FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vraag over ontplofte USB-adapter
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 16:52
Ik vraag mij zo ineens af hoe dit zit, apple is aan het mierenneuken en ik weet niet of ik gelijk heb of niet. Verhaal :

Ik heb een Iphone 4s. Met daarbij een adapter (usbstekker) en snoer om hem op te laden. Ontploft die adapter in ene van de week op het moment dat ik hem in het stopcontact steek. 220 schok gehad, vonken, kleine "explosie".

1072mmq.jpg

op23x3.jpg

Nou, gevolg zie je dus in de foto's. Adapter stuk, stopcontact heeft schade.. maar ook het snoertje wat in de adapter hoort, de usbstekker daarvan is zwart. Omdat die erin zat toen ik de stekker in het stopcontact deed om hem op te laden.

Nu zie ik op de apple website staan, dat dit een bekend probleem is bij Apple (ontploffende adapters)

quote:
Apple heeft vastgesteld dat in zeldzame gevallen de Europese Apple USB-lichtnetadapter van 5 W oververhit kan raken en een veiligheidsrisico kan veroorzaken. Deze adapter maakte deel uit van iPhone 3GS-, iPhone 4- en iPhone 4s-modellen die vanaf oktober 2009 tot en met september 2012 zijn verzonden in de onderstaande landen. De adapter is ook verkocht als los accessoire.

De veiligheid van klanten heeft voor Apple de hoogste prioriteit. Daarom hebben we uit eigen beweging besloten elke betrokken lichtnetadapter kosteloos om te ruilen voor een nieuwe, opnieuw ontworpen adapter. We raden klanten aan alle betrokken adapters zo snel mogelijk te ruilen voor een nieuwe door middel van het onderstaande vervangingsproces.
Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.

Wat nou als mijn iphone er had aangezeten? En hij was doorgebrand? (Geen idee of dat kan, maar gewoon even for the sake of argument). Dan was dat zeker ook mijn probleem geweest?

Ik ben benieuwd hoe dit nou zit :Y
Toekitodinsdag 29 juli 2014 @ 16:56
vrees dat Apple had gezegd: Bye Bye Zwaai Zwaai. Ongeacht of ze juridisch gelijk hebben.
#ANONIEMdinsdag 29 juli 2014 @ 16:58
Ze verkopen het als losse producten uiteraard (stekker / usb-kabel), dus ik gok dat daar al een deel van het punt zit; ze hoeven natuurlijk alleen het defecte product te vervangen.

Ik mis in je verhaal of de USB kabel ook defect is, of alleen een beetje zwart, zelfde geldt voor je stopcontact. Als het niet kapot is hoeven ze het sowieso niet te vervangen / vergoeden lijkt me :P
#ANONIEMdinsdag 29 juli 2014 @ 16:59
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef Toekito het volgende:
vrees dat Apple had gezegd: Bye Bye Zwaai Zwaai. Ongeacht of ze juridisch gelijk hebben.
Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 16:59
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ze verkopen het als losse producten uiteraard (stekker / usb-kabel), dus ik gok dat daar al een deel van het punt zit; ze hoeven natuurlijk alleen het defecte product te vervangen.

Ik mis in je verhaal of de USB kabel ook defect is, of alleen een beetje zwart, zelfde geldt voor je stopcontact. Als het niet kapot is hoeven ze het sowieso niet te vervangen / vergoeden lijkt me :P
Ja nee, kabel is stuk anders hoeft ie niet vervangen te worden. Maar in principe gaat -denk ik?- (correct me if I'm wrong) het argument niet op, want de kabel kwam bij de telefoon. Dus als 1 geheel. Ik heb dus niet beide los gekocht.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:00
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Echt he. Als je denkt dat je het niet dommer kan meemaken met posts die niks toevoegen :')
Toekitodinsdag 29 juli 2014 @ 17:02
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Ik denk dat Apple of welke winkel ook gewoon zegt bye bye. Doen ze meestal. Niemand gaat een zaak aanspannen voor kabel van 10 eur.
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 17:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:52 schreef Qwea het volgende:
Ik vraag mij zo ineens af hoe dit zit, apple is aan het mierenneuken en ik weet niet of ik gelijk heb of niet. Verhaal :

Ik heb een Iphone 4s. Met daarbij een adapter (usbstekker) en snoer om hem op te laden. Ontploft die adapter in ene van de week op het moment dat ik hem in het stopcontact steek. 220 schok gehad, vonken, kleine "explosie".

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou, gevolg zie je dus in de foto's. Adapter stuk, stopcontact heeft schade.. maar ook het snoertje wat in de adapter hoort, de usbstekker daarvan is zwart. Omdat die erin zat toen ik de stekker in het stopcontact deed om hem op te laden.

Nu zie ik op de apple website staan, dat dit een bekend probleem is bij Apple (ontploffende adapters)

[..]

Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.

Wat nou als mijn iphone er had aangezeten? En hij was doorgebrand? (Geen idee of dat kan, maar gewoon even for the sake of argument). Dan was dat zeker ook mijn probleem geweest?

Ik ben benieuwd hoe dit nou zit :Y
gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijn :)
dan wordt dat gewoon voor je opgelost
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 17:02
Als het allemaal Apple spul was (adapter en snoer) en geen namaak, en jij hebt aan normaal gebruik deze schade overgehouden zou Apple sowieso de schade moeten vergoeden en daarnaast ter compensatie iets extra`s , bosje bloemen, jaar gratis Apple-care etc. Juridisch zal het vast anders liggen maar hun goede naam is hen meer waard dan een lullig snoertje.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:03
En hoe zit het dan met dat hun product dus schade heeft aangericht aan mijn andere "bezittingen"? Want door hun product heeft bijvoorbeeld mijn stopcontact ook schade (nou zal me dat aan mijn reet roesten, maar ik vind het wel interessant om te weten). Nog mazzel dat ik er naast stond ook, want het gordijn stond bijna in de hens door dat kreng :X
Inkoppertjesdinsdag 29 juli 2014 @ 17:03
Ze hebben in principe gelijk. De iCentre voeren alleen maar de terugroepactie uit. Dat betreft alleen het laadgedeelte en niet het snoer.

Echter, het gaat hier niet meer om een terugroep actie maar om schade geleden door het falen van niet naar behoren werkende spullen. Maar daarvoor is de winkel waar je het accessoires vandaan hebt (zal wel geleverd zijn bij je telefoon) voor verantwoordelijk, niet het lokale iCentre. De winkel kan op hun beurt weer alle kosten verhalen op hun leverancier, maar daar heb jij geen boodschap aan.

Het werkt in je voordeel dat het onderdeel teruggeroepen is; hierdoor hoef jij niet meer aan te kunnen tonen dat het om een fabricage fout gaat. Dat lijkt me wel duidelijk. Je moet alleen wél effe volhouden dat je wist van de terugroep actie nádat je transformator ontplofte, nadat je ging googlen.
Dus vraag een nieuwe transformator én snoer (want: 'je kan het oude snoer niet meer vertrouwen') van de toko waar het vandaan komt.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijn :)
dan wordt dat gewoon voor je opgelost
A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterij :) en ik heb de applestore in Amsterdam gebeld en die gaf hetzelfde als Alkmaar "pech voor je kabel" :') maar ik ga even je DM volgen :Y
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 17:04
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterij :) en ik heb de applestore in Amsterdam gebeld en die gaf hetzelfde als Alkmaar "pech voor je kabel" :') maar ik ga even je DM volgen :Y
Liefje, AppleCare is de afdeling ;)
geen Apple Care Protection Plan
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 17:04
Mailtje sturen naar Apple zelf met verhaal en foto`s
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef multiplex het volgende:
Als het allemaal Apple spul was (adapter en snoer) en geen namaak, en jij hebt aan normaal gebruik deze schade overgehouden zou Apple sowieso de schade moeten vergoeden en daarnaast ter compensatie iets extra`s , bosje bloemen, jaar gratis Apple-care etc. Juridisch zal het vast anders liggen maar hun goede naam is hen meer waard dan een lullig snoertje.
100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog net :P En ik ben dezelfde mening toe gedaan, Apple blijkbaar niet. Maar die vonken van die "explosie" zullen maar je gordijn in de hens hebben gezet, waardoor je huis affikt :X
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:06
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:03 schreef Qwea het volgende:
En hoe zit het dan met dat hun product dus schade heeft aangericht aan mijn andere "bezittingen"? Want door hun product heeft bijvoorbeeld mijn stopcontact ook schade (nou zal me dat aan mijn reet roesten, maar ik vind het wel interessant om te weten). Nog mazzel dat ik er naast stond ook, want het gordijn stond bijna in de hens door dat kreng :X
Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:07
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog net :P En ik ben dezelfde mening toe gedaan, Apple blijkbaar niet. Maar die vonken van die "explosie" zullen maar je gordijn in de hens hebben gezet, waardoor je huis affikt :X
Brandverzekering ;)
kovenantdinsdag 29 juli 2014 @ 17:09
is het toevallig adapter type A1300 ?
Wespensteekdinsdag 29 juli 2014 @ 17:09
Er is productaansprakelijkheid maar de schade is onder de 500 euro.
http://www.allesoverrecht(...)ctaansprakelijkheid/
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 17:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.

Als mijn Miele magnetron na 3 jaar spontaan steekvlammen produceert bij normaal gebruik, verwacht ik dat Miele de schade vergoed, excuses maakt voor het ongemak en de goede naam wil behouden door mij iets extra`s te geven. Miele is een A+ merk net als Apple, dan kun je het niet maken als fabrikant om niet eens alle defecte apparatuur te vervangen. Garantie is naar mijn mening dan geen issue.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

Liefje, AppleCare is de afdeling ;)
geen Apple Care Protection Plan
Ik zit er al, je zag me al binnenkomen :P
Inkoppertjesdinsdag 29 juli 2014 @ 17:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:13 schreef multiplex het volgende:

[..]

Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef Inkoppertjes het volgende:

[..]

Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.
50 jaar.

Grapje zeker.
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 17:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
Heeft ze wel.
imbussleuteldinsdag 29 juli 2014 @ 17:20
Garantie heeft hier niets mee te maken, dus maak je daarover niet druk.

http://www.recht-raad.nl/text/productaansprakelijkheid.aspx

Als Appel (koop de volgende keer een echte telefoon aub) niet over de brug wil komen, stap je naar een rechtswinkel. Breng alle extra kosten, zoals advocaatskosten, ook in rekening.

http://rechtswinkel.startpagina.nl/
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
Lol, dude, ik heb vaker 220 door me heen gehad, of 230, wat jij wil. Ik weet heus hoe 220 voelt. En alsof ik 100% weet hoe ik hem vast had. Dat boeit ook niet. Feit is : Ik steek dat ding in het stopcontact en dat ding explodeerd praktisch. Daarnaast vliegen de vonken alle kanten op, bijna op het gordijn wat er naast hangt, is dat kreng stuk, is het snoer naar zijn moer en heeft mijn stopcontact schade want schoonmaken heb ik al gedaan je blijft een streepje zien.

Maar dit is heel de discussie ook niet.

Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.

En als je de OP had gelezen, had je geweten dat ik dus WEL contact met Apple heb gehad. Met de geniusbar en met hun Icentre in Alkmaar.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

50 jaar.

Grapje zeker.
50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:23
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heeft ze wel.
Apple store, ok die had ik even gemist.
[/quote]

Verder
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:20 schreef imbussleutel het volgende:
(koop de volgende keer een echte telefoon aub)
Gast ga ergens anders stemming lopen maken, het ging mooi totdat je moeder jou even onbegeleid op internet losliet.
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 17:23
Een sneu verhaal van een geschrokken klant met een foto van de een verbrand stopcontact in een regionaal dagblad doet ook wonderen. Wedden dat Apple dan ineens binnen 24 uur met een nieuwe iPhone5 en een bos bloemen op de stoep staat? :')
Inkoppertjesdinsdag 29 juli 2014 @ 17:25
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
Apple laat bijna alles in China maken.

Maar ik had vorige maand nog mijn spelcomputers uit de jaren '80 aangesloten gehad. Die transformators zijn echt fúcking groot. Maar ze doen het nog steeds. Vroegâh......
imbussleuteldinsdag 29 juli 2014 @ 17:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef hottentot het volgende:

Gast ga ergens anders stemming lopen maken, het ging mooi totdat je moeder jou even onbegeleid op internet losliet.
Rustig maar fanboy. Ik zal de technisch achterhaalde, te dure en met Chinese slavenarbeid geproduceerde crap niet meer beledigen.
#ANONIEMdinsdag 29 juli 2014 @ 17:31
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
Kan het nog steeds uit China komen, maar goed het hele wel/geen garantie of non-conformiteit is mijnsinziens hier geeneens een punt, aangezien zelf al erkend hebben dat dit type lader fabricagefouten kan bevatten. Vraag is dus alleen wát ze allemaal moeten vergoeden. Meest logische is dan inderdaad alle vervolgschade die door de fabricagefout is opgelopen. Dus in ieder geval USB kabel, en over stopcontact kan je discussiëren; dat is niet defect, maar beschadigd. Dus dan zou je eerder aan een vergoeding kunnen denken ipv vervanging.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:31
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, dude, ik heb vaker 220 door me heen gehad, of 230, wat jij wil. Ik weet heus hoe 220 voelt. En alsof ik 100% weet hoe ik hem vast had. Dat boeit ook niet. Feit is : Ik steek dat ding in het stopcontact en dat ding explodeerd praktisch. Daarnaast vliegen de vonken alle kanten op, bijna op het gordijn wat er naast hangt, is dat kreng stuk, is het snoer naar zijn moer en heeft mijn stopcontact schade want schoonmaken heb ik al gedaan je blijft een streepje zien.

Maar dit is heel de discussie ook niet.

Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.

En als je de OP had gelezen, had je geweten dat ik dus WEL contact met Apple heb gehad. Met de geniusbar en met hun Icentre in Alkmaar.
Zeg Dudette.

Die spanning slaat er niet doorheen, en die oplader is te klein voor een geleidende koper of gaswolk.
iCentre is niet van Apple, en de foto laat een niet schoongemaakt stopcontact zien, dus sorry als ik een advies wilde geven, en ja het Nederlands net is al jarenlang 230V

Verder zal dat me ook allemaal een rotzorg zijn.

Hoop het beste voor je, maar recht op meer heb je wettelijk niet.

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
2 jaar is inderdaad kort.

Apple doet zonder morren dat wat zij moet doen. Verder is het geluk hebben. Maar lijkt mij dat Applecare er wel een snoertje bij doet.

Verder goed of slecht, duur of goedkoop bijna alle zooi komt uit China of bevat minimaal Chinese onderdelen.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:28 schreef imbussleutel het volgende:

[..]

Rustig maar fanboy. Ik zal de technisch achterhaalde, te dure en met Chinese slavenarbeid geproduceerde crap niet meer beledigen.
Fanboy, nee sorry ik heb geen iPhone, pech voor je maar jij bent de eerste die met een flame begint, vind ik bij Apple, Windows, Android etc.. allemaal even zielig. En ja ik vind jou dus zielig.
Spanky78dinsdag 29 juli 2014 @ 17:33
Ik zou een Amerikaanse letselschadeadvocaat opzoeken en eens kijken of je er een miljoen of wat uit kunt slepen.
imbussleuteldinsdag 29 juli 2014 @ 17:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Fanboy, nee sorry ik heb geen iPhone, pech voor je maar jij bent de eerste die met een flame begint, vind ik bij Apple, Windows, Android etc.. allemaal even zielig.
Het was maar een plaagstootje. ;)
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 17:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:33 schreef imbussleutel het volgende:

[..]

Het was maar een plaagstootje. ;)
Tuurlijk ;)
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef Inkoppertjes het volgende:

[..]

Apple laat bijna alles in China maken.
Ja maar het is geen DX troep. Het komt van Apple zelf ;)

quote:
Maar ik had vorige maand nog mijn spelcomputers uit de jaren '80 aangesloten gehad. Die transformators zijn echt fúcking groot. Maar ze doen het nog steeds. Vroegâh......
Toen was alles betah :P

Maar ehm, nu nog met Apple aan de foon. Hij wilde foto's van alle kanten van de adapter en het snoer dus die heb ik hem zojuist gemaild.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:37
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan het nog steeds uit China komen, maar goed het hele wel/geen garantie of non-conformiteit is mijnsinziens hier geeneens een punt, aangezien zelf al erkend hebben dat dit type lader fabricagefouten kan bevatten. Vraag is dus alleen wát ze allemaal moeten vergoeden. Meest logische is dan inderdaad alle vervolgschade die door de fabricagefout is opgelopen. Dus in ieder geval USB kabel, en over stopcontact kan je discussiëren; dat is niet defect, maar beschadigd. Dus dan zou je eerder aan een vergoeding kunnen denken ipv vervanging.
Ik hoef geen nieuw stopcontact klepje :P Maar het zou ze sieren als ze wel die kabel vergoeden. Maar goed, ik wacht nog even af, de foto's heeft ie net binnengekregen.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:33 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou een Amerikaanse letselschadeadvocaat opzoeken en eens kijken of je er een miljoen of wat uit kunt slepen.
Ik moest lachen.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 17:42
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
Wespensteekdinsdag 29 juli 2014 @ 17:44
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:21 schreef Qwea het volgende:
Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.
Als zo'n oude Engelse lul zich ermee gaat bemoeien komt het helemaal goed.
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 17:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als zo'n oude Engelse lul zich ermee gaat bemoeien komt het helemaal goed.
:') wat een onzin
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 17:45
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Qwea het volgende:
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
*O* *G* *O*
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 18:01
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Qwea het volgende:
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
Jeej zeg. Weet je meteen dat service en coulance niet bij de hoge prijs inbegrepen waren. Ik was er na het kapot gaan van mijn 2e generatie iPod (15e maand na aanschaf) al achter. Dat was ook meteen het laatste witte apparaat met een fruitsticker voor mij. Gelukkig had toen de Bijenkorf klantgerichtheid en service wel hoger in het vaandel staan.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:01 schreef multiplex het volgende:

[..]

Jeej zeg. Weet je meteen dat service en coulance niet bij de hoge prijs inbegrepen waren. Ik was er na het kapot gaan van mijn 2e generatie iPod (15e maand na aanschaf) al achter. Dat was ook meteen het laatste witte apparaat met een fruitsticker voor mij. Gelukkig had toen de Bijenkorf klantgerichtheid en service wel hoger in het vaandel staan.
De eerste post waar je niet over bosjes bloemen of dozen bonbons begint ( :') ). Chapeau ^O^
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:31 schreef hottentot het volgende:
Hoop het beste voor je, maar recht op meer heb je wettelijk niet.
Doe es een link posten (naar een online wetsartikel dan he).
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Doe es een link posten (naar een online wetsartikel dan he).
Die is al gepost door Wespensteek en haar schade kom niet boven de 500,-

Ben jij het daar niet mee ééns dat zou ik eerder van jou de link willen zien die de fabrikant laat opdraaien voor deze schade.

Aantonen dat iets in de wet voorkomt is namelijk 1000x gemakkelijker dan aantonen dat iets er niet in voorkomt.
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 18:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:03 schreef r_one het volgende:

[..]

De eerste post waar je niet over bosjes bloemen of dozen bonbons begint ( :') ). Chapeau ^O^
Als een apparaat gewoon kapot gaat en geen schade veroorzaakt is de gewone garantie van toepassing, eventueel aangevuld door coulance vanuit de fabrikant of winkelier. Als een klant een schok van 220 volt door zich heen krijgt is dat anders.

Maar fijn om te merken dat mijn posts zo aandachtig worden gelezen ^O^
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die is al gepost door Wespensteek en haar schade kom niet boven de 500,-
Wespensteek postte geen link naar een wetsartikel.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef hottentot het volgende:
Aantonen dat iets in de wet voorkomt is namelijk 1000x gemakkelijker dan aantonen dat iets er niet in voorkomt.
Ik nam de term "wettelijk" niet in de mond, dat was jij. Dus ga je gang.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:07 schreef multiplex het volgende:

[..]

Als een apparaat gewoon kapot gaat en geen schade veroorzaakt is de gewone garantie van toepassing, eventueel aangevuld door coulance vanuit de fabrikant of winkelier. Als een klant een schok van 220 volt door zich heen krijgt is dat anders.

Maar fijn om te merken dat mijn posts zo aandachtig worden gelezen ^O^
Wat versta jij onder "gewone" garantie? Fabrieksgarantie of wettelijke garantie?
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik nam de term "wettelijk" niet in de mond, dat was jij. Dus ga je gang.
Zoals gesteld:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef hottentot het volgende:
Ben jij het daar niet mee ééns dat zou ik eerder van jou de link willen zien die de fabrikant laat opdraaien voor deze schade.

Aantonen dat iets in de wet voorkomt is namelijk 1000x gemakkelijker dan aantonen dat iets er niet in voorkomt.
trancethrustdinsdag 29 juli 2014 @ 18:15
/offtopic: ebay kun je kabels scoren voor omstreeks 1 euro.
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 18:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat versta jij onder "gewone" garantie? Fabrieksgarantie of wettelijke garantie?
Als jij constructief iets bij te dragen hebt aan het topic ga je gang, als je alleen maar wilt klieren ga dan lekker naar buiten, het is mooi weer.
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef trancethrust het volgende:
/offtopic: ebay kun je kabels scoren voor omstreeks 1 euro.
Kun je meteen nieuwe stopcontacten en gordijnen voor weinig mee bestellen ;)
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zoals gesteld:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:31 schreef hottentot het volgende:
Hoop het beste voor je, maar recht op meer heb je wettelijk niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:06 schreef hottentot het volgende:
Aantonen dat iets in de wet voorkomt is namelijk 1000x gemakkelijker dan aantonen dat iets er niet in voorkomt.
Wie beroept zich op (het bepaalde in) de wet, jij op ik?

Zoals gezegd: ga je gang.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef multiplex het volgende:

[..]

Als jij constructief iets bij te dragen hebt aan het topic ga je gang, als je alleen maar wilt klieren ga dan lekker naar buiten, het is mooi weer.
Mijn vraag was alleszins constructief, wat je van jou idiote antwoord niet kunt zeggen. Maar ga gerust door met zomaar wat roeptoeteren, zonder gehinderd te worden door een beetje kennis van het consumentenrecht.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie beroept zich op (het bepaalde in) de wet, jij op ik?

Zoals gezegd: ga je gang.
Gast, ga buiten spelen.

Je hebt vijf minuten lopen zoeken, kunt niets vinden wat jou gelijk geeft en nu mag ik een wet opzoeken die iets niet verbied :P
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Mijn vraag was alleszins constructief, wat je van jou idiote antwoord niet kunt zeggen. Maar ga gerust door met zomaar wat roeptoeteren, zonder gehinderd te worden door een beetje kennis van het consumentenrecht.
Je zou een rijk man zijn als elke keer dat ik denk dat je zit te trollen je een Euro kreeg.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Gast, ga buiten spelen.

Je hebt vijf minuten lopen zoeken, kunt niets vinden wat jou gelijk geeft en nu mag ik een wet opzoeken die iets niet verbied :P
Jij zei een wet te kennen waarin bepaald is dat je geen recht hebt op meer (en na enig doorvragen draai je de zaak om en vraagt mij het tegendeel op te zoeken in de wetboeken 8)7 )

Ja nee oke, sterke repliek hoor :')
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je zou een rijk man zijn als elke keer dat ik denk dat je zit te trollen je een Euro kreeg.
Dat multiplex geen verschil kent tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie kan ik nog inkomen. Maar dat jij het kennelijk ook niet weet ... :o

Maar misschien kun jij uitkomst bieden, hottentot: zeg es, wat is 'gewone garantie'?
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij zei een wet te kennen waarin bepaald is dat je geen recht hebt op meer (en na enig doorvragen draai je de zaak om en vraagt mij het tegendeel op te zoeken in de wetboeken 8)7 )

Ja nee oke, sterke repliek hoor :')
Wat is de lol hiervan vraag ik mij vaak af bij jouw postings?

Ik ken geen wet die de fabrikant of winkelier hiervoor op laat draaien, vandaar dat ik stel dat ik geen wettelijke basis ken voor deze schadevergoeding.

Als jij het daar niet mee ééns bent of niet begrijpend kunt lezen kun je twee dingen doen.

1. Het tegendeel bewijzen.
2. Opsodemieteren.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 18:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat multiplex geen verschil kent tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie kan ik nog inkomen. Maar dat jij het kennelijk ook niet weet ... :o

Maar misschien kun jij uitkomst bieden, hottentot: zeg es, wat is 'gewone garantie'?
Trek een ander die discussie in.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef hottentot het volgende:

vandaar dat ik stel dat ik geen wettelijke basis ken voor deze schadevergoeding.

Hoho, dát zei je niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef hottentot het volgende:
vandaar dat ik zei dat ik een wettelijke basis ken voor geen schadevergoeding.
Fixed.

Get your facts straight.

[ Bericht 31% gewijzigd door r_one op 29-07-2014 18:51:28 ]
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 18:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef hottentot het volgende:

[..]

Trek een ander die discussie in.
Bemoei je er dan ook niet mee joh :6
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 19:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoho, dát zei je niet.

[..]

Fixed.

Get your facts straight.
Klap op je smoel kun je krijgen met andermans woorden verdraaien.
Quellerdinsdag 29 juli 2014 @ 19:04
Iemand popcorn?

Het is me te warm voor de wetboeken, maar het lijkt me toch sterk dat je als leverancier wegkomt met het niet hoeven vergoeden van de gevolgschade als je product ondeugdelijk is.
Spanky78dinsdag 29 juli 2014 @ 19:04
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:37 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Aangezien het goed is gedocumenteerd en je sinds de schok behoorlijk bent getraumatiseerd kan dat leuk aflopen, mits je de boel in de VS kan laten afhandelen...

;)

Maar serieus, dit is een bekend probleem zonder recall of goede actie van een toch behoorlijk prijzig apparaatje. Dus enige vergoeding is op zijn plaats.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 19:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klap op je smoel kun je krijgen met andermans woorden verdraaien.
Wel goffedomme, jíj weet het verschil niet tussen 'wettelijk bepaald dat je niets krijgt' en 'niet wettelijk bepaald dat je iets krijgt' en gaat míj daarvoor m'n bek verbouwen ... }:|

M'n beroepsethiek ... wat doe je ... ;(
Five_Horizonsdinsdag 29 juli 2014 @ 19:10
Ja, hoi. Wat mij betreft kan deze discussie wel stoppen....
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 19:10
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi. Wat mij betreft kan deze discussie wel stoppen....
Ja wat mij betreft ook }:|
Kapt-Ruigbaarddinsdag 29 juli 2014 @ 19:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klap op je smoel kun je krijgen met andermans woorden verdraaien.
:')
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 19:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klap op je smoel kun je krijgen met andermans woorden verdraaien.
Negeer die gast toch. Bedoelingen waren vrij snel duidelijk, moet je je energie niet aan verspillen.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:38
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef trancethrust het volgende:
/offtopic: ebay kun je kabels scoren voor omstreeks 1 euro.
Weet ik. Maar het ging me puur om het principe eigenlijk :P Plus is wel dealextreme troep :P
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:17 schreef multiplex het volgende:

Kun je meteen nieuwe stopcontacten en gordijnen voor weinig mee bestellen ;)
Nou, ze verschillen dus geen fuck met de orginele apple dingen dan :P
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Gast, ga buiten spelen.

Je hebt vijf minuten lopen zoeken, kunt niets vinden wat jou gelijk geeft en nu mag ik een wet opzoeken die iets niet verbied :P
Ehm, R_one heeft gelijk hoor. Jij roept dingen over "wettelijk" niet hij. Toon dat dan op zijn minst even aan. En als je het niet kunt vinden, kun je ook gewoon tegen hem zeggen dat hij gewoon gelijk heeft.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:04 schreef Queller het volgende:
Iemand popcorn?

Het is me te warm voor de wetboeken, maar het lijkt me toch sterk dat je als leverancier wegkomt met het niet hoeven vergoeden van de gevolgschade als je product ondeugdelijk is.
Ja mij dus ook. Ik ben serieus blij dat de gordijnen niet in de hens zijn gevlogen of mijn iphone aangekoppeld zat.. anderzijds ben ik wel zeer benieuwd of ze dat hadden moeten vergoeden. Ik denk van wel, want het is immers hun product die fouten vertoont, blijkbaar in massa oplage.
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 19:42
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, ze verschillen dus geen fuck met de orginele apple dingen dan :P
Meestal niet zoveel. Maar de Apple spullen zijn allemaal getest en veilig bevonden dus daar verwacht je geen schokken van. Bij DX-spul weet je dat de kans wat groter is op onveilige toestanden.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:44
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:04 schreef Spanky78 het volgende:

Maar serieus, dit is een bekend probleem zonder recall of goede actie van een toch behoorlijk prijzig apparaatje. Dus enige vergoeding is op zijn plaats.
Nou ja, ik vind het een beetje slecht eigenlijk dat men van Apple geen advertentie of wat dan ook ergens plaatst om idd die adapters terug te roepen. Het was dat ik ging googlen op "Adapter iphone ontploft" en dat ik toen die omruil actie tegen kwam. Als men nou wat meer gerucht eraan had gegeven, had ik het eerder geweten en had ik me niet de pleuris hoeven schrikken ook :')
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 19:45
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ehm, R_one heeft gelijk hoor. Jij roept dingen over "wettelijk" niet hij. Toon dat dan op zijn minst even aan. En als je het niet kunt vinden, kun je ook gewoon tegen hem zeggen dat hij gewoon gelijk heeft.
The troll is strong today. (R_one dan)

Er is geen wet die jou recht op meer geeft, hoe toon je zoiets aan?

Laat hem maar een wet tonen die jou wel recht op meer geeft als hij het zo goed weet.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:42 schreef multiplex het volgende:

[..]

Meestal niet zoveel. Maar de Apple spullen zijn allemaal getest en veilig bevonden
Ik moest lachen :+
quote:
dus daar verwacht je geen schokken van. Bij DX-spul weet je dat de kans wat groter is op onveilige toestanden.
Maar je hebt idd gelijk :Y
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 19:46
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind het een beetje slecht eigenlijk dat men van Apple geen advertentie of wat dan ook ergens plaatst om idd die adapters terug te roepen. Het was dat ik ging googlen op "Adapter iphone ontploft" en dat ik toen die omruil actie tegen kwam. Als men nou wat meer gerucht eraan had gegeven, had ik het eerder geweten en had ik me niet de pleuris hoeven schrikken ook :')
Er is ook een mailing over geweest, maar blijkbaar niet iedereen bereikt
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 19:46
Maar goed voor iedereen met een A1300 adapter, neem even contact op met AppleCare om deze om te ruilen.
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 19:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Er is ook een mailing over geweest, maar blijkbaar niet iedereen bereikt
Mij ook niet. Blijk er ook een te hebben, dagelijks in gebruik.
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 19:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:46 schreef Ynske het volgende:
Maar goed voor iedereen met een A1300 adapter, neem even contact op met AppleCare om deze om te ruilen.
Hoe?
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 19:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Er is ook een mailing over geweest, maar blijkbaar niet iedereen bereikt
Ook niet iedereen zet zichzelf op de "lijst".
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 19:48
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe?
https://www.apple.com/nl/support/usbadapter-european/
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 19:48
Ik heb de telefoon via mijn provider, maakt dat nog uit?
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 19:49
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe?
https://www.apple.com/nl/support/usbadapter-european/

Via Apple Retail Store
Via geautoriseerde service provider
of als je een creditcard voor borg hebt, dan even bellen of chatten met AppleCare
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 19:49
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb de telefoon via mijn provider, maakt dat nog uit?
Nee geen probleem. Contact opnemen en laten vervangen.
Via service provider kan het tot 2 weken duren meen ik.
Retail Store of AppleCare sneller

Maakt ook niet uit of je garantie verlopen is.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:46 schreef Ynske het volgende:

[..]

Er is ook een mailing over geweest, maar blijkbaar niet iedereen bereikt
Niet gehad idd. Best slordig (nofi).

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe?
Sowieso kan omruilen bij een apple store / I centre / reseller : https://www.apple.com/nl/support/usbadapter-european

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ook niet iedereen zet zichzelf op de "lijst".
Lijkt me dat dit geen reet met "lijst" te maken heeft. Men weet bij apple welke modellen aan wie verkocht zijn want apple account. Dus men kan gewoon mailen want geen spam?
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 19:52
Jammer alleen dat als het om een BMW met kans op een spontaan blokkerend remsysteen was gegaan de leverancier en garage alle mogelijke moeite hadden gedaan om je te bereiken en te informeren. Bij een telefoonadapter wordt dit blijkbaar niet zo belangrijk gevonden of trekt het teveel negatieve aandacht. Uiteindelijk kunnen de gevolgen even catastrofaal zijn.
hottentotdinsdag 29 juli 2014 @ 19:52
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:50 schreef Qwea het volgende:

Lijkt me dat dit geen reet met "lijst" te maken heeft. Men weet bij apple welke modellen aan wie verkocht zijn want apple account. Dus men kan gewoon mailen want geen spam?
Wat ben je lief.

Er zijn genoeg mensen met zo'n oplader zonder Apple account, ik weet toch niet of jij een Apple account hebt.
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 19:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ook niet iedereen zet zichzelf op de "lijst".
Dat klopt inderdaad ^^
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat ben je lief.
Weet ik :Y)

quote:
Er zijn genoeg mensen met zo'n oplader zonder Apple account, ik weet toch niet of jij een Apple account hebt.
Maar het was vragend he, ik weet het dus niet of je je perse op een lijst moet zetten ;)
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad ^^
Ooh, dus je hebt gelijk Hottentot :)
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 19:58
Ooh MikeyMo heeft ook een a1300 stekker. Morgen maar ff weer chatten :Y
multiplexdinsdag 29 juli 2014 @ 19:58
Apple kennende zullen ze de omgeruilde adapters wel relabelen als iLighter en opnieuw op de markt brengen voor 59,95. :X
trancethrustdinsdag 29 juli 2014 @ 20:04
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Weet ik. Maar het ging me puur om het principe eigenlijk :P Plus is wel dealextreme troep :P
True. Als ik geld genoeg had zou ik die lui gewoon voor de grap aanklagen, maar helaas. Dealextremekwaliteit is voor een kabel gewoon prima, weinig dat er mis kan gaan.
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 20:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

Nee geen probleem. Contact opnemen en laten vervangen.
Via service provider kan het tot 2 weken duren meen ik.
Retail Store of AppleCare sneller

Maakt ook niet uit of je garantie verlopen is.
Ik bedoel eigenlijk of ik daarom geen bericht heb ontvangen.
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 20:15
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:58 schreef Qwea het volgende:
Ooh MikeyMo heeft ook een a1300 stekker. Morgen maar ff weer chatten :Y
Bedankt voor je topic. Je hebt misschien wel mijn leven gered!
Ynskedinsdag 29 juli 2014 @ 20:32
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk of ik daarom geen bericht heb ontvangen.
dat kan daar idd mee te maken hebben.
r_onedinsdag 29 juli 2014 @ 20:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

The troll is strong today. (R_one dan)

Er is geen wet die jou recht op meer geeft, hoe toon je zoiets aan?

Laat hem maar een wet tonen die jou wel recht op meer geeft als hij het zo goed weet.
Nee.
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 21:01
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:04 schreef trancethrust het volgende:

[..]

True. Als ik geld genoeg had zou ik die lui gewoon voor de grap aanklagen, maar helaas. Dealextremekwaliteit is voor een kabel gewoon prima, weinig dat er mis kan gaan.
Ik had binnen 3 dagen kabelbreuk :P
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 21:02
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedankt voor je topic. Je hebt misschien wel mijn leven gered!
Lol. :D Maar niet mee wachten hoor (serieus), want dat ding is echt gevaarlijk. De vonken die eraf kwamen :o
Lienekiendinsdag 29 juli 2014 @ 21:06
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol. :D Maar niet mee wachten hoor (serieus), want dat ding is echt gevaarlijk. De vonken die eraf kwamen :o
Ik ga 'm natuurlijk niet meer gebruiken!
Qweadinsdag 29 juli 2014 @ 21:19
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga 'm natuurlijk niet meer gebruiken!
Heel slim :Y