Behalve dat ze opzeggen in mijn proeftijd omdat ik niet pas (wat ook zo is) maar ik dan met een groot financieel probleem zit.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:49 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon met je nieuwe baas een gesprek aanvragen en aangeven wat je stoort, bijvoorbeeld dat gedane beloften niet worden nagekomen. Geef aan dat je een andere baan hebt opgezegd om hier te komen werken. Je hebt eigenlijk weinig te verliezen.
Je kan het ook als krachtig zien, feit dat je een fout toe kan geven is nooit een zwakte toch?quote:Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
En ja ik zou mijn oude werk kunnen bellen en weet vrijwel zeker dat ik terug zou mogen komen (de manager gaf zelfs aan dat is zeker moest bellen mocht het niet bevallen) maar ik vind dat zo loser...
Ik vind dat niet loser. Je hebt een fout gemaakt, maar het is pas echt dom om die fout niet toe te geven en met tegenzin op je nieuwe werk te blijven! Bel gewoon je oude werk op en als ze je nog nodig hebben ga je daar werken!quote:Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Ik weet dat de eerste weken nooit leuk zijn maar ik weet gewoon nu al dat deze bedrijfscultuur en de mensen gewoon écht niet bij mij passen. Daarnaaast zijn de werkzaamheden niet alleen van mij maar ook van mijn collega's 100 stappen terug van waar ik vandaan kwam. Er is gezegd bijvoorbeeld gezegd dat je contracten moet ''maken'', maar met dingen maken bedoelen ze alleen uitdraaien. Ik kan hier niets leren wat ik niet weet en wat ik wel weet kan ik niets mee, ze leggen de focus op hele rare pietluttige dingen en klagen over hoe druk het is, dat snap ik want het werk wat hier zo omslachtig wordt gedaan kan je in de helft van de tijd doen. Maar er is absoluut geen plaats voor meningen hierover.
Ik heb er voor mijn gevoel dus niets aan langer te blijven.
En ja ik zou mijn oude werk kunnen bellen en weet vrijwel zeker dat ik terug zou mogen komen (de manager gaf zelfs aan dat is zeker moest bellen mocht het niet bevallen) maar ik vind dat zo loser...
Goed onderzoek gedaan van te voren maar niet heus.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Ik weet dat de eerste weken nooit leuk zijn maar ik weet gewoon nu al dat deze bedrijfscultuur en de mensen gewoon écht niet bij mij passen. Daarnaaast zijn de werkzaamheden niet alleen van mij maar ook van mijn collega's 100 stappen terug van waar ik vandaan kwam. Er is gezegd bijvoorbeeld gezegd dat je contracten moet ''maken'', maar met dingen maken bedoelen ze alleen uitdraaien. Ik kan hier niets leren wat ik niet weet en wat ik wel weet kan ik niets mee, ze leggen de focus op hele rare pietluttige dingen en klagen over hoe druk het is, dat snap ik want het werk wat hier zo omslachtig wordt gedaan kan je in de helft van de tijd doen. Maar er is absoluut geen plaats voor meningen hierover.
Ik heb er voor mijn gevoel dus niets aan langer te blijven.
Daar is niks loser aan.quote:En ja ik zou mijn oude werk kunnen bellen en weet vrijwel zeker dat ik terug zou mogen komen (de manager gaf zelfs aan dat is zeker moest bellen mocht het niet bevallen) maar ik vind dat zo loser...
Wat pas echt loser is is je tijd verspillen in iets wat totaal niet bevalt, omdat je te trots bent om toe te geven dat je een foute keuze hebt gemaakt en dat je verwachtingen niet kloptenquote:Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
Als jij concrete ideeën hebt waardoor het werk in de helft van de tijd kan, maar nog steeds kwalitatief even goed, dan is die nieuwe baas dolbij met jou. Misschien moet je een gesprek wel zo insteken. Niet benadrukken dat je ontevreden bent, maar aangeven dat je je verbaast over de huidige werkwijze en dat sommige zaken in jouw optiek veel sneller en efficiënter kunnen. Wie weet wil je nieuwe baas jou wel een coördinerende, leidinggevende rol daarin toekennen.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:55 schreef Calyssa het volgende:
[..]
Behalve dat ze opzeggen in mijn proeftijd omdat ik niet pas (wat ook zo is) maar ik dan met een groot financieel probleem zit.
Liever een "loser" zijn (alleen volgens jezelf, niet volgens anderen) dan geen inkomen hebben. Het is nooit verkeerd om terugkeer naar je oude werkgever achter de hand te houden. In dit soort situaties kun je maar beter opties hebben waarop je kunt terugvallen. Alles beter dan werkloos raken.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
TS werkt er net een week he, en raakte al in paniek vorige week. Ik denk dat het dan eerder aan TS ligt dan aan de nieuwe baan om eerlijk te zijn. Je moet een nieuwe situatie wel een kans geven, je maakt mij niet wijs dat je na een paar dagen al helemaal zeker weet dat dit niet is wat je wilt.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:02 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat pas echt loser is is je tijd verspillen in iets wat totaal niet bevalt, omdat je te trots bent om toe te geven dat je een foute keuze hebt gemaakt en dat je verwachtingen niet klopten
Dit dus! Gebruik wat je ziet en opvalt op een positieve manier in plaats van huilend thuis te blijven.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als jij concrete ideeën hebt waardoor het werk in de helft van de tijd kan, maar nog steeds kwalitatief even goed, dan is die nieuwe baas dolbij met jou. Misschien moet je een gesprek wel zo insteken. Niet benadrukken dat je ontevreden bent, maar aangeven dat je je verbaast over de huidige werkwijze en dat sommige zaken in jouw optiek veel sneller en efficiënter kunnen. Wie weet wil je nieuwe baas jou wel een coördinerende, leidinggevende rol daarin toekennen.
Natuurlijk...hij moet op z'n minst z'n proeftijd uitzitten voordat hij een overhaaste beslissing neemt...maar tegelijkertijd zijn eerste indrukken vaak wel juist, en zijn sommige banen gewoon kut...geen enkele reden om dan te lang te blijven hangen...zeker als je andere opties hebtquote:Op maandag 28 juli 2014 11:06 schreef manifold het volgende:
[..]
TS werkt er net een week he, en raakte al in paniek vorige week. Ik denk dat het dan eerder aan TS ligt dan aan de nieuwe baan om eerlijk te zijn. Je moet een nieuwe situatie wel een kans geven, je maakt mij niet wijs dat je na een paar dagen al helemaal zeker weet dat dit niet is wat je wilt.
Waarom zou het wel raar zijn om terug te gaan naar een vorige baan, als dat ten eerste gezegd is (dat het kan) en ten tweede: dat die baan leuker is dan deze waar je het niet naar je zin hebt?quote:Op maandag 28 juli 2014 11:25 schreef Calyssa het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat niemand het raar zou vinden om terug te gaan naar mijn oude werk..
Misschien toch iets om over na te denken wanneer het einde van mijn proeftijd nadert en het niet beter is geworden. Natuurlijk wil ik het nog even proberen, ik wil niet meteen opgeven, maar in principe is het me wel vrij duidelijk en ik ben echt iemand die graag en vaak initiatief neemt om dingen te veranderen, maar daar is hier gewoon geen ruimte voor en wordt niet gewaardeerd.
Ik vind het lastig om terug te gaan naar mijn oude werkgever om 2 redenen, ik ging hier weg omdat ik verder wilde, dit was bij mijn oude werkgever op dat moment niet mogelijk omdat ze me erg graag zagen in de functie die ik had. Ten tweede iets met hangende poortjes..quote:Op maandag 28 juli 2014 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waarom zou het wel raar zijn om terug te gaan naar een vorige baan, als dat ten eerste gezegd is (dat het kan) en ten tweede: dat die baan leuker is dan deze waar je het niet naar je zin hebt?
Waarom wil je per se de proeftijd afmaken? Waarom is het voor jou wel normaal om in een baan te blijven hangen die je niet leuk vindt, terwijl de optie om een leukere baan te krijgen er is?
Die trots moet je echt laten varen. Dagen/weken duren echt heel lang als het je heel erg tegenstaat. Wel kun je langzaam informeren bij je oude baas wat de mogelijkheden zijn, omdat je het helemaal niet naar je zin hebt, voordat je weggaat of klaagt dat het je niet bevalt bij je nieuwe baan. Zij kunnen namelijk ook van jou af...en dan zit je misschien zonder werk...quote:Op maandag 28 juli 2014 11:55 schreef Calyssa het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om terug te gaan naar mijn oude werkgever om 2 redenen, ik ging hier weg omdat ik verder wilde, dit was bij mijn oude werkgever op dat moment niet mogelijk omdat ze me erg graag zagen in de functie die ik had. Ten tweede iets met hangende poortjes..
Ik wil niet persé heel mijn proeftijd volmaken maar ik wil niet na een week al opgeven.
Helemaal eens. Heb ik ook ooit eens gedaan. Nooit spijt van gehadquote:Op maandag 28 juli 2014 10:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je kan het ook als krachtig zien, feit dat je een fout toe kan geven is nooit een zwakte toch?
Dat. Wees blij dat je überhaupt de mogelijkheid hebt gekregen om terug te keren.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:54 schreef Wespensteek het volgende:
Snel de oude baas bellen, hoe langer je wacht hoe groter de kans dat er een vervanger is.
Dit.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat niet loser. Je hebt een fout gemaakt, maar het is pas echt dom om die fout niet toe te geven en met tegenzin op je nieuwe werk te blijven! Bel gewoon je oude werk op en als ze je nog nodig hebben ga je daar werken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |