DefinitionX met hele verhalen over zn 1e dagen in mn DM, maar post ze eens hier jongen. Ik ben geen sjaars meer en andere sjaars hebben er wellicht iets aanquote:Op woensdag 3 september 2014 11:33 schreef Godshand het volgende:
De sjaars hier de 1e colleges al overleefd? Voelen jullie je nog een brugpieper met volle boekentassen?
DM openbaar ban!quote:Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
DefinitionX met hele verhalen over zn 1e dagen in mn DM, maar post ze eens hier jongen. Ik ben geen sjaars meer en andere sjaars hebben er wellicht iets aan
Ik citeer niets hoor...quote:Op woensdag 3 september 2014 13:42 schreef Kassaa het volgende:
[..]
DM openbaar ban!
Mên, kan me zo goed herinneren dat ik nog sjaars was, nu inmiddels laatstejaars
Ok.quote:
Haha, is het zo erg? Het heeft allemaal wel een gevoel van onvermijdelijkheid als je eenmaal met je co-schappen bezig bent. Al dat gedoe om een opleidingsplek en wel/niet promoveren wel/niet aniossen maakt dat je in een keer doorstoomt en eigenlijk constant bezig bent met vooruit kijken.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok.
Tsja laatstejaars, het gaat snel ja.
Kwam vandaag nog een oud-studiegenoot tegen waarmee ik oude tentamens uitwisselde. Nu inmiddels oogarts
Dus sjaars, het lijkt allemaal zwaar met werkgroepen en practica maar jullie kunnen nog eens een hertentamen doen, een minder interessant collega skippen en die leuke student(e) nog eens een beurt geven en bij goed behaalde resultaten 3 maanden vakantie nemen en rondtrekken.
Voor je het weet zit je met een hond, een maatschap, een te dure hypotheek en een dochter die elke avond Goede Tijden wil kijken
Ik schets het beeld van de gemiddelde student.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:05 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Haha, is het zo erg? Het heeft allemaal wel een gevoel van onvermijdelijkheid als je eenmaal met je co-schappen bezig bent. Al dat gedoe om een opleidingsplek en wel/niet promoveren wel/niet aniossen maakt dat je in een keer doorstoomt en eigenlijk constant bezig bent met vooruit kijken.
Nou, aangezien andere er wat aan kunnen hebben.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
DefinitionX met hele verhalen over zn 1e dagen in mn DM, maar post ze eens hier jongen. Ik ben geen sjaars meer en andere sjaars hebben er wellicht iets aan
Ik vind de berichtgeving daarover echt schadelijk. Beetje mensen bangmaken dat er zonder nadenken Labradors naar de slacht worden gebracht, terwijl we massaal aan de andere kant koeien en varkens lopen te eten zonder er bij na te denken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:32 schreef Pluizel het volgende:
Wat vinden jullie van het labradorverhaal?
Ik vind dat we al hele goede spelregels hebben rondom proefdieronderzoek. Dus dit onderzoek zal ook echt niet anders hebben gekund. Maarja mensen vinden hondjes zielig en varkens en muizen niet. Maar natuurlijk wel straks die pacemaker willen hebben.
Eenschquote:Op woensdag 3 september 2014 18:03 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik vind de berichtgeving daarover echt schadelijk. Beetje mensen bangmaken dat er zonder nadenken Labradors naar de slacht worden gebracht, terwijl we massaal aan de andere kant koeien en varkens lopen te eten zonder er bij na te denken.
Wij hebben alleen maar Medisch Professionele Vorming, een hoop gedoe over communicatie met patiënten en ethiekquote:Op woensdag 3 september 2014 16:03 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Nou, aangezien andere er wat aan kunnen hebben.
Eerste colleges gehad, veel was herhaling voor mij en om niet in slaap te vallen heb ik maar wat anatomie bekeken. Vooral veel celbiologie gehad.
Het leukste van deze week vond ik 2 dingen; de snijzaal en een film die we gezien hebben. De film ging over artsen die nu in opleiding zijn of aan het werk zijn of in de procedure zijn om een aios te worden. Ik vind medische series altijd wel interessant. Scrubs vind ik de beste van allemaal. House moet ik nog afkijken, tot dusver maar een aantal afleveringen gezien. Maar ik kijk ook redelijk wat medische tv series met echte artsen en geen acteurs.
Over House gesproken.....Tijdens twee colleges is House tevoorschijn gekomen. Clips uit de serie waarin House met een patient praat. Een clip was tijdens de introductiedag vorige week, en een andere tijdens de introductie van het vak ethiek (denk ik).
De snijzaal was bezonder. Ik heb de os vertebrae, coxae, pubis en sacrum voornamelijk bekeken. Nu weet ik waar de processus spinosis, transversus, articular zijn. Daarnaast de corpus vertebrae en arcus vertebrae bekeken. Ik vond het reuze interessant en was de gehele practica bezig met vragen te beantworden over de botten. We moesten wat zaken uitvinden. Bijvoorbeeld: waarom heeft de os vertebrea een lordose en kyphose vorm? Ook nog vragen over verschillen tussen de cervicale, thoracale en lumbale vertebrea.
Als laatst kregen we op de snijzaal wat radiologie waar de anatomische vlakken te pas kwamen.
Is hartstikke belangrijk jongeman!quote:Op donderdag 4 september 2014 14:54 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Wij hebben alleen maar Medisch Professionele Vorming, een hoop gedoe over communicatie met patiënten en ethiek
Natuurlijk is ethiek en professionele vorming belangrijk, maar om daar nou 20 lessen van 2 uur (hier in R'dam; PKV-CA) aan te wijden gaat me wel een beetje ver. Bovendien vind ik het wel een beetje ironisch dat je wordt onderwezen over de medische praktijk door "medisch" psychologen, die daar zelf ook nog maar weinig over hebben meegekregen.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:36 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Is hartstikke belangrijk jongeman!
Wij hebben er 320 uur voor staan in het eerste jaar, 640 in de hele bachelor. Wij krijgen echter naast medisch psychologen ook college van huisartsen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:54 schreef christiman het volgende:
[..]
Natuurlijk is ethiek en professionele vorming belangrijk, maar om daar nou 20 lessen van 2 uur (hier in R'dam; PKV-CA) aan te wijden gaat me wel een beetje ver. Bovendien vind ik het wel een beetje ironisch dat je wordt onderwezen over de medische praktijk door "medisch" psychologen, die daar zelf ook nog maar weinig over hebben meegekregen.
Misschien is dat wel wat aan de ruime kant jaquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:19 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Wij hebben er 320 uur voor staan in het eerste jaar, 640 in de hele bachelor. Wij krijgen echter naast medisch psychologen ook college van huisartsen.
Oef, eens met wat Kassaa zegt!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:19 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Wij hebben er 320 uur voor staan in het eerste jaar, 640 in de hele bachelor. Wij krijgen echter naast medisch psychologen ook college van huisartsen.
Want zorgstage en communicatiepractica = ethiekquote:Op zondag 7 september 2014 01:46 schreef Grumpey het volgende:
Wat wordt er wel en niet bijgerekend eigenlijk? Ik bedoel: hier is het qua ethiek wel prima: elke 2 maanden een uurtje denk ik, dat kan ik wel aan. Maar als je daar ook zorgstage en communicatiepractica aan gaat toevoegen kom ik ook wel op hoog getal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |