Op donderdag 24 juli 2014 20:41 schreef hmmmmmmm het volgende:Geen vrienden, geen geld, nog nooit gezoend, tot mijn 17e gepest, geen diploma, op het speciaal onderwijs voor 1 jaar gezeten, leerstoornis, geen werk, geen uitkering, geen wajong, geen aardige familie behalve mijn ouders.
Nu ben ik bijna 19 zonder diploma ben van mijn 12e tot 17e blijven zitten of gezakt.
Ik begon op vwo werd uiteindelijk vmbo 3 en daarna vmbo 3 speciaal onderwijs, daar was het nog erger.
Ik zat zo'n 1-3 uur per dag op school alleen in een klas, leraar was meestal afwezig goed dus dat ik er niet zoveel gepest werd, omdat ik daar de meeste tijd alleen zat.
Maar ja afgezien van gym, kwam ik alleen in een klas met meerdere leerlingen te zitten 1 dag in de week en het was er niet al te leuk, 13 jarigen die veel roken, drugs gebruiken, en ook zag ik veel condooms liggen, opzich niks mis mee.
Maar toch 10 condooms langs de ingang van de school is toch slordig, al helemaal als je op dat terrein liep, dat was nog erger er lagen af en toe ook wat spuiten.
Net voordat ik 17 werd tijdens de vakantie, heb ik mij laten uitschrijven uit nederland, zodat ik dus legaal gezien in een ander land woonde.
Zodat ik niet onder de jurisdictie van nederland stond, vanwege de leerplicht en jeugdzorg waar ik ook problemen mee had, vanwege dat ik geen vrienden had en veel spijbelde, blijkbaar vinden zij het gek dat je dat doet als je 5 jaar op rij gezakt bent en op een school zit, waar je geen sociale interactie heb en je in een lege ruimte 1-3 uur per dag doorbrengt.
Dat ging erg makkelijk, het enige wat erg makkelijk ging, geen enkele vraag, ik moest 30 minuten wachten en 2 minuten een formulier invullen, legaal woonde ik in schotland, ik heb alleen gewoon een willekeurig address opgegeven.
Jaar lang binnen gebleven, kwam 1 keer per 3-6 maanden naar buiten voor een paar minuten.
Dus toen werd ik 18, wajong aangevraagd en afgewezen, er werd mij verteld dat ik gewoon normaal kan werken en een bijstands uitkering kon aanvragen.
Ook gedaan, daarbij werd mij verteld dat ik een lening voor een mbo studie kon aanvragen.
Heb hun verteld dat ik dat geen goed idee vond, want ik wil mij niet in de schulden werken en zie geen toekomst in een opleiding waar ik het niveau niet voor heb.
5 jaar lang blijven zitten speciaal onderwijs etc maar dat kon ze niet interresseren want zo werkt het nu eenmaal, ik kwam in aanmerking voor een lening.
Heb ik niet gedaan en nu bijna 1 jaar verder, een paar keer naar de dokter geweest dat is eigenlijk de enige keer dat ik buiten ben geweest.
Nu ben ik dus bijna 19 en dat is het ongeveer, zie er niet naar uit om mijn verjaardag te vieren met familie die me zegt dat ik een nietsnut ben die ze liever niet hebben.
Daarbij heb ik geen vrienden, dus waarschijnlijk ga ik de hele dag in bed liggen ofzo heb niet veel zin om iets anders te doen dan.
Misschien dat ik binnenkort solliciteer bij postnl, als ik dat kan.
Om dan post rond te bezorgen voor 6 uur per week, het is wel ver die wijk dat is zo'n 5-6km dus dan ben ik eerder 10-12 uur per week bezig voor zo'n 100 euro per maand, maar het is iets tenminste.
Moet dan wel een fiets kopen, ik heb geen idee wat dat kost, maar ik denk zo'n 100 euro, dus dat is dan 1 maand loon, wel een flink risico als ik niet word aangenomen.
Ik post hier alleen omdat ik mijn frustratie wil delen, ik geef niemand de schuld die zal wel bij mij liggen. Er zullen ook vast wel mensen zijn in een ergere situatie.
[ Bericht 2% gewijzigd door hmmmmmmm op 25-07-2014 00:27:44 ]