abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142746176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jaja, Israël is zielig.. slachtofferrol much?

Jij bent niet heel veel beter dan Yi-Long die Israël als de hell op aarde wil neerzetten.
Neenee Palestina is zielig... slachtofferrol much?
pi_142746186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Neenee Palestina is zielig... slachtofferrol much?
Zeg ik dat?

Jezus, jij bent al echt net zo zielig als hij.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:50:08 #253
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat stuitend is, is dat jij je meer druk maakt om een paar honderd Palestijnen omdat de daders in jouw ogen Joods zijn. Maar er zijn meer brandhaarden in de wereld. En dan zijn een paar honderd doden nog niks. Maar dan zwijgt de meerderheid, waaronder jij. Waarom? Omdat de daders dan moslim zijn?
Voornamelijk omdat in het Syrië-conflict er teveel strijdende kampen zijn om daar een duidelijk oordeel over te hebben, behalve dan dat iedere onschuldige doden betreurenswaardig is.

In Israel is het echter een situatie die al zo'n 50 jaar aan de gang is, met een zeer duidelijke bezetter, onderdrukker, apartheid, genocide, en zeer duidelijke slachtoffers, die niets hebben, en waar de hele wereld de andere kant op kijkt. Dat is een onderwerp waar het allemaal iets makkelijker ligt om een duidelijk oordeel over te hebben, en in tegenstelling tot die andere conflicten, is dit veel meer in de media (zij het met zeer gekleurde berichtgeving....)
pi_142746204
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan lastig ontkennen dat arabieren wel degelijk door bepaalde groepen minderwaardig worden behandeld in Israël.
Dat ontken ik niet, het gebeurt en het is een probleem, zoals dat ook voor Arabische gemeenschappen in Israel geldt. Maar dat was het punt helemaal niet: hij wilde de minderwaardige positie van Arabieren hiermee aantonen.

Ik kan het namelijk ook omdraaien door een artikel te posten waar geconstateerd wordt dat binnen Arabische gemeenschappen mensen die met Joden trouwen verbannen worden uit die gemeenschap.
pi_142746211
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... dus nu liegen de nieuwszenders en mensne die in israel zelf wonen, ook al over Israel? Zo.... het is wat... (!) Wat een anti-semieten wonen daar toch in Israel... :')
Heb ik niet gezegd. Die conclusie trek jij. Maar jij zit dan ook vast in een bepaald "denk"patroon.
pi_142746214
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat in het Syrië-conflict er teveel strijdende kampen zijn om daar een duidelijk oordeel over te hebben
Dus wanneer er meerdere groepen tegelijk aan het slachten zijn kun je daar niet langer een oordeel over hebben?
pi_142746232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan lastig ontkennen dat arabieren wel degelijk door bepaalde groepen minderwaardig worden behandeld in Israël.
Groepen in de zin van het kabinet, de wetgever, de rechterlijke macht, het leger en de immigratiedienst?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:52:48 #258
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

IS (voorheen ISIS) maakt duizenden Moslims af op brute wijze. Daar kijken we liever niet naar wanneer er ook nog Joden zijn om op in te hakken. Veel bevredigender voor die sluimerende haat die bij Moslims onder de gewaden bruist.
Het probleem is meer dat de berichtgeving over ISIS ook niet helemaal lijkt te kloppen, zoals afgelopen week dat bericht over besnijdenissen bij vrouwen, wat al weer debunked is...

ISIS wil daar de macht overnemen in de regio, en uiteraard is dat tegen alle belangen van het westen in, want die kopen daar zeer goedkoop hun olie. Natuurlijk zijn daar plaatselijke groepen die het daar absoluut niet mee eens zijn dat hun volk nog langer uitgebuit worden door het westen en hun puppet-regimes die ze daar aan de macht hebben! Wat dacht je zelf?
pi_142746251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Groepen in de zin van het kabinet, de wetgever, de rechterlijke macht, het leger en de immigratiedienst?
Nee, vooral door rechtsextremisten.
pi_142746262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg ik dat?

Jezus, jij bent al echt net zo zielig als hij.
Kijk in de spiegel joh. Alsof ik datgene zei waarvan jij mij beschuldigde. Doe ik precies hetzelfde als wat jij doet en dan reageer je zo? Jij bent echt nog zieliger als Yi-Long en alle anderen.
pi_142746285
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:50 schreef Yi-Long het volgende:
In Israel is het echter een situatie die al zo'n 50 jaar aan de gang is, met een zeer duidelijke bezetter, onderdrukker, apartheid, genocide, en zeer duidelijke slachtoffers, die niets hebben, en waar de hele wereld de andere kant op kijkt. Dat is een onderwerp waar het allemaal iets makkelijker ligt om een duidelijk oordeel over te hebben, en in tegenstelling tot die andere conflicten, is dit veel meer in de media (zij het met zeer gekleurde berichtgeving....)
Stop nou maar met liegen joh
pi_142746286
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat de berichtgeving over ISIS ook niet helemaal lijkt te kloppen, zoals afgelopen week dat bericht over besnijdenissen bij vrouwen, wat al weer debunked is...

ISIS wil daar de macht overnemen in de regio, en uiteraard is dat tegen alle belangen van het westen in, want die kopen daar zeer goedkoop hun olie. Natuurlijk zijn daar plaatselijke groepen die het daar absoluut niet mee eens zijn dat hun volk nog langer uitgebuit worden door het westen en hun puppet-regimes die ze daar aan de macht hebben! Wat dacht je zelf?
Nee. Nu worden die mensen daar helemaal niet uitgebuit :') ISIS heeft het beste met die regio voor.. Jezus.
pi_142746297
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kijk in de spiegel joh. Alsof ik datgene zei waarvan jij mij beschuldigde. Doe ik precies hetzelfde als wat jij doet en dan reageer je zo? Jij bent echt nog zieliger als Yi-Long en alle anderen.
Ok.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:54:04 #264
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746299
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:51 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dus wanneer er meerdere groepen tegelijk aan het slachten zijn kun je daar niet langer een oordeel over hebben?
Nee, ik zeg dat ik pas een oordeel heb over iets zodra ik weet waar ik het over heb. Bij veel conflicten is die aandacht er niet of nauwelijks.
pi_142746351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar alleen een youtube vinden, betekent nog niet dat je het weet hoor. Dus ga ajb lekker naar Israël. Zal je je misschien verbazen hoeveel leugens er over Israël zijn verteld.
Naar Israël gaan geeft je een nogal beperkt beeld. Je krijgt alleen te zien wat men wil dat je ziet. Analyses van insiders geeft wat dat betreft een veel betrouwbaarder beeld.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:56:46 #266
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746380
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:53 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee. Nu worden die mensen daar helemaal niet uitgebuit :') ISIS heeft het beste met die regio voor.. Jezus.
Ik vind ISIS ook gevaarlijke hufters, en wanneer je onschuldige mensen afslacht, dan verdien je het om platgebombardeerd te worden, maar ik neem aan dat het einddoel niet het doden van zoveel mogelijk burgers is, om vervolgens een islamitische staat op te richten... (!)

Ze zullen voornamelijk vechten tegen de regeringsmachten in die regio's, want die regeringen willen ze afzetten. Tegelijkertijd zijn er onderlinge conflicten tussen verschillende groepen, om macht of om geld (gesteund door de plaatselijke regeringen, en/of het westen).
pi_142746416
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

maar ik neem aan dat het einddoel niet het doden van zoveel mogelijk burgers is, om vervolgens een islamitische staat op te richten... (!)
Dat is toch precies wat er nu gebeurt?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:58:18 #268
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746427
Ik stel voor, dat IK naar Israel ga voor een eerlijk beeld daar van de maatschappij.... en ik neem aan dat ik dan gewoon toegang krijg tot alle Palestijnse gebieden en daar met de mensen mag praten, en dat de zionisten dan even en kijkje gaan nemen bij ISIS... zodat ook zij tot een eerlijke indruk kunnen komen... :D
pi_142746432
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zo ook de berichtgeving over Israel. Herinner je je de artikelen over het Israelische parlementslid Shaked en die Israelische professor nog die beide zouden hebben opgeroepen tot het 'vermoorden/verkrachten' van Palestijnse moeders?
pi_142746435
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Naar Israël gaan geeft je een nogal beperkt beeld. Je krijgt alleen te zien wat men wil dat je ziet. Analyses van insiders geeft wat dat betreft een veel betrouwbaarder beeld.
Ja je zit echt op de beste plek hier op FOK om te kunnen oordelen over Israël :D
pi_142746457
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ik stel voor, dat IK naar Israel ga voor een eerlijk beeld daar van de maatschappij.... en ik neem aan dat ik dan gewoon toegang krijg tot alle Palestijnse gebieden en daar met de mensen mag praten, en dat de zionisten dan even en kijkje gaan nemen bij ISIS... zodat ook zij tot een eerlijke indruk kunnen komen... :D
Verschil is dat jij er levend vanaf gaat komen, de zionisten niet.
pi_142746459
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind ISIS ook gevaarlijke hufters, en wanneer je onschuldige mensen afslacht, dan verdien je het om platgebombardeerd te worden, maar ik neem aan dat het einddoel niet het doden van zoveel mogelijk burgers is, om vervolgens een islamitische staat op te richten... (!)

Ze zullen voornamelijk vechten tegen de regeringsmachten in die regio's, want die regeringen willen ze afzetten. Tegelijkertijd zijn er onderlinge conflicten tussen verschillende groepen, om macht of om geld (gesteund door de plaatselijke regeringen, en/of het westen).
Ja en iedereen die van die gedachten afwijkt........

Precies.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 12:59:40 #273
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat er nu gebeurt?
Ik legde toch uit wat er gebeurt? Verschillend egroepen die tegen elkaar strijden, en dat gaat meestal niet met waterpistooltjes. De onschuldige burgers zijn de slachtoffers. Gelukkig maar dat volgens velen op deze site er niet zoiets bestaat als 'onschuldige moslims' , dus die hoeven zich er niet druk om te maken.
pi_142746465
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier is er eentje. Vraag maar raak.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:00:32 #275
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142746484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Verschil is dat jij er levend vanaf gaat komen, de zionisten niet.
.... ik loop volgens mij een redelijke kans op een Israelische bom op mijn hoofd, of een sniperkogel in mijn rug...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')