quote:Afgelopen week heel wat discussies gevoerd hier op Fok over de maatschappij. Een aantal mensen stelden dat je mensen moest aanspreken op hun gedrag. Het blijkt wel weer dat je dat in Nederland beter niet kunt doen.
Man zwaar mishandeld voor supermarkt in Venlo 22-10-2002
Een onbekende man is door twee 18-jarige jongens zwaar toegetakeld voor een supermarkt in Venlo. De man is in kritieke toestand met de traumahelicopter overgebracht naar een ziekenhuis in Nijmegen.Volgens een aantal getuigen was de man een vrouw te hulp geschoten die de twee jongens aansprak op hun onbehoorlijk rijgedrag met hun scooters. Dit was voor de beide jongens aanleiding om de man te mishandelen. De man liep hierbij ernstig letsel aan het hoofd op.
De politie heeft de twee verdachten in de boeien geslagen en is op zoek naar getuigen
quote:Nee, je kunt beter toekijken. Het probleem is dat te weinig mensen te hulp schieten. In je eentje is het ook ronduit dom te noemen.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Afgelopen week heel wat discussies gevoerd hier op Fok over de maatschappij. Een aantal mensen stelden dat je mensen moest aanspreken op hun gedrag. Het blijkt wel weer dat je dat in Nederland beter niet kunt doen.
Kijk ik wil best verantwoording nemen zoals mij in postbus-51 spotjes wordt opgelegd, maar dan wil ik wel dat de overheid mij eerst van een pistool voorziet.
quote:Vanzelfsprekend.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens een Marokkaanse vriend uit Venlo heb ik gehoord dat het om Marokkaanse jongens gaat.
(helaas..)
quote:hahahahahaha sukkel... who believes that?
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens een Marokkaanse vriend uit Venlo heb ik gehoord dat het om Marokkaanse jongens gaat. Eigenlijk zou ik dat niet moeten melden maar toch... waar moet dat heen? Die man pleitte alleen voor meer normen en waarden... verdomde Balkenende
quote:Nou, gooi het topic maar weer op slot..
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:56 schreef Chooselife het volgende:[..]
Vanzelfsprekend.
(helaas..)
quote:In je eentje kun je weinig uitrichten. Je kunt beter net doen of je niets ziet, triest maar waar!
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:54 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, je kunt beter toekijken. Het probleem is dat te weinig mensen te hulp schieten. In je eentje is het ook ronduit dom te noemen.
Wat moet er gebeuren met de daders, wat voor straf verdienen ze?
quote:oneliners en slotjes roepen
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:58 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, gooi het topic maar weer op slot..
quote:Nou, gewoon de straf die er normaal voor staat, voor zware mishandeling
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
In je eentje kun je weinig uitrichten. Je kunt beter net doen of je niets ziet, triest maar waar!
quote:Het is gebleken dat hoe meer omstanders er zijn hoe kleiner de kans dat men ingrijpt/ te hulp schiet.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:54 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, je kunt beter toekijken. Het probleem is dat te weinig mensen te hulp schieten. In je eentje is het ook ronduit dom te noemen.
quote:Dat is de realiteit, dat weet ik, maar dat is toch ronduit belachelijk?
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:54 schreef gelly het volgende:
In je eentje is het ook ronduit dom te noemen.
Ik zag het net op tv en "ik moest bijna janken" is overdreven, maar dit is toch godverdomme te ernstig voor woorden? Stomme klootzakken !
quote:Mwah, ik zou er ook niet van opkijken.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:57 schreef kariem112 het volgende:[..]
hahahahahaha sukkel... who believes that?
Maar goed, kunnen ook Antillianen zijn geweest, of pillenslikkende blanke kale gabbers natuurlijk
Etcetera.
quote:Ja, want iedereen denkt "Liever hij dan ik". Triest toch ?
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:59 schreef milagro het volgende:[..]
Het is gebleken dat hoe meer omstanders er zijn hoe kleiner de kans dat men ingrijpt/ te hulp schiet.
quote:Jij vind dit gewoon een zware mishandeling, en je vind het normaal dat de daders over drie jaar weer op vrije voeten zijn?
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:59 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, gewoon de straf die er normaal voor staat, voor zware mishandeling
Ik niet.
quote:Zou jij in je eentje ingrijpen?
Op woensdag 23 oktober 2002 00:00 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, want iedereen denkt "Liever hij dan ik". Triest toch ?
quote:2 jaar cel.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Wat had jij in gedachten, de doodstraf ?
Op woensdag 23 oktober 2002 00:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Jij vind dit gewoon een zware mishandeling, en je vind het normaal dat de daders over drie jaar weer op vrije voeten zijn?
Ik niet.
quote:Dat vind ik een lachertje. Zo los je de problemen niet op.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:01 schreef R@b het volgende:[..]
2 jaar cel.
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:59 schreef erasertjeh het volgende:
Dood aan racisten.
Nederlanders zijn vaak erger.
Maar ontopic is het natuurlijk te triest voor woorden dat zoiets gebeurt. Ik hoop dat die gasten gepakt worden...
Er werd hier al even gevraagd wat voor straf ze zouden moeten krijgen. Van mij mogen ze, ongeacht hun leeftijd, een leuke poos de gevangenis in.
quote:Zou jij anders doen?
quote:Levenslang. Doodstraf zou ik ook niet rouwig om zijn.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:02 schreef gelly het volgende:[..]
Wat had jij in gedachten, de doodstraf ?
[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 23-10-2002 00:03]
quote:Nooit meer vrijlaten. Simple as that. Ze zijn 1x zo verschrikkelijk over de schreef gegaan, dat kunnen we gewoon niet tolereren.
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Hoe dan wel.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat vind ik een lachertje. Zo los je de problemen niet op.
2 jaar is vrij lang hoor voor zware mishandeling.
Maar goed, heeft er ook mee te maken of er blijvend letsel voor het slachtoffer is. Dan kan het ook naar de 6 jaar gaan.
quote:Kom op zeg. Ik weet best dat dat er voor staat, maar dat is toch gewoon belachelijk.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:04 schreef R@b het volgende:[..]
Hoe dan wel.
Maar goed, heeft er ook mee te maken of er blijvend letsel voor het slachtoffer is. Dan kan het ook naar de 6 jaar gaan.
quote:Nee ik zeg dat hoe groter de groep, hoe kleiner de kans dat men ingrijpt...dus heb je een groep van bijvoorbeeld slechts 5 man, dan grijpt men vaak wél in en denkt men blijkbaar niet "hij liever dan ik"...
Bij een grote groep lijkt er zich geen duidelijk verantwoordelijkheidsgevoel te vormen om tot optreden te komen...
En dat is treurig, maar niet altijd een bewuste keuze... meer een soort van natuurlijke reactie zeg maar...
quote:Dat ligt aan de situatie. Zoals ik het lees is de vrouw niet mishandeld, dus je weet ook niet of het slachtoffer zelf enorm provoceerde.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zou jij in je eentje ingrijpen?
quote:of het nou om 10 jaar of 6 jaar of 3 jaar gaat, het is sowieso een hele lange tijd voor 18 jarige jongens, 3 jaar duren al erg lang, dus ze leren er wel van. En als ze na 3 jaar nog niet hiervan hebben geleerd, dan zullen ze dat na 6 of 10 jaar ook niet doen.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:04 schreef R@b het volgende:[..]
Hoe dan wel.
quote:Mee eens. Met zo'n actie heb je naar mijn mening de toegang tot onze maatschappij voorgoed verspeeld. Zulke idioten kunnen we missen als kiespijn.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:02 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Nooit meer vrijlaten. Simple as that. Ze zijn 1x zo verschrikkelijk over de schreef gegaan, dat kunnen we gewoon niet tolereren.
quote:Dan nog is dat geen reden iemand half dood te slaan. Zoals men het op het journaal vermeldde, sprak de man de jongens gewoon aan op hun gedrag. En dat moet kunnen vind ik.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:06 schreef gelly het volgende:[..]
Dat ligt aan de situatie. Zoals ik het lees is de vrouw niet mishandeld, dus je weet ook niet of het slachtoffer zelf enorm provoceerde.
[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 23-10-2002 00:07]
quote:Nuttige post.. je onpartijdigheid en objectiviteit straalt er weer vanaf. Je hoeft hem niet te geloven, maar het kan ook waar zijn, dus om dan maar zo te reageren als een kleuter is een beetje beneden je niveau denk je zelf ook niet?
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:57 schreef kariem112 het volgende:[..]
hahahahahaha sukkel... who believes that?
anyway, zinloos geweld is zinloos. 2 jaar cel .
quote:Leeftijd boeit me helemaal niks. Met zo'n infantiele actie hebben ze wel al hun rechter verspeeld. Ze hebben hem niet zo maar een tikje gegeven, maar ze hebben hem half dood geslagen en met een scooterhelm bewerkt.
Op woensdag 23 oktober 2002 00:06 schreef DionysuZ het volgende:[..]
of het nou om 10 jaar of 6 jaar of 3 jaar gaat, het is sowieso een hele lange tijd voor 18 jarige jongens, 3 jaar duren al erg lang, dus ze leren er wel van. En als ze na 3 jaar nog niet hiervan hebben geleerd, dan zullen ze dat na 6 of 10 jaar ook niet doen.
quote:Nee, natuurlijk is dat geen reden iemand half dood te slaan. Maar je kunt ook iemand aanspreken zonder te provoceren, of juist agressie uitlokken terwijl het niet nodig is. "Jongens, ga eens weg met die brommers" of "Hey gore klootzakken, flikker eens op met die kutbrommers anders sla ik je eraf". Snap je ?
Op woensdag 23 oktober 2002 00:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dan nog is dat geen reden iemand half dood te slaan. Zoals men het op het journaal vermeldde, sprak de man de jongens gewoon aan op hun gedrag. En dat moet kunnen vind ik.
quote:Ik heb wel es anders gedaan, ja en het rare is dat het nog hielp ook... misschien omdat ik een vrouw ben, of omdat het volkomen onverwacht was, dat ik een een giga grote bek opzette (maar ik in werkelijkheid van binnen duizend doden stierf van angst...), maar het hielp wel...in dat geval...
Op woensdag 23 oktober 2002 00:02 schreef Halinalle het volgende:[..]
Zou jij anders doen?
Ik zou het niet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |