Vraag het aan die mensen op Twitter.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de stortvloed aan negatieve berichten op Twitter echt vreemd. Wat verwacht je van een actuele talkshow, anderhalve week na zo'n ramp? Het nieuws heeft al die tijd volledig in het teken gestaan van deze gebeurtenis.
Nabestaanden zitten daar niet gedwongen, maar uit vrije wil aan tafel. Wat is erop tegen dat ze wat vertellen over hun gevoelens? Kunnen we daar niet tegen of zo?
Je kan je afvragen of ze emotioneel er aan toe zijn om een afgewogen beslissing te nemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de stortvloed aan negatieve berichten op Twitter echt vreemd. Wat verwacht je van een actuele talkshow, anderhalve week na zo'n ramp? Het nieuws heeft al die tijd volledig in het teken gestaan van deze gebeurtenis.
Nabestaanden zitten daar niet gedwongen, maar uit vrije wil aan tafel. Wat is erop tegen dat ze wat vertellen over hun gevoelens? Kunnen we daar niet tegen of zo?
Twitter.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
Gelukkig is iedereen op FOK! normaalquote:Op maandag 28 juli 2014 23:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Twitter.
Lui die daar op zitten zijn niet goed bij hun hoofd.
Ik snap hemquote:Op maandag 28 juli 2014 23:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Twitter.
Dit gaat gewoon nergens over. Had gewacht tot er meer bekend was. Hier heeft niemand iets aan.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de reacties op twitter vaak nèt iets minder autistisch, dan hier op fokquote:Op maandag 28 juli 2014 23:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Twitter.
Hoe had het dan gemoeten? Alleen maar speculeren over de ramp, zonder oog voor persoonlijk leed? Dat leed staat voorop. We hebben vorige week dagen achter elkaar naar rijdende lijkwagens zitten kijken. Waarom wordt dat wél gewaardeerd, maar is het kennelijk te confronterend dat nabestaanden op tv hun dierbare een gezicht geven? Kranten hebben ook volop aandacht besteed aan de nabestaanden. Dat was wél zuiver?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon nergens over. Had gewacht tot er meer bekend was. Hier heeft niemand iets aan.
Generaliseren over Twitterquote:Op maandag 28 juli 2014 23:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Twitter.
Sorry dat ik wel eens een inhoudelijke vraag wil opwerpen in dit topic. Als je je niet aan mij wilt storen, dan zijn NWS en POL veilig gebied voor je. Misschien moet je daar meer gaan vertoeven.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:47 schreef marcodej het volgende:
Ik irriteer me nu al aan Elfletterig.
Het televisieseizoen is weer begonnen!
Niet een hele uitzending wijden aan deze ramp. Had degenen die nú aan tafel zitten uitgenodigd en bespreek wat je weet en wat je kan verwachten. En nee, het is niet te confronterend. Maar je hebt niks aan nabestaanden die nog niks weten.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe had het dan gemoeten? Alleen maar speculeren over de ramp, zonder oog voor persoonlijk leed? Dat leed staat voorop. We hebben vorige week dagen achter elkaar naar rijdende lijkwagens zitten kijken. Waarom wordt dat wél gewaardeerd, maar is het kennelijk te confronterend dat nabestaanden op tv hun dierbare een gezicht geven? Kranten hebben ook volop aandacht besteed aan de nabestaanden. Dat was wél zuiver?
Mensen hanteren gewoon en kromme, dubbele maatstaf in deze zaak.
Of je volgt het verhaal even, in plaats van als een blind paard te typen.twitter:lindaspindas twitterde op maandag 28-07-2014 om 23:48:21Die twee zijn werkelijk schaamteloos. En dan die zonnebloemen pp de achtergrond. Alles is nep bij #kvdb. reageer retweet
Je kan ook professionals neerzetten die praten over verwerking van zo'n ramp. Voor het weergeven van het persoonlijke leed heb je niet per se nabestaanden nodig.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe had het dan gemoeten? Alleen maar speculeren over de ramp, zonder oog voor persoonlijk leed? Dat leed staat voorop. We hebben vorige week dagen achter elkaar naar rijdende lijkwagens zitten kijken. Waarom wordt dat wél gewaardeerd, maar is het kennelijk te confronterend dat nabestaanden op tv hun dierbare een gezicht geven? Kranten hebben ook volop aandacht besteed aan de nabestaanden. Dat was wél zuiver?
Mensen hanteren gewoon en kromme, dubbele maatstaf in deze zaak.
Boeit het iemand wat lindaspindas ervan vindt?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
Of je volgt het verhaal even, in plaats van als een blind paard te typen.twitter:lindaspindas twitterde op maandag 28-07-2014 om 23:48:21Die twee zijn werkelijk schaamteloos. En dan die zonnebloemen pp de achtergrond. Alles is nep bij #kvdb. reageer retweet
Lekker Hollands.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe lang ben je nog boos op NWS/POL?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry dat ik wel eens een inhoudelijke vraag wil opwerpen in dit topic. Als je je niet aan mij wilt storen, dan zijn NWS en POL veilig gebied voor je. Misschien moet je daar meer gaan vertoeven.
De nabestaanden weten wél wat. Ze weten dat hun dierbare is overleden en ze hebben anderhalve week achter de rug met allerlei gebeurtenissen. Nogmaals: alle mensen die aanschoven, zaten daar uit vrije wil.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Niet een hele uitzending wijden aan deze ramp. Had degenen die nú aan tafel zitten uitgenodigd en bespreek wat je weet en wat je kan verwachten. En nee, het is niet te confronterend. Maar je hebt niks aan nabestaanden die nog niks weten.
Vrije wil vertroebeld door rouw. Sommige nabestaanden ontkennen de gebeurtenis nog. Pure shock.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nabestaanden weten wél wat. Ze weten dat hun dierbare is overleden en ze hebben anderhalve week achter de rug met allerlei gebeurtenissen. Nogmaals: alle mensen die aanschoven, zaten daar uit vrije wil.
Loederquote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Bij Chris Klep denk ik altijd aan z'n miniatuur tanks waarmee hij op z'n zolderkamer speelt.
quote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Bij Chris Klep denk ik altijd aan z'n miniatuur tanks waarmee hij op z'n zolderkamer speelt.
Wat heeft die vrije wil er mee te maken? Het punt is het dat het zinloos uitmelken is van de nabestaanden.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De nabestaanden weten wél wat. Ze weten dat hun dierbare is overleden en ze hebben anderhalve week achter de rug met allerlei gebeurtenissen. Nogmaals: alle mensen die aanschoven, zaten daar uit vrije wil.
quote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Nee, dat boeit niemand, maar ik kwak dit neer om de onredelijkheid van de reacties op Twitter te laten zien. Ik had ook 20 andere reacties kunnen neerkwakken, maar deze viel me op.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Boeit het iemand wat lindaspindas ervan vindt?
Nee joh, hij zit met een headsetje call of duty op de bank te spelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Oke Hans.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat boeit niemand, maar ik kwak dit neer om de onredelijkheid van de reacties op Twitter te laten zien. Ik had ook 20 andere reacties kunnen neerkwakken, maar deze viel me op.
De ene nabestaande is beter in staat om over zoiets te praten dan de ander. Je kunt mensen in dit soort gevallen niet over één kam scheren. Het zijn allemaal volwassen mensen daar aan tafel. Die kunnen best hun eigen afweging maken om wel of niet aan tafel te gaan zitten.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Vrije wil vertroebeld door rouw. Sommige nabestaanden ontkennen de gebeurtenis nog. Pure shock.
Dat het kan betekent imo niet dat je het dan ook maar moet doen.
Er zijn altijd wel onredelijke of afwijkende meningen van mensen. Bij veel mensen heb ik het idee dat ze zeiken om het zeiken of teveel op zoek zijn naar dingen waarop ze kritiek kunnen geven. Soort Popstarsjurylidachtig. Kijk mij eens de kritiekgevende Nederlander uithangen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat boeit niemand, maar ik kwak dit neer om de onredelijkheid van de reacties op Twitter te laten zien. Ik had ook 20 andere reacties kunnen neerkwakken, maar deze viel me op.
Vervelend hè, in een topic over een live tv-programma aandacht besteden aan hoe dat programma door mensen wordt ontvangen...quote:Op maandag 28 juli 2014 23:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Oke Hans.
Godverdomme zeg, wat ben jij irritant.
Terwijl er mensen zijn die zeggen dat je deze personen eigenlijk geen separatisten mag noemen.quote:
Volgens het groene boekje wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Terwijl er mensen zijn die zeggen dat je deze personen eigenlijk geen separatisten mag noemen.
Inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vervelend hè, in een topic over een live tv-programma aandacht besteden aan hoe dat programma door mensen wordt ontvangen...
Social media is ook bij uitstek de plek voor narcisten die alles beter wetenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel onredelijke of afwijkende meningen van mensen. Bij veel mensen heb ik het idee dat ze zeiken om het zeiken of teveel op zoek zijn naar dingen waarop ze kritiek kunnen geven. Soort Popstarsjurylidachtig. Kijk mij eens de kritiekgevende Nederlander uithangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |