abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:27:51 #1
412559 floodz
You have to be someone
pi_142968183
Wat is jullie FOK!ers mening, Evolutietheorie of Scheppingtheorie?
Natuurwetenschap of God?
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
pi_142968423
Evolutietheorie gaat tegen de natuurwetenschappen in.
pi_142968485
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:33 schreef
jatochneetoch
het volgende:

Evolutietheorie gaat tegen de natuurwetenschappen in.
Trolol trolololol
pi_142968523
Evolutie is bewijsbaar, schepping niet.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:36:10 #5
412559 floodz
You have to be someone
pi_142968532
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Trolol trolololol
trolololol, naja ik heb hier een boek liggen, ''Raadsel van alles wat leeft'' van Jan Paul Schutten.
Ik ben niet bekend op dit gebied dus ik zeg ook maar wat, maar ik ben benieuwd wat jullie er van denken:')
pi_142968729
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Trolol trolololol
http://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie
pi_142968766
Iets wat bewezen, heb je het door hoe werkt. Je kunt het gebruiken voor iets. Dan is geen schepping meer, maar je bent er bewust van.

Iets wat niet kan bewezen en je begrijpt niet hoe dat zit of werkt. Je bent nog altijd aan leren begrijpen.
Je kunt het nog niet gebruiken voor iets.
Dan is voor schepping, je bent nog niet bewust van en je bent op ontdekkingsreis.

Als je alles weet (letterlijk en figuurlijk), dan ben je een god. Anders niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_142968995
Zeker en vast, de paus had een drukke week.
pi_142969111
Ik heb me er nooit in verdiept maar de bijbel is een sprookjesboek met mooie verhalen die never nooit echt gebeurd kunnen zijn. Dat is wat ik het eerst dacht toen ik godsdienst kreeg op school. Mijn leraar destijds zei altijd dat alles wat je denkt en doet vanuit onze lieve heer komt. Toen ie me betrapte met een spiekbriefje in de bijbel dacht ie er ineens anders over toen ik zei dat god wilde dat ik spiekte. Ik kreeg toch een één voor de moeite en mocht de klas uit.
pi_142969126
quote:
Evolutie is niet in strijd met de tweede wet van de thermodynamica, simpelweg omdat het universum uitdijt. Stel dat het universum een bol is met straal R, en die straal wordt steeds groter. De maximale "toegestane" entropie stijgt dan proportioneel met R2, de feitelijke entropie stijgt echter langzamer. Vergelijk het met een afgesloten kamer met een dichte deur. In die kamer is de entropie maximaal, maar wanneer je de deur open zet is de ruimte opeens veel groter en stijgt de entropie dus nog verder ondanks dat hij daarvoor al maximaal was, terwijl er ondertussen dus ook delen in de ruimte "geordend" zullen zijn. Orde en entropie die moet toenemen sluiten elkaar dus niet uit.
pi_142969982
quote:
Ja ik weet wat dat is, ik ben natuurkunde student.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:28:27 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142970296
quote:
quote:
De ongelijke verdeling van macroscopische grootheden in een geïsoleerd systeem (dat wil zeggen met een vast volume, zonder dat er energie in of uit kan) neigt dus op statistische gronden tot afvlakken van die ongelijkmatigheden.
Je begrijpt het dik gedrukte gewoon niet zo goed?

Verder TS, de evolutietheorie verklaart de biodiversieteit om deze planeet, maar sluit eventuele goddelijke entiteit niet uit. Afhankelijk van je definitie van een goddelijke entiteit en de eigenschappen die je dat toedicht sluit de wetenschap zoiets niet uit.

Hoe dan ook, het is niet bepaald een keuze zo makkelijk als jij het voorstelt.

Als je iets over biologie wilt leren, dan zal je gewoon de evolutietheorie moeten accepteren. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142970681
Evolutietheorie en scheppingstheorie hebben eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken. Bij de evolutietheorie gaat het om de verandering van leven door mutatie en/of verandering van omgeving, terwijl de scheppingstheorie richt op het ontstaan van leven. Theoretisch gezien zouden ze allebei kunnen bestaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_142970715
Geen van beide, gewoon genieten want morgen kan het al afgelopen zijn.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:49:34 #16
429181 ToetjeMetChocola
En etiam mea signature
pi_142971049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:40 schreef Nober het volgende:
Geen van beide, gewoon genieten want morgen kan het al afgelopen zijn.
Dat is zeker waar als je dit soort video's ziet...
Het beste voor de mens is: Biddend in je gemoed uitsluitend Jezus volgen, daarin volharden, daaruit alles laten voortvloeien, daarop terugvallen.
pi_142971301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Iets wat bewezen, heb je het door hoe werkt. Je kunt het gebruiken voor iets. Dan is geen schepping meer, maar je bent er bewust van.

Iets wat niet kan bewezen en je begrijpt niet hoe dat zit of werkt. Je bent nog altijd aan leren begrijpen.
Je kunt het nog niet gebruiken voor iets.
Dan is voor schepping, je bent nog niet bewust van en je bent op ontdekkingsreis.

Als je alles weet (letterlijk en figuurlijk), dan ben je een god. Anders niet.
En voor hetzelfde geld is "onze waarheid" een illusie.

Hoe ga je dat dan bewijzen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:31:50 #18
412559 floodz
You have to be someone
pi_142972594
J
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:39 schreef Morrigan het volgende:
Evolutietheorie en scheppingstheorie hebben eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken. Bij de evolutietheorie gaat het om de verandering van leven door mutatie en/of verandering van omgeving, terwijl de scheppingstheorie richt op het ontstaan van leven. Theoretisch gezien zouden ze allebei kunnen bestaan.
Ja, maar de evolutietheorie zegt dat de mens dus door mutatie is ontstaan uit een eencellig iets en in de jaren is ontwikkeld , terwijl de scheppingstheorie de mens op de 6e dag is ontwikkeld, zomaar uit het niets zonder mutatie. dat is wel een verschil. volgens de scheppingstheorie is de wereld die we nu kennen in 6 dagen gemaakt.

Ook is volgens de bijbel de aarde een paar duizend jaar oud. En er is bewijs dat de aarde/heelal dus al miljarden jaren bestaat.
pi_142973131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:31 schreef floodz het volgende:
J

[..]

Ja, maar de evolutietheorie zegt dat de mens dus door mutatie is ontstaan uit een eencellig iets en in de jaren is ontwikkeld , terwijl de scheppingstheorie de mens op de 6e dag is ontwikkeld, zomaar uit het niets zonder mutatie. dat is wel een verschil. volgens de scheppingstheorie is de wereld die we nu kennen in 6 dagen gemaakt.

Ook is volgens de bijbel de aarde een paar duizend jaar oud. En er is bewijs dat de aarde/heelal dus al miljarden jaren bestaat.
Er is niet zoiets als de scheppingstheorie. Het bijbelse verhaal is slechts een van vele duizenden. Bovendien zijn veel christenen het er tegenwoordig wel over eens dat het scheppingsverhaal uit Genesis niet letterlijk genomen dient te worden. Evolutietheorie sluit de letterlijke bijbelse versie inderdaad uit, maar evolutie sluit een hogere macht die aan het begin van het universum stond en voor abiogenese gezorgd heeft bv niet uit. Niet dat er ook maar enige reden is om aan te nemen dat zo'n macht er is, maar dat is een ander verhaal.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:50:34 #20
224960 highender
Travellin' Light
pi_142981647
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:50 schreef highender het volgende:
Alsof een verhaal en een theorie ook maar enigszins vergelijkbaar zijn.
Een theorie is ook verhaal :')
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 03:20:35 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_142981862
Wij hebben het begrip 'evolutie' bedacht cq geschapen. En de manier waarop die bewezen is volgens de door ons geschapen regels van logica. In die zin scheppen wij onze eigen werkelijkheid. Proberen orde te scheppen in de door ons gevonden chaos. Pogen het bestaan te vangen in wiskunde.

Maar als je gewoon een antwoord wilt: evolutietheorie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:06:26 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_142983018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:50 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Evolutie is niet in strijd met de tweede wet van de thermodynamica, simpelweg omdat het universum uitdijt. Stel dat het universum een bol is met straal R, en die straal wordt steeds groter. De maximale "toegestane" entropie stijgt dan proportioneel met R2, de feitelijke entropie stijgt echter langzamer. Vergelijk het met een afgesloten kamer met een dichte deur. In die kamer is de entropie maximaal, maar wanneer je de deur open zet is de ruimte opeens veel groter en stijgt de entropie dus nog verder ondanks dat hij daarvoor al maximaal was, terwijl er ondertussen dus ook delen in de ruimte "geordend" zullen zijn. Orde en entropie die moet toenemen sluiten elkaar dus niet uit.
Aangezien dit toch een kansloos topic is, even een vraagje over entropie aan iemand die er kennelijk verstand van heeft:

Wat is entropie precies? In de informatiewetenschap is het maximale chaos, een systeem zo random dat je uit geen enkele informatie andere informatie kunt afleiden. Maar ik heb eens gelezen dat maximale entropie in de natuurkunde inhoudt dat er een perfect gelijke verdeling van energie is, waardoor er geen impuls meer is om energie te gelijkschakelen en dus geen beweging meer (Maxwell's demon etc.). Kun jij me daar wat meer over vertellen?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:08:07 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142983028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Aangezien dit toch een kansloos topic is, even een vraagje over entropie aan iemand die er kennelijk verstand van heeft:

Wat is entropie precies? In de informatiewetenschap is het maximale chaos, een systeem zo random dat je uit geen enkele informatie andere informatie kunt afleiden. Maar ik heb eens gelezen dat maximale entropie in de natuurkunde inhoudt dat er een perfect gelijke verdeling van energie is, waardoor er geen impuls meer is om energie te gelijkschakelen en dus geen beweging meer (Maxwell's demon etc.). Kun jij me daar wat meer over vertellen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 09:15:16 #25
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142983069

[ Bericht 41% gewijzigd door Semisane op 02-08-2014 09:26:44 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')