Mimimumloon is per uur en niet per week.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:48 schreef engineerx het volgende:
Waarschijnlijk zal ik na de zomer op de zaterdag blijven werken (+- 110 euro per zaterdag).
Dit is toch nog ver onder minimumloon
Ik heb het hele jaar ergens anders gewerkt (gemiddeld 16uur/week).quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
Als je alleen deze zomer vakantiewerk doet voldoe je waarschijnlijk niet aan de 26-wekeneis. Daarnaast, zoals hierboven al opgemerkt, is de kans groot dat je niet voldoende beschikbaar bent voor werk.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:56 schreef Janneke141 het volgende:
Als je alleen deze zomer vakantiewerk doet voldoe je waarschijnlijk niet aan de 26-wekeneis. Daarnaast, zoals hierboven al opgemerkt, is de kans groot dat je niet voldoende beschikbaar bent voor werk.
Ditquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt alleen recht op die uitkeringen als je beschikbaar bent voor werk. Door je studie ben je dat waarschijnlijk niet. Dus nee.
Niet voor het feit dat je niet meer beschikbaar bent voor werk.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:22 schreef engineerx het volgende:
[..]
Ik heb het hele jaar ergens anders gewerkt (gemiddeld 16uur/week).
Werkt dit eventueel in mijn voordeel?
Waarom vraag je dan naar een WW uitkering?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:26 schreef engineerx het volgende:
Ik dacht mij namelijk te kunnen beroepen op deze regel:
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/29
Volgens mij voldoe ik daar aan.
Is er wel een mogelijkheid anders om deeltijd te studeren en te werken.
Op het moment je geen werk hebt, kun je dan nog eventueel een aanvulling ontvangen?
Hoe oud ben je? Als je onder de 27 bent wordt van jou geacht dat je werkt of s een opleiding volgt waarvoor studiefinanciering (=voorliggende voorziening) te krijgen is. Slechts in uitzonderlijke gevallen heb je recht op bijstand (bijvoorbeeld mentaal of fysiek niet in staat zijn om te werken of te studeren). De gevolgen van het kiezen van een studie waarvoor geen recht op studiefinanciering bestaat zijn voor je eigen rekening. Mochten ze je aanvraag daar niet op afwijzen dan kunnen ze het nog gooien op het niet voldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:26 schreef engineerx het volgende:
Ik dacht mij namelijk te kunnen beroepen op deze regel:
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/29
Volgens mij voldoe ik daar aan.
Is er wel een mogelijkheid anders om deeltijd te studeren en te werken.
Op het moment je geen werk hebt, kun je dan nog eventueel een aanvulling ontvangen?
Ik heb net even gebeld. Punt is dat je niet mag studeren als je ww of bijstand wilt krijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Als je onder de 27 bent wordt van jou geacht dat je werkt of s een opleiding volgt waarvoor studiefinanciering (=voorliggende voorziening) te krijgen is. Slechts in uitzonderlijke gevallen heb je recht op bijstand (bijvoorbeeld mentaal of fysiek niet in staat zijn om te werken of te studeren). De gevolgen van het kiezen van een studie waarvoor geen recht op studiefinanciering bestaat zijn voor je eigen rekening. Mochten ze je aanvraag daar niet op afwijzen dan kunnen ze het nog gooien op het niet voldoende beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.
Ik heb een arbeidsverleden van 10 jaar.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:00 schreef Aloria het volgende:
Uwv maakt wel eens een uitzondering op de regel. Ik mocht een 1 jarige opleiding doen. Omdat dit mijn kansen zeer vergrote op de arbeidsmarkt.
De opleiding mag niet meer dan 1 jaar duren.
Ik had zelf 9 maanden ww dus de laatste maanden zou ik zelf rond moeten komen.
Dus wie weet, al heb ik een arbeidsverleden van 6 a 7 jaar.
Heb je dit niet moet je meer gaan lenen bij duo of een bijbaan erbij gaan nemen of je stage vragen voor een leerwerk overeenkomst.
Succes
Klopt, maar ik kreeg vrijstelling omdat ik wel goedkeuring had van het uwv.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef engineerx het volgende:
[..]
Ik heb een arbeidsverleden van 10 jaar.
van mijn 16e altijd bijbaantjes en vakantiebaantjes gehad.
Zo te horen kun je alleen geld van ze krijgen als je stopt met studeren.
Echter wil ik ook geen volledige tegemoetkoming.
Ik zal na de zomer ruim 400 euro per maand verdienen.
Ik hoopte op een tegemoetkoming die deze 400 euro aanvult tot het minimumbedrag waarmee een alleenstaande Nederlander kan rondkomen.
Alleen het wrange is op het moment dat ik besluit NIET met de opleiding verder te gaan, heb ik plotseling wel recht op een tegemoetkoming tot ik een full-time baan heb gevonden.
Solliciteren terwijl je studeert mag tegenwoordig niet meer.
Je mag best solliciteren als je studeert.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:10 schreef engineerx het volgende:
[..]
Ik heb een arbeidsverleden van 10 jaar.
van mijn 16e altijd bijbaantjes en vakantiebaantjes gehad.
Zo te horen kun je alleen geld van ze krijgen als je stopt met studeren.
Echter wil ik ook geen volledige tegemoetkoming.
Ik zal na de zomer ruim 400 euro per maand verdienen.
Ik hoopte op een tegemoetkoming die deze 400 euro aanvult tot het minimumbedrag waarmee een alleenstaande Nederlander kan rondkomen.
Alleen het wrange is op het moment dat ik besluit NIET met de opleiding verder te gaan, heb ik plotseling wel recht op een tegemoetkoming tot ik een full-time baan heb gevonden.
Solliciteren terwijl je studeert mag tegenwoordig niet meer.
Dit ook precies wat ik ga doen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:17 schreef Aloria het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kreeg vrijstelling omdat ik wel goedkeuring had van het uwv.
Als je geen goedkeuring krijgt, mag je de opleiding wel doen. Je krijgt gewoon ww uitkering. Maar zodra hun een baan of jij een baan gevonden hebt. Moet je stoppen. Want je moet 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar zijn voor werk.
Ik hoefde dat niet ik kreeg gewoon 100% ww en ik hoefde niet te solliciteren.
Ik bedoelde hier mee dat de UWV zegt dat als je full-time studeert je niet beschikbaar bent voor werk. Dus niet beschikbaar om te solliciteren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mag best solliciteren als je studeert.
Je kunt toch via DUO lenen om je studie af te kunnen maken?
Ik zou het niet doen. Je opleiding afmaken moet echt op de eerste plaats komen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:25 schreef engineerx het volgende:
[..]
Dit ook precies wat ik ga doen.
Ik ga gewoon aan de opleiding beginnen en kijken wat ik mee kan nemen.
Op het moment dat ik werk vind --> overleggen met de werkgever of dit werk te combineren is met mijn opleiding. Als dit kan prima. Als dit niet kan dan ga ik gewoon werken en laat ik de opleiding doorlopen in deeltijd of iets dergelijks.
Weet het zo net nog niet. Toen ik nog op de Erasmus studeerde, zat ik ook met iemand in de groep die een uitkering had bleek later.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt alleen recht op die uitkeringen als je beschikbaar bent voor werk. Door je studie ben je dat waarschijnlijk niet. Dus nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |