Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.quote:Apple heeft vastgesteld dat in zeldzame gevallen de Europese Apple USB-lichtnetadapter van 5 W oververhit kan raken en een veiligheidsrisico kan veroorzaken. Deze adapter maakte deel uit van iPhone 3GS-, iPhone 4- en iPhone 4s-modellen die vanaf oktober 2009 tot en met september 2012 zijn verzonden in de onderstaande landen. De adapter is ook verkocht als los accessoire.
De veiligheid van klanten heeft voor Apple de hoogste prioriteit. Daarom hebben we uit eigen beweging besloten elke betrokken lichtnetadapter kosteloos om te ruilen voor een nieuwe, opnieuw ontworpen adapter. We raden klanten aan alle betrokken adapters zo snel mogelijk te ruilen voor een nieuwe door middel van het onderstaande vervangingsproces.
Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:56 schreef Toekito het volgende:
vrees dat Apple had gezegd: Bye Bye Zwaai Zwaai. Ongeacht of ze juridisch gelijk hebben.
Ja nee, kabel is stuk anders hoeft ie niet vervangen te worden. Maar in principe gaat -denk ik?- (correct me if I'm wrong) het argument niet op, want de kabel kwam bij de telefoon. Dus als 1 geheel. Ik heb dus niet beide los gekocht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ze verkopen het als losse producten uiteraard (stekker / usb-kabel), dus ik gok dat daar al een deel van het punt zit; ze hoeven natuurlijk alleen het defecte product te vervangen.
Ik mis in je verhaal of de USB kabel ook defect is, of alleen een beetje zwart, zelfde geldt voor je stopcontact. Als het niet kapot is hoeven ze het sowieso niet te vervangen / vergoeden lijkt me
Echt he. Als je denkt dat je het niet dommer kan meemaken met posts die niks toevoegenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
Ik denk dat Apple of welke winkel ook gewoon zegt bye bye. Doen ze meestal. Niemand gaat een zaak aanspannen voor kabel van 10 eur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, en daarom zitten we dus hier in WGR, om te bekijken of ze juridisch gelijk hebben, en ze geen bye bye zwaai zwaai kunnen doen, dus wat je fipo toevoegt.... ?
gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijnquote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:52 schreef Qwea het volgende:
Ik vraag mij zo ineens af hoe dit zit, apple is aan het mierenneuken en ik weet niet of ik gelijk heb of niet. Verhaal :
Ik heb een Iphone 4s. Met daarbij een adapter (usbstekker) en snoer om hem op te laden. Ontploft die adapter in ene van de week op het moment dat ik hem in het stopcontact steek. 220 schok gehad, vonken, kleine "explosie".
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, gevolg zie je dus in de foto's. Adapter stuk, stopcontact heeft schade.. maar ook het snoertje wat in de adapter hoort, de usbstekker daarvan is zwart. Omdat die erin zat toen ik de stekker in het stopcontact deed om hem op te laden.
Nu zie ik op de apple website staan, dat dit een bekend probleem is bij Apple (ontploffende adapters)
[..]
Kortom, hij kan kostenloos vervangen worden. Nou, mooi! Dus ik mail net de dichtbijzijne Icentre met de vraag of dat bij hun kan. Ja, geen probleem... alleen snoertje krijg ik niet vergoed en moet ik kopen. Nu gaat het me niet om dat tientje, of als je hem "nep" haalt, die 3 euro. Het gaat me even om het principe en de vraag of ik goed zit met mijn redenering. Dat snoertje hoort in die adapter, anders kun je niet opladen, dat die adapter ontploft is niet mijn schuld, laat staan dat het dan mijn schuld is dat het snoertje (usbstekker) ook zwart is. Ergo, ik heb ook recht op een nieuw snoer.
Wat nou als mijn iphone er had aangezeten? En hij was doorgebrand? (Geen idee of dat kan, maar gewoon even for the sake of argument). Dan was dat zeker ook mijn probleem geweest?
Ik ben benieuwd hoe dit nou zit
A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterijquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
gewoon contact opnemen met AppleCare en aangeven dat er vonken aanwezig geweest zijn
dan wordt dat gewoon voor je opgelost
Liefje, AppleCare is de afdelingquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
A) Ik heb geen applecare want ik geloof niet in applecare want dat vind ik afzetterijen ik heb de applestore in Amsterdam gebeld en die gaf hetzelfde als Alkmaar "pech voor je kabel"
maar ik ga even je DM volgen
100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog netquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:02 schreef multiplex het volgende:
Als het allemaal Apple spul was (adapter en snoer) en geen namaak, en jij hebt aan normaal gebruik deze schade overgehouden zou Apple sowieso de schade moeten vergoeden en daarnaast ter compensatie iets extra`s , bosje bloemen, jaar gratis Apple-care etc. Juridisch zal het vast anders liggen maar hun goede naam is hen meer waard dan een lullig snoertje.
Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:03 schreef Qwea het volgende:
En hoe zit het dan met dat hun product dus schade heeft aangericht aan mijn andere "bezittingen"? Want door hun product heeft bijvoorbeeld mijn stopcontact ook schade (nou zal me dat aan mijn reet roesten, maar ik vind het wel interessant om te weten). Nog mazzel dat ik er naast stond ook, want het gordijn stond bijna in de hens door dat kreng
Brandverzekeringquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
100% echt spul, en een stekker in het stopcontact steken, dat lukt me nog netEn ik ben dezelfde mening toe gedaan, Apple blijkbaar niet. Maar die vonken van die "explosie" zullen maar je gordijn in de hens hebben gezet, waardoor je huis affikt
Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.
Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.
Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Ik zit er al, je zag me al binnenkomenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Liefje, AppleCare is de afdeling
geen Apple Care Protection Plan
Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er zit geen garantie meer op, en het snoer en de stekker worden als accessoires meegeleverd.
Zij geven jou een nieuwe adapter, lijkt mij prima geregeld verder.
Je stopcontact moet je eerst even schoonmaken, grote kans dat je er daarna niets meer van ziet.
Tevens als je hem bij de behuizing beet hebt wat voor schok krijg je dan?
Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:13 schreef multiplex het volgende:
[..]
Als TS een klap van 220 heeft gehad en er zijn brandsporen dan kan Apple dat toch niet af doen met een nieuwe adapter(maar geen kabel). Garantieperiode is dan helemaal niet relevant.
50 jaar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef Inkoppertjes het volgende:
[..]
Je mag toch wel verwachten dat een lullig transformatortje en een snoertje wel een jaar of 50 mee gaan? Dan lijkt het me dat je het kan gooien op non-conformiteit.
Heeft ze wel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vraag mij gewoon af hoe TS die klap heeft gekregen, als je dit ding bij de behuizing beethebt en hij is verder schoon hoe krijg je dan die klap? Als TS al een klap heeft gehad geloof ik niet dat het 230V was. Temeer daar de niet geleidende behuizing nog heel is.
Maar dat is technisch en veranderd niets aan de zaak.
De fabrikant kan good-will tonen, maar is daar niet toe verplicht.
Tevens heeft TS nog geen contact met Apple gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |