abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142857677
Oh bubseltje, heb jij dat ook gehad ja? Moest je dan ook zo'n 'broek' aan? J.elmer, de zoon van mijn vriend, is geboren in stuitligging. Dan schijn je meer kans te hebben. En ik ben inderdaad blij dat mijn vriend het nog even zei. J.elmer is inmiddels 19 en een topsporter, en ik sta er helemaal niet zo bij stil dat hij dit als baby heeft gehad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:34:47 #27
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142857893
Ja ik was ook een stuiter. Ik heb zo'n broek gehad en een tuigje.
Fijn dat hij er geen last meer van heeft!
pi_142858141
Franny, mocht het zo zijn dat je kleintje heupdysplasie heeft .. mijn pm staat open :Y . Mijn dreumesje heeft vanaf 3 maanden tot haar eerste verjaardag een spreidbroekje gehad hiervoor. Dus mocht je vragen hebben en/of ervaringen willen delen ;-)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:42:39 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142858172
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:29 schreef Franny_G het volgende:
Oh bubseltje, heb jij dat ook gehad ja? Moest je dan ook zo'n 'broek' aan? J.elmer, de zoon van mijn vriend, is geboren in stuitligging. Dan schijn je meer kans te hebben. En ik ben inderdaad blij dat mijn vriend het nog even zei. J.elmer is inmiddels 19 en een topsporter, en ik sta er helemaal niet zo bij stil dat hij dit als baby heeft gehad.
Ik ontlurk even: ik geloof dat dr risicofactoren idd zijn ; stuit, familiair voorkomen ervan, Friese afkomst, meisje zijn...

Ik voldeed aan alle 4 :7 maar met 3 maanden was er geen reden om iets aan de afwijkende stand te doen, zou vanzelf wel goed komen. Met elf maanden moest ik alsnog een spreidbroek, maar ik kon al lopen, dus gelukkig een met scharnieren gekregen zodat ik kon blijven lopen. Verder heb ik daar overigens weinig last van ondervonden toen ik eenmaal gewend was, schijnt.

Vriendje heeft het ook. Aan twee kanten en daardoor nooit opgemerkt.

Na jouw verhaal van "wel in dossier niks mee gedaan" ga ik er nog extra op letten dat ze goed checken straks! Thanks!
Kwak
pi_142858194
Wat klink je gelukkig coco O+
en idd wat een spekkie jullie tom :D

burdie wat sneu voor jullie poes

tap mooie stats. Prikjes zijn zo sneu. heeft ze er nu nog last van?

Hier gebruiken we nog steeds de bak van de kinderwagen en Mats is morgen alweer 7 maanden. Hij past er nog prima in en vermaakt zich ook nog goed

klap wat een mooie foto's! Lekker ventje heb je daar O+

Wat voor een tussendoortjes kan je geven aan een 7 maander? Ik wil wat variatie in de tussendoortjes maar weet behalve fruit en liga hap niet zo goed wat mag
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:10:20 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142859215
Bij mij was het niet te missen bij geboorte al bungelende beentjes.

Wij geven geen tussendoortjes eigenlijk.

Papfles
Boterham
Fles
Fruit
Avondeten
Fles

Is ons schema.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:13:40 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142859347
Rijstwafel of soepstengeltje voor baby's?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:20:58 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142859675
Wat voor tussendoortje moet het zijn? Met of zonder voedingswaarde? Maisboogies, wortelvariant van maisboogies, rijstwafel, komkommer, rozijntjes, eierkoek... ?
KuikenGuppy
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:21:02 #34
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_142859678
Ikke: Je hebt idd mini rijstwafeltjes (zonder zout) bij de kruidvat, ik gaf idd ook soepstengels, je kan ook van die watercrackers geven, wat je zelf prettig vind :) Of anders gewoon een broodkorstje om op te soppen? :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:23:42 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142859776
Ik kwam bij de AH Puffits tegen van Ella's Kitchen, toen ik iets zocht om te geven aan de jongere kindjes die op Nora's feestje kwamen. Ze vonden het allemaal lekker :Y) ondanks dat er geen smaak aanzit :P

Maisboogies waren hier trouwens ook een hit :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142860662
^O^ thx voor de tips, morgens eens wat uitproberen.
Mooi schema bubs. Geef je dan brood voor het slapen en de fles erna ofzo?
Vanaf wanneer mag yoghurt eigenlijk?
pi_142860702
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:34 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ja ik was ook een stuiter. Ik heb zo'n broek gehad en een tuigje.
Fijn dat hij er geen last meer van heeft!
Jij ook niet,hoop ik?

Bedankt, Twinkle! Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken wanneer we kunnen komen.
En kwak, is een Friese afkomst echt een risicofactor? :o . Hoop dat jullie kleintje het niet heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:05:07 #38
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142861585
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 20:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Jij ook niet,hoop ik?

Bedankt, Twinkle! Ik ga morgen maar eens bellen om te kijken wanneer we kunnen komen.
En kwak, is een Friese afkomst echt een risicofactor? :o . Hoop dat jullie kleintje het niet heeft.
Iets met eeuwen inteelt denk ik :P

Bij vriend was er echt geen reden om het te denken dus dat was gewoon een toevalsfoutje.

Baby ligt tot nu toe (28 WK) eigenlijk steeds in dezelfde stuit houding op echo's, hoop dat dat nog verandert.
Kwak
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:05:20 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142861595
Och Franny, hier ook heupecho gehad ivm stuit- en dwarsligging na 32 weken. Niks bijzonders en stonden zo weer buiten :)

Tussendoortjes: Maisboogjes, fruit, yoghurt, kwark, rijstwafels, af en toe baby koekje.. :)
Oh en schema's, altijd leuk :9
Bordje pap
Fruit
2 boterhammen met beleg
Fles
Tussendoortje
Avondeten
Fles
:Y)
En drinkt tussendoor nog 300cc water..

Yoghurt volgens mij vanaf 7 mnd :)
pi_142862434
Schema's... Uhhh :D

Bv
Ontbijt (pap, brood, cracker of yoghurt)
Bv
Bv
Lunch (brood en fruit)
Bv
Tussendoortje als ik 't niet vergeet (rijstwafel van Goodies, koekje van Goodies, fruit, maisboogje of knijpfruit)
Bv
Avondeten (zout- en suikervrij maar kan verder vanalles zijn)
Bv
Fruit
Bv
Slapen (guess what... Bv ;))

Het is een schema, maar behalve ontbijt, lunch en avondeten staat er niks vast. Tussendoortjes nemen we hier zoals het komt, al wil ze wel steeds vaker eten als ik ook eet. Maar meer dan een half koekje of 1 wafeltje gaat er niet in - of twee perziken, dat dan weer wel :D
Home is where the O+ is...
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:28:55 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142862676
Wij hebben morgen de heupecho :).
Ik verwacht niks bijzonders, kuiken doet het hartstikke goed verder.
KuikenGuppy
  dinsdag 29 juli 2014 @ 21:49:47 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_142863639
Ik heb er wel last van, ik loop niet al te makkelijk enzo. Was dan ook erg blij dat S. het gelukkig niet heeft.

ikke brood en fles zijn voor het middagslaapje.
pi_142864011
Hier bij de oudste een heupecho gehad ivm stuit maar niks aan de hand gelukkig.
Schema hier:
Boterham
Fles
10:00: fruit
12:00: boterham en water
16:00: soepstengel, maisboogie, rijstewafel oid en water
17:30: avondeten+yoghurt
18:30: fles

Tussendoor probeer ik nog water te geven en soms diksap want ze drinkt slecht.
pi_142865802
Ons schema:
6.30 bv
7.30 uur (halve) boterham
evt bv (als ik thuis ben, anders niet :{w )
10.00 fruit+water
12.00 (halve tot hele)boterham+water
15.00 tussendoortje (zout en suikerloos: maisboogie, rijstwafel, maiswafel)+water
17.30 uur avondeten + fruit of yoghurt
18.30 uur bv
bv
bv

Hier ook heupecho ivm stuitligging+stuitbevalling (zijn 2 risicofactoren) en schoonzus met heupdysplasie, niets aan de hand gelukkig en stonden zo weer buiten. Mijn beste vriendin had wel een meisje met heupdysplasie na stuitligging+stuitbevalling en familiegeschiedenis, maar heeft zich er ook goed mee gered.
pi_142865887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:28 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben morgen de heupecho :).
Ik verwacht niks bijzonders, kuiken doet het hartstikke goed verder.
Oh echt? Nee, ik verwacht er ook niets van. I gaat ook zo goed, en de arts zag/merkte niets bijzonders.

Schema's doen wij hier (nog) niet aan. We zijn aan het rapleyen en verder borstvoeding.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:37:40 #46
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142865966
Hier ook Rapley grotendeels Franny :) Maar ook daarvoor is een klein 'schema' handig op een gegeven moment imo :)
pi_142866115
Ja, dat geloof ik ook, GotC. Maar wij staan nog zo aan het prille begin. :D . I. heeft vandaag voor het eerst echt een klein stukje doorgeslikt zonder te kokhalzen. Ik vind het wel ontzettend leuk om haar te zien prutsen en proberen. En al heeft ze soms de tranen in de ogen staan, gewoon lekker doorgaan. O+ .
pi_142866211
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:34 schreef Sull het volgende:
Ons schema:
6.30 bv
10.00 fruit+water
15.00 tussendoortje (zout en suikerloos: maisboogie, rijstwafel, maiswafel)+water
18.30 uur bv
bv
bv

Hier ook heupecho ivm stuitligging+stuitbevalling (zijn 2 risicofactoren) en schoonzus met heupdysplasie, niets aan de hand gelukkig en stonden zo weer buiten. Mijn beste vriendin had wel een meisje met heupdysplasie na stuitligging+stuitbevalling en familiegeschiedenis, maar heeft zich er ook goed mee gered.
Nog steeds een flesweigeraar?

Hier weigert ze ook weer de fles... en de beker, de rietjesbeker en alle andere dingen behalve mama *zucht*
Home is where the O+ is...
pi_142866319
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:34 schreef Sull het volgende:
Ons schema:
6.30 bv
evt bv
10.00 fruit+water
evt bv
18.30 uur bv
bv
bv
Hier ook zo ongeveer. Alleen iets vaker bv meestal. En op het kdv nog ergens 2 flessen erbij.

Ik wilde graag een blokkenkar oid voor M. Nou het blijkt een succes. Meneertje stapt er heel trots achter :')
pi_142869082
Schema's, poeh, nou het komt er nu langzaam maar zeker wel een beetje in...

Prikjes: ik denk niet dat ze er last van heeft, al slaapt ze minder goed in dan de laatste week. Ze slaapt dus sinds een week op haar eigen kamer, ze slaapt nu veel beter (en stiekum ik ook)!
Alleen is ze altijd ingebakerd vanwege wapperende armpjes, maar ze mag vannacht niet ingebakerd zijn vanwege de prikjes... Dus middenweg gezocht, nl de puckababy. Zitten haar armen niet strak langs haar lijf zoals in de pacco, maar gewoon los in een dichte slaapzak.

Moeder van 2 zijn is leuk, vooral omdat E.va echt helemaal dol is op E.mma. En E.mma begint nu ook te 'kletsen' en wordt naarmate ze ouder wordt ook wat relaxter. Ze huilt nog wel vrij snel en is nog steeds een plakbaby, maar ik kan haar nu soms overdag ook op bed leggen en zelf ook nog wat rust pakken.
Helaas weigert ze nog steeds pertinent de fles en ik begin m nu toch wel te knijpen.

Even verder in spoiler want gehuil en gezeur etc...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')