abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:52:51 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853018
Ik vraag mij zo ineens af hoe dit zit, apple is aan het mierenneuken en ik weet niet of ik gelijk heb of niet. Verhaal :

Ik heb een Iphone 4s. Met daarbij een adapter (usbstekker) en snoer om hem op te laden. Ontploft die adapter in ene van de week op het moment dat ik hem in het stopcontact steek. 220 schok gehad, vonken, kleine "explosie".





Nou, gevolg zie je dus in de foto's. Adapter stuk, stopcontact heeft schade.. maar ook het snoertje wat in de adapter hoort, de usbstekker daarvan is zwart. Omdat die erin zat toen ik de stekker in het stopcontact deed om hem op te laden.

Nu zie ik op de apple website staan, dat dit een bekend probleem is bij Apple (ontploffende adapters)

quote:
Apple heeft vastgesteld dat in zeldzame gevallen de Europese Apple USB-lichtnetadapter van 5 W oververhit kan raken en een veiligheidsrisico kan veroorzaken. Deze adapter maakte deel uit van iPhone 3GS-, iPhone 4- en iPhone 4s-modellen die vanaf oktober 2009 tot en met september 2012 zijn verzonden in de onderstaande landen. De adapter is ook verkocht als los accessoire.

De veiligheid van klanten heeft voor Apple de hoogste prioriteit. Daarom hebben we uit eigen beweging besloten elke betrokken lichtnetadapter kosteloos om te ruilen voor een nieuwe, opnieuw ontworpen adapter. We raden klanten aan alle betrokken adapters zo snel mogelijk te ruilen voor een nieuwe door middel van het onderstaande vervangingsproces.
Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.

Wat nou als mijn iphone er had aangezeten? En hij was doorgebrand? (Geen idee of dat kan, maar gewoon even for the sake of argument). Dan was dat zeker ook mijn probleem geweest?

Ik ben benieuwd hoe dit nou zit :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:56:32 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_142853146
vrees dat Apple had gezegd: Bye Bye Zwaai Zwaai. Ongeacht of ze juridisch gelijk hebben.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_142853201
Ze verkopen het als losse producten uiteraard (stekker / usb-kabel), dus ik gok dat daar al een deel van het punt zit; ze hoeven natuurlijk alleen het defecte product te vervangen.

Ik mis in je verhaal of de USB kabel ook defect is, of alleen een beetje zwart, zelfde geldt voor je stopcontact. Als het niet kapot is hoeven ze het sowieso niet te vervangen / vergoeden lijkt me :P
pi_142853219
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef Toekito het volgende:
vrees dat Apple had gezegd: Bye Bye Zwaai Zwaai. Ongeacht of ze juridisch gelijk hebben.
Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:59:57 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853240
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ze verkopen het als losse producten uiteraard (stekker / usb-kabel), dus ik gok dat daar al een deel van het punt zit; ze hoeven natuurlijk alleen het defecte product te vervangen.

Ik mis in je verhaal of de USB kabel ook defect is, of alleen een beetje zwart, zelfde geldt voor je stopcontact. Als het niet kapot is hoeven ze het sowieso niet te vervangen / vergoeden lijkt me :P
Ja nee, kabel is stuk anders hoeft ie niet vervangen te worden. Maar in principe gaat -denk ik?- (correct me if I'm wrong) het argument niet op, want de kabel kwam bij de telefoon. Dus als 1 geheel. Ik heb dus niet beide los gekocht.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:00:35 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853261
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Echt he. Als je denkt dat je het niet dommer kan meemaken met posts die niks toevoegen :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:02:09 #7
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_142853309
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Ik denk dat Apple of welke winkel ook gewoon zegt bye bye. Doen ze meestal. Niemand gaat een zaak aanspannen voor kabel van 10 eur.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 juli 2014 @ 17:02:16 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142853312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:52 schreef Qwea het volgende:
Ik vraag mij zo ineens af hoe dit zit, apple is aan het mierenneuken en ik weet niet of ik gelijk heb of niet. Verhaal :

Ik heb een Iphone 4s. Met daarbij een adapter (usbstekker) en snoer om hem op te laden. Ontploft die adapter in ene van de week op het moment dat ik hem in het stopcontact steek. 220 schok gehad, vonken, kleine "explosie".

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou, gevolg zie je dus in de foto's. Adapter stuk, stopcontact heeft schade.. maar ook het snoertje wat in de adapter hoort, de usbstekker daarvan is zwart. Omdat die erin zat toen ik de stekker in het stopcontact deed om hem op te laden.

Nu zie ik op de apple website staan, dat dit een bekend probleem is bij Apple (ontploffende adapters)

[..]

Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.

Wat nou als mijn iphone er had aangezeten? En hij was doorgebrand? (Geen idee of dat kan, maar gewoon even for the sake of argument). Dan was dat zeker ook mijn probleem geweest?

Ik ben benieuwd hoe dit nou zit :Y
gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijn :)
dan wordt dat gewoon voor je opgelost
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_142853330
Als het allemaal Apple spul was (adapter en snoer) en geen namaak, en jij hebt aan normaal gebruik deze schade overgehouden zou Apple sowieso de schade moeten vergoeden en daarnaast ter compensatie iets extra`s , bosje bloemen, jaar gratis Apple-care etc. Juridisch zal het vast anders liggen maar hun goede naam is hen meer waard dan een lullig snoertje.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:03:11 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853339
En hoe zit het dan met dat hun product dus schade heeft aangericht aan mijn andere "bezittingen"? Want door hun product heeft bijvoorbeeld mijn stopcontact ook schade (nou zal me dat aan mijn reet roesten, maar ik vind het wel interessant om te weten). Nog mazzel dat ik er naast stond ook, want het gordijn stond bijna in de hens door dat kreng :X
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142853359
Ze hebben in principe gelijk. De iCentre voeren alleen maar de terugroepactie uit. Dat betreft alleen het laadgedeelte en niet het snoer.

Echter, het gaat hier niet meer om een terugroep actie maar om schade geleden door het falen van niet naar behoren werkende spullen. Maar daarvoor is de winkel waar je het accessoires vandaan hebt (zal wel geleverd zijn bij je telefoon) voor verantwoordelijk, niet het lokale iCentre. De winkel kan op hun beurt weer alle kosten verhalen op hun leverancier, maar daar heb jij geen boodschap aan.

Het werkt in je voordeel dat het onderdeel teruggeroepen is; hierdoor hoef jij niet meer aan te kunnen tonen dat het om een fabricage fout gaat. Dat lijkt me wel duidelijk. Je moet alleen wél effe volhouden dat je wist van de terugroep actie nádat je transformator ontplofte, nadat je ging googlen.
Dus vraag een nieuwe transformator én snoer (want: 'je kan het oude snoer niet meer vertrouwen') van de toko waar het vandaan komt.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:04:05 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijn :)
dan wordt dat gewoon voor je opgelost
A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterij :) en ik heb de applestore in Amsterdam gebeld en die gaf hetzelfde als Alkmaar "pech voor je kabel" :') maar ik ga even je DM volgen :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 juli 2014 @ 17:04:32 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142853386
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterij :) en ik heb de applestore in Amsterdam gebeld en die gaf hetzelfde als Alkmaar "pech voor je kabel" :') maar ik ga even je DM volgen :Y
Liefje, AppleCare is de afdeling ;)
geen Apple Care Protection Plan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_142853391
Mailtje sturen naar Apple zelf met verhaal en foto`s
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:05:35 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853416
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef multiplex het volgende:
Als het allemaal Apple spul was (adapter en snoer) en geen namaak, en jij hebt aan normaal gebruik deze schade overgehouden zou Apple sowieso de schade moeten vergoeden en daarnaast ter compensatie iets extra`s , bosje bloemen, jaar gratis Apple-care etc. Juridisch zal het vast anders liggen maar hun goede naam is hen meer waard dan een lullig snoertje.
100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog net :P En ik ben dezelfde mening toe gedaan, Apple blijkbaar niet. Maar die vonken van die "explosie" zullen maar je gordijn in de hens hebben gezet, waardoor je huis affikt :X
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142853437
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:03 schreef Qwea het volgende:
En hoe zit het dan met dat hun product dus schade heeft aangericht aan mijn andere "bezittingen"? Want door hun product heeft bijvoorbeeld mijn stopcontact ook schade (nou zal me dat aan mijn reet roesten, maar ik vind het wel interessant om te weten). Nog mazzel dat ik er naast stond ook, want het gordijn stond bijna in de hens door dat kreng :X
Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142853487
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog net :P En ik ben dezelfde mening toe gedaan, Apple blijkbaar niet. Maar die vonken van die "explosie" zullen maar je gordijn in de hens hebben gezet, waardoor je huis affikt :X
Brandverzekering ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142853537
is het toevallig adapter type A1300 ?
pi_142853540
Er is productaansprakelijkheid maar de schade is onder de 500 euro.
http://www.allesoverrecht(...)ctaansprakelijkheid/
pi_142853646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.

Als mijn Miele magnetron na 3 jaar spontaan steekvlammen produceert bij normaal gebruik, verwacht ik dat Miele de schade vergoed, excuses maakt voor het ongemak en de goede naam wil behouden door mij iets extra`s te geven. Miele is een A+ merk net als Apple, dan kun je het niet maken als fabrikant om niet eens alle defecte apparatuur te vervangen. Garantie is naar mijn mening dan geen issue.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:14:54 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853681
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

Liefje, AppleCare is de afdeling ;)
geen Apple Care Protection Plan
Ik zit er al, je zag me al binnenkomen :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142853746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.

Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.

Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.
pi_142853748
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:13 schreef multiplex het volgende:

[..]

Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142853774
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef Inkoppertjes het volgende:

[..]

Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.
50 jaar.

Grapje zeker.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:19:50 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142853795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
Heeft ze wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142853804
Garantie heeft hier niets mee te maken, dus maak je daarover niet druk.

http://www.recht-raad.nl/text/productaansprakelijkheid.aspx

Als Appel (koop de volgende keer een echte telefoon aub) niet over de brug wil komen, stap je naar een rechtswinkel. Breng alle extra kosten, zoals advocaatskosten, ook in rekening.

http://rechtswinkel.startpagina.nl/
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:21:44 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853836
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.

De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.

Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
Lol, dude, ik heb vaker 220 door me heen gehad, of 230, wat jij wil. Ik weet heus hoe 220 voelt. En alsof ik 100% weet hoe ik hem vast had. Dat boeit ook niet. Feit is : Ik steek dat ding in het stopcontact en dat ding explodeerd praktisch. Daarnaast vliegen de vonken alle kanten op, bijna op het gordijn wat er naast hangt, is dat kreng stuk, is het snoer naar zijn moer en heeft mijn stopcontact schade want schoonmaken heb ik al gedaan je blijft een streepje zien.

Maar dit is heel de discussie ook niet.

Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.

En als je de OP had gelezen, had je geweten dat ik dus WEL contact met Apple heb gehad. Met de geniusbar en met hun Icentre in Alkmaar.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:22:34 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142853856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef hottentot het volgende:

[..]

50 jaar.

Grapje zeker.
50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142853876
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heeft ze wel.
Apple store, ok die had ik even gemist.
[/quote]

Verder
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:20 schreef imbussleutel het volgende:
(koop de volgende keer een echte telefoon aub)
Gast ga ergens anders stemming lopen maken, het ging mooi totdat je moeder jou even onbegeleid op internet losliet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142853889
Een sneu verhaal van een geschrokken klant met een foto van de een verbrand stopcontact in een regionaal dagblad doet ook wonderen. Wedden dat Apple dan ineens binnen 24 uur met een nieuwe iPhone5 en een bos bloemen op de stoep staat? :')
pi_142853941
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
Apple laat bijna alles in China maken.

Maar ik had vorige maand nog mijn spelcomputers uit de jaren '80 aangesloten gehad. Die transformators zijn echt fúcking groot. Maar ze doen het nog steeds. Vroegâh......
pi_142854003
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef hottentot het volgende:

Gast ga ergens anders stemming lopen maken, het ging mooi totdat je moeder jou even onbegeleid op internet losliet.
Rustig maar fanboy. Ik zal de technisch achterhaalde, te dure en met Chinese slavenarbeid geproduceerde crap niet meer beledigen.
pi_142854074
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
Kan het nog steeds uit China komen, maar goed het hele wel/geen garantie of non-conformiteit is mijnsinziens hier geeneens een punt, aangezien zelf al erkend hebben dat dit type lader fabricagefouten kan bevatten. Vraag is dus alleen wát ze allemaal moeten vergoeden. Meest logische is dan inderdaad alle vervolgschade die door de fabricagefout is opgelopen. Dus in ieder geval USB kabel, en over stopcontact kan je discussiëren; dat is niet defect, maar beschadigd. Dus dan zou je eerder aan een vergoeding kunnen denken ipv vervanging.
pi_142854090
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, dude, ik heb vaker 220 door me heen gehad, of 230, wat jij wil. Ik weet heus hoe 220 voelt. En alsof ik 100% weet hoe ik hem vast had. Dat boeit ook niet. Feit is : Ik steek dat ding in het stopcontact en dat ding explodeerd praktisch. Daarnaast vliegen de vonken alle kanten op, bijna op het gordijn wat er naast hangt, is dat kreng stuk, is het snoer naar zijn moer en heeft mijn stopcontact schade want schoonmaken heb ik al gedaan je blijft een streepje zien.

Maar dit is heel de discussie ook niet.

Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.

En als je de OP had gelezen, had je geweten dat ik dus WEL contact met Apple heb gehad. Met de geniusbar en met hun Icentre in Alkmaar.
Zeg Dudette.

Die spanning slaat er niet doorheen, en die oplader is te klein voor een geleidende koper of gaswolk.
iCentre is niet van Apple, en de foto laat een niet schoongemaakt stopcontact zien, dus sorry als ik een advies wilde geven, en ja het Nederlands net is al jarenlang 230V

Verder zal dat me ook allemaal een rotzorg zijn.

Hoop het beste voor je, maar recht op meer heb je wettelijk niet.

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

50 is overdreven, maar 2 jaar (nog niet eens) is ook wel erg kort niet? En afgezien van dat, hoort die zooi niet te ontploffen. Als je zooi uit china hebt kan ik er in komen, maar dit is 100% orgineel van Apple.
2 jaar is inderdaad kort.

Apple doet zonder morren dat wat zij moet doen. Verder is het geluk hebben. Maar lijkt mij dat Applecare er wel een snoertje bij doet.

Verder goed of slecht, duur of goedkoop bijna alle zooi komt uit China of bevat minimaal Chinese onderdelen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142854109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:28 schreef imbussleutel het volgende:

[..]

Rustig maar fanboy. Ik zal de technisch achterhaalde, te dure en met Chinese slavenarbeid geproduceerde crap niet meer beledigen.
Fanboy, nee sorry ik heb geen iPhone, pech voor je maar jij bent de eerste die met een flame begint, vind ik bij Apple, Windows, Android etc.. allemaal even zielig. En ja ik vind jou dus zielig.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142854128
Ik zou een Amerikaanse letselschadeadvocaat opzoeken en eens kijken of je er een miljoen of wat uit kunt slepen.
Whatever...
pi_142854135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Fanboy, nee sorry ik heb geen iPhone, pech voor je maar jij bent de eerste die met een flame begint, vind ik bij Apple, Windows, Android etc.. allemaal even zielig.
Het was maar een plaagstootje. ;)
pi_142854159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:33 schreef imbussleutel het volgende:

[..]

Het was maar een plaagstootje. ;)
Tuurlijk ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:35:46 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142854186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef Inkoppertjes het volgende:

[..]

Apple laat bijna alles in China maken.
Ja maar het is geen DX troep. Het komt van Apple zelf ;)

quote:
Maar ik had vorige maand nog mijn spelcomputers uit de jaren '80 aangesloten gehad. Die transformators zijn echt fúcking groot. Maar ze doen het nog steeds. Vroegâh......
Toen was alles betah :P

Maar ehm, nu nog met Apple aan de foon. Hij wilde foto's van alle kanten van de adapter en het snoer dus die heb ik hem zojuist gemaild.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:37:06 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142854217
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan het nog steeds uit China komen, maar goed het hele wel/geen garantie of non-conformiteit is mijnsinziens hier geeneens een punt, aangezien zelf al erkend hebben dat dit type lader fabricagefouten kan bevatten. Vraag is dus alleen wát ze allemaal moeten vergoeden. Meest logische is dan inderdaad alle vervolgschade die door de fabricagefout is opgelopen. Dus in ieder geval USB kabel, en over stopcontact kan je discussiëren; dat is niet defect, maar beschadigd. Dus dan zou je eerder aan een vergoeding kunnen denken ipv vervanging.
Ik hoef geen nieuw stopcontact klepje :P Maar het zou ze sieren als ze wel die kabel vergoeden. Maar goed, ik wacht nog even af, de foto's heeft ie net binnengekregen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:37:37 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142854237
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:33 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou een Amerikaanse letselschadeadvocaat opzoeken en eens kijken of je er een miljoen of wat uit kunt slepen.
Ik moest lachen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:42:55 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_142854356
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_142854401
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:21 schreef Qwea het volgende:
Anyway, een Apple senior advisor gaat me over 10 min bellen.
Als zo'n oude Engelse lul zich ermee gaat bemoeien komt het helemaal goed.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 juli 2014 @ 17:45:47 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142854430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als zo'n oude Engelse lul zich ermee gaat bemoeien komt het helemaal goed.
:') wat een onzin
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 juli 2014 @ 17:45:59 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142854447
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Qwea het volgende:
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
*O* *G* *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_142854878
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:42 schreef Qwea het volgende:
Nou, dus de applestore zegt fuck you, Icentre ook, en van hun krijg ik een nieuwe kabel en adapter :')
Jeej zeg. Weet je meteen dat service en coulance niet bij de hoge prijs inbegrepen waren. Ik was er na het kapot gaan van mijn 2e generatie iPod (15e maand na aanschaf) al achter. Dat was ook meteen het laatste witte apparaat met een fruitsticker voor mij. Gelukkig had toen de Bijenkorf klantgerichtheid en service wel hoger in het vaandel staan.
pi_142854905
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:01 schreef multiplex het volgende:

[..]

Jeej zeg. Weet je meteen dat service en coulance niet bij de hoge prijs inbegrepen waren. Ik was er na het kapot gaan van mijn 2e generatie iPod (15e maand na aanschaf) al achter. Dat was ook meteen het laatste witte apparaat met een fruitsticker voor mij. Gelukkig had toen de Bijenkorf klantgerichtheid en service wel hoger in het vaandel staan.
De eerste post waar je niet over bosjes bloemen of dozen bonbons begint ( :') ). Chapeau ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_142854950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:31 schreef hottentot het volgende:
Hoop het beste voor je, maar recht op meer heb je wettelijk niet.
Doe es een link posten (naar een online wetsartikel dan he).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_142854995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Doe es een link posten (naar een online wetsartikel dan he).
Die is al gepost door Wespensteek en haar schade kom niet boven de 500,-

Ben jij het daar niet mee ééns dat zou ik eerder van jou de link willen zien die de fabrikant laat opdraaien voor deze schade.

Aantonen dat iets in de wet voorkomt is namelijk 1000x gemakkelijker dan aantonen dat iets er niet in voorkomt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_142855021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:03 schreef r_one het volgende:

[..]

De eerste post waar je niet over bosjes bloemen of dozen bonbons begint ( :') ). Chapeau ^O^
Als een apparaat gewoon kapot gaat en geen schade veroorzaakt is de gewone garantie van toepassing, eventueel aangevuld door coulance vanuit de fabrikant of winkelier. Als een klant een schok van 220 volt door zich heen krijgt is dat anders.

Maar fijn om te merken dat mijn posts zo aandachtig worden gelezen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')