Dit jaquote:Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben je ook de Peter van die eerste 3? Of had ze eerst betere kandidaten?
Een peetoom is niet per definitie de aangewezen verzorger van het kind als de ouders wat zou overkomen (het zou ook niet zo handig zijn om die 4 kinderen dan uit elkaar te trekken en bij verschillende verzorgers onder te brengen). Een peetoom is iemand die geacht wordt zich naast de ouders enigzins met de opvoeding van het kind bezig te houden, in gelovige gezinnen met de nadruk op de geestelijke vorming van het kind.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:23 schreef Elfletterig het volgende:
Onterechte klacht. Zou je het kind van je zus aan zijn of haar lot overlaten als je zus iets overkomt? Wees vereerd dat ze jou voor deze rol vraagt.
Inderdaad dit ja.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben je ook de Peter van die eerste 3? Of had ze eerst betere kandidaten?
Vooral dat laatste dus. Dat is ook de reden die ik heb gegeven toen men het mij ooit vroeg.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:32 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een peetoom is niet per definitie de aangewezen verzorger van het kind als de ouders wat zou overkomen (het zou ook niet zo handig zijn om die 4 kinderen dan uit elkaar te trekken en bij verschillende verzorgers onder te brengen). Een peetoom is iemand die geacht wordt zich naast de ouders enigzins met de opvoeding van het kind bezig te houden, in gelovige gezinnen met de nadruk op de geestelijke vorming van het kind.
Alsof daar nog wat van over is na dat vierde kindquote:
Zou jij kinderen laten dopen en spiritueel vormen? Ik zou een kleine buddhist van hem/haar maken als ik peetoom was.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:42 schreef Pharkus het volgende:
Geeft je wel een kans om een kind geestelijk te vormen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |