abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142903931

Vanaf 28 Juni 2014 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
pi_142903937
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:12 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Extremisten in Israël.
Er zijn zo veel docu's op het net te vinden waar Joden in Israel zich uitspreken over de doden die dagelijks in Gaza vallen. Hoe het ze niks kan schelen etc. Echt walgelijk.
pi_142903970
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Joden in Israel die genieten van de raketten die op Gaza vallen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En zo voeden ze hun kinderen op. ''Palestijnen neerschieten is goed''

pi_142903988
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Crip het volgende:

[..]

En Palestijnen weer met stenen gooien naar de Joden is goed. Dus?
pi_142903993
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Deze foto had je ook andersom. Palestijnen die keken. Ik zie hier trouwens geen genieters?
Het was een reactie op sylvesterrr die zegt dat het alleen om machthebbers gaat en die doet alsof alle burgers hier het slachtoffer van zijn en voor vrede zijn. Sorry hoor maar dan moet je toch even je roze bril afdoen.
pi_142904016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Er zijn zo veel docu's op het net te vinden waar Joden in Israel zich uitspreken over de doden die dagelijks in Gaza vallen. Hoe het ze niks kan schelen etc. Echt walgelijk.
Is hetzelfde als Irak nu. Wanneer soennieten dood gaan lachen sjiieten. Wanneer sjiieten dood gaan lachen soennieten. Ik vind het erg hoor, maar achter alles zit een verhaal achter. Is niet zo zwart wit.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142904026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het was een reactie op sylvesterrr die zegt dat dit alleen om de machthebbers gaat en doet alsof alle burgers hier het slachtoffer van zijn en voor vrede zijn. Sorry hoor maar dan moet je toch even je roze bril afdoen.
Neuh. Sommigen die trekken zich af bij het idee dat er een Palestijns kindje is gestorven :)
pi_142904042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En Palestijnen weer met stenen gooien naar de Joden is goed. Dus?
''Het beeld van een dode arabier maakt me blij'' - 12-ish jarig jongetje.
pi_142904054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Neuh. Sommigen die trekken zich af bij het idee dat er een Palestijns kindje is gestorven :)
Niet alleen een 'paar' jammer genoeg.
pi_142904095
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Is hetzelfde als Irak nu. Wanneer soennieten dood gaan lachen sjiieten. Wanneer sjiieten dood gaan lachen soennieten. Ik vind het erg hoor, maar achter alles zit een verhaal achter. Is niet zo zwart wit.
Overal.

Maar punt is dat het niet alleen om de machthebbers gaat. Er is genoeg steun voor deze machthebbers vanuit het volk.
pi_142904113
Aan Palestijnse kant zijn ze ook niet altijd welwillend geweest voor een oplossing, maar dat is meer begrijpelijk dan het geval is bij de Israëliërs. Maar sommigen doen net of het een gelijkwaardige strijd is, maar dat is het uiteraard niet. Een Israëlische minister van landbouw maakte ooit de vergelijking Sovjet-Unie (Israëliërs) tegen Luxemburg (Palestijnen) wat betreft economische en militaire kracht.

''Precisie''bombardementen van Israël...

https://www.facebook.com/photo.php?v=915117348502291
pi_142904189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Crip het volgende:

[..]

Doe niet zo 2 faced Crip. Ik kan films posten met moslims die dit zeggen over joden, maar bespaar mij ajb de tijd.
pi_142904232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Overal.

Maar punt is dat het niet alleen om de machthebbers gaat. Er is genoeg steun voor deze machthebbers vanuit het volk.
Ja dat weet ik. Maar dat probeer ik je te zeggen. De bevolking heeft blijkbaar zoveel meegemaakt dat ze op een punt zijn gekomen dat ze zo iets als dit goed kunnen praten. Ik vind het moeilijk om ze te kunnen veroordelen vanuit Nederland.
pi_142904233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef TheMagnificent het volgende:
Aan Palestijnse kant zijn ze ook niet altijd welwillend geweest voor een oplossing, maar dat is meer begrijpelijk dan het geval is bij de Israëliërs. Maar sommigen doen net of het een gelijkwaardige strijd is, maar dat is het uiteraard niet. Een Israëlische minister van landbouw maakte ooit de vergelijking Sovjet-Unie (Israëliërs) tegen Luxemburg (Palestijnen) wat betreft economische en militaire kracht.

Klopt. Maar ze kunnen alles ook kappen en een oplossing gaan zoeken. Dit vechten, bombarderen helpt gewoonweg niet.
pi_142904270
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:09 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Geen enkel weldenkend mens in Israël wil onschuldige burgers doden, laat staan kinderen. Het zijn gewoon de vieze gore machthebbers en extremisten die baat hebben bij een conflict. En die mensen noem ik geen mensen.
Ik heb ook 'Geen enkel weldenkend mens in Israël wil onschuldige burgers doden' gezegd. Daar lees je even vrolijk over heen. Machthebbers en extremisten hebben baat bij een conflict, maar dat zijn niet de enige 'niet weldendende mensen'. :z

Maar goed, ik zal mijn denkbeeldige roze bril wel afdoen voor je.
pi_142904302
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Doe niet zo 2 faced Crip. Ik kan films posten met moslims die dit zeggen over joden, maar bespaar mij ajb de tijd.
Die zijn er ja. Het gaat hier om de post dat de normale joden het IDF niet steunen bij hun daden. Want daar is dienstplicht en ze steunen ze 100%. Het ging niet om wie elkaar meer haat. :)
pi_142904315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:16 schreef Crip het volgende:

[..]

Ga naar een willekeurige allochtonenbuurt in Amsterdam en vraag een 10-jarige jongen wat ie van joden vindt.
pi_142904316
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:15 schreef Crip het volgende:

[..]

Ik zag vorig jaar een keer een docu over deze zionisten. Een van de burgers zei dat ze moesten aanvallen om hun eigen kinderen te beschermen. Toen de docu maakster vroeg hoe het zat met de Palestijnse kinderen, zei die vrouw 'wat kan mij dat nou schelen, ik geef toch ook niet om Chinese kinderen, waarom zou ik om hun kinderen geven'

Ehm misschien omdat jij vindt dat ze gebombardeerd moeten worden? :') Echt er zijn gewoon te veel van dit soort mensen daar.
pi_142904320
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:17 schreef TheMagnificent het volgende:

Of Irak(Sadam) tegen Koerden
Iran tegen de Koerden
Turkije tegen de Koerden
Syrië tegen de Koerden

We hebben het wel getroffen als de Koerden. :{
pi_142904360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:21 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zag vorig jaar een keer een docu over deze zionisten. Een van de burgers zei dat ze moesten aanvallen om hun eigen kinderen te beschermen. Toen de docu maakster vroeg hoe het zat met de Palestijnse kinderen, zei die vrouw 'wat kan mij dat nou schelen, ik geef toch ook niet om Chinese kinderen, waarom zou ik om hun kinderen geven'

Ehm misschien omdat jij vindt dat ze gebombardeerd moeten worden? :') Echt er zijn gewoon te veel van dit soort mensen daar.
Zionisten. :r :r
pi_142904371
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:20 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik heb ook 'Geen enkel weldenkend mens in Israël wil onschuldige burgers doden' gezegd. Daar lees je even vrolijk over heen. Machthebbers en extremisten hebben baat bij een conflict, maar dat zijn niet de enige 'niet weldendende mensen'. :z

Maar goed, ik zal mijn denkbeeldige roze bril wel afdoen voor je.
Doe niet zo achterlijk. Je spreekt over machthebbers en weldenkende mensen, het is overduidelijk dat je verwijst naar het gewone volk.

Nu is het opeens 'machthebbers en extremisten'.

:')
pi_142904393
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:21 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ga naar een willekeurige allochtonenbuurt in Amsterdam en vraag een 10-jarige jongen wat ie van joden vindt.
Dan schaam je je toch dood. :')
Ik hoor het ook zo vaak hier van ze. Van wie leren ze het denk ik dan. :')
pi_142904396
Wow, ik kom hem ineens tegen. Wat een plaatje.
SUBSCRIBE.

pi_142904428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk. Je spreekt over machthebbers en weldenkende mensen, het is overduidelijk dat je verwijst naar het gewone volk.

Nu is het opeens 'machthebbers en extremisten'.

:')
Lees mijn oorspronkelijke post, daar staat ook gewoon machthebbers en extremisten. :')
pi_142904479
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:24 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Lees mijn oorspronkelijke post, daar staat ook gewoon machthebbers en extremisten. :')
En daar heb je ook gelijk in.

Maar waarom geven mensen om alle problemen de schuld aan de joden?
Zelfs isis geven ze nu Israël de schuld. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')