Dat gaat niet zo makkelijk, daar zijn een hoop papieren voor nodig, het is duur, en het duurt ook gewoon te lang.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dan registreer je dat huwelijk toch gewoon in NL. Meteen de scheidingspapieren erbijgooien en klaar ben je.
Maar ik ben in elk geval blij voor je dat je na 1994 vertrokken bent. Dat scheelt echt een heleboel ergernis.
Ik heb al een aantal vrienden die een slaapplek hebben aangeboden, ik weet alleen niet hoever ik kom zonder me in te schrijven en met verlopen ID enzo.. er komt allemaal zoveel bij kijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:49 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou NU beginnen met solliciteren in NL, zorg dat je werk hebt als je land. Dit maakt het ook makkelijker om een woning en dergelijke te vinden. Verder zou ik toch echt bij je familie of vriendenkring proberen een slaapplek te regelen voor de eerste paar weken. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven en bij iemand op de bank liggen mag altijd, althans dat hoop ik maar voor je. Op het moment dat je je eerste salaris binnen hebt kun je actiever gaan zoeken naar een eigen woonruimte.
Dat zal je nog wel eens erg vies tegen kunnen vallen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:37 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Verhuizen is duur, ik heb bijna geen geld, en MBO is hier nog minder waard dan een high school diploma. Ik kan nog niet eens bij een fast food tent aangenomen worden hier, heb al 2 jaar op vanalles gesolliciteerd.
In NL heb ik meer en betere kansen op werk. Amerika is echt niet zo geweldig hoor.
Die slaapplek heb je dus, nu moet je via de ambassade een paspoort gaan regelen, uit ervaring weet ik dat deze mensen heel behulpzaam zijn! Maak je daar dus niet druk om. Nu moet je werk zien te vinden maar aangezien je nu al bij de McDonald's solliciteerde moet het geen probleem voor je zijn om tijdelijk dom werk te doen. Neem dus contact op met randstad of een ander uitzendbureau, dit kan allemaal via email. Leg je situatie uit, zorg dat je een datum van aankomst weet en blijf emailen met randstad en aanverwante.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:51 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal vrienden die een slaapplek hebben aangeboden, ik weet alleen niet hoever ik kom zonder me in te schrijven en met verlopen ID enzo.. er komt allemaal zoveel bij kijken
Begonnen als helpdesk, later systeem/netwerkbeheer en hier in Amerika 2 jaar webdevelopment/netwerkbeheer bij een klein bedrijf.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef SaXia2 het volgende:
10 jaar ervaring in de IT is redelijk wat, de vraag is echter als wat? Mogelijk dat ik een paar IT bedrijven voor je weet. Tenzij je niet meer in de IT werkzaam wil zijn.
Ik dacht echter aangezien je alles aanpakt is dit misschien al een optie in de ICT waaruit je verder kan groeien:
http://www.peak-it.nl/ict-vacature-helpdeskmedewerker-vacatures/
Naast Peak-IT heb je natuurlijk ook meerder IT bedrijven waar je weer kan instappen. Centric en KPN bijvoorbeeld.
Nu al solliciteren en inschrijven bij diverse woningcorporaties is niet een overbodige luxe.
Je kunt al kijken naar Anti-kraak woningen voor wanneer je je eerste loon ontvangt.
Je hebt wel voldaan aan de eisen om de NL-se nationaliteit te behouden nadat je bent getrouwd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:49 schreef Ainnir het volgende:
Dat gaat niet zo makkelijk, daar zijn een hoop papieren voor nodig, het is duur, en het duurt ook gewoon te lang.
Dat is niet waar. Als ze weer bij haar ouders gaat wonen heeft ze gewoon recht op een WWB- uitkering. Wel kan het gevolgen hebben voor een eventuele uitkering die haar ouders ontvangen. Die kunnen worden gekort.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:43 schreef LittleLady het volgende:
Tja moeilijk, de banen liggen hier ook niet bepaald voor het oprapen, verder als je al bij je ouders zou gaan wonen heb je geen recht op inkomen, zij moeten jou dan onderhouden, zodra je zelfstandig bv op kamers woont kun je een bijstandsuitkering aanvragen.
Dan zou je bij een vriendin in moeten gaan wonen tijdelijk en je meteen suf solliciteren, zodat je zo snel mogelijk zelf een inkomen hebt en weer zelfstandig kan wonen
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef RPG het volgende:
Misschien een vreemd idee omdat je je eigen op Nederland verheugt. Maar waarom kijk je niet voor een baan in Ierland? daar worden veel Nederlanders gevraagd, salaris is ergens tussen de 19.000 en 25.000 per jaar bij de meeste bedrijven en woon ruimte is ook makkelijk te vinden. Sommige bedrijven bieden zelfs relocatie pakket aan inclusief 2 weken in een hotel zitten.
Bron over dat Ierland veel Nederlanders vraagt.quote:
http://www.toplanguagejob(...)locations-2-country/ Dat zijn alleen al 282 posities voor Nederlanders. Hier in Dublin zijn Nederlanders gewenst omdat er veel grote bedrijven zitten (Linkedin, PayPal, eBay, Google, Facebook, HP en nog wel meer, en allemaal hebben ze ook Nederlanders nodig)quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:20 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Bron over dat Ierland veel Nederlanders vraagt.Ik ken wel iemand die een keer in Dublin ging solliciteren maar of Ieren echt Nederlanders vragen..
ik verbaas mij er eigenlijk over hoeveel bruikbare tips er al gegeven zijnquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:47 schreef Queller het volgende:
Overigens: wat trekt je topic een hoop voor- en zelfingenomen klootzakken aan zeg
Dat ook uiteraard. Maar het gehalte 'dat zal wel ....' en 'daar heb je weer zo'n....' in WGR is irritant hoog de laatste tijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik verbaas mij er eigenlijk over hoeveel bruikbare tips er al gegeven zijn
Nee, want dat hoeft alleen als je je paspoort verlengt, wat ik dus niet heb kunnen doen hier (ook wegens kosten). Weer een andere reden waarom ik naar NL terug wil, ik zal dit alleen daar kunnen regelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt wel voldaan aan de eisen om de NL-se nationaliteit te behouden nadat je bent getrouwd?
http://www.rsonac.org/dut(...)ual-nationality.html
Zie: Mandatory additional document to prove exemption 3
Dat zie je verkeerd. Als je jouw paspoort wil verlengen moet je bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit hebt verkregen door het huwelijk en dan moet je dus de bewijzen overleggen ander ben je de Nederlandse nationaliteit kwijt en krijg je dus geen paspoort. Je moet dus zorgen dat je die papieren hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:26 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Nee, want dat hoeft alleen als je je paspoort verlengt, wat ik dus niet heb kunnen doen hier (ook wegens kosten). Weer een andere reden waarom ik naar NL terug wil, ik zal dit alleen daar kunnen regelen.
In jouw geval zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de ambassade en in elk geval zorgen dat je die papieren krijgt. Je verliest jouw NL nationaliteit tenzij je met die papieren op de proppen komt.quote:I qualify as an exemption. How can I prove this?
When you apply for a Dutch passport (first time after you gained your foreign nationality) you must state on the application form that you possess another nationality in addition to the Dutch nationality. During your application you will need to submit proof when and how you acquired this nationality by submitting your legalized naturalization certificate*. Also, you will need to submit additional requirements providing proof under which exemption you retained your Dutch nationality. See these listed below.
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Als je jouw paspoort wil verlengen moet je bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit hebt verkregen door het huwelijk en dan moet je dus de bewijzen overleggen ander ben je de Nederlandse nationaliteit kwijt en krijg je dus geen paspoort. Je moet dus zorgen dat je die papieren hebt.
[..]
In jouw geval zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de ambassade en in elk geval zorgen dat je die papieren krijgt. Je verliest jouw NL nationaliteit tenzij je met die papieren op de proppen komt.
Ze is gewoon Amerikaanse.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:
En dus geen Nederlandse meer?quote:
In principe niet:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus geen Nederlandse meer?
Dan kan je sowieso geen nieuw paspoort aanvragen natuurlijk.
je kan toch geen 2 nationaliteiten meer hebben?
Maar:quote:If you voluntarily acquired another nationality on or after 1 April 2003 you automatically lost your Dutch nationality as well. However, under the amended Act, effective since 1 April 2003, the following exemptions have been introduced.
Bij 3 moet je dat echter bewijzen bij het aanvragen van jouw volgende paspoort (of eerder):quote:You will not lose your Dutch nationality:
1 if you were born in the country of your other nationality and have(/had) your principal residence there when you acquire(d) the nationality of that country; or
2 if, before you turned 18, you had your principal residence in the country of your other nationality for an uninterrupted period of five years; or
3 if you are married to a person who possesses the nationality you wish to acquire.
Nederland wil sinds een paar jaar de dubbele nationaliteit terugdringen en dat komt er meestal op neer dat men de Nederlandse nationaliteit verliest tenzij je er zelf werk van maakt (indien je die optie hebt).quote:Mandatory additional document to prove exemption 3
Legalized Naturalization Certificate**
Proof of residency (e.g. electricity bill);
Legalized marriage certificate
From your spouse (at the time of naturalization):
• Legalized birth certificate (issued no more than 1 year ago) which includes city/town of birth and the full names of the parent(s) OR legalized naturalization certificate (if spouse naturalized before you)
• Copy passport or other ID listing nationality at the time of your naturalization
• Affidavit of marital status OR legalized divorce decree (whichever is applicable)
Mijn paspoort is al meer dan een jaar verlopen, de kosten waar ik het over had was inclusief al het papierwerk wat met het registreren van het huwelijk mee zou komen, daarom heb ik het toen niet gedaan. Paspoort verlengen zal ik in NL moeten doen, want NL weet niet dat ik ook Amerikaan ben en dat wil ik ook zo houden. Dus terugvliegen naar NL doe ik op US paspoort.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:
- sinds dit jaar mag je van de VVD nog maar 1 nationaliteit hebben () en dus bij het verkrijgen van de VSAmerikaanse, verlies je automatisch de Nederlandse
- ze heeft geen geldig Nederlands paspoort - maar wel de Nederlandse nationaliteit
Ik zou dus, zeker met een scheiding op het oog, juist NIET die trouwpapieren overleggen, want dan verliest ze juist die Nederlandse, door dat stomme VVDplan.
@ TS: kom op, een nieuw paspoort kost iets van 100 dollar. Dat kan je toch wel betalen? De rest van je leven hangt ervanaf!?
Een vliegticket LAX-AMS kost je ongeveer 10 keer zoveel...
Nu doe je erg dom. Je gokt ook maar dat Nederland nu niet al weet dat je getrouwd bent en de Amerikaanse nationaliteit hebt gekregen maar als je met jouw US paspoort gaat reizen weten ze het zeker. Daarnaast ga je dus liegen bij de aanvraag van het paspoort en dat kan helemaal ernstige gevolgen hebben. Regel het nu aub goed want je hebt nu de kans, het kost wat geld en moet wat papieren regelen maar dan is het klaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:03 schreef Ainnir het volgende:
Paspoort verlengen zal ik in NL moeten doen, want NL weet niet dat ik ook Amerikaan ben en dat wil ik ook zo houden. Dus terugvliegen naar NL doe ik op US paspoort.
Hoe ga ik liegen bij het aanvragen van een paspoort in Nederland? Voor de Nederlandse wet ben ik nooit getrouwd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nu doe je erg dom. Je gokt ook maar dat Nederland nu niet al weet dat je getrouwd bent en de Amerikaanse nationaliteit hebt gekregen maar als je met jouw US paspoort gaat reizen weten ze het zeker. Daarnaast ga je dus liegen bij de aanvraag van het paspoort en dat kan helemaal ernstige gevolgen hebben. Regel het nu aub goed want je hebt nu de kans, het kost wat geld en moet wat papieren regelen maar dan is het klaar.
PS Bij welke gemeente had je in NL een paspoort willen krijgen?
Een paspoort aanvragen in Nederland wordt heel lastig want je staat nergens ingeschreven en als je je wilt inschrijven moet je een geldig paspoort laten zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:39 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Hoe ga ik liegen bij het aanvragen van een paspoort in Nederland? Voor de Nederlandse wet ben ik nooit getrouwd.
Waar weet ik nog niet, omdat ik nog niet weet waar ik terecht kom.
Verheug jij je altijd als je tegenslagen hebt omdat jouw piemel dan nog bozer wordt?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Eerst lekker in Nederland geboren worden, opgroeien, studeren op de kosten van Nederland. Dan lekker naar Amerika verhuizen om je droom waar te maken en vervolgens als er een tegenslag is onmiddellijk weer verheugen en verhuizen naar Nederland, weer kosten maken.
Ik walg van mensen zoals jij.
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een paspoort aanvragen in Nederland wordt heel lastig want je staat nergens ingeschreven en als je je wilt inschrijven moet je een geldig paspoort laten zien.
De juiste weg is in de VS een nieuw paspoort aanvragen met al de noodzakelijke papieren dus jouw huwelijk laten registreren. Dan kun je scheiden en terug naar Nederland met jouw Nederlandse paspoort en kun je je weer inschrijven als Nederlander.
Als jij denkt dat jouw manier gaat werken dan moet je het zelf maar weten maar je werkt jezelf volgens mij enorm in de nesten.
Verkoop je laptop en je Warcraftcollectie en je kan makkelijk een nieuw paspoort aanvragen, blikkie Pepsi erbij...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.
Zo eenvoudig is het helaas niet. Zolang we nog getrouwd zijn heb ik onderdak hier en ben ik verzekerd. Bij het consulaat kan ik niet zomaar mijn (meer dan een jaar) verlopen paspoort vernieuwen, je moet daar bewijs laten zien van geldig verblijf (wat dus mijn US paspoort is).quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verkoop je laptop en je Warcraftcollectie en je kan makkelijk een nieuw paspoort aanvragen, blikkie Pepsi erbij...
Nee, maar ik vraag me echt af waarom je niet eerst die scheiding doorzet, want dan ben je voor de wet niet meer getrouwd, dus nog gewoon Nederlandse en dan een nieuw paspoort aanvraagt.
De Nederlandse regering weet niet dat je getrouwd bent geweest.
Bij de ambassade/consulaat vraag je een nieuw paspoort aan en daarop vlieg je naar Nederland.
Dan heb je ook het "Amerikaverhaal" veel makkelijker en eerder afgesloten en ben en blijf je gewoon Nederlander.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:25 schreef Ainnir het volgende:
hij gaat verplicht zijn mij 2.5 jaar alimentatie te betalen. Dat gaat pas in op het moment van scheiden, dus hoe langer ik wacht met het doorzetten van de scheiding, hoe beter ik straks uit ben in NL.
ID is ook verlopen. En nee ik ga hem niet uitzuigen. Ik heb toendertijd alles voor hem achtergelaten, ik heb in Nederland geen spullen meer of niks. Hij houdt alles, de auto, de inboedel, de computers etc. Wij regelen de scheiding ook zelf, we gaan er geen rechtszaak van maken, en we beslissen samen hoeveel hij mij gaat betalen, dus alles gaat in onderling overleg. Het is niet meer dan fair dat hij me op gang helpt in NL (zeker aangezien ik ook 2+ jaar gewerkt heb hier tegen hoger salaris dan het zijne). Maar we zijn nog steeds gebonden aan de wetten hier.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Je gaat hem nog uitzuigen ook? Wat een walgelijke manier zeg.
Bewijs van verblijf is ook een identiteitskaart, die heb je ook neem ik aan. Of ook verlopen?
Oplossing; die eerst vernieuwen, dan scheiden, dan je Nederlandse paspoort verlengen (met je ID) en dan naar Nederland.quote:
Ook ID kan ik niet hier vernieuwen zonder bewijs van geldige verblijfsstatus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oplossing; die eerst vernieuwen, dan scheiden, dan je Nederlandse paspoort verlengen (met je ID) en dan naar Nederland.
Die katten zou ik me het minste zorgen over maken. De bureaucratie kan zo erg zijn dat je Nederland niet eens binnenkomt.
Ik heb een kat gehad en was ook erg aan haar gehecht, maar toen ik verhuisde was ik me wel bewust dat het voor haar beter was dat ze in goede handen was bij een goede vriendin.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:33 schreef Ainnir het volgende:
Ik weet niet of jij huisdieren hebt, maar die katten zijn als kinderen voor mij, en aangezien ik terugverhuis naar NL met alleen 2 koffers is de emotionele steun veel waard.
Die heb je toch? Je hebt een paspoort, nationaliteit, woont in een huis en hebt blijkbaar ergens een inkomen vandaan.quote:Ook ID kan ik niet hier vernieuwen zonder bewijs van geldige verblijfsstatus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |