LuAyne Brown (artiestennaam Lulu), ook wel de 'zwaarste paaldanseres ter wereld', wil een positieve boodschap onder vrouwen verpreiden. 'Laat het nummer op de achterkant van je spijkerbroek niet bepalen wat voor soort leven je wilt leiden,' aldus Brown tegen Huffington Post.
Sommige paaldanseressen vragen me of ik mijn kleren kan aandoen en weg wil gaan
LuAyne Brown
In 2006 werd LuAyne Brown aangetrokken tot de sport paaldansen, nadat ze jarenlang cheerleader en danseres was. Ze wilde het al een langere tijd proberen, maar was altijd bang voor de mening van anderen. Ze durfde haast de introductieklas niet in.
Paaldansen was liefde op het eerste gezicht voor Brown. 'Tijdens mijn eerste les was iedereen in kleine broekjes en op stiletto's, ongeacht hun verschillende maten. Ik voelde me meteen een stuk beter,' vertelt ze tegen Closer Magazine.
Twee jaar later begon ze met wedstrijden, plaatste ze filmpjes van zichzelf op YouTube en deed Lulu in 2012 zelfs mee aan America's Got Talent. Ondanks de gemene reacties van de juryleden, bracht deze ervaring haar meer onlinevolgers en kreeg haar zelfverzekerdheid een boost.
Gemixte reactiesDe gemixte reacties is ze inmiddels wel gewend. 'Wij vrouwen kunnen extreem kattig zijn naar elkaar. Sommige paaldanseressen vragen me of ik mijn kleren kan aandoen en weg wil gaan. Maar ik krijg ook hele positieve reacties van vreemden en familie. Mijn man staat achter me en mijn ouders vertellen aan vreemden zelfs over hun beroemde dochter,' zegt ze trots.
Ze hoopt vrouwen te inspireren en een positieve boodschap mee te geven. 'We zien zoveel beelden van hoe een lichaam eruit zou moeten zien. Maar je moet van jezelf houden vanaf de eerste tot de laatste dag,' vertelt Brown tegen Huffington Post. Ze beweert dat haar gewicht haar leven nooit heeft beperkt - niet tijdens het paaldansen en niet daarnaast. 'Het leven is geweldig'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-door-gewicht.dhtmlwtf is dit