quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
Het zijn geen 1.000 onderzoekers, ieg. En ze hebben de geweldsinstructie dat ze terug mogen schieten.
Betekend letterlijk Federal Police geloof ik. Militairen maar een handvol dus.quote:Another 100 AFP officers, along with the small number of soldiers, are to leave for Netherlands today, adding to the 90 who are already in London waiting to be allowed into Ukraine or who are assisting with the crash investigation.
http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1227000622521quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:39 schreef znarch het volgende:
[..]
[..]
Betekend letterlijk Federal Police geloof ik. Militairen maar een handvol dus.
Denk dat het in volledig overleg gaat:quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:48 schreef empa1010 het volgende:
Die komen er nooit in natuurlijk. Apart ook, Nederland staat aan het hoofd zeg maar en Australie neemt z'n eigen maatregelen lijkt het.
Je moet alleen heel goed nadenken over het toekomstperspectief, welke sector je in wilt werken. Civiele luchtvaartpiloten schijnen er volgens de berichten veel te veel te zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:38 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik denk er erg hard aan, kans dat er iets misgaat is idd klein, en die schuld kom ik ook wel ooit vanaf
.
Nee hoor, die staan al klaar voor de internationale missie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:48 schreef empa1010 het volgende:
Die komen er nooit in natuurlijk. Apart ook, Nederland staat aan het hoofd zeg maar en Australie neemt z'n eigen maatregelen lijkt het.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:41 schreef agter het volgende:
[..]
http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1227000622521
50/100 federal police, en 1.000 om het gebied te securen. Eventueel met Apache.
En dat zou door Rusland goedgekeurd moeten worden? Nou...quote:But a former senior military officer and adviser to the Abbott Government said any mission should be supported by a United Nations Chapter Seven Resolution where police and soldiers were authorised — under clear and firm rules of engagement (ROE) — to use maximum force to protect themselves.
Under a softer Chapter Six Resolution UN forces could only respond after they were attacked.
The crash site is in the middle of a war zone and the scene of heavy fighting between pro-Russian separatists and Ukrainian forces who have stepped up their offensive since the Malaysia Airlines tragedy.
Australia sent unarmed police to East Timor in 1999 and they were forced to flee for their lives as the militias took control. Fortunately none were killed.
The former senior officer said the Ukraine mission would require a mix of capabilities with a “soft front” made up of unarmed police and a “hard back” that included well armed infantry troops and armoured vehicles.
He said a total force of about 1000 would be able to secure the 125km/sq site.
In addition to the main forces he said a hostage rescue unit that included elite SAS troops equipped with helicopters, logistics, liaison and headquarters officers would also be required.
The force would probably be led by a Dutch officer with an Australian as deputy commander and would include elements from all nations affected by MH-17 including The Netherlands, Australia, Malaysia, Indonesia, the UK, Germany, Belgium, the Philippines, Canada and New Zealand.
Officers from Australia and the Netherlands developed close ties during their time together in Oruzgan Province in Afghanistan.
“Given the amount of weaponry in the area there would also be a need for something very tough not too far away in case things go pear shaped,” he said.
That might include Dutch Apache attack helicopters and a heavily armed force.
Die sancties die er aankomen zijn ook niet mis. De keuze is aan Rusland.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
En dat zou door Rusland goedgekeurd moeten worden? Nou...
Dat gaat dus niet gebeurenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Het NL team is vandaag weer de toegang geweigerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:00 schreef beantherio het volgende:
Als ze nou eerst gewoon eens onderzoekers sturen. Jan en alleman loopt de boel daar al plat in het gebied van de crash. Iedereen is daar behalve het onderzoeksteam.
Vind je het gek, als je op Nederland moet wachten met z'n bureaucratie dan is alles opgeruimd daar. Ik vind het echt een schande hoe Nederland zichzelf te kakken zet wereldwijd. Ze hadden die zgn experts ook 8 dagen terug kunnen sturen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:48 schreef empa1010 het volgende:
Ik geloof er weinig van dat dat verhaal klopt. Nogmaals: er lopen al zoveel mensen daar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:01 schreef agter het volgende:
[..]
Het NL team is vandaag weer de toegang geweigerd.
Dus wat moeten we nu?
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:00 schreef beantherio het volgende:
Als ze nou eerst gewoon eens onderzoekers sturen. Jan en alleman loopt de boel daar al plat in het gebied van de crash. Iedereen is daar behalve het onderzoeksteam.
Ik denk dat ik zelf ook maar ga. Lijkt geen enkel probleem te zijn.
twitter:djmoskou twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 20:59:02Ik vraag me af hoe zoveel mensen weten dat er nu al uitgebreid wordt onderzocht in het rampgebied. Ook daar geweest? reageer retweet
Onzin, ze mogen er gewoon niet met grote getale in.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:02 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Vind je het gek, als je op Nederland moet wachten met z'n bureaucratie dan is alles opgeruimd daar. Ik vind het echt een schande hoe Nederland zichzelf te kakken zet wereldwijd. Ze hadden die zgn experts ook 8 dagen terug kunnen sturen.
Ja, maar wij zijn NATO-lid. En dat wil Rusland (denk ik) niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er weinig van dat dat verhaal klopt. Nogmaals: er lopen al zoveel mensen daar.
Inderdaad het lijkt mij ook sterk en anders moeten ze misschien maar is beter hun best gaan doen en niet meteen omkeren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geloof er weinig van dat dat verhaal klopt. Nogmaals: er lopen al zoveel mensen daar.
Dan mogen ze wel eens gaan melden wat daar dan wèl gebeurtquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:03 schreef marcodej het volgende:
[..]twitter:djmoskou twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 20:59:02Ik vraag me af hoe zoveel mensen weten dat er nu al uitgebreid wordt onderzocht in het rampgebied. Ook daar geweest? reageer retweet
daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:04 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel eens gaan melden wat daar dan wèl gebeurt
Niks dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:04 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Wodka drinken en Oekraïense h**ren n**kenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:04 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap gewoon geen zak meer van de berichtgeving.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:04 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit dus. Ik snap gewoon geen zak meer van de berichtgeving.
Triest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:09 schreef marcodej het volgende:
Reporter bij Nieuwsuur noemt weer "de bekende foto waarin een trouwring wordt gestolen". Maar die foto is al lang gedebunked. Dat is echt een eigen leven gaan leiden.
Misschien moet je eens aan een gehoorapparaat denken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:09 schreef marcodej het volgende:
Reporter bij Nieuwsuur noemt weer "de bekende foto waarin een trouwring wordt gestolen". Maar die foto is al lang gedebunked. Dat is echt een eigen leven gaan leiden.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:12 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens aan een gehoorapparaat denken.
Maar ze zitten nu toch in Donetsk?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:13 schreef Felixa het volgende:
David Jan Godfroid zei in het 8 uur journaal dat de route van Charkov naar het rampgebied door oorlogsgebied loopt. Daarom werden de onderzoekers vandaag tegengehouden.
Mensen in Donetsk (bijv. journalisten) nemen een andere, veiligere route.
Vanuit Charkov schijnt dat een enorme omweg te zijn via kleine weggetjes.
En vanuit Charkov is het al 6-7 uur rijden zonder die omwegen.
Ik ben ervan overtuigd dat er achter de schermen keihard wordt gewerkt en daarvan af en toe een flard nieuws tot ons komt maar het komt nu allemaal zo lullig over dat iedereen daar rondloopt, behalve de mensen die er rond zouden moeten lopen.
Zoiets wellicht, wij hebben het namelijk veel drukker om met sancties te dreigen ipv de lieve vrede te bewaren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:04 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, maar wij zijn NATO-lid. En dat wil Rusland (denk ik) niet.
Wsl via Marioepol, maar daar is geen vliegveld.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:13 schreef Felixa het volgende:
David Jan Godfroid zei in het 8 uur journaal dat de route van Charkov naar het rampgebied door oorlogsgebied loopt. Daarom werden de onderzoekers vandaag tegengehouden.
Mensen in Donetsk (bijv. journalisten) nemen een andere, veiligere route.
Vanuit Charkov schijnt dat een enorme omweg te zijn via kleine weggetjes.
En vanuit Charkov is het al 6-7 uur rijden zonder die omwegen.
Ik ben ervan overtuigd dat er achter de schermen keihard wordt gewerkt en daarvan af en toe een flard nieuws tot ons komt maar het komt nu allemaal zo lullig over dat iedereen daar rondloopt, behalve de mensen die er rond zouden moeten lopen.
Van wat ik las, zitten die marechaussees en onderzoekers die vannacht zijn aangekomen, nog steeds in Charkov.quote:
Misschien Oekraine vragen van even te stoppen met vechten?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:01 schreef agter het volgende:
[..]
Het NL team is vandaag weer de toegang geweigerd.
Dus wat moeten we nu?
Wij schieten geen passagiersvliegtuigen uit de lucht en annexeren ook geen andere landen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zoiets wellicht, wij hebben het namelijk veel drukker om met sancties te dreigen ipv de lieve vrede te bewaren.
Ook nog een stukje uit Australiequote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Of beter nog aan agressor Rusland.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Misschien Oekraine vragen van even te stoppen met vechten?
Daar hoef je mij echt niet van te overtuigen, maar je kan best even een stukje taqqiyah plegen for the time being. En daarna ga je sancties uitvoeren - die onze economie nog harder zullen treffen dan die van Rusland overigens.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:17 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wij schieten geen passagiersvliegtuigen uit de lucht en annexeren ook geen andere landen.
De enige oplossing is een exit van Poetin.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:21 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Of dat, ja. Symboolpolitiek ipv een oplossing zoeken.
Interessant artikel. Er staat dat de rebellen niet meer dan 30 onderzoekers toelaten op de site.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:18 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ook nog een stukje uit Australie
Abbott's mission to Ukraine branded 'nuts'
http://www.smh.com.au/nat(...)-20140726-3cm8r.html
Dat is to nu toe het meest ambitieuze idee om toegang tot de crash site te krijgen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:22 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De enige oplossing is een exit van Poetin.
Wie verwacht dat bij een crash waarbij alle inzittenden omgekomen zijn?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:28 schreef Collide het volgende:
Er is trouwens geen een lichaam helemaal in tact.
Moet denken aan die "we're in this together" van Timmermans bij z'n speech, tegenover de Australische min. BuZa (?).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:48 schreef empa1010 het volgende:
quote:Minister Timmermans duidde op de nauwe samenwerking met Australië in deze crisis, toen hij zich maandag in zijn speech voor de Veiligheidsraad even richtte tot de Australische minister van Buitenlandse Zaken Julie Bishop, met de woorden: "Julie, were in this together."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |