abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:05:44 #101
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_143059147
Wie weet is er allang een oplossing tegen embola en is dat onderzoek alleen maar een scam en makkelijk cashen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 18:13:52 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_143059366
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie weet is er allang een oplossing tegen embola en is dat onderzoek alleen maar een scam en makkelijk cashen.
Huh? Wie is er volgens jou aan het cashen dan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:36:41 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143059996
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Loop je nou ook al in dit topic te trollen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:40:37 #104
189978 controlaltdelete
pi_143060107
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Wie is er volgens jou aan het cashen dan?
Jeff C laat in zijn video zien dat Tekmira een 140 miljoen $ contract heeft met US department of Defense. Veel geld hoor en makkelijk cashen omdat er wellicht allang een cure is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:41:13 #105
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_143060129
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Fouchier, H5N1
Die bedoelde ik, dankje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:43:46 #106
189978 controlaltdelete
pi_143060198
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Loop je nou ook al in dit topic te trollen?
Ik trol niet ik zoek naar antwoorden. Ook al ben je het niet met me eens hoef je niet meteen met trollen of alu-hoedje aan te komen. Dat is een beetje te makkelijk scoren en iemand wegzetten.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 18:43:49 #107
249559 crew  Lavenderr
pi_143060201
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jeff C laat in zijn video zien dat Tekmira een 140 miljoen $ contract heeft met US department of Defense. Veel geld hoor en makkelijk cashen omdat er wellicht allang een cure is.
Daar heb je vast bewijs voor.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:44:24 #108
189978 controlaltdelete
pi_143060220
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar heb je vast bewijs voor.
Zou zeggen kijk eens naar de video.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 19:01:12 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_143060721
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou zeggen kijk eens naar de video.
Lees dit maar eens:

Door Mariska van Sprundel
Ebola blijft opduiken en slachtoffers maken in Afrika. Een geneesmiddel is er niet. Een vaccin evenmin. Gebeurt er nog iets aan het wetenschappelijk front om het virus in de kiem te smoren?

Een epidemie van ongekende proporties. Daarvoor waarschuwde Artsen zonder Grenzen (AzG) nadat het ebola-virus de afgelopen weken al meer dan honderd slachtoffers eiste in het regenwoudgebied van Guinee. Ook in Liberia waart het virus rond. Ebola duikt op in afgelegen gebieden in landen waarin de hygiëne en de gezondheidszorg te wensen over laten.

Het virus is snel en dodelijk. Tot zo ver waren de epidemieën klein, met gewoonlijk minder dan 100 doden. Maar de paniek bij een uitbraak is groot. De bloedneuzen en bloederige urine jagen angst aan en de sterfte onder onbehandelde mensen kan oplopen tot 90%. De enige manier om het virus te stoppen is door de patiënten zo snel mogelijk te isoleren. Artsen kunnen alleen de symptomen behandelen, onder andere door vocht toe te dienen. Dat kan 10 tot 15 procent van de patiënten redden. Inspanningen vanuit de wetenschap lijken magertjes.

Gemaskeerd virus
De World Health Organization (WHO) heeft onderzoek naar ebola nog wel degelijk op de agenda staan. De meeste inspanningen komen uit de Verenigde Staten. In 2010 ontdekten wetenschappers van de Amerikaanse onderzoeksinstelling National Institutes of Health (NIH) waarom ons afweersysteem de indringer bij een infectie niet meteen detecteert. Daardoor begrijpen we iets beter hoe het menselijk lichaam op moleculair niveau omgaat met het virus.

Normaal gesproken reageert het afweersysteem op het RNA van een virus zodra het virus cellen binnendringt. Maar een eiwit op het oppervlak van ebola gooit roet in het eten: het eiwit maskeert het virale DNA en remt zo de aanval van het afweersysteem. Uiteindelijk komt ons afweersysteem het virus op het spoor, maar vaak pas te laat. Patiënten hebben vaak al klontjes in hun bloed die de organen blokkeren die daardoor falen. Een doodsvonnis.

Nog geen succes
En hoe zit het met een vaccin, wordt daar nog aan gewerkt? “Nederlandse wetenschappers zijn bij de zoektocht naar een vaccin betrokken, maar toch is ebola hier geen focus van het geneeskundig onderzoek”, zegt hoogleraar Tropische Geneeskunde in het Amsterdam Medisch Centrum Martin Grobusch. “Er zijn onderzoeken naar vaccins, maar er gloort vooralsnog geen groot succes aan de horizon.”

Slechts enkele vaccins bleken in de afgelopen jaren veelbelovende kandidaten. Een voorbeeld. In 2011 rapporteerden Amerikaanse wetenschappers in het vakblad PNAS over de productie van een vaccin door tabaksplanten. De groep koppelde het gen voor een viruseiwit aan het gen voor een antistof tegen dit eiwit: een combinatie die makkelijk herkenbaar is voor het afweersysteem. De genen stopten ze in het genoom van de tabaksplant die vervolgens het eiwitcomplex aanmaakte in zijn bladeren. Het vaccin beschermde 80% van de muizen tegen de dodelijke ebola-infectie. Het mooie aan dit synthetische plantvaccin is dat het gedroogd of ingevroren jaren op de plank kan liggen wachten op de volgende ebola-uitbraak. In tegenstelling tot eerdere vaccins die slechts een maand goed bleven.

Volksgezondheid
Maar een vaccin op de markt brengen is moeilijk in de praktijk. Ten eerste brengt het opzetten van een klinische studie, om de vaccins in mensen te testen, ethische kwesties met zich mee. Wetende dat de sterfte kan oplopen tot 90 procent maakt het onaanvaardbaar om de controlegroep een placebo te geven. Bovendien is de markt voor een vaccin voor deze zeldzame ziekte piepklein. Niet rendabel voor farmaceutische bedrijven, dus moet financiering uiteindelijk van een gulle overheid komen.

Grobusch: “Ebola is een vreselijke ziekte en het krijgt altijd veel aandacht in de media. Maar op niveau van de volksgezondheid is een vaccin de investering niet waard. We hebben altijd met weinig gevallen te maken. En weten hoe een uitbraak te controleren is.”

Pijlen gericht op vleermuizen
De voornaamste reden dat sommige overheden, waaronder die van de Verenigde Staten, geld steken in de ontwikkeling van een vaccin is hun angst voor bioterrorisme. In theorie lijkt het mogelijk om het virus via de lucht overdraagbaar te maken, maar volgens Grobusch is het potentieel ebola als biowapen te kunnen gebruiken extreem beperkt. Te beginnen bij het feit dat het virus, dat niet tegen zonlicht kan, nauwelijks buiten het lichaam overleeft.

“Er zijn verschillende landen geïnteresseerd in de bestrijding van ebola, om zich te kunnen verdedigen tegen biologische oorlogsvoering of terreuraanslag”, zegt arts en medisch adviseur bij AzG Esther Sterk, in een interview op hun website. “Maar toch blijft onderzoek beperkt. Het kleine aantal epidemieën en patiënten maakt het moeilijk om de ziekte te bestuderen. Om vaccins te ontwikkelen, zouden er voldoende vrijwilligers moeten zijn. Het onderzoek richt zich op de oorsprong van het virus en op vleermuizen, want dat is wellicht het natuurlijke reservoir van het virus.”

Ook Heinz Feldmann, hoofd van het virologie laboratorium van de NIH, is het er mee eens dat de nadruk moet liggen op preventie in plaats van het maken van een vaccin. “Dat is goedkoper en effectiever op lange termijn”, zei hij in 2011 tegen het medische vakblad The Lancet. Het is belangrijk om uit te dokteren hoe vleermuizen het virus doorgeven aan mensen. Dat is een onderbelicht onderwerp. Feldmann: “Begrijpen hoe ebola wordt overgedragen en waar het zich verstopt is één van de handvatten om de ziekte te beheersen.

http://eoswetenschap.eu/artikel/ebola-er-een-vaccin-het-vizier
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:12:39 #110
189978 controlaltdelete
pi_143061105
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:01 schreef Lavenderr het volgende:
Mariska van Sprundel
Bedankt voor het artikel. Zij is een wetenschapsjournalist lees ik? Voor mij niet iemand die ik op haar woorden vertrouw.
pi_143061539
quote:
Ook Heinz Feldmann, hoofd van het virologie laboratorium van de NIH, is het er mee eens dat de nadruk moet liggen op preventie in plaats van het maken van een vaccin
maar ehm, ten eerste is een vaccin toch ook bedoeld als preventief middel?
en ten tweede vind ik het raar dat zo'n logische conclusie ineens opzienbarend zou zijn
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 19:26:56 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_143061611
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bedankt voor het artikel. Zij is een wetenschapsjournalist lees ik? Voor mij niet iemand die ik op haar woorden vertrouw.
En tegen beter weten in vraag ik: waarom dan niet?
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:31:36 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143061799
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:18 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

De kans dat wij het krijgen is minder doordat wij veel klinischer en hygienischer leven, elke keer handen wassen bijvoorbeeld. Maar hebben 'wij' het te pakken, gaan we even hard dood als de Afrikanen, ondanks de betere medische zorg.
dat zeg ik; angst
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:45:41 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143062332
http://xandernieuws.punt.(...)sen-met-ebola-besmet

Verder wel goeie uitleg maar ze hebben er gewoon een simpel rekensommetje alla plague inc er op los gelaten
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 19:48:41 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_143062460
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:45 schreef theguyver het volgende:
http://xandernieuws.punt.(...)sen-met-ebola-besmet

Verder wel goeie uitleg maar ze hebben er gewoon een simpel rekensommetje alla plague inc er op los gelaten
Het is wel paniekzaaien.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:54:01 #116
189978 controlaltdelete
pi_143062632
Omdat ik het uit die hoek niet vertrouw, een wetenschapsjournaliste. Voor mij niet iemand die vanuit een objectief oogpunt schrijft.
pi_143062886
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:54 schreef controlaltdelete het volgende:

Omdat ik het uit die hoek niet vertrouw, een wetenschapsjournaliste. Voor mij niet iemand die vanuit een objectief oogpunt schrijft.
heel wijs. als iets (whatever) wetenschappelijk is moet je op je hoede zijn..bijna alles is gemanipuleerd, de bedoeling is om ons dom te houden. trap er niet in, onderzoek zelluf.
pi_143062958
Vrijwel niets is objectief. Ook niet je"zelluf".
Conscience do cost.
pi_143063201
ligt eraan wat jij onder objectief verstaat
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 20:14:40 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_143063375
quote:

Ben je nu serieus :D
En uit welke hoek komt volgens jou wel objectieve berichtgeving?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:15:13 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143063392
De beste oplossing is hoe cru het ook klinkt zieken issoleren.
Zodra het vast gesteld is dat een persoon in contact is geweest uitgebreid onderzoeken, in hazmat suits en zieken van de niet zieken issoleren.

Dit is ook de reden waarom xandernieuws ook met een schatting komt van 300.000, de schatting is gewoon simpel gemaakt in een periode van de incubatie tijd kom je in zo'n regio in contact met ongeveer 300 mensen, ze hebben daarom maar aangenomen dat die gelijk besmet zijn.

quote:

Iedereen kan zich eigenlijk journalist noemen, in dit geval is het een persoon met een wetenschappelijke achtergrond, dus die weet waarschijnlijk wel waar ze het over heeft.
Sommige mensen blaten maar wat zonder duidelijke kennis zie BNW journalist Lambiekje :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 20:17:03 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_143063461
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef theguyver het volgende:
De beste oplossing is hoe cru het ook klinkt zieken issoleren.
Zodra het vast gesteld is dat een persoon in contact is geweest uitgebreid onderzoeken, in hazmat suits en zieken van de niet zieken issoleren.

Dit is ook de reden waarom xandernieuws ook met een schatting komt van 300.000, de schatting is gewoon simpel gemaakt in een periode van de incubatie tijd kom je in zo'n regio in contact met ongeveer 300 mensen, ze hebben daarom maar aangenomen dat die gelijk besmet zijn.

[..]

Iedereen kan zich eigenlijk journalist noemen, in dit geval is het een persoon met een wetenschappelijke achtergrond, dus die weet waarschijnlijk wel waar ze het over heeft.
Sommige mensen blaten maar wat zonder duidelijke kennis zie BNW journalist Lambiekje :)
Vanzelfsprekend worden deze patienten geisoleerd verpleegd. Ik begrijp niet dat sommigen daar iets verdachts in zien.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 20:18:14 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_143063505
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

heel wijs. als iets (whatever) wetenschappelijk is moet je op je hoede zijn..bijna alles is gemanipuleerd, de bedoeling is om ons dom te houden. trap er niet in, onderzoek zelluf.
Ga jij zelf ebola onderzoeken?
pi_143063571
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef theguyver het volgende:

dit bedoel ik, jij slikt het dus voor zoete koek.
lekker makkelijk
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:20:28 #125
189978 controlaltdelete
pi_143063598
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef snurkhapper het volgende:

[..]

Dat niet alleen, ben op mijn hoede voor journalisten. Trouwens wel eens van John Holdren gehoord? Een wetenschapper die Obama adviseert op het gebied van wetenschap en technologie. Hij heeft ooit eens zijn visie laten gaan in een boekje hoe je de wereldpopulatie kunt reduceren :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')