alles wordt warm als de zon erop staat :pquote:Op maandag 4 mei 2015 12:14 schreef Pfooh het volgende:
[..]
Sommige verduisterende gordijnen spiegelen. Ik heb hier verduisterende gordijnen hangen die zijn aan beide zijden vrij donker, met daartussen zwarte verduisteringsstof. Gewoon van de Hema. En die dingen worden warm als de zon erop staat.
Uiteindelijk wel. Maar een goede spiegel weerkaatst 99% van het licht dat erop valt, en ook ongeveer 99% van het infrarood. In tegenstelling daarmee weerkaatst een zwarte doek maar 5% of iets dergelijks. Dat is 1% vs 95% aan warmteabsorptie, en dat maakt nogal uit.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:16 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
alles wordt warm als de zon erop staat :p
Doorzichtige keiharde spam 😀quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:07 schreef HenkHartog het volgende:
Met zo'n warme zoek ik eigenlijk ook verduisterende gordijnen. Ik las op een website over de *knip* dat het voor lichtwerend maar ook temperatuurwerend was.
Goed om hier te lezen dat dikte en het soort materiaal ook wat uitmaakt.
Jammer dat je geen topic report maakt; dan weten wij als moderator ook van het bestaan van deze spam af.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:29 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Doorzichtige keiharde spam 😀
Bak met ijsklontjes of flesjes bevroren water voor een ventilator zetten. "Armeluis" airco, werkt echt! Niet de hele nacht maar soms net lang genoeg om inslaap te vallen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:34 schreef Twinkle20 het volgende:
elkaar haal. Ze heeft rolGORDIJNEN aan de binnenkant. Geen rolLUIKEN. Die hadden we voordat we nieuwe kozijnen lieten plaatsen wel. Er nog over na gedacht om nieuwe rolluiken te plaatsen. De kozijnboer adviseerde ons om dat niet te doen als we dat puur voor de warmte wilden. Dus niet gedaan.
Ow sorry,wist niet dat dat kan/wenselijk is.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 09:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Jammer dat je geen topic report maakt; dan weten wij als moderator ook van het bestaan van deze spam af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |