abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142847548
Ik heb onlangs mijn eerste iPhone, de 3GS, aan iemand verkocht. Ik heb deze twee jaar met plezier en zonder mankementen gebruikt en vervolgens heeft hij 2 jaar stil gelegen in de kast, volledig gereset. Nu krijg ik vandaag een mailtje van degene die hem gekocht heeft, dat ie al sinds zaterdag een keer of vier is uitgevallen. Ze krijgt geen foutmelding, hij gaat gewoon uit en dan moet ie opnieuw opgestart worden.

Dit vind ik erg vervelend, zeker omdat ik dit probleem zelf nooit gehad heb en zij nu met een telefoon opgescheept zit die dus af en toe uitvalt. Na 2 jaar (intensief) gebruik is de accu natuurlijk wat minder, maar ze zegt dat hij toch nog niet leeg is geweest op het moment dat de telefoon uitvalt. Kan het zijn dat de accu 'schade' oploopt door 2 jaar niet gebruikt te worden? Ik heb ook geen idee of het een software- of hardwareprobleem is.

Advies gevraagd!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:11:21 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142847597
Laat dr lekker zelf zoeken :')

Ze koopt zelf een 4 jaar oud apparaat.

Maar om antwoord te geven op je vraag: Zou inderdaad heel goed de accu kunnen zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_142847645
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:11 schreef fathank het volgende:
Laat dr lekker zelf zoeken :')

Ze koopt zelf een 4 jaar oud apparaat.
Dit, en nog tweedehands ook.
pi_142847721
Ik heb gezegd dat ik wel even op internet wil zoeken en ze zei dat ze dat liever wilde omdat ik er meer verstand van heb. Ik vind dat omdat ik te verkoper ben, ik toch ook deels verantwoordelijk ben, vandaar. Zit inmiddels nog wat rond te zoeken en accu laten vervangen schijnt tegenwoordig niet zo'n dure geschiedenis meer te zijn. Waar kun je dat laten doen? Heb daar zelf geen ervaring mee.
pi_142847754
Ach ja, ik heb een telefoon van 2 jaar oud, die valt ook random uit. Gewoon mee leren leven of een nieuw toestel kopen.
Of niet dan?
pi_142847839
Maar...... waar zal het nu aan liggen dan? Ik vind het vervelend dat ik een product heb geleverd waar iets mee is en wil haar daar graag mee helpen. Dat het toestel tweedehands is en vier jaar oud weet ik zelf ook :)
pi_142847850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:15 schreef Crystal het volgende:
Ik heb gezegd dat ik wel even op internet wil zoeken en ze zei dat ze dat liever wilde omdat ik er meer verstand van heb. Ik vind dat omdat ik te verkoper ben, ik toch ook deels verantwoordelijk ben, vandaar. Zit inmiddels nog wat rond te zoeken en accu laten vervangen schijnt tegenwoordig niet zo'n dure geschiedenis meer te zijn. Waar kun je dat laten doen? Heb daar zelf geen ervaring mee.
Kost bij de iPhone gewoon nog 80 euro volgens mij.
Waarom heb je nog op deze manier contact met je klant trouwens?
pi_142847870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:18 schreef Crystal het volgende:
Maar...... waar zal het nu aan liggen dan? Ik vind het vervelend dat ik een product heb geleverd waar iets mee is en wil haar daar graag mee helpen. Dat het toestel tweedehands is en vier jaar oud weet ik zelf ook :)
Precies wat je zegt. Oud en tweedehands. Afgetakeld, eind van z'n Latijn. Daar doe je niets meer aan.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:20:14 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142847898
quote:
Waarschijnlijk is het flashgeheugen gewoon op oid. Maar de accu kan het idd ook nog zijn.

4 jaar is helaas gewoon antiek tegenwoordig voor electronica. Je kan proberen hem opnieuw te installeren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142847912
Het gaat om een verkoop via Marktplaats, dus niet echt een 'klant'. Wat bedoel je met 'op deze manier'? Ik kreeg een mailtje of ik haar even wilde bellen en dat heb ik dus zoals gevraagd gedaan. Het gevolg was dat ze vertelde wat er aan de hand was. Gelukkig geen vervelende reactie of het idee dat ik misschien toch een defect toestel verkocht heb, maar ik vind het desondanks erg vervelend dat er iets met het toestel is.
pi_142850125
dan moet ze er mee naar een repair shop die kan zeggen wat er aan de hand is. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:39:24 #12
141482 Q.
JurassiQ
pi_142850637
Twee jaar stil liggen in een kast is niet goed voor zo'n apparaat hoor. Ding is gewoon op.
For great justice!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:40:11 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142850667
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef Q. het volgende:
Twee jaar stil liggen in een kast is niet goed voor zo'n apparaat hoor. Ding is gewoon op.
Mwah, ik heb er ook nog een stuk of 3 liggen, die doen het nog gewoon hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142850794
Je zou denken dat een accu niet slijt als ie niet gebruikt wordt... Dat betekent als ik mijn 2 maanden oude iPhone 5S voor twee jaar in de kast leg dat ik 'm daarna ook op de vuilnisbelt kan gooien? Ik wil dat eigenlijk niet echt geloven.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:17:31 #15
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_142851799
Mja, als 'ie weg is gelegd met een volle of lege accu is de kans groot dat die naar de kut is. LiIon/LiPo accu's het beste wegleggen met 40-60% lading.
pi_142865340
Ik weet eigenlijk niet of hij destijds vol of leeg was, ik denk ergens er tussenin. Ik ben gewoon gestopt hem te gebruiken op het moment dat ik de 4S kocht. Ik heb 'm daarna nog wel eens aangezet dus ik denk niet dat ie of helemaal vol of helemaal leeg was.

Inmiddels vraagt de koper of ze hem terug kan brengen, hier was ik dus al een beetje bang voor, maar dat doe ik niet. Terugbrengen kun je in een winkel maar niet bij iemand op Marktplaats. Ik heb hem verkocht in de wetenschap dat hij normaal functioneerde.
pi_142912988
quote:
Ik begrijp je achterliggend gedachte wel en zo maar als je puur formeel kijkt ben je haar in principe niets meer verschuldigd ook al voel je het wel zo. De koop is afgesloten en betaalt en daarmee moet zij zich maar zelf verder zien te rooien.

Immers als jij op deze manier met iemand een koop sluit heb jij ook de plicht als koper in deze om zelf voorbereidt te zijn en geïnformeerd en niet alles maar van de ander (verkoper) te laten afhangen.

Jij (verkoper) bent tenslotte geen winkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')