De vrijheid van meningsuiting heeft zelfs meerdere grenzen. Een ten aanzien van de openbare orde, en de ander ten aanzien van haatzaaien/belediging etc. De burgermeester gaat slechts over de openbare orde, justitie gaat over die andere en daar zou best nog wel eens een vervolging uit kunnen komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting heeft een grens, volgens sommigen ligt dat bij de vraag: minder, minder, minder?
Volgens de meerderheid ligt die grens dichtbij hun eigen mening, en daar kunnen we dus geen rekening mee houden aangezien die mensen het helemaal niet over de vrijheid van meningsuiting hebben maar over hun eigen mening.quote:Volgens meerderen ligt dat welzeker bij "dood alle joden" ,journalisten bedreigen, hakenkruizen en de hitlergroet.
Te weinig en te laat van de burgemeester, er had direct ingegrepen moeten worden, maar angst regeert.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting heeft zelfs meerdere grenzen. Een ten aanzien van de openbare orde, en de ander ten aanzien van haatzaaien/belediging etc. De burgermeester gaat slechts over de openbare orde, justitie gaat over die andere en daar zou best nog wel eens een vervolging uit kunnen komen.
[..]
Volgens de meerderheid ligt die grens dichtbij hun eigen mening, en daar kunnen we dus geen rekening mee houden aangezien die mensen het helemaal niet over de vrijheid van meningsuiting hebben maar over hun eigen mening.
Maar een burgermeester gaat dus niet over fatsoensnormen. Als die gaat ingrijpen als er fatsoensregels met voeten getreden worden dan krijgen we leuke toestanden met boeken, korte rokjes en vloeken op de Veluwe. Maar het concept rechtsstaat is kennelijk niet aan jou besteed.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Te weinig en te laat van de burgemeester, er had direct ingegrepen moeten worden, maar angst regeert.
Het heeft met een eigen menig hebben niets te maken! Er zijn fatsoensnormen met voeten getreden, het is common sence dat o.a. "alle joden moeten dood" absoluut niet aanvaardbaar is en er had direct ingegrepen moeten worden.
Dat kan geen enkele burgemeester.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef flicked het volgende:
klopt , ik was erbij aanwezig , hij kan geen orde in zijn stad garanderen , hij kan beter weg.
Ja, laten we een korte broek gelijkstellen met alle joden moeten dood.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar een burgermeester gaat dus niet over fatsoensnormen. Als die gaat ingrijpen als er fatsoensregels met voeten getreden worden dan krijgen we leuke toestanden met boeken, korte rokjes en vloeken op de Veluwe. Maar het concept rechtsstaat is kennelijk niet aan jou besteed.
Het is niet aan de burgemeester om te beoordelen of dit strafbaar is of niet. Dat is aan het OM.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, laten we een korte broek gelijkstellen met alle joden moeten dood.
Succes verder.
toch kan hij beter weggaan , hij heeft het niet eens geprobeerd , hij heeft ISIS toegelaten in zijn stad. ISIS aanhangers zitten in de Haagse Gemeenteraad. Wist jij dit?quote:
Ik vind dat we Willem-Alexander ook moeten ontslaan. Er zitten ISIS-leden in ons land.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:26 schreef flicked het volgende:
[..]
toch kan hij beter weggaan , hij heeft het niet eens geprobeerd , hij heeft ISIS toegelaten in zijn stad. ISIS aanhangers zitten in de Haagse Gemeenteraad. Wist jij dit?
Wat is nou de bedoeling? Dit topic om zeep helpen zodat er minder aandacht voor is?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind dat we Willem-Alexander ook moeten ontslaan. Er zitten ISIS-leden in ons land.
Klopt, ik ben ingehuurd door de Taliban.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wat is nou de bedoeling? Dit topic om zeep helpen zodat er minder aandacht voor is?
Ik mis een petitie tegen Willem-Alexander.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:43 schreef flicked het volgende:
Deze petitie moet aan iedereen worden aangeboden ,dan kan het aantal handtekeningen stijgen. Jihad is het toppunt van Islam-extremisme.
Die teken ik ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik mis een petitie tegen Willem-Alexander.
Wat let je?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik mis een petitie tegen Willem-Alexander.
Hij kan het wel, hij kiest ervoor het niet te doen en laf de andere kant op te kijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:14 schreef flicked het volgende:
klopt , ik was erbij aanwezig , hij kan geen orde in zijn stad garanderen , hij kan beter weg.
maar waarom kiest hij hiervoor , hij weet heus dat er kritiek gaat komen en zijn functie ter discussie kan komen, dit vind niemand fijn , ik denk dat hij niet durft te doen wat nodig is ,omdat hiervoor moed nodig is. Je moet er namelijk voor kiezen de confrontatie aan te gaan , fysiek.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij kan het wel, hij kiest ervoor het niet te doen en laf de andere kant op te kijken.
Laf denk ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:48 schreef flicked het volgende:
[..]
maar waarom kiest hij hiervoor , hij weet heus dat er kritiek gaat komen en zijn functie ter discussie kan komen, dit vind niemand fijn , ik denk dat hij niet durft te doen wat nodig is ,omdat hiervoor moed nodig is. Je moet er namelijk voor kiezen de confrontatie aan te gaan , fysiek.
Verbieden is juist de makkelijkste optie en wellicht laf. Juist in een stad als Den Haag moet de vrijheid van meningsuiting heel hoog in vaandel staan. Mochten er strafbare zaken geroepen worden dan moeten politie en justitie ingrijpen maar verder moet je voor ieder doel kunnen demonstreren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laf denk ik.
Hij beseft niet hoeveel impact zijn niet handelen heeft. Nu staat de deur naar jodenhaat wijd open.
van Aartsen wist helemaal niet hoe die demo ging.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verbieden is juist de makkelijkste optie en wellicht laf. Juist in een stad als Den Haag moet de vrijheid van meningsuiting heel hoog in vaandel staan. Mochten er strafbare zaken geroepen worden dan moeten politie en justitie ingrijpen maar verder moet je voor ieder doel kunnen demonstreren.
niet elke bewindsman is sterk genoeg om te dealen met deze dreiging , brand , dijkdoorbraak , voetbalrelletje daar zijn ze op berekend , niet op dit soort dreiging , dit is iets nieuws voor Nederland , het is nog steeds niet goed misgegaan en geen bewindsman wil het als eerste op zn CV hebben staan denk ik. Ze zijn van Christelijke partijen en geloven in bepaalde idealen ,maar daarmee kan je dit niet bestrijden. Hiervoor is een ander soort aanpak nodig , een aanpak die nog niet uitgevoerd is ,maar wel nodig is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laf denk ik.
Hij beseft niet hoeveel impact zijn niet handelen heeft. Nu staat de deur naar jodenhaat wijd open.
Precies. We wonen hier godzijdank niet in e.o.a. dictatuur.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verbieden is juist de makkelijkste optie en wellicht laf. Juist in een stad als Den Haag moet de vrijheid van meningsuiting heel hoog in vaandel staan. Mochten er strafbare zaken geroepen worden dan moeten politie en justitie ingrijpen maar verder moet je voor ieder doel kunnen demonstreren.
van Aartsen is een VVD'erquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:59 schreef flicked het volgende:
[..]
niet elke bewindsman is sterk genoeg om te dealen met deze dreiging , brand , dijkdoorbraak , voetbalrelletje daar zijn ze op berekend , niet op dit soort dreiging , dit is iets nieuws voor Nederland , het is nog steeds niet goed misgegaan en geen bewindsman wil het als eerste op zn CV hebben staan denk ik. Ze zijn van Christelijke partijen en geloven in bepaalde idealen ,maar daarmee kan je dit niet bestrijden. Hiervoor is een ander soort aanpak nodig , een aanpak die nog niet uitgevoerd is ,maar wel nodig is.
http://www.omroepwest.nl/(...)en-bij-demonstratiesquote:De Haagse burgemeester Van Aartsen wil dat het Openbaar Ministerie meer ruimte krijgt om tijdens demonstraties op te treden tegen moreel verwerpelijke leuzen en symbolen. Hij heeft het OM verzocht om de regels voor getoonde vlaggen en geuite teksten nog eens te bekijken.
Van Aartsen antwoordt dat op vragen van de gemeenteraad over een demonstratie waarbij hakenkruizen waren te zien en anti-Joodse leuzen werden gescandeerd.
Naar aanleiding van de demonstratie is er een online-petitie gestart, waarin om het aftreden van Van Aartsen wordt gevraagd. Dit omdat Van Aartsen niet zou hebben ingegrepen.
De burgemeester zegt 'diep geraakt te zijn door de onheuse en onterechte aantijgingen'. Eerder verklaarde een woordvoerder tegenover Omroep West dat er tijdens de demonstratie geen grenzen zijn overschreden.
In een persverklaring schrijft Van Aartsen nu dat hij nooit over 'morele' grenzen heeft gesproken.
Van Aartsen zou de anti-semitische uitingen juist in 'niet mis te verstane zinnen' hebben veroordeeld. Verder hebben de gemeente, politie en justitie al meerdere malen gesproken over strenger optreden tegen 'weerzinwekkende teksten en verwerpelijk vlagvertoon'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |