Dus ik zo na een tripje naar het Oostblok en wat vakantiewerk een weekje nietsdoen en thuiszitten. Dacht eerst dat ik het wel lekker zou vinden om even niets te doen, beetje nolife films en series kijken op de bank met 's avonds een biertje erbij, en vooruit, 's middags dan ook nog maar. Maar dat blijkt toch aardig te gaan vervelen.
Hoe dan ook, in dat soort momenten ga je aan levensreflectie doen. Heb ik het hier dan allemaal voor gedaan, een heel jaar
hard werken doen alsof? Zodat ik een weekje op vakantie kan, daarna weer werken, en nu een weekje thuiszitten en beseffen wat voor een leeg bestaan je eigenlijk hebt geleden en eigenlijk nog steeds leidt? Is dit alles?

Besefte me dat ik vorig jaar de grootste plannen had, ik zou gaan leren programmeren, epische (nou ja, enigszins luisterbare, laten we het doel bescheiden houden) EDM tracks maken op mijn pctje, een vreemde taal leren, ripped worden in de sportschool... Maar niets van dit alles. Programmeren heb ik laten zitten gezien de basics te saai waren, de tracks maken heb ik laten zitten gezien het programma te ingewikkeld was, en de vreemde taal leren had ik te weinig discipline voor (al weet ik nu wel hoe ik een Russisch meisje uit moet vragen). En dat terwijl ik mezelf zo graag wilde verbeteren

Zelfs in de entertainment categorie is het niet gelukt, bij Civ V, een bazenspel dat mij door menigeen werd aangeraden en mij zeker weten ook wel zal liggen, kwam ik niet verder dan de tutorial aangezien mij er verder in verdiepen te vermoeiend was.
En dan besef je dus dat je een aartsluie donder bent geweest. Ja, je hebt gedaan wat gedaan moest worden qua studie, werk, je bent keurig netjes iedere week meerdere malen wezen sporten om je conditie en kracht op peil te houden, maar niet meer dan dat. Je hebt jezelf niet wezenlijk verbeterd. En dat is zonde.
Met nog één maandje vakantie en nog zeeën van vrije tijd zou het eigenlijk wel nu moeten. Dat ik over een aantal maanden terugkijk en denk van, damn, dat heb ik toch mooi opgepakt zo, een skill erbij. Maar waarom is het dan zo moeilijk? Het is niet alsof ik wat te verliezen heb of dat ik nu wat anders nuttigs in mijn vrije tijd doe...
Morgen begin ik. Echt waar.