Waarom die persoonlijke sneren? Kan je niet gewoon aangeven wat volgens jou die Volkskrant zo zuur maakt? Heb je mooie praktijkvoorbeelden? Onlangs die krant nog gelezen bijvoorbeeld?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met jou is geen normale discussie mogelijk 88.888. Heb je al vaak genoeg bewezen. En niet alleen met mij.
Hypocrietje.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom die persoonlijke sneren? Kan je niet gewoon aangeven wat volgens jou die Volkskrant zo zuur maakt? Heb je mooie praktijkvoorbeelden? Onlangs die krant nog gelezen bijvoorbeeld?
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een tikje simpel inderdaad. Maar goed, meneer red is nogal bevooroordeeld als je zijn bijdragen leest. Dan anderen voor zuur uit willen maken is ook wat sneu
Ik vind dat ze wel eens doorslaan in hun beoogd realisme en toekomstbeelden naar het pessimisme. Niks is goed, het is altijd 'grimm', naar en maar erg. En zo ook niet een aantal keer, nee bijna altijd. En dat maakt het in mijn ogen te belachelijk om ook maar serieus te nemen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik ben overigens ook wel zeer benieuwd. Normaal lees ik NRC next. Deze week heb ik op vakantie dagelijks de Volkskrant gelezen, op enkele artikelen na was ik best tevreden. De krant is zeker niet zuur te noemen.
Maar wat maakt die Volkskrant volgens jou nou zo zuur? Je roept het maar kan je het dit keer misschien ook eens fatsoenlijk onderbouwen?quote:
Geenstijlquote:Op zondag 27 juli 2014 18:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je ook nog uitleggen waarom de Volkskrant zo zuur is? Of blijft het weer bij GS nalullen?
National review: pro israel en Amerika krant. Verre van kwalitatief.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:47 schreef Lyrebird het volgende:
Vroeger las ik Elsevier en Vrij Nederland, nu ik in het buitenland woon lees ik online de Nederlandse kranten, en zo nu en dan de National Review. Erg Amerikaans georienteerd, maar de manier waarop ze tegen bepaalde problemen aankijken, conservatief met een libertarische boventoon, spreekt me erg aan.
Dat blad is niet voor iedereen, maar er zijn volgens mij wel meer mensen uit POL die een abonnement hebben, of hadden. Je kunt ook een internetabonnement aanvragen.
En pro-apartheid.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:28 schreef thom_05 het volgende:
[..]
National review: pro israel en Amerika krant. Verre van kwalitatief.
Daar heb ik in de afgelopen week niets van gemerkt, herken geen van alle punten als ik snel de afgelopen editie doorblader. Wellicht dat de krant veranderd is in de loop der jaren? Iedere krant is overigens enigszins politiek bevooroordeeld, het stoorde me niet iig.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel eens doorslaan in hun beoogd realisme en toekomstbeelden naar het pessimisme. Niks is goed, het is altijd 'grimm', naar en maar erg. En zo ook niet een aantal keer, nee bijna altijd. En dat maakt het in mijn ogen te belachelijk om ook maar serieus te nemen.
Ook hun bevooroordeelde politieke tinten in artikelen leest absoluut niet fijn.
Trouw voldoet het meest aan jouw eisen. Heeft een uitstekende filosofie&religie bijlage.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:27 schreef Knevelt het volgende:
Mensen ik wil een abonnement op een krant of weekblad aanschaffen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met kranten als Trouw, NRC, Volkskrant en weekbladen als HP/De Tijd.
Wat ik zoek:
• Het gaat alleen om de zaterdagochtend, dan neem ik altijd een hele ochtend de tijd om te lezen.
• Vooral aandacht voor achtergronden, het hoe en waarom achter een nieuwsfeit, niet dat hyperige gedoe.
• Interessegebied: politiek, maatschappij, filosofie, geschiedenis, ethiek, literatuur, economie enigszins.
• Zo goedkoop mogelijk.
• Midden-rechts georiënteerd.
Ik heb ervaring met NRC Next en Elsevier. Next vond ik te vluchtig. Elsevier is mij te liberaal (ben zelf conservatiever).
NRC Handelsblad richt zich veel op economie en dat vind ik niet zo heel boeiend. Bovendien ook liberale signatuur.
Trouw lijkt me een goede optie vanwege de aandacht voor filosofie, religie en literatuur, maar ik vraag me of die aandacht breder is dan de protestants-achtige hoek.
HP/De Tijd zie ik ook nog als een optie, maar dat is wat linksig?
Trouw voldoet het meest aan jouw eisen. Heeft een uitstekende filosofie&religie bijlage. En nee het staat niet bol van christelijk gedweep. Aanrader.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:27 schreef Knevelt het volgende:
Mensen ik wil een abonnement op een krant of weekblad aanschaffen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met kranten als Trouw, NRC, Volkskrant en weekbladen als HP/De Tijd.
Wat ik zoek:
• Het gaat alleen om de zaterdagochtend, dan neem ik altijd een hele ochtend de tijd om te lezen.
• Vooral aandacht voor achtergronden, het hoe en waarom achter een nieuwsfeit, niet dat hyperige gedoe.
• Interessegebied: politiek, maatschappij, filosofie, geschiedenis, ethiek, literatuur, economie enigszins.
• Zo goedkoop mogelijk.
• Midden-rechts georiënteerd.
Ik heb ervaring met NRC Next en Elsevier. Next vond ik te vluchtig. Elsevier is mij te liberaal (ben zelf conservatiever).
NRC Handelsblad richt zich veel op economie en dat vind ik niet zo heel boeiend. Bovendien ook liberale signatuur.
Trouw lijkt me een goede optie vanwege de aandacht voor filosofie, religie en literatuur, maar ik vraag me of die aandacht breder is dan de protestants-achtige hoek.
HP/De Tijd zie ik ook nog als een optie, maar dat is wat linksig?
Algemeen Dagbladquote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef Revanches het volgende:
[..]
Trouw voldoet het meest aan jouw eisen. Heeft een uitstekende filosofie&religie bijlage. En nee het staat niet bol van christelijk gedweep. Aanrader.![]()
Volkskrant is een goede tweede, maar de laatste jaren begin ik me meer te ergeren aan oninteressante interviews met C- acteurs en artiesten of ander Hilversums gespuis. Ook veel stukken met semi grappige verhaaltjes als kamperen of de midlife crisis.
Elsevier heeft de vrije markt te hoog in het vaandel staan om echt conservatief te kunnen zijn. Conservatisme stelt de samenleving boven de markt. Waar nodig moet wat economisch goed is wijken voor wat goed is voor de samenleving. Elsevier is hierin veel liberaler en stelt de samenleving zowat gelijk aan de markt (even heel overdreven gesteld).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:04 schreef superworm het volgende:
Sorry, maar Elsevier te liberaal? Als er ergens een aartsconservatief weekblad is, is het Elsevier wel.
Dankje, goed om te horen!quote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef Revanches het volgende:
[..]
Trouw voldoet het meest aan jouw eisen. Heeft een uitstekende filosofie&religie bijlage. En nee het staat niet bol van christelijk gedweep. Aanrader.![]()
Volkskrant is een goede tweede, maar de laatste jaren begin ik me meer te ergeren aan oninteressante interviews met C- acteurs en artiesten of ander Hilversums gespuis. Ook veel stukken met semi grappige verhaaltjes als kamperen of de midlife crisis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |