Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:33 schreef Nintex het volgende:
One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.
There is a war coming in Europe, he said. Do you really think this matters?
zie topic NWS / Rusland moet 50 miljard betalen aan voormalige Yukos-aandeelhouders om te lezen over di 50 miljard die Rusland moet betalen vanwege de Yukos afairequote:
China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.
http://www.chinasquare.be(...)-voor-investeringen/
Daarbij heb je de Russen nodig in de steun tegen ISIS. ISIS tuig van ongekende orde.
ik denk het ook, Putin laat ze verliezen, dan zijn de daders weg,dood en verdwenen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.
Hij zal afwachten wat er daar met de Russisch sprekende/pro Rusky burger gaat gebeuren. Mochten daar onder de burgers veel slachtoffers vallen dan is het nog maar de vraag hoe het Westen en Rusland hiermee omgaat. Ik ben benieuwd in welke chaos dit land terecht gaat komen. Hoop dat het conflict niet uit de hand gaat lopen en al zeker niet een nieuwe koude oorlog veroorzaakt.
De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
twitter:georgivs_cit twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 14:33:11#BREAKING Killed sniper of DNR, was from Smolensk, #Russia. #war http://t.co/bneOBsEwZH reageer retweet
Tweede kamerlid van D66.quote:
Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:56 schreef Igen het volgende:
[..]
China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.
Hahaquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit Chinaquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
Ja, ook vanuit Rusland. Je punt? Er ontstaan ook nieuwe afzetmarkten. Die nu nog in de kinderschoenen staan. De globale wereld draait niet alleen om een westerse afzetmarkt. Daarbij gaat het ook om het betaalmiddel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit China
De taktiek is zoveel mogelijk goedkoop pakken. Maar dat deed Europa ook. De US ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.
Rusland samen met Iran(tja een dilemma want ook dat is natuurlijk een schurkenstaat) zijn nu wel bezig met een strijd tegen ISIS daar waar de VS het af laat weten.
http://nos.nl/video/66805(...)gtuigen-in-irak.html
Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?
Vind dit nogal beangstigend eigenlijk...
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
Echt...quote:
Wat zeggen de pro Putin mensen dan? Lang leve geld en fuck het volk toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.
Men doet alsof Putin en de Russische media de Russen naar wil kunnen manipuleren, zodat men de stemming in het land als irrelevant kan negeren.
De Westerse pers laat zich nog steeds leiden door wat men wenst: vooral wat Russische reactie op sancties betreft: bij reacties die ons echt schade berokkenen lees je steeds: "maar dat zal Rusland niet doen, want ...".
Hetzelfde zag je bij elke aankondiging van opschorten van samenwerking: daar waar we de samenwerking nodig hebben hoor je steeds: "we verwachten niet dat het invloed zal hebben op... omdat dit ook in Ruslands belang is ". Blijkt Rusland toch terug te slaan, zoals bij het leveren van raketmotoren voor de Amerikaanse defensie, dan valt men uit de lucht en geeft het aan hoe onbetrouwbaar de Russen zijn.
Men gaat af op de mening van de anti-Putin kliek in Rusland, die ons steeds voorspellen wat we willen horen. Andere stemmen, die waarschuwen dat meer extreme elementen in het Kremlin de leiding kunnen overnemen, die negeren we.
de scenarios die men leest eindigen steevast met Rusland verslagen en geïsoleerd en het Westen zegevierend. Of de oligarchen en rijke elite die ingrijpen om de economie te redden.
Steeds lees je argumenten als "daar heeft Rusland geen belang bij" wanneer het over mogelijke escalatie gaat. Met zo'n argument had je maanden geleden kunnen ontkennen dat Rusland de Krim zou annexeren, of de rebelllen bewapenen, en alle andere acties die we de laatste maanden hebben gezien van Rusland.
Dit soort argument dus:
[..]
Goed plan. Timmermans keurde het gezever van Bontes ook al af zojuist. Weg met die vent, zonde van de kostbare tijd. Idem voor Ouwehand en 50+ zevert ook maar wat. Wanvertoningen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Echt...
Kunnen we hem geen klappertjespistool geven en hem in Oost-Oekraïne droppen?
Mag hij zelf even laten zien hoe hij het aan zou pakken.
Ten eerste zijn die BRICs volgens mij nogal overrated. Die landen lopen keihard tegen de 'middle income trap' aan. Ten tweede is Rusland zelf ook een exportland. En ten derde, zelfs al zouden de BRICs een pact sluiten, dan zou dat geen pact zijn waarin Rusland het voor het zeggen heeft. Die andere landen hebben helemaal geen behoefte om onderworpen te zijn aan andermans gezag.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
War is hell.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef TheVulture het volgende:
Die nabestaanden die moeten leven met het feit dat hun geliefden er niet meer zijn én voor oud vuil in een weiland liggen waar nu de granaten en kogels inslaan
Weet ik niet, maar de meer neutrale waarnemers zeggen dat het om de rebellen en niet om Putin gaat. Het is de steun aan de rebellen die Putin's populariteit de hoogte injaagt. Als Strelkov zich kandidaat zou stellen bij de Russische presidentsverkiezingen dan zou ie Putin met gemak verslaan. (als men wist wie hij was tenminste, het zijn enkel de Russen met internet toegang die hem kennen).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:15 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Wat zeggen de pro Putin mensen dan? Lang leve geld en fuck het volk toch?
Even buiten dat het een Nederlands meisje was, maar toch doet het me nog elke keer wat als ik lees dat een meisje van 2 is omgekomenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
dus vanaf nu 195 nederlandse slachtoffers, meisje van 2 met dubbele nationaliteit...
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:42 schreef DustPuppy het volgende:
Troep-bewegingen in het zuid-westen. Het lijkt erop alsof ze een actie vanuit Transnistrië verwachten..
Lijkt me voorlopig een voorbarige conclusie gebaseerd op het enkele feit dat er Russische troepen in Transnistrië zijn. Alleen zijn die daar al langer dan gisteren.quote:Advisor to the Minister of Defence of Ukraine Alexander Danyluk said the potential danger that Russian troops to enter Ukraine from Transnistria, however specific cases is not yet fixed.
He said on air on Channel "Ukraine", the UNN.
"We must not forget that in Transnistria is part of the 9th Russian army, so there is a potential threat," - he said.
However, according to the advisor to the Minister of Defense, currently there is no specific evidence that the Russian troops crossed the border from Transnistria.
Recall to block movement of heavy military equipment and moving contraband goods on the Transnistrian segment of the Ukrainian-Moldovan border began work on engineering enhancement - to 450-km boundary proryyut trench width 3.5 meters and a depth of 2-3 meters.
http://24tv.ua/home/showS(...)roni&objectId=469248
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, dit duurt nu al zolang, en daar zelf militair 'ingrijpen' om die site veilig te stellen is geen optie, dan moet je je er ondertussen bij neer gaan leggen dat het nog dagen of weken kan duren, en je misschien daarna eens kan gaan kijken wat er nog over is als de kruitdampen zijn opgetrokken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik blijf maar bij mijn uitspraak van gisteren... We hebben niks bereikt en we gaan ook helemaal niets bereiken daar....
quote:That such clumsily Soviet efforts are easily laughed off does not defeat their purpose, for their aim is not to persuade but to cast enough doubt to make the truth a matter of opinion. In a world of liars, might not the West be lying, too?
Bron
Oh dat is ook wel zo. Maar we zullen zien welke rol zij nog opeisen wanneer het rustiger wordt.. Voorts bestaat de huidige regering uit een hoop partijlozen en voormalige oppositie. Ook boeven, maar wellicht moet je ook niet teveel verwachten in die contreien.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand weerspreekt de aanwezigheid van neo-nazistische elementen in Kiev. De aanhang van die clubs is veel te groot naar mijn smaak.
Het is echter een propagandistische leugen om de regering in Kiev neer te zetten als 'een fascistische bende', zoals die wordt omschreven door de rebellen.
Sowieso zijn de separatisten wel de laatste die anderen mogen uitmaken voor fascist. Want we moeten natuurlijk niet doen alsof die jongens in het oosten nou een liberaal, ruimdenkend en verlicht zooitje is. Die lui zijn minstens zo intolerant als het tuig van Rechtse Sector.
quote:di 29 jul 2014, 16:06
|
Oekraïne: gevechten om Snizjne
KIEV - Het Oekraïense leger probeert nog altijd de plaats Snizjne te veroveren op de separatisten.
Dat heeft luitenant-kolonel Andrej Lysenko van de Oekraïense veiligheidsraad dinsdag gezegd.
Vanuit Snizjne zou op 17 juli een luchtdoelraket zijn afgevuurd op het vliegtuig van Malaysia Airlines, waardoor alle 298 inzittenden om het leven kwamen.
Snizjne heeft ongeveer 50.000 inwoners en ligt ongeveer 70 kilometer ten oosten van Donetsk. Oekraïense militairen zijn volgens Lysenko ook de steden Sjachtarsk en Torez vlakbij de rampplek binnengegaan. Vanuit Torez vertrok een trein met stoffelijke overschotten van de vliegramp. Die werden via Charkov naar Nederland gebracht.
Ik denk dat de populariteit van fascistische/nazistische partijen in Oekraïne te vergelijken is met die in Hongarije, waar Orban de scepter zwaait. Het zijn eenmaal niet de meest frisse landen, daar in Oost-Europa.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:07 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Oh dat is ook wel zo. Maar we zullen zien welke rol zij nog opeisen wanneer het rustiger wordt.. Voorts bestaat de huidige regering uit een hoop partijlozen en voormalige oppositie. Ook boeven, maar wellicht moet je ook niet teveel verwachten in die contreien.
Tegenhanger van Rechtse Sektor in Oost-Oekraïne? Ik weet niet of ze daar überhaupt politieke partijen kennen. Probeerde alleen duidelijk te maken dat die rebellen nou niet bepaald overkomen als verlichte gasten, met types als Borodai en Streikov aan het roer. Sowieso zijn Russen niet bepaald het meest liberale en ruimdenkende volk op deze aardkloot.quote:Is dat zo? Wat hebben ze daar voor tegenhanger dan als ik vragen mag? Ben er persoonlijk niet mee bekend.
De simpelste vraag blijft toch echt die om bewijs dat door een onafhankelijke bron bevestigd wordt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Goed stuk op de website van The Economist:
[..]
Je zal maar in die regio worden geboren, wat een triest bestaan moet je dan ook hebbenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik las trouwens dat het leiderschap van de rebellen langzaam maar zeker volledig wordt overgenomen door Russen. Dat baart toch ook wel enigszins zorgen.
Oh, ik ben ook geen fan van de VS. Al heb ik wel meer vertrouwen in Obama dan Bush, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:13 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
De simpelste vraag blijft toch echt die om bewijs dat door een onafhankelijke bron bevestigd wordt.
De parallel met Irak 2003 is duidelijk. Er niet op staan dat er bewijs wordt geleverd van alle claims uit Washington, maar wel insinueren dat mensen die idd geloven dat het westen ook liegt gek zijn is pas lachwekkend.
En pure manipulatie
Eens, maar ik heb die kritische blik gemist tot Erik Mouthaan van de week de vraag stelde waar het bewijs bleef.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook geen fan van de VS. Al heb ik wel meer vertrouwen in Obama dan Bush, maar dat is weer een ander verhaal.
Waar ik mij vooral aan erger is dat bepaalde lieden hier alles wat Rusland roept voor waar aannemen. Dat terwijl de journalistiek in Rusland natuurlijk gewoon in dienst staat van de overheid. Daar hoeven we verder niet omheen te draaien. Nu worden onze media ook gevoed door regeringen (eigen nieuwsgaring op dat niveau is nou eenmaal lastig), maar hier durft men ook kritisch te zijn.
Rusland lijkt mij geen prettig land als journalist.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:19 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Eens, maar ik heb die kritische blik gemist tot Erik Mouthaan van de week de vraag stelde waar het bewijs bleef.
Maar het werkt in Rusland ietsje anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |