http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.htmlquote:Wanneer kan ik Geld terug bij vertraging aanvragen?
- Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat aankomt op uw eindbestemming bij NS.
- In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
- Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
- Voor reizen met de Intercity direct
- De regeling geldt ook voor extra vervoerbewijzen, zoals Railrunners of een Dagkaart fiets. Indien u hiervan gebruik heeft gemaakt, kunt u uw verzoek alleen indienen met een papieren formulier ‘Geld terug bij vertraging’. Vraag hier een papieren aanvraagformulier aan.
- Ook als u gereisd heeft met de eenmalige chipkaart, kunt u alleen via het papieren formulier geld terug bij vertraging aanvragen.
accountje aanmaken op NS en kaart koppelen, dan kan je dat met 2 muisklikken regelen in het vervolgquote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:08 schreef Peunage het volgende:
Wat Saldo betreft, dat kun je terugvragen, maar dat kost 2,50 euro.
https://www.ov-chipkaart.(...)len/saldorestitutie/
Vertraging;
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)-uur-vertraging.html
Dat is niet zo gek. In VERORDENING (EG) Nr. 1371/2007 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 23 oktober 2007 betreffende de rechten en verplichtingen van reizigers in het treinverkeer, keurig te vinden op de website van NS, staat in artikel 16:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:23 schreef karr-1 het volgende:
Dus je hebt geen vertraging opgelopen maar besloot zelf terug naar huis te gaan. En dan wil je toch geld terug?
Het lijkt me dus dat een verzoek tot terugbetaling van de gemaakte reiskosten erg kansrijk is.quote:Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoerbewijs, onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid. De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden als de betaling van schadevergoeding bedoeld in artikel 17; of
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden, naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
c) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar de eindbestemming op een latere datum wanneer het de reiziger schikt.
Er reden bussen en je kon omreizen via Rotterdam, beide een vertraging van ca 30-45 minuten, dus dit verhaal is hier niet van toepassing.quote:
60 minuten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:33 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek. In VERORDENING (EG) Nr. 1371/2007 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 23 oktober 2007 betreffende de rechten en verplichtingen van reizigers in het treinverkeer, keurig te vinden op de website van NS, staat in artikel 16:
[..]
Het lijkt me dus dat een verzoek tot terugbetaling van de gemaakte reiskosten erg kansrijk is.
Er was vrijdag een aanrijding, en dan rijden er al snel een uur of twee helemaal geen treinen. Bovendien duurt het meestal ook even voor er bussen geregeld zijn, waar dan niet alle reizigers tegelijk mee vervoerd kunnen worden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 19:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
60 minuten.
Die trein rijd 6 tot 7 keer per uur. Dus tenzij er veel treinen zijn uitgevallen heeft TS weinig tot geen kans.
Die aanrijding dat wist ik weer niet. Kan de NS ook niets aan doen, maar regels zijn regels bij dat soort dingen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:05 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Er was vrijdag een aanrijding, en dan rijden er al snel een uur of twee helemaal geen treinen. Bovendien duurt het meestal ook even voor er bussen geregeld zijn, waar dan niet alle reizigers tegelijk mee vervoerd kunnen worden.
Maar ik lees hierboven nu dat omreizen natuurlijk wel een optie was, waar ik niet aan gedacht had. Dan hoef je geen 60 minuten vertraging te hebben, inderdaad.
Niet meer dan logisch, vind ik zelf. Maar als je nooit met de trein reist koop je toch gewoon zo'n eenmalig kaartje? Kost wel een euro meer.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik blijf het een erg klantonvriendelijk en onnodig duur systeem vinden.
Ik reis er juist geregeld mee (the horror) en dan ook nog met verschillende aanbieders dus elke keer uitchecken, inchecken, uitchecken, inchecken.. ik vind het een faalsysteem, de klant is niet degene die er voordeel van heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:46 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch, vind ik zelf. Maar als je nooit met de trein reist koop je toch gewoon zo'n eenmalig kaartje? Kost wel een euro meer.
Trein is ideaal, woon nu niet meer in het centrum maar wel op loopafstand van een station, en rijden en drinken gaat niet samen. Gewoon dronken je portemonnee tegen de paal aan swaffelen instappen en hopla bijna thuis.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:46 schreef CruisinDen het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch, vind ik zelf. Maar als je nooit met de trein reist koop je toch gewoon zo'n eenmalig kaartje? Kost wel een euro meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |