abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142958785
Google kan mij onvoldoende helpen, te veel tegenstrijdige berichten. Dus vraag het hier maar even. In de slaapkamers zit glasvezelbehang wat door vorige bewoners lelijk aangebracht is. Het liefst zou ik de wanden opnieuw stucen. Moet ik dan eerst het behang verwijderen of kan ik daar gewoon overheen stucen??

Op zich lijkt het verwijderen van het behang 'veiliger', maar is natuurlijk wel een K-klus. Zeker met glasvezelbehang.
pi_142958917
Eraf halen is sowieso beter! Je moet het nat maken met een spons en dan eraf steken met een groot plamuur mes! ^O^
pi_142959070
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:36 schreef Barney-Stinson het volgende:
Eraf halen is sowieso beter! Je moet het nat maken met een spons en dan eraf steken met een groot plamuur mes! ^O^
Plantenspuit en fohn, werkt perfect. Ik zou het er iig wel afhalen.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:45:39 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142959211
niet verwijderen en stucen is zonde van je geld.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142959258
Beter wat meer moeite erin steken (!) om het netjes te krijgen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142959571
Tja twijfel, kijk om scheuren weg te werken gebruiken ze ook glasvezel
Om de zuigende werking van de muur op te heffen gebruiken ze weleens behanglijm.
Ik zou zeggen als het een open structuur heeft en niet gesausd is, lekker laten zitten, maar dat beoordeel ik op afstand.
Anders kun je nog de plakbandproef doen, stuk ducktape plakken en eraf trekken even kijken wat ermee komt.
pi_142960071
Tja, de boel is wel geschilderd natuurlijk. En het zou me ook niets verbazen dat er ander behang onder zit.

probleem is dat ik ook nog niet echt kan testen. Sleuteloverdracht heeft nog niet plaats gevonden. Het is meer voor mijn planning cq begroting alvast op orde te krijgen.
pi_142960317
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Thirty5 het volgende:
En het zou me ook niets verbazen dat er ander behang onder zit.
Des te meer redenen om alles er af te trekken, zeker als je gaat stucen.
pi_142960497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Thirty5 het volgende:
Tja, de boel is wel geschilderd natuurlijk. En het zou me ook niets verbazen dat er ander behang onder zit.

probleem is dat ik ook nog niet echt kan testen. Sleuteloverdracht heeft nog niet plaats gevonden. Het is meer voor mijn planning cq begroting alvast op orde te krijgen.
koop gewoon een behangstomer heb je het er zo af
pi_142962588
Probleem is dat je met stucwerk veel vocht introduceert.

Die behanglijm heeft een waterbasis.... veel water, dus los je de lijm op en je ondergrond wordt minder draagkrachtig.

Als het ff kan eraf... maar ik hoor ook vaak dat ze eroverheen stuken. Ligt beetje aan de dikte die je wilt bereiken denk ik. Dun, dan zou ik overwegen het erover te laten smeren. Vast is vast.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:13:26 #11
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142971886
Als er inderdaad nog gewoon behang onder zit wordt het alleen maar makkelijker om het eraf te steken. Gewoon behang komt veel makkelijker los.
pi_143135490
Ik zit met een vergelijkbare situatie. Heeft iemand enig idee wat dat zou kosten om te laten doen (dus behang verwijderen en stucen)?
pi_143197890
Behang laten verwijderen??? Poooeeehhhh gaat hoop uren in zitten (uren = geld)

Beter zelf toch even aan de slag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')