quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:46 schreef Franny_G het volgende:
Als mijn dochter wakker is (ze slaapt ook uit) zal ik haar het nieuws gaan brengen dat ze weliswaar pasgeboren is maar toch al bijna opgeheven.
Denk je dat echt? Is het niet vooral een signaal?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:50 schreef LXIV het volgende:
Als dat eenmaal het geval is dan komt de rest vanzelf.
Kun jij eigenlijk nog opgeroepen worden voor de dienstplicht, G.?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 07:35 schreef Gellius het volgende:
Ik heb liever dat verstandige mensen worden gehoord. En L zegt hier verstandige dingen.
Ah, dan kan ik met een gerust hart slapen vannacht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:11 schreef Gellius het volgende:
Ik ben buitengewoon dienstplichtig, maar ik denk dat ze me als veertiger niet meer moeten hoor. Tenzij we een loopgravenoorlog ingaan, dan zou mijn lijf nog nuttig kunnen zijn, voor de statistieken.
Heb je daar met het hardlopen geen last van?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:36 schreef Z het volgende:
Ze vroegen of ik het vervelend zou vinden als ik afgekeurd werd. Ik antwoordde 'nee'. Als reden werd "speling in de enkels" opgegeven.
Nee hoor maar sinds een jaar wel van mn knieën. Daarom loop ik niet meer hard maar fiets ik. Ik wou dat ik dat eerder ontdekt had, het is fijner dan rennen, er gaat alleen veel meer tijd in zitten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je daar met het hardlopen geen last van?
Ik moest voor de keuring naar Groningen. Daar werd ik 's morgens al heel vroeg verwacht. Onmogelijk vroeg zelfs, voor iemand die met het openbaar vervoer uit de polder moest komen. Daar heb ik nog over gebeld. Dat ik er niet op tijd zou kunnen zijn en hoe dat dan moest. Kom dan maar zo vroeg als je kunt, werd er gezegd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:36 schreef Z het volgende:
Ze vroegen of ik het vervelend zou vinden als ik afgekeurd werd. Ik antwoordde 'nee'. Als reden werd "speling in de enkels" opgegeven.
Hoho! Ik ben er ook nog.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:44 schreef Franny_G het volgende:
Ik had al niet echt het idee dat we met de mensen hier de oorlog zouden winnen. Een verzetskrantje volschrijven lukt misschien nog wel.
Dat is ook niet de bedoeling. Jij moet achter de frontlinie blijven, zonen baren voor het vaderland.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga alvast niet in het groepje met L.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoho! Ik ben er ook nog.
Verder ben ik tegen het afkeuren van mensen om kleine fysieke of mentale gebreken. Steek ze maar in een pak en zet ze aan de frontlijn. Het kost de vijand altijd tenminste één kogel om ze neer te schieten. Een kogel die dan niet meer voor een inzetbare militair gebruikt kan worden.
Dit, ik zag ook iedereen zwijmelen op FOK! bij een nederlandse vlag van enorme afmetingen in een bouwkraan. Ik kreeg er eigenlijk een unheimlich gevoel bij.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:15 schreef Ringo het volgende:
Ik wil er helemaal niet cynisch over doen. Daarvoor is het verdriet te groots. Bovendien kende ik niemand die in het vliegtuig zat, dus waarom zou ik hier een mening over moeten hebben. Maar ik verdraag zo'n toneelstuk van nationale rouw erg slecht. Het benauwt me, ik wil er helemaal niet naar kijken, laat staan deel van uit maken. Alsof iedereen in een kring gaat staan en elkaar de hand vastpakt. Ik heb dan maar één reflex: uit de kring stappen en weglopen, zo snel mogelijk.
Dat absoluut. Voor de betrokken politiemensen zal het ook erg zwaar zijn, denk ik. Zo'n identificatieteam dat al die lichamen moet bestuderen. 298 lichamen, 80 kinderen. Ik vraag me af of er dan enige gewenning optreedt of dat het iedere keer weer een schok is als de kist open gaat en er zo'n klein lichaampje ligt. Ik weet ook niet wat erger is; shock of gewenning. Als het je weinig meer doet is er ook iets behoorlijk mis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |