abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142805341
Vorige week begonnen bij mijn nieuwe baan. Ik kwam vanuit een andere baan, waar ik het op zich prima naar mijn zin had maar waar geen vooruitgang meer voor me in zat. Het was mijn eerste echte baan, nog begonnen tijdens studie en ik heb er alles uitgehaald wat er in zit maar ik wil meer leren nu ik nog jong ben.
Zo ben ik bij deze baan terecht gekomen.

Er werd veel beloofd, ik zou van alles mogen doen maar tot nu toe heb ik alleen maar dingen uit mogen draaien uit het systeem en de meest simpele klussen gedaan. En het ergste: dit is wat iedereen hier alleen maar doet! Al het inhoudelijke werk wordt uitbesteed aan de buitendienst (deels) maar ook grotendeels aan externe partijen. Daarnaast vind ik de in mijn ogen omslachtige werkwijze niets en past de manier van werken totaal niet bij mij. Ik ben van het ''schouders er onder en doorwerken'' en de werkwijze is hier ontzettend traag, pietluttig en tuttig. De mensen die hier werken passen bij deze werkwijze maar ik dus niet...

Nu baal ik dus ontzettend, ik had er veel zin maar binnen een paar dagen was het duidelijk dat dit niets voor mij is. Ik ga met de grootste tegenzin naar mijn werk, elke ochtend branden de tranen als ik denk dat ik daar de komende tijd heen moet, vorige week ben ik meerdere keren thuis in huilen uitgebarsten en ik was er vanmorgen gewoon misselijk van. Ik heb nog nooit een baan zó niet leuk gevonden, ook bijbanen etc. bevielen me zoveel beter, ik voel me totaal niet thuis en vind het zo erg dat ik mijn baan heb opgezegd voor deze baan.

Ik weet niet wat ik ermee wil, want er valt niet veel aan te doen. Ja ik heb een proeftijd en daarin kan ik opzeggen, helaas kan ik niet zonder inkomsten voorlopig dus geen optie. Ik heb gisteren al sollicitaties uitgestuurd maar de banen liggen niet voor het oprapen dus dat kan wel even duren.
Het liefst ging ik tijdelijk terug naar mijn oude werk en vanuit daar weer op zoek maar ja dat kan natuurlijk niet.

Misschien hebben jullie ook zoiets meegemaakt en heb ik iets aan jullie ervaring of is er iemand die me gewoon een beetje kan opbeuren?
pi_142805375
Voeten op tafel en aan je salaris denken :)
pi_142805401
Ik heb helaas hetzelfde probleem -_- verstand op nul, doe wat van je verwacht wordt en blijven solliciteren....
Live Chill
pi_142805435
Zoeken naar een andere baan en dan wél doorvragen naar wat de werkzaamheden precies zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142805468
Is dat niet bijna altijd het geval? Ik herken het wel namelijk. Eerste 2 weken zijn altijd even rot, nieuwe mensen en nieuwe werkmethodes en je mag enkel de simpele klusjes doen voor het gevoel.

Misschien moet je het even de tijd geven om in je baan te groeien? Geef het eens een paar weken tot 6 maanden en kijk dan eens hoe je ervoor staat? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, ik zou zeker niet zo emotioneel doen, dat is nergens voor nodig. Je hebt een baan en inkomen en je hebt altijd de kans om verder te kijken naar iets wat beter bevalt toch? Je hoeft hier niet tot je pensioen te blijven.
Gebruik het als een wijze les, je moet soms ergens doorheen bijten.

Zelf bij mijn vorige baan vooraf gezegd dat ik er 2 jaar wilde werken minimaal, beviel mij totaal niet daar maar toch doorgezet. Na 2 jaar en 7 maanden afgehaakt, voelde als 1000 jaar. Toch heeft het mij wel een en ander opgeleverd, behalve een portie levenservaring hoe ik niet wilde worden ook een waardevolle compagnon voor ons eigen bedrijf waar we een leuk centje mee bijverdienen. Ook veel geleerd over de overheid (RDW) en op het werkgebied ook wat technieken opgepakt waar ik nu profijt van heb.
Ik heb dan ook geen spijt van die baan en ook geen spijt dat ik het 7 maanden langer heb volgehouden dan ik wilde. Ben uiteraard blij dat ik weg ben (zit een stuk beter nu), maar had het niet willen missen.

Overigens meer in R&P op zijn plek dit?
pi_142805474
Gewoon de organisatie van binnenuit 180 graden draaien. Appeltje-eitje als nieuwkomer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142805485
En waarom kan je niet terug? En waarom kan je niemand aanspreken wat betreft jou voorgehouden is en wat je nu doet?
pi_142805508
Je kunt natuurlijk ook gewoon met je nieuwe baas een gesprek aanvragen en aangeven wat je stoort, bijvoorbeeld dat gedane beloften niet worden nagekomen. Geef aan dat je een andere baan hebt opgezegd om hier te komen werken. Je hebt eigenlijk weinig te verliezen.
pi_142805629
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik weet dat de eerste weken nooit leuk zijn maar ik weet gewoon nu al dat deze bedrijfscultuur en de mensen gewoon écht niet bij mij passen. Daarnaaast zijn de werkzaamheden niet alleen van mij maar ook van mijn collega's 100 stappen terug van waar ik vandaan kwam. Er is gezegd bijvoorbeeld gezegd dat je contracten moet ''maken'', maar met dingen maken bedoelen ze alleen uitdraaien. Ik kan hier niets leren wat ik niet weet en wat ik wel weet kan ik niets mee, ze leggen de focus op hele rare pietluttige dingen en klagen over hoe druk het is, dat snap ik want het werk wat hier zo omslachtig wordt gedaan kan je in de helft van de tijd doen. Maar er is absoluut geen plaats voor meningen hierover.
Ik heb er voor mijn gevoel dus niets aan langer te blijven.

En ja ik zou mijn oude werk kunnen bellen en weet vrijwel zeker dat ik terug zou mogen komen (de manager gaf zelfs aan dat is zeker moest bellen mocht het niet bevallen) maar ik vind dat zo loser...
pi_142805656
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:49 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon met je nieuwe baas een gesprek aanvragen en aangeven wat je stoort, bijvoorbeeld dat gedane beloften niet worden nagekomen. Geef aan dat je een andere baan hebt opgezegd om hier te komen werken. Je hebt eigenlijk weinig te verliezen.
Behalve dat ze opzeggen in mijn proeftijd omdat ik niet pas (wat ook zo is) maar ik dan met een groot financieel probleem zit.
pi_142805703
Inzet tonen en dingen die blijven liggen je eigen maken, en dan doorgroeien.

plus je hebt de stap gezet om te kijken of het gras inderdaad groener was bij de buren.. waardevolle les.
pi_142805732
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:54 schreef Calyssa het volgende:
En ja ik zou mijn oude werk kunnen bellen en weet vrijwel zeker dat ik terug zou mogen komen (de manager gaf zelfs aan dat is zeker moest bellen mocht het niet bevallen) maar ik vind dat zo loser...
Je kan het ook als krachtig zien, feit dat je een fout toe kan geven is nooit een zwakte toch?
  maandag 28 juli 2014 @ 11:01:09 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142805808
quote:

Ik weet dat de eerste weken nooit leuk zijn maar ik weet gewoon nu al dat deze bedrijfscultuur en de mensen gewoon écht niet bij mij passen. Daarnaaast zijn de werkzaamheden niet alleen van mij maar ook van mijn collega's 100 stappen terug van waar ik vandaan kwam. Er is gezegd bijvoorbeeld gezegd dat je contracten moet ''maken'', maar met dingen maken bedoelen ze alleen uitdraaien. Ik kan hier niets leren wat ik niet weet en wat ik wel weet kan ik niets mee, ze leggen de focus op hele rare pietluttige dingen en klagen over hoe druk het is, dat snap ik want het werk wat hier zo omslachtig wordt gedaan kan je in de helft van de tijd doen. Maar er is absoluut geen plaats voor meningen hierover.

Ik vind dat niet loser. Je hebt een fout gemaakt, maar het is pas echt dom om die fout niet toe te geven en met tegenzin op je nieuwe werk te blijven! Bel gewoon je oude werk op en als ze je nog nodig hebben ga je daar werken!
The End Times are wild
pi_142805812
quote:

Goed onderzoek gedaan van te voren maar niet heus.

quote:
Daar is niks loser aan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 28 juli 2014 @ 11:02:23 #15
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_142805842
quote:
Wat pas echt loser is is je tijd verspillen in iets wat totaal niet bevalt, omdat je te trots bent om toe te geven dat je een foute keuze hebt gemaakt en dat je verwachtingen niet klopten :)
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_142805847
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:55 schreef Calyssa het volgende:

[..]

Behalve dat ze opzeggen in mijn proeftijd omdat ik niet pas (wat ook zo is) maar ik dan met een groot financieel probleem zit.
Als jij concrete ideeën hebt waardoor het werk in de helft van de tijd kan, maar nog steeds kwalitatief even goed, dan is die nieuwe baas dolbij met jou. Misschien moet je een gesprek wel zo insteken. Niet benadrukken dat je ontevreden bent, maar aangeven dat je je verbaast over de huidige werkwijze en dat sommige zaken in jouw optiek veel sneller en efficiënter kunnen. Wie weet wil je nieuwe baas jou wel een coördinerende, leidinggevende rol daarin toekennen.
pi_142805902
Je bent vorige week begonnen en tijdens je eerste week ben je al meerdere malen in tranen uitgebarsten thuis? Ik denk dat je het nog even wat meer tijd moet geven. De eerste weken zijn altijd even onwennig, ze laten je werk doen dat misschien even niet direct bij je past maar vooral is om je bekend te maken met de systemen, de processen, etc van je nieuwe bedrijf. Dat geeft even een heel ongemakkelijk gevoel, maar zou echt geen enkele reden zijn om nu al op te geven.
pi_142805906
quote:
Liever een "loser" zijn (alleen volgens jezelf, niet volgens anderen) dan geen inkomen hebben. Het is nooit verkeerd om terugkeer naar je oude werkgever achter de hand te houden. In dit soort situaties kun je maar beter opties hebben waarop je kunt terugvallen. Alles beter dan werkloos raken.
pi_142805960
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:02 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Wat pas echt loser is is je tijd verspillen in iets wat totaal niet bevalt, omdat je te trots bent om toe te geven dat je een foute keuze hebt gemaakt en dat je verwachtingen niet klopten :)
TS werkt er net een week he, en raakte al in paniek vorige week. Ik denk dat het dan eerder aan TS ligt dan aan de nieuwe baan om eerlijk te zijn. Je moet een nieuwe situatie wel een kans geven, je maakt mij niet wijs dat je na een paar dagen al helemaal zeker weet dat dit niet is wat je wilt.
pi_142806004
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als jij concrete ideeën hebt waardoor het werk in de helft van de tijd kan, maar nog steeds kwalitatief even goed, dan is die nieuwe baas dolbij met jou. Misschien moet je een gesprek wel zo insteken. Niet benadrukken dat je ontevreden bent, maar aangeven dat je je verbaast over de huidige werkwijze en dat sommige zaken in jouw optiek veel sneller en efficiënter kunnen. Wie weet wil je nieuwe baas jou wel een coördinerende, leidinggevende rol daarin toekennen.
Dit dus! Gebruik wat je ziet en opvalt op een positieve manier in plaats van huilend thuis te blijven.
  maandag 28 juli 2014 @ 11:09:02 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_142806012
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:06 schreef manifold het volgende:

[..]

TS werkt er net een week he, en raakte al in paniek vorige week. Ik denk dat het dan eerder aan TS ligt dan aan de nieuwe baan om eerlijk te zijn. Je moet een nieuwe situatie wel een kans geven, je maakt mij niet wijs dat je na een paar dagen al helemaal zeker weet dat dit niet is wat je wilt.
Natuurlijk...hij moet op z'n minst z'n proeftijd uitzitten voordat hij een overhaaste beslissing neemt...maar tegelijkertijd zijn eerste indrukken vaak wel juist, en zijn sommige banen gewoon kut...geen enkele reden om dan te lang te blijven hangen...zeker als je andere opties hebt :)
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_142806334
Ik weet dat het pas een week is, en dat het begin altijd onwennig is maar het is gewoon echt de cultuur. Natuurlijk moet je wennen aan systemen maar het is echt het bedrijf zelf.

Om één voorbeeld te geven: we werken hier met een paar mensen in de binnendienst en je moet alles wat je moet doen nog morgen of een andere dag als ''agendapuntje'' in de agenda van 1 persoon zetten. Dat zijn zo'n 30 punten per persoon en die agenda is niet overzichtelijk en heel onhandig. Ik heb gevraagd of ik het op mijn manier mag doen (eigen agenda of gewoon mailtjes in mijn eigen mailbox open laten staan als reminder) maar dat mag dus niet. Je mag gewoon niet je eigen werkwijze aanhouden, je mailbox MOET je helemaal leeg maken en je mag bijv. niet iets als reminder laten staan.
En dit is lang niet het enige, zo zijn er nog 100 van dit soort dingen die niet open staan voor discussie.
pi_142806419
Het valt me trouwens wel op dat niemand het raar zou vinden om terug te gaan naar mijn oude werk..
Misschien toch iets om over na te denken wanneer het einde van mijn proeftijd nadert en het niet beter is geworden. Natuurlijk wil ik het nog even proberen, ik wil niet meteen opgeven, maar in principe is het me wel vrij duidelijk en ik ben echt iemand die graag en vaak initiatief neemt om dingen te veranderen, maar daar is hier gewoon geen ruimte voor en wordt niet gewaardeerd.
pi_142806501
Al geprobeerd om goed onderbouwd op neutrale toon alles op papier te zetten?
Wat je zegt klinkt namelijk herkenbaa als ik het vergelijk met mijn werk, ben daarna op processverbeter taken gezet door veel opbouwend kritisch te 'zeuren' :]
Live Chill
pi_142807129
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:25 schreef Calyssa het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat niemand het raar zou vinden om terug te gaan naar mijn oude werk..
Misschien toch iets om over na te denken wanneer het einde van mijn proeftijd nadert en het niet beter is geworden. Natuurlijk wil ik het nog even proberen, ik wil niet meteen opgeven, maar in principe is het me wel vrij duidelijk en ik ben echt iemand die graag en vaak initiatief neemt om dingen te veranderen, maar daar is hier gewoon geen ruimte voor en wordt niet gewaardeerd.
Waarom zou het wel raar zijn om terug te gaan naar een vorige baan, als dat ten eerste gezegd is (dat het kan) en ten tweede: dat die baan leuker is dan deze waar je het niet naar je zin hebt?

Waarom wil je per se de proeftijd afmaken? Waarom is het voor jou wel normaal om in een baan te blijven hangen die je niet leuk vindt, terwijl de optie om een leukere baan te krijgen er is?
pi_142807259
Snel de oude baas bellen, hoe langer je wacht hoe groter de kans dat er een vervanger is.
pi_142807309
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Waarom zou het wel raar zijn om terug te gaan naar een vorige baan, als dat ten eerste gezegd is (dat het kan) en ten tweede: dat die baan leuker is dan deze waar je het niet naar je zin hebt?

Waarom wil je per se de proeftijd afmaken? Waarom is het voor jou wel normaal om in een baan te blijven hangen die je niet leuk vindt, terwijl de optie om een leukere baan te krijgen er is?
Ik vind het lastig om terug te gaan naar mijn oude werkgever om 2 redenen, ik ging hier weg omdat ik verder wilde, dit was bij mijn oude werkgever op dat moment niet mogelijk omdat ze me erg graag zagen in de functie die ik had. Ten tweede iets met hangende poortjes..

Ik wil niet persé heel mijn proeftijd volmaken maar ik wil niet na een week al opgeven.
pi_142807728
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:55 schreef Calyssa het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om terug te gaan naar mijn oude werkgever om 2 redenen, ik ging hier weg omdat ik verder wilde, dit was bij mijn oude werkgever op dat moment niet mogelijk omdat ze me erg graag zagen in de functie die ik had. Ten tweede iets met hangende poortjes..

Ik wil niet persé heel mijn proeftijd volmaken maar ik wil niet na een week al opgeven.
Die trots moet je echt laten varen. Dagen/weken duren echt heel lang als het je heel erg tegenstaat. Wel kun je langzaam informeren bij je oude baas wat de mogelijkheden zijn, omdat je het helemaal niet naar je zin hebt, voordat je weggaat of klaagt dat het je niet bevalt bij je nieuwe baan. Zij kunnen namelijk ook van jou af...en dan zit je misschien zonder werk...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_142807904
Ik zou ook zeker eerst contact op nemen met mijn oude werkgever om daar een gesprek te hebben over de mogelijkheden voor ik hier ga verkondigen het echt niet te zien zitten.

Maar ja, deze week toch maar met zoveel goede moed als mogelijk gaan werken en hopen dat deze lange week toch een beetje snel voorbij gaat. Dan dit weekend maar beslissen of ik mijn oude werkgever ga contacten.
pi_142808331
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je kan het ook als krachtig zien, feit dat je een fout toe kan geven is nooit een zwakte toch?
Helemaal eens. Heb ik ook ooit eens gedaan. Nooit spijt van gehad :)
pi_142808633
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:54 schreef Wespensteek het volgende:
Snel de oude baas bellen, hoe langer je wacht hoe groter de kans dat er een vervanger is.
Dat. Wees blij dat je überhaupt de mogelijkheid hebt gekregen om terug te keren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 28 juli 2014 @ 12:48:03 #32
286575 Roces18
Chef de party
pi_142808986
Heb ik ook een keer gehad, zeker de eerste weken denk je aan stoppen, maar als je doorzet zie je uiteindelijk dat ondanks dat je er niet past het wel meevalt. Maar als je de optie hebt om terug te keren naar je oude baas, waarom niet. Dan kan je altijd nog zeggen onder voorbehoud dat wanneer je een andere baan mocht vinden weer vertrekt en als een soort temp. werkt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_142809254
Snel je vorige werkgever bellen! Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, houd je ons op de hoogte? :Y
  maandag 28 juli 2014 @ 13:03:34 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142809518
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat niet loser. Je hebt een fout gemaakt, maar het is pas echt dom om die fout niet toe te geven en met tegenzin op je nieuwe werk te blijven! Bel gewoon je oude werk op en als ze je nog nodig hebben ga je daar werken!
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_143090495
Zijn er nog ontwikkelingen in deze casus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')