Natuurlijk niet. Ik wil uit de EU. Baas over eigen grenzen. Ik wil al geen werkende Roemenen hier, laat staan werkloze.quote:
Nee, dat is letterlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Er zijn verschillende catalogussen met locaties. Messier is de meest gebruikte. Daarin staat per nevel, cluster, stelsel etc Hoe lichtsterk ze zijn, ik heb echt een gigantische telescoop voor deep sky maar met de meeste telescopen kun je pas vanaf een bepaalde magnitude zien. Verder een locatie wat wat lastig is uit te leggen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zoek je dan ook nog naar iets specifieks of is het gewoon een beetje turen naar wat je tegenkomt?
gedeeltelijk mee eensquote:Op zondag 27 juli 2014 00:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik wil uit de EU. Baas over eigen grenzen. Ik wil al geen werkende Roemenen hier, laat staan werkloze.
Klinkt alsof er veel vanaf weet. Tof!quote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef rico80 het volgende:
[..]
Nee, dat is letterlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Er zijn verschillende catalogussen met locaties. Messier is de meest gebruikte. Daarin staat per nevel, cluster, stelsel etc Hoe lichtsterk ze zijn, ik heb echt een gigantische telescoop voor deep sky maar met de meeste telescopen kun je pas vanaf een bepaalde magnitude zien. Verder een locatie wat wat lastig is uit te leggen.
Je richt je telescoop uit op het absolute noorden bij de juiste breedtegraad, een 0 lijn zeg maar, en van daar kun je alles vinden.
Ik heb meerdere telescopen, de grootste is een 12" dobson en ik heb ook een 8" cassegrain. En wat klein spul.
Ah een mede-sterrenkundigequote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef rico80 het volgende:
[..]
Nee, dat is letterlijk zoeken naar een speld in een hooiberg. Er zijn verschillende catalogussen met locaties. Messier is de meest gebruikte. Daarin staat per nevel, cluster, stelsel etc Hoe lichtsterk ze zijn, ik heb echt een gigantische telescoop voor deep sky maar met de meeste telescopen kun je pas vanaf een bepaalde magnitude zien. Verder een locatie wat wat lastig is uit te leggen.
Je richt je telescoop uit op het absolute noorden bij de juiste breedtegraad, een 0 lijn zeg maar, en van daar kun je alles vinden.
Ik heb meerdere telescopen, de grootste is een 12" dobson en ik heb ook een 8" cassegrain. En wat klein spul.
Je bedoelt natuurlijk "hoe lang" ...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:56 schreef liesje1979 het volgende:
Interessant. Hoe sterk is jouw telescoop?
Joh.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik wil uit de EU. Baas over eigen grenzen. Ik wil al geen werkende Roemenen hier, laat staan werkloze.
Bouw een observatorium danquote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef rico80 het volgende:
[..]
Geluk, maar dat geluk moet beschermd worden.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Joh.
En wat heb jij gedaan zodat je hier in luilekkerland geboren bent? Waaraan heb jij dat verdiend?
Brian zit zelf al eeuwen op een zolderkamer, wodka en energy drinks te atten. Met een omgekeerd biologisch ritme.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Joh.
En wat heb jij gedaan zodat je hier in luilekkerland geboren bent? Waaraan heb jij dat verdiend?
Nee, hoe dik icm lengte. De grootste is 12" spiegel en brandpunt is 1500mm.quote:
Dat moest er verdomme nog eens bij komen ookquote:Op zondag 27 juli 2014 00:04 schreef Jian het volgende:
Waarom kan Huug hier trouwens zomaar een topic kapen zonder dat iemand daar wat van zegt?
Nice. Dobson was wel een held, ik wil nog steeds eens proberen er een te bouwen.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef rico80 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef rico80 het volgende:
[..]
Nee, hoe dik icm lengte. De grootste is 12" spiegel en brandpunt is 1500mm.
Ik zou bijna vragen of ik een keer mee mag.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef rico80 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |