gegrond zijn in de emperische werkelijkheid.

Dit is wat dat betreft wel een fraai overzicht:

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Er is dusdanig veel feitenmateriaal dat ik niet weet waar ik uberhaupt zou moeten beginnen. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145335755
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt dat alles wat dood gaat een fossiel wordt? En dat elk fossiel bewaard blijft en dan ook nog op een plek die ons uitkont weer naar boven komt om ontdekt te worden?
Je zou iets van bewijs verwachten.

Wat wel gevonden is:

- In Zuid-Afrika is een gegroefde metalen bol gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Antelope, Springs, Utah, werd een schoenafdruk gevonden uit het Cambrium.
- In Dorchester, Massachusetts, is een metalen vaas gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Schotland is een ijzeren spijker gevonden, die stamt uit het Devoon.
- Een gouden draad in een steen is gevonden in Tweed, Engeland uit het Carboon.
- Een ijzeren pot is gevonden in Wilburton, Oklahoma, ook uit het Carboon.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:25:33 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145335763
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat het niet zeker is dat het exact zo gegaan is.
Ligt eraan wat je met 'zeker' bedoelt. Als je met 'zeker' bedoelt dat het onomstotelijk vaststaat, dan heb je gelijk. Maar dat is ook een triviale opmerking: de evolutietheorie pretendeert niet onomstotelijk vast te staan, noch leent het wetenschappelijke concept 'theorie' zich voor zo'n mate van zekerheid.
Als je met 'zeker' bedoelt dat er nog twijfel bestaat over de juistheid van de evolutietheorie, dan heb je echter ongelijk. Geen enkele gerespecteerde bioloog twijfelt er nog aan of evolutie werkelijk plaats heeft gevonden (en nog steeds plaatsvindt!). Sommige details, zoals de juistheid van de red queen hypothesis, moeten nog worden gladgestreken en dat is waar biologen over steggelen. Maar geen enkele bioloog vermoedt dat de principes van evolutie niet waar zijn.

Kortom: staat het 100% vast dat het zo gebeurd is? Nee. Is er ook maar enige twijfel dat het niet zo gebeurd is? Ook nee.
pi_145335879
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat wel gevonden is:

- In Zuid-Afrika is een gegroefde metalen bol gevonden uit het precambische tijdperk.
- In Dorchester, Massachusetts, is een metalen vaas gevonden uit het precambische tijdperk.
Een paar goede bronnen hiervan zou wel fijn zijn.

Dat even terzijde: wil je zeggen dat dit aanleiding geeft om te denken dat de menselijke soort niet 200.000 jaar oud is, maar 500 miljoen? Dat idee heeft nogal wat problemen lijkt me.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:28:57 #84
230491 Zith
pls tip
pi_145335899
In 2014 nog hierover discussieren :')

Trouwens TS, waarom noem je alleen deze twee mogelijkheden en niet alle andere beginselen van de duizenden andere geloven die ooit bestonden? Of is het verhaal van God geloofwaardiger dan die van de Vikingen ehh? :s)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145335911
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

Er zijn nog nooit schoenafdrukken gevonden uit het cambrium
er is nooit een metalen vaas gevonden uit het pre cambrium
en de rest is ook nooit gevonden
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:32:09 #86
230491 Zith
pls tip
pi_145336009
Hij bedoelt waarschijnlijk (onderandere) dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Dorchester_Pot

...Wat natuurlijk enorme onzin is.

quote:
"it is difficult to understand why anyone might take this report seriously"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145336027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn hier drie belangrijke dingen die je je moet realiseren:

1) fossilisatie is een buitengewoon zeldzaam verschijnsel. Meestal gebeurt dat niet, en zeker eencelligen fossilliseren nooit.
2) de evolutietheorie is geenszins afhankelijk van bewijzen in de vorm van fossielen
3) er is niet zoiets als een 'tussenvorm', of beter gezegd: alles is een tussenvorm. Onze indeling in soorten is gebaseerd op de soorten die nu bestaan, en grotendeels arbitrair.

Er zijn echter wel ontzettend veel feiten die goed worden verklaard door, in overeenstemming zijn met en voorspeld zijn door de evolutietheorie. Er zijn maar weinig theorieen die dusdanig stevig gegrond zijn in de emperische werkelijkheid.

Dit is wat dat betreft wel een fraai overzicht:

http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/

Er is dusdanig veel feitenmateriaal dat ik niet weet waar ik uberhaupt zou moeten beginnen. :)
Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie. Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...

De vraag is dan ook nog waar de gemeenschappelijke voorouder van de mens en de aap vandaan is gekomen.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2014 @ 17:34:27 #88
230491 Zith
pls tip
pi_145336078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie. Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...

De vraag is dan ook nog waar de gemeenschappelijke voorouder van de mens en de aap vandaan is gekomen.
Jeetje, je snapt echt niets van de wetenschap he? Maar gelukkig heb je 'genoeg sites' gelezen!

Btw, als je ooit nog wat echte literatuur wilt lezen kan ik je wel wat peer-reviewed artikelen sturen.

...echt... aan de ene kant accepteer je het meest simpele - niet peerreviewed - bewijs mogelijk

quote:
genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie
en aan de andere kant val je de wetenschap aan op hun werking dat ze zich richten op falsificeren en dus niet het bewijzen van...

quote:
Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen
Moet makkelijk leven zijn in jouw wereld.
pi_145336180
quote:

[..]

Er zijn ook genoeg sites te vinden met bewijzen tegen de evolutie.
Het lullige is dat niet 1 daarvan ooit een probleem is gebleken voor de theorie. Ik verwijs wat dat betreft graag naar de twee videos die ik heb gepost op 2 augustus, 10:11.

quote:

Die kan ik hier ook wel even neergooien, maar zo komt er nooit een discussie natuurlijk. Als zelfs wetenschappers na intensief onderzoek al niets sluitend kunnen bewijzen...
Nogmaals, zo werkt wetenschap niet.

quote:

Er is niet zoiets als 'de aap'. 'De aap' is geen soort. Als het gaat om de gemeenschappelijke voorouder van de mens en andere primaten, dan is dat juist iets dat vrij stevig door de feiten wordt bevestigd. Een fragment uit de presentatie van Ken Miller:

Uiteindelijk is ook die voorouder weer het resultaat van evolutie. 1 en ander hebben we op zich vrij veel informatie over, het is de vraag hoever terug je precies wilt kijken.
pi_145336235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een paar goede bronnen hiervan zou wel fijn zijn.

Dat even terzijde: wil je zeggen dat dit aanleiding geeft om te denken dat de menselijke soort niet 200.000 jaar oud is, maar 500 miljoen? Dat idee heeft nogal wat problemen lijkt me.
Nee, ik wil daarmee zeggen dat de evolutietheorie niet zo bewezen is zoals veel mensen denken.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:39:11 #91
pi_145336244
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

:D Dus jij gelooft dat de moderne mens in het precambrium al rondliep in zijn huidige vorm? Enig idee hoe lang dat geleden is en hoe de omstandigheden op aarde toen waren? Ik ga niet eens om een bron vragen want hier is geen goede bron van.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:41:06 #92
pi_145336309
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, ik wil daarmee zeggen dat de evolutietheorie niet zo bewezen is zoals veel mensen denken.
Ah, oké. Ik denk dat je je daarin vergist, er kan best goed geschat worden hoe oud een fossiel is. Dat er fouten worden gemaakt van de grootte die jij noemt lijkt me op zijn minst onwaarschijnlijk. Daarbij, zoals al gezegd is de positie van de evolutietheorie niet afhankelijk van fossielen.
pi_145336310
Huh? Gaan we nu serieus aan de evolutie twijfelen? Waarom? Iedereen kan het zien, het is volop bewezen en te gebruiken.
pi_145336336
quote:

[..]

Nogmaals, bronnen zouden fijn zijn.

Maar even aangenomen dat die beweringen die je doet geen onzin zijn (voor het moment neem ik aan dat ze dat wel zijn), waar zou dat dan volgens jou op duiden?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:42:14 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336342
quote:

[..]

Wat wel gevonden is:

Hoaxes en onjuiste classificaties:

- De Klerksdorpbollen zijn gevormd door natuurlijke processen.
- De schoenafdruk is gevormd uit verschillende elementen die los van elkaar staan en buiten de 'afdruk' doorlopen
- De Dorchester pot is een gewone kandelaar waarvan geen aanwijzing is dat die in een steen uit het precambrische tijdperk kwam.
- Er is geen reden om aan te nemen dat de ijzeren spijker uit Kingoodie, Schotland, stamt uit het Devoon.
- De gouden draad uit Rutherford is waarschijnlijk een hoax.
- De ijzeren pot uit Oklahoma is ook een hoax.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:44:18 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336400
quote:

[..]

Het bestaan van God is ook nog nooit sluitend bewezen. Sterker nog, de bewijzen voor evolutie zijn stukken beter dan de bewijzen voor God. Waarom zou iemand daarom dan in God geloven?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:45:06 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145336429
quote:

[..]

Hij is wel bewezen zoals veel mensen denken. Hij is niet bewezen in de strikte vorm van het woord, wel in de populaire zin van het woord.
pi_145336465
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Overigens blijkt uit het fossielenbestand overweldigend bewijs voor de evolutietheorie.
Niet zo overweldigend als het DNA van ieder levend organisme dat op aarde leeft
pi_145336604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:46 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Niet zo overweldigend als het DNA van ieder levend organisme dat op aarde leeft
Dit inderdaad. Het spreekt wellicht minder tot de verbeelding, maar DNA geeft ons ongekend veel details.
pi_145336704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lullige is dat niet 1 daarvan ooit een probleem is gebleken voor de theorie. Ik verwijs wat dat betreft graag naar de twee videos die ik heb gepost op 2 augustus, 10:11.

[..]

Nogmaals, zo werkt wetenschap niet.

[..]

Er is niet zoiets als 'de aap'. 'De aap' is geen soort. Als het gaat om de gemeenschappelijke voorouder van de mens en andere primaten, dan is dat juist iets dat vrij stevig door de feiten wordt bevestigd. Een fragment uit de presentatie van Ken Miller:

Uiteindelijk is ook die voorouder weer het resultaat van evolutie. 1 en ander hebben we op zich vrij veel informatie over, het is de vraag hoever terug je precies wilt kijken.
Blijft toch de vraag waar de overgangsvormen tussen bijvoorbeeld eencelligen en andere soorten zijn. Je zou toch een soort van overgangstijdlijn moeten kunnen maken. De overgangsvormen zouden behoorlijk talrijk aanwezig moeten zijn.

Ik zal zo het filmpje eens bekijken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')