dat kinderen met een beperking ook op de gewone scholen terecht komen. Natuurlijk, er zijn speciale scholen, maar waar mogelijk gaan kinderen naar een gewone school.quote:
ik 5 dagen in Duitsland!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, wij waren ook kort in NL: zondagmiddag aankomen, maandagochtend weer wegdaarvoor wel 2 dagen in België!
Dat ook.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:54 schreef devzero het volgende:
[..]
Omdat ouders bij het minste geringste een rechtszaak aanspannen, tenslotte is het tegenwoordig altijd de fout van de school en niet van de ouder/kind. Als je als onderwijzer ook maar een beetje "afwijkend" handelt dan heeft de school/onderwijzer een probleem, ook al handelde de onderwijzer pedagogisch misschien wel beter.
Moet je hier eens komen....wat een armoede....vooral niets in hun gezicht zeggen want anders gaan ze huilen.....wat zal ik blij zijn als ik weer in NL zal wonen....quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat ook.
Het mooie aan de wereld buiten de VS is dat je mensen vaak op hun woord kunt vertrouwen, dat niet iedereen met rechtszaken begint te strooien bij een meningsverschil, kortom dat iedereen zich wat volwassener gedraagt. Na 9 jaar VS was dat iets wat me wel irriteerde (er waren nog wel meer dingen, maar waar het vaak op neer kwam was dat mensen zich als kleine kinderen gedroegen).
Mijn ouders zouden graag zien dat we weer naar Nederland verhuizen, maar ik zie dat niet zitten. Een oud-collega is vanuit de VS terug naar Nederland verhuisd, en die had toch wel wat moeite om zichzelf weer in te passen. De 9 tot 5 cultuur, vervelende collega's, klein huisje, het verkeer, het weer. En laten we de horkerigheid niet vergeten.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 02:22 schreef DUTCHKO het volgende:
Moet je hier eens komen....wat een armoede....vooral niets in hun gezicht zeggen want anders gaan ze huilen.....wat zal ik blij zijn als ik weer in NL zal wonen....
Vreemd. Ik heb juist het tegenovergestelde. Canadezen zijn totaal niet warm. Vriendelijk is erg gemaakt. Lachen in je gezicht, mes in je rug. En ik mis juist de (goed geschoolde) mensen om mij heen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden graag zien dat we weer naar Nederland verhuizen, maar ik zie dat niet zitten. Een oud-collega is vanuit de VS terug naar Nederland verhuisd, en die had toch wel wat moeite om zichzelf weer in te passen. De 9 tot 5 cultuur, vervelende collega's, klein huisje, het verkeer, het weer. En laten we de horkerigheid niet vergeten.
Het handige aan Nederlandse collega's is dat je ze gemakkelijk kunt lezen, dat je weet wat je aan ze hebt. Maar in Nederland werd ik een beetje dol van de politiek op het werk en van de rangen en standen. Nederlanders zijn wat dat betreft net Duitsers.
In mijn Amerikaanse tijd had ik ontzettend fijne collega's, waarmee ik ook buiten het werk een goede vriendschap had. Het zijn zulke warme mensen.
Kortom, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. De kunst is om de nadelen te kunnen negeren, en te genieten van de voordelen.
Ik denk eerder dat je de nadelen moet accepteren, net zoals je onweer of muggen accepteert. Maar verder, een waarheid als een koe.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 05:51 schreef Lyrebird het volgende:
Kortom, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. De kunst is om de nadelen te kunnen negeren, en te genieten van de voordelen.
Dat is mijn ervaring ook, de paar Canadezen die ik ken zijn behoorlijk naargeestig en steenkoud. Hebben misschien last van een minderwaardigheidscomplex, proberen zich te meten met de Zuiderburen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vreemd. Ik heb juist het tegenovergestelde. Canadezen zijn totaal niet warm.
en ook in NL zijn er nadelen die je moet accepteren. Zo ergerde ik me maandag in de trein naar Schiphol (zonder stiltecoupé) aan alle mensen die om me heen aan het bellen waren, en allerlei privé dingen over de telefoon besproken. Fysiotherapie voor bekkenbodemspieren die niet goed functioneren, afbetalingsregelingen en de relaties van vriendinnen....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je de nadelen moet accepteren, net zoals je onweer of muggen accepteert. Maar verder, een waarheid als een koe.
Tja vreemd genoeg is Canada qua familie inkomen de USA voorbijgstreefd. Men is op dit moment "rijker" dan de gemiddelde Amerikaan. Maar de Amerikanen hebben gelijk: het is het gestoorde broertje in het Noorden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook, de paar Canadezen die ik ken zijn behoorlijk naargeestig en steenkoud. Hebben misschien last van een minderwaardigheidscomplex, proberen zich te meten met de Zuiderburen.
Ha hier is men kampioen bellen en texten. Zelfs onder het eten is dit het enige wat ze kunnen. Een goed gesprek? Wat is dat? Het enige wat ze hier kunnen stamelen is ijshockey. Voor de rest zijn ze totaal onwetend wat er in de wereld gebeurd! Wat een armoede!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en ook in NL zijn er nadelen die je moet accepteren. Zo ergerde ik me maandag in de trein naar Schiphol (zonder stiltecoupé) aan alle mensen die om me heen aan het bellen waren, en allerlei privé dingen over de telefoon besproken. Fysiotherapie voor bekkenbodemspieren die niet goed functioneren, afbetalingsregelingen en de relaties van vriendinnen....
Is dat zo relevant dan? En wat heeft het met armoede te maken?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Voor de rest zijn ze totaal onwetend wat er in de wereld gebeurdt! Wat een armoede!
Voor jouw blijkbaar niet, voor mij wel. Om even te verklaren: het is geestelijke armoede.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat zo relevant dan? En wat heeft het met armoede te maken?
Op naar SBS-PVV-Televaag-Fabeltjesland dan!quote:
IdeeeN?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ben ook bezig om weg te gaan. Maar dat heeft tijd nodig.
Die geven zelfs nog meer info dan de TV hier.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op naar SBS-PVV-Televaag-Fabeltjesland dan!
Vaag. Mijn schoonmoeder, die hier nu is, is in ieder geval heel blij.quote:
Mijn vrouw is Bulgaars/Canadees. (2 nationaliteiten)quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:48 schreef breaky het volgende:
Dutchko, is je vrouw Nederlands, Canadees of Bulgaars?
De meeste van de +/- 10 Canadezen die hier in Luang Prabang wonen zijn wel okay. Eentje is er bloedirritant en een andere is gewoon een supervage gast.
Jammer dat je het niet bevalt in Canada. Maar eerlijk gezegd zou ik zelf ook nooit in Canada willen wonen...
Dus je kinderen hebben 3 paspoorten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mijn vrouw is Bulgaars/Canadees. (2 nationaliteiten)
Mijn kinderen zijn Nederlands/Bulgaars/Canadees. (3 nationaliteiten)
Hebben we express gedaan, mocht het niet bevallen en de kinderen willen terug naar Canada.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |