abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143063635
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga jij zelf ebola onderzoeken?
nee, waarom zou ik. jij bent graag afhankelijk. wacht jij maar op de wetenschappers en hun oplossing..dat wordt een spuitje natuurlijk, en iedereen hapt
pi_143063852
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ben op mijn hoede voor journalisten. Trouwens wel eens van John Holdren gehoord? Een wetenschapper die Obama adviseert op het gebied van wetenschap en technologie. Hij heeft ooit eens zijn visie laten gaan in een boekje hoe je de wereldpopulatie kunt reduceren :{
nee, ken ik niet. er zijn hele goede wetenschappers, dat weet ik. alleen houden zij hun ontdekkingen en kunstjes voor zichzelf of voor hun baasjes. ook al willen ze het delen, dan mag dat niet. wij mogen niks weten, dom houden is de bedoeling.
ja, de huis tuin en keuken wetenschap, computertjes, tv'tjes en al die gein meer
pi_143064136
interessant dit. beetje offtopic maar kijk vanaf 5.00 minuut, vanaf 6 minuten hoor je wat ik bedoel.
eigenlijk moet men dit helemaal zien voor je eigen kennis, wordt je wijzer van ;)

maandag 4 augustus 2014 @ 20:32:48 #129
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143064150
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:19 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

dit bedoel ik, jij slikt het dus voor zoete koek.
lekker makkelijk
Waar staat dat in mijn tekst?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:34:41 #130
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_143064226
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

nee, ken ik niet. er zijn hele goede wetenschappers, dat weet ik. alleen houden zij hun ontdekkingen en kunstjes voor zichzelf of voor hun baasjes. ook al willen ze het delen, dan mag dat niet. wij mogen niks weten, dom houden is de bedoeling.
ja, de huis tuin en keuken wetenschap, computertjes, tv'tjes en al die gein meer
Money walks and talks en dreigementen/intimidatie natuurlijk. Ik denk als wetenschapper ook al ben je niet zo en alleen bezig met het onderzoek en je bent ook nog goed op weg, je vanzelf benaderd wordt door mensen die je kennis willen misbruiken waardoor je als wetenschapper weinig keus hebt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:36:50 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143064320
quote:

[..]

Dat niet alleen, ben op mijn hoede voor journalisten. Trouwens wel eens van John Holdren gehoord? Een wetenschapper die Obama adviseert op het gebied van wetenschap en technologie. Hij heeft ooit eens zijn visie laten gaan in een boekje hoe je de wereldpopulatie kunt reduceren :{
Zou zo maar kunnen hoor, er zijn ook adviseurs geweest die aangeven hoe je het beste noord korea zou binnen kunnen vallen of Iran.
En nu?
pi_143064512
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waar staat dat in mijn tekst?
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef theguyver het volgende:

Iedereen kan zich eigenlijk journalist noemen, in dit geval is het een persoon met een wetenschappelijke achtergrond, dus die weet waarschijnlijk wel waar ze het over heeft.

oh, dus waarschijnlijk was een foutje?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:41:37 #133
189978 controlaltdelete
pi_143064521
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen hoor, er zijn ook adviseurs geweest die aangeven hoe je het beste noord korea zou binnen kunnen vallen of Iran.
En nu?
Dat is van andere orde dan controle/inmening op voortplanting van de mens. Ergens hebben ze gelijk in dit alles naar mijn mening geef ze het voordeel van de twijfel. De wereld is te vol vind ik ook maar mensen verplicht steriliseren of abortus laten plegen, drinkwater besmetten om dit te voorkomen? Dat soort ideeën schreef John Holdren eens op en nu adviseert ie Obama?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_143064555
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Money walks and talks en dreigementen/intimidatie natuurlijk. Ik denk als wetenschapper ook al ben je niet zo en alleen bezig met het onderzoek en je bent ook nog goed op weg, je vanzelf benaderd wordt door mensen die je kennis willen misbruiken waardoor je als wetenschapper weinig keus hebt.
juist, zo werkt dat. als je goed bent, ben je de lul
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 20:43:31 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_143064604
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:32 schreef snurkhapper het volgende:
interessant dit. beetje offtopic maar kijk vanaf 5.00 minuut, vanaf 6 minuten hoor je wat ik bedoel.
eigenlijk moet men dit helemaal zien voor je eigen kennis, wordt je wijzer van ;)

En hoe heeft dit te maken met ebola?
pi_143064661
quote:
Amerikanen behandeld met geheim serum tegen ebola

Twee Amerikaanse ontwikkelingswerkers die besmet werden met het ebolavirus, hebben een geheim serum toegediend gekregen in de hoop dat ze de dodelijke ziekte overleven. De ampullen zijn volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN vorige week naar Liberia gevlogen om daar de twee Amerikanen te behandelen.

Een functionaris van het Amerikaanse Nationaal Instituut voor Volksgezondheid zou contact hebben gelegd met Samaritan's Purse, de organisatie waarvoor de twee werken. Het instituut bood de experimentele behandeling aan om dokter Kent Brantly en Nancy Writebol te behandelen. Het serum komt van Mapp Biopharmaceuticals Inc. en zou nog niet op mensen zijn uitgeprobeerd. Wel is het met succes getest op een kleine groep apen.

Bovenstaand doet de filmkenner wellicht denken aan de film Outbreak uit 1995. In deze film wordt het ebola-virus 'motaba' genoemd. Ook daarin hadden de Amerikanen een mysterieus serum (E-1101) ontwikkeld tegen het virus.

826 doden
Het dodental van de ebola-epidemie in West-Afrika is opgelopen tot zeker 826, maakte de Wereldgezondheidsorganisatie WHO vandaag bekend. Het aantal geregistreerde infectiegevallen steeg in een tijdsbestek van 2 dagen met 117. Het totaal stond op 30 juli op 1440 besmettingsgevallen.

In dezelfde 2 dagen bezweken 58 mensen aan de ziekte, 46 van hen in Liberia, 9 in Sierra Leone en nog 3 in Guinee. Volgens de WHO is de epidemie gezien deze cijfers nog lang niet op zijn retour.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)um-tegen-ebola.dhtml
pi_143064662
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe heeft dit te maken met ebola?
zucht, haal maar weg slimpie
pi_143064760
quote:
Experimental drug likely saved Ebola patients

(CNN) -- Three vials containing an experimental drug stored at subzero temperatures were flown into Liberia last week in a last-ditch effort to save two American missionary workers who had contracted Ebola, according to a source familiar with details of the treatment.

The drug appears to have worked, sources say. Dr. Kent Brantly's and Nancy Writebol's conditions significantly improved after receiving the medication, sources say. Brantly was able to walk into Emory University Hospital in Atlanta after being evacuated to the United States last week, and Writebol is expected to arrive in Atlanta on Tuesday.

On July 22, Brantly woke up feeling feverish. Fearing the worst, Brantly immediately isolated himself. Writebol's symptoms started three days later. A rapid field blood test confirmed the infection in both of them after they had become ill with fever, vomiting and diarrhea.

It's believed both Brantly and Writebol, who worked with the aid organization Samaritan's Purse, contracted Ebola from another health care worker at their hospital in Liberia, although the official Centers for Disease Control and Prevention case investigation has yet to be released.

A representative from the National Institutes of Health contacted Samaritan's Purse in Liberia and offered the experimental treatment, known as ZMapp, for the two patients, according to the source.
Second Ebola patient heading to U.S.
Doctors struggle to treat Ebola patients
Ebola transport team speaks to CNN

The drug was developed by the biotech firm Mapp Biopharmaceutical Inc., which is based in San Diego. The patients were told that this treatment had never been tried before in a human being but had shown promise in small experiments with monkeys.

According to company documents, four monkeys infected with Ebola survived after being given the therapy within 24 hours after infection. Two of four other monkeys that started therapy within 48 hours after infection also survived. One monkey that was not treated died within five days of exposure to the virus.

Brantly and Writebol were aware of the risk of taking a new, little understood treatment and gave informed consent, according to two sources familiar with the care of the missionary workers. In the monkeys, the experimental serum had been given within 48 hours of infection. Brantly didn't receive it until he'd been sick for nine days.

The medicine is a three-mouse monoclonal antibody, meaning that mice were exposed to fragments of the Ebola virus and then the antibodies generated within the mice's blood were harvested to create the medicine. It works by preventing the virus from entering and infecting new cells.

The Ebola virus causes viral hemorrhagic fever, which refers to a group of viruses that affect multiple organ systems in the body and are often accompanied by bleeding.

Early symptoms include sudden onset of fever, weakness, muscle pain, headaches and a sore throat. They later progress to vomiting, diarrhea, impaired kidney and liver function -- and sometimes internal and external bleeding.

The ZMapp vials reached the hospital in Liberia where Brantly and Writebol were being treated Thursday morning. Doctors were instructed to allow the serum to thaw naturally without any additional heat. It was expected that it would be eight to 10 hours before the medicine could be given, according to a source familiar with the process.

Brantly asked that Writebol be given the first dose because he was younger and he thought he had a better chance of fighting it, and she agreed. However, as the first vial was still thawing, Brantly's condition took a sudden turn for the worse.

Brantly began to deteriorate and developed labored breathing. He told his doctors he thought he was dying, according to a source with firsthand knowledge of the situation.

Knowing his dose was still frozen, Brantly asked if he could have Writebol's now-thawed medication. It was brought to his room and administered through an IV. Within an hour of receiving the medication, Brantly's condition dramatically improved. He began breathing easier; the rash over his trunk faded away. One of his doctors described the events as "miraculous."

By the next morning, Brantly was able to take a shower on his own before getting on a specially designed Gulfstream air ambulance jet to be evacuated to the United States.

Writebol also received a vial of the medication. Her response was not as remarkable, according to sources familiar with the treatment. However, doctors on Sunday administered Writebol a second dose of the medication, which resulted in significant improvement.

She was stable enough to be evacuated back to the United States and is expected to arrive before noon Tuesday.

The process by which the medication was made available to Brantly and Writebol is highly unusual. ZMapp has not been approved for human use, and has not even gone through the clinical trial process, which is standard to prove the safety and efficacy of a medication. It may have been given under the U.S. Food and Drug Administration's "compassionate use" regulation, which allows access to investigational drugs outside clinical trials.

Getting approval for compassionate use is often long and laborious, but in the case of Brantly and Writebol, they received the medication within seven to 10 days of their exposure to the Ebola virus.

On July 30, the Defense Threat Reduction Agency, an arm of the military responsible for any chemical, biological, radiological, nuclear and high-yield explosive threats, allotted additional funding to MAPP Biopharmaceutical due to "promising results."

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)?sr=sharebar_twitter
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:48:59 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143064826
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

En hoe is die info uitgelekt? of is het gewoon bedacht..
of je krijgt zoiets http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Sloot
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:49:51 #140
189978 controlaltdelete
pi_143064864
Ik hoop alleen maar dat meer mensen de ogen opengaan. Grote bankiers die achter Obama staan. Ook al gaat ie weg vanwege zijn scam over zijn geboorteplaats (Kenia) dan komt er wel een andere puppet. De mensen die je weg moet zien te krijgen zijn de mensen die achter Obama de touwtjes in handen hebbben want anders verandert er niets en zijn we al doomed vrees ik. Staat ergens al in Lucas 10:18 als ik me niet vergis, Spooky :)
pi_143064914
ik moet weg,(er zit een wetenschapper achter me aan) morgen verder (hoop ik)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:26 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143065817
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:41 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

[..]

oh, dus waarschijnlijk was een foutje?
Nee er staat dat als ze een wetenschappelijke journalist is dus wel kennis heeft van de zaken waar ze een artrikel over schrijft, en als je het zo leest heeft ze zich er op zijn minst in verdiept.

Maar ik zeg nergens dat ik het als zoete koek geloof. ( dat staat nergens)

beetje domme suggesties allemaal, en nee ook geen foutje. je maakt er gewoon zelf weer iets van zonder goed te lezen!!!

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:19 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

dit bedoel ik, jij slikt het dus voor zoete koek.
lekker makkelijk
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:20:50 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143066097
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik hoop alleen maar dat meer mensen de ogen opengaan. Grote bankiers die achter Obama staan. Ook al gaat ie weg vanwege zijn scam over zijn geboorteplaats (Kenia) dan komt er wel een andere puppet. De mensen die je weg moet zien te krijgen zijn de mensen die achter Obama de touwtjes in handen hebbben want anders verandert er niets en zijn we al doomed vrees ik. Staat ergens al in Lucas 10:18 als ik me niet vergis, Spooky :)
Tijdens de verkiezingen ja, zelfde als de wapen lobby dat is geen groot geheim hoor.

En ja die staan achter zo'n persoon door de manier van de veranderingen die voor hun goed uit pakt, een president wil natuurlijk zijn hervormingen er door krijgen, leger weg in plaats daar van andere manieren , dus drones dus helemaal niet zo gek dat dat soort bedrijven Obama geld doen voor zijn verkiezingen zelfde als voor zijn obama care etc..

dat gedoe over kenia was gewoon om hem zwart te maken, een heel verleden word uitgepluist om hem slechte naam te geven zodat hij niet wint of misschien afgezet word, zie het Clinton Lewinsky schandaal.

Maar goed weer ontopic Ebola!
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:06:43 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_143068181
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

heel wijs. als iets (whatever) wetenschappelijk is moet je op je hoede zijn..bijna alles is gemanipuleerd, de bedoeling is om ons dom te houden. trap er niet in, onderzoek zelluf.
Oh, dus ik en een aantal andere users hier op Fok manipuleren onze resultaten/data/papers? Nou bedankt hoor...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_143070818
quote:

[..]

Het reduceren van de wereldpopulatie zou ook moeten gebeuren. Helaas kunnen sommige lieden dat alleen maar interpreteren als actief mensen afmaken i.p.v. het verlagen van de bevolkingsgroei zoals het bedoelt wordt.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 23:17:37 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_143071375
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:03 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het reduceren van de wereldpopulatie zou ook moeten gebeuren. Helaas kunnen sommige lieden dat alleen maar interpreteren als actief mensen afmaken i.p.v. het verlagen van de bevolkingsgroei zoals het bedoelt wordt.
Ja, erg jammer dat sommigen dat verschil niet zien.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:37:00 #147
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_143079457
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:01 schreef .SP. het volgende:

[..]

Een pharmaceutisch bedrijf investeert in producten waar winst op gemaakt kan worden punt uit.
En dus is onze gezondheid schijt voor ze.

quote:
Dat jij dat als schizofreen in een continue psychose niet normaal kan verwerken jouw probleem.

Als jij graag dit soort 'vergeten' ziektes wil bestrijden moet je een aanvraag bij de Bill Gates foundation doen, die zal je graag helpen als je een goed voorstel hebt.
Bill Gates is een klootzak. Een Monsanto-adept. Hij is pure evil.

quote:
En flikker op met je deportatiewetten en Agenda21 wat allemaal bijelkaar verzonnen gelul is.
WAKE UP Mijn god wat heb jij nog een hoop te leren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:40:33 #148
52357 Lambiekje
pi_143079522
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh, dus ik en een aantal andere users hier op Fok manipuleren onze resultaten/data/papers? Nou bedankt hoor...
dat hoeft niet eens .. als je uitgangspunt al frauduleus is of je uitgangspunt op een verkeerder bias.
rubbish in is rubbish out.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:44:20 #149
52357 Lambiekje
pi_143079598
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:03 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het reduceren van de wereldpopulatie zou ook moeten gebeuren.
Waarom? Het argument dat er niet genoeg eten is is je reinste bullshit.
Biomassa van mieren is 4 keer dat van mensen.

quote:
Helaas kunnen sommige lieden dat alleen maar interpreteren als actief mensen afmaken i.p.v. het verlagen van de bevolkingsgroei zoals het bedoelt wordt.
Sterilisatie !?

Waarom denk je dat de sperma-kwaliteit gestaag afneemt. En er steeds meer kwijlende kinderen worden geboren.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:45:52 #150
249559 crew  Lavenderr
pi_143079622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom? Het argument dat er niet genoeg eten is is je reinste bullshit.
Biomassa van mieren is 4 keer dat van mensen.

[..]

Sterilisatie !?

Waarom denk je dat de sperma-kwaliteit gestaag afneemt. En er steeds meer kwijlende kinderen worden geboren.
Wát??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')