*noteert met uitroepteken*quote:
Je beantwoordt je eigen vraag al. Zonder zeilervaring lijkt het me een slecht plan ons los te laten op een zeilboot. Bruggen zal niet zo'n probleem zijn, daarom hebben we een laag bootje gehuurd. En natuurlijk bereiden we ons voor met goede waterkaarten zodat we op dat gebied niet voor onaangename verrassingen komen te staan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:29 schreef Parzival het volgende:
een strijkijzertje.. .. :S..
zeilboot niet goed genoeg meer?
en OMG.. een vaarcursus? dit gaat goed komen.. (ik ben blij dat ik niet in de buurt vaar..).. maar ik gok op genoeg vermaak voor de mensen bij de bruggen en sluizen..
alles rustig aan doen.. bij grote boten uit de buurt blijven (die stoppen ECHT NIET!).. zeilboten gaan altijd voor.. in een Kanaal gewoon rechtdoor blijven varen aan de juiste kant..quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je beantwoordt je eigen vraag al. Zonder zeilervaring lijkt het me een slecht plan ons los te laten op een zeilboot. Bruggen zal niet zo'n probleem zijn, daarom hebben we een laag bootje gehuurd. En natuurlijk bereiden we ons voor met goede waterkaarten zodat we op dat gebied niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
In plaats van zo denigrerend te reageren, zou je ook tips kunnen geven. Want zo te lezen heb jij jaaaaarenlange ervaring die je vást wil delen.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Oh en vraag, wat roep je als eerst als er 1 van de 2 overboord valt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]Daarom er ook bijgezet met z'n 2e - tegen wie roep je man over boord? Denk dat diegene in het water zo'n gezicht zal trekken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]je hebt een motorboot.. als er 1 overboord valt.. motor in zn vrij!.. en de ander laten zwemmen als dat nog kan.. anders langzaam ernaartoe varen.. je zult niet de eerste zijn die met de schroef een handje van je drenkeling haktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Dit. Dit roep je tegen degene die in het water valt! Kennelijk vergeet je op zo'n moment te zwemmen. Leer je op elk vaaropleiding/dingen enzo.quote:
Nee! Helemaal niet! je hebt gelijk.. eerste wat je roept is MAN OVER BOORD! (maar met z'n 2e en 1 in het water heeft dat weinig nut) dan wijs je (zelfde verhaalquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:45 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb alleen zeilervaring met >3 man, ik houd mijn mond wel weer
Kiek! Dank!quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:40 schreef Parzival het volgende:
[..]
alles rustig aan doen.. bij grote boten uit de buurt blijven (die stoppen ECHT NIET!).. zeilboten gaan altijd voor.. in een Kanaal gewoon rechtdoor blijven varen aan de juiste kant..
voor je vertrekt knopen leren knopen leren en knopen leren.. die moet je zometeen bij regen, wind en hagel snel en goed kunnen leggen
als er niet zoveel wind is.. rustig aanleggen.. bij sterke wind niet te veel vaart verliezen
kijken welke kant de schroef op draait.. leg de boot stil.. geef even een tik gas.. en kijk welke kant de achterkant op wegdraait.. dan weet je je voorkeurskant om aan te leggen (voor het weggaan)
in de ochtend altijd even palaver doen tijdens/na het ontbijt en kijken hoe je gaat varen vandaag.. je kunt een avond van te voren ook al eea bedenken.. maar wellicht is het weer in de ochtend weer beter/slechter..
verder koekjes mee.. koekjes zijn superfood voor zeilers/varenden.. is lekker en handig onderweg.. (sommige mensen worden snel ziek tijdens het varen in de kuip).. en geen alcohol overdag als je vaart.. dat is niet echt done.. en kan je een forse boete opleveren..
overigens.. check ook even of je geen vaarbewijs moet hebben voor deze boot
Ja, die regel had ik ook al gezien. Kortom: wij zijn klein en motor, we wijken voor ALLES.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Prent dit even in je hoofd:Motor wijkt voor spier wijkt voor zeil. En klein wijkt voor groot.
Oh en vraag, wat roep je als eerst als er 1 van de 2 overboord valt?
Veel plezier! Wel leuk zeg!
Ik ga VROUW OVERBOORD roepen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit. Dit roep je tegen degene die in het water valt! Kennelijk vergeet je op zo'n moment te zwemmen. Leer je op elk vaaropleiding/dingen enzo.
[..]
Nee! Helemaal niet! je hebt gelijk.. eerste wat je roept is MAN OVER BOORD! (maar met z'n 2e en 1 in het water heeft dat weinig nut) dan wijs je (zelfde verhaal) en dan roep je naar diegene: ZWEM! (+je gooit reddingsding als je dat hebt)
Ah ja, helder!quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:54 schreef Parzival het volgende:
met de schroef..
stel dat je achterkant naar stuurboord wijkt (hij gaat naar rechts).. dan wil je de kade het liefst aan de linkerkant van de boot.. want bij het wegvaren wil de boot al gelijk van de kade af.. (in zn vooruit)
en hoe meer stootwillen hoe beter.. (bij het aanleggen).. tijdens het varen de stootwillen netjes naar binnen.. anders ziet iedereen dat je een beginneling bent.. (of lui)
Zo'n boot is veel te groot en te log om kermisboot te spelen (nu maar hopen dat de rest van de waterweggebruikers er ook zo over denkt). We nemen het echt wel serieus, en lezen ons daarom al in. En het is ook onderdeel van de voorpret natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:58 schreef Prof_Hoax het volgende:
Vrouw naar m'n hart. Geen kermisboot spelen
zeilenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:29 schreef Parzival het volgende:
een strijkijzertje.. .. :S..
zeilboot niet goed genoeg meer?
en OMG.. een vaarcursus? dit gaat goed komen.. (ik ben blij dat ik niet in de buurt vaar..).. maar ik gok op genoeg vermaak voor de mensen bij de bruggen en sluizen..
Fijn zo'n reddingsboei tegen je hersens. Als je al niet bewusteloos bent dan word je het wel met een beetje pech.quote:Op woensdag 30 juli 2014 20:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit. Dit roep je tegen degene die in het water valt! Kennelijk vergeet je op zo'n moment te zwemmen. Leer je op elk vaaropleiding/dingen enzo.
[..]
Nee! Helemaal niet! je hebt gelijk.. eerste wat je roept is MAN OVER BOORD! (maar met z'n 2e en 1 in het water heeft dat weinig nut) dan wijs je (zelfde verhaal) en dan roep je naar diegene: ZWEM! (+je gooit reddingsding als je dat hebt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |