nee, lager omdat de kast kut isquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:24 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat hij dezelfde hardware heeft als je huidige PC, is de kwaliteit ook hetzelfde toch?
Wellicht, maar als ik met een Mac de Applestore inloop doen ze nergens moeilijk over verder.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:24 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Als er iets kapot is kan je er niks zelf aan doen, je betaalt meer voor ruim lagere cijfers. OSX had je net zo goed gewoon een andere unix variant kunnen nemen, en de restwaarde is wel hoog ja.
Overigens is apple ook echt nazi met hun garantie.
Nee dat is zonde, alleen is OSX ook een unix based OS. Ik ken vele horror verhalen van mensen met een apple die flink moesten dokken voor het hebben van illegale software bv.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht, maar als ik met een Mac de Applestore inloop doen ze nergens moeilijk over verder.
En OSX is de 2de speler op de OS markt, dus nee, UNIX is lang niet zo compatible qua software en userbase.
Nu verzin je weer onzin, jammer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:28 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Nee dat is zonde, alleen is OSX ook een unix based OS. Ik ken vele horror verhalen van mensen met een apple die flink moesten dokken voor het hebben van illegale software bv.
De specs zijn hetzelfde dus de kwaliteit is hetzelfde. Aldus je eigen woorden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:25 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
nee, lager omdat de kast kut is. En ja, dat kan invloed hebben op je prestaties.
Ja, DAT deel kloptequote:Op donderdag 24 juli 2014 14:29 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Zoek even op wikipedia, OSX. OS familie -> Unix.
De kast telt ook mee, aangezien deze bij een desktop zorgt voor hoe effectief je koeling is. En de koeling is belangrijk voor de prestaties.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:28 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De specs zijn hetzelfde dus de kwaliteit is hetzelfde. Aldus je eigen woorden.
Kerel zn moeder had een apple macbook met illegale software, die was kapot. Ze heeft hem opgestuurd, ze hebben hem gefixt, haar hardeschijf gewist een boete gegeven voor illegale software bezit en de rekening voor de reperatie omdat illegale software hem buiten de garantie steldequote:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Ja. Dat staat er toch. Alleen is ie minder goed in multitasken.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Ja. Dat staat er toch. Alleen is ie minder goed in multitasken.
Maar als je een PC met een Mac vergelijkt laat je de kast wel achterwege, waarom is dat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:29 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
De kast telt ook mee, aangezien deze bij een desktop zorgt voor hoe effectief je koeling is. En de koeling is belangrijk voor de prestaties.
Doe ik niet, alleen het uiterlijk van de kast. Niet de fysieke werking. Waar de imac heel erg opeen gepakt is wat slecht voor je airflow is overigens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar als je een PC met een Mac vergelijkt laat je de kast wel achterwege, waarom is dat?
Je hebt in ieder geval weinig kaas gegeten van wat de gemiddelde consument vandaag de dag wil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef GhpH het volgende:
[..]
Apple a-merk? Het is kwalitatief inferieur dus de prijzen horen lager te liggen.
Ik bedoel maar, die laptops gaan al max tot 15 inch. Dan weet je toch al zelf als fabrikant dat je faalt.
Ik vroeg je net waar je kwaliteit op baseert, jouw antwoord was specs.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Doe ik niet, alleen het uiterlijk van de kast. Niet de fysieke werking. Waar de imac heel erg opeen gepakt is wat slecht voor je airflow is overigens.
Ja, en koeling hoort hier ook bij. En je kast heeft hier heel erg veel invloed op.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik vroeg je net waar je kwaliteit op baseert, jouw antwoord was specs.
Welk cijfertje uit een specslijstje laat zien hoe goed de koeling van een computer is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:39 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Ja, en koeling hoort hier ook bij. En je kast heeft hier heel erg veel invloed op.
Hoe beter je koelt hoe beter, al helemaal als je wilt gaan overclocken.
Kijk, een processor kan een bepaalde hoeveelheid berekeningen per klokslag uitvoeren, echter is het zo dat niet voor elke berekening dezelfde instructieset gebruikt wordt, (vergelijk het met optellen en aftrekken ten opzichte van vermenigvuldigen en delen). Bijvoorbeeld het verschil tussen de processor die op een grafische kaart zit ten opzichte van een 'gewone' processor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:21 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Hoezo debiele aanname? Vertel mij eens precies wat er fout aan is dan.
Uhuh, en dat zullen ze bij Apple echt niet hebben opgelost, want alle iMacs overhitten, constant, altijd, overal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Doe ik niet, alleen het uiterlijk van de kast. Niet de fysieke werking. Waar de imac heel erg opeen gepakt is wat slecht voor je airflow is overigens.
Het aantal fans wat in de kast zit geeft een hele goeie indicatie, het aantal lege fan gaten ook. Kabelmanagement is altijd een plus want minder verstoring, en de plaats van je voeding (boven of onder) kan ook helpen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:40 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Welk cijfertje uit een specslijstje laat zien hoe goed de koeling van een computer is?
Want ik zeg ook dat ze oververhitten, duidelijk man.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, en dat zullen ze bij Apple echt niet hebben opgelost, want alle iMacs overhitten, constant, altijd, overal.
Oh nee.
meer ipc's zijn sneller ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kijk, een processor kan een bepaalde hoeveelheid berekeningen per klokslag uitvoeren, echter is het zo dat niet voor elke berekening dezelfde instructieset gebruikt wordt, (vergelijk het met optellen en aftrekken ten opzichte van vermenigvuldigen en delen). Bijvoorbeeld het verschil tussen de processor die op een grafische kaart zit ten opzichte van een 'gewone' processor.
Dus zeg dat een cpu per klokslag 100 berekeningen doet, waarvan 80 van type A en 20 van type B op een frequentie van 2Ghz, ten opzichte van een cpu die er 250 per klokslag ( 180 op type A en 70 type B) doet op een snelheid van 1.8Ghz. Welke is dan volgens jou krachtiger?
Dit is natuurlijk niet precies hoe het werkt, maar je snapt neem ik aan wel waar ik naar toe wil?
Allemaal leuk en aardig enzo, maar waar ben je nu eigenlijk mee bezig?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:50 schreef P4tje het volgende:
De Macbook Air wordt in de volksmond ook wel de Macbook No Air genoemd. Wel handig als je onderweg bent en een eitje wilt bakken, kan allemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |