Iets wat heel erg normaal bij alle andere producten op de planeet met een a-merkje, maar bij computers moet het ineens allemaal zo goedkoop mogelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:30 schreef GhpH het volgende:
Mijn PC: 1100 eur.
Mac met dezelfde specs: 2000+
Apple a-merk? Het is kwalitatief inferieur dus de prijzen horen lager te liggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Iets wat heel erg normaal bij alle andere producten op de planeet met een a-merkje, maar bij computers moet het ineens allemaal zo goedkoop mogelijk..
Waarom zouden juist de lagere cijfers beter zijn? Apple fanboyquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:40 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Hoger cijfertje dus beter!
Jij kan dingen zeggen. Wat leuk. In je Wibra polo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef GhpH het volgende:
Apple a-merk? Het is kwalitatief inferieur dus de prijzen horen lager te liggen.
Het enige voordeel aan apple laptops is het gewicht, maar dat is dan ook serieus het enige wat er voor te zeggen valt. 17 inch laptops zijn alleen maar weer zwaarden enzo.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:46 schreef GhpH het volgende:
[..]
Apple a-merk? Het is kwalitatief inferieur dus de prijzen horen lager te liggen.
Ik bedoel maar, die laptops gaan al max tot 15 inch. Dan weet je toch al zelf als fabrikant dat je faalt.
Nou, misschien, heel misschien, is het zo dat een computer, of een ander product, niet valt te reduceren tot een basaal cijferlijstje van megabits en gigablurtz. Misschien hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waarom zouden juist de lagere cijfers beter zijn? Apple fanboy
Sorry, maar voor een pc is dat echt het enige.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:51 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nou, misschien, heel misschien, is het zo dat een computer, of een ander product, niet valt te reduceren tot een basaal cijferlijstje van megabits en gigablurtz. Misschien hoor.
Nou, neem de iPhone 5 en Galaxy s4, die ik allebei heb. De galaxy heeft een dikke quad core en 2GB ram, de iPhone slechts een dual core, laaggeklokt, en 1GB ramquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waarom zouden juist de lagere cijfers beter zijn? Apple fanboy
Telefoons zijn totaal niet relevant voor een discussie over laptops. En dan moet je ook nog even kijken naar de schermpjes die er op zittenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, neem de iPhone 5 en Galaxy s4, die ik allebei heb. De galaxy heeft een dikke quad core en 2GB ram, de iPhone slechts een dual core, laaggeklokt, en 1GB ram
En toch is de iPhone op ALLE fronten sneller, dus daar heb je je bewijs.
Newbies moeten uit discussies voor professionals blijven.
Wacht, zijn er nou wel of geen overige factoren?quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:54 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Sorry, maar voor een pc is dat echt het enige.
De enige overige factoren zijn gewicht en uiterlijk.
Neequote:Op donderdag 24 juli 2014 13:59 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Telefoons zijn totaal niet relevant voor een discussie over laptops. En dan moet je ook nog even kijken naar de schermpjes die er op zitten
Naast de specificaties heb je nog uiterlijk wat puur subjectief is en operating system wat ook subjectief is. En het gewicht maar die valt eigenlijk ook onder specificaties.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wacht, zijn er nou wel of geen overige factoren?
Als er subjectieve factoren zijn, hoe kan je dan stellen dat de ene computer objectief beter is dan de andere?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Naast de specificaties heb je nog uiterlijk wat puur subjectief is en operating system wat ook subjectief is. En het gewicht maar die valt eigenlijk ook onder specificaties.
Nee, een telefoon heeft een arm structuur processor. En ja die heeft wel megahertzen aangezien dat niks meer is dan een frequentie die aan geeft hoeveel rekenstappen er per seconden kunnen worden gedaan. Je argumentatie slaat totaal helemaal nergens op. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neeeen telefoon is geen computer met een CPU en megahertzen etc, dat is niet te vergelijken
.
Zie de laatste zin van mijn vorige post.
Omdat ik het uiterlijk niet meetel hier in. Je kan het wel meenemen, dat is ook de meeste voorkomende reden die ik ken waarom mensen een apple kopen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Als er subjectieve factoren zijn, hoe kan je dan stellen dat de ene computer objectief beter is dan de andere?
Ja, nog evenquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:04 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Nee, een telefoon heeft een arm structuur processor. En ja die heeft wel megahertzen aangezien dat niks meer is dan een frequentie die aan geeft hoeveel rekenstappen er per seconden kunnen worden gedaan. Je argumentatie slaat totaal helemaal nergens op. Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Maar waar baseer je die 'kwaliteit' dan op? Specs?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:05 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Omdat ik het uiterlijk niet meetel hier in. Je kan het wel meenemen, dat is ook de meeste voorkomende reden die ik ken waarom mensen een apple kopen.
Maar een apple is gewoon in prijs/kwaliteit altijd lager.
Ja. Dat staat er toch. Alleen is ie minder goed in multitasken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, nog even.
Mijn argumentatie is waterdicht. Dat het een andere architectuur is doet niets af aan het voorbeeld.
Of is een 3.06Ghz Pentium 4 ook veel sneller dan een 2.0 Ghz i7 volgens jou?.
Al jaren heel eenvoudig te weerleggen, als je de onderdelen (de EXACTE) naast elkaar legt, dus niet ook "ff een 27 inch scherm, de goedkoopste" naast elkaar neerlegt scheelt het niet zoveel en je hebt bij een macbook een aluminium unibody, ipv een plastic rammelbak.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:05 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Omdat ik het uiterlijk niet meetel hier in. Je kan het wel meenemen, dat is ook de meeste voorkomende reden die ik ken waarom mensen een apple kopen.
Maar een apple is gewoon in prijs/kwaliteit altijd lager.
Goed, we zijn wel klaar hier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Ja. Dat staat er toch. Alleen is ie minder goed in multitasken.
Trollquote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Ja. Dat staat er toch. Alleen is ie minder goed in multitasken.
Ja, dat is de prijs/kwaliteit verhouding.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar waar baseer je die 'kwaliteit' dan op? Specs?
Twee identieke hardeschijven betaal je los 0,14cent per gigabyte en bij apple ruim 0,30 per gigabyte. Sorry, je hebt het weer fout.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Al jaren heel eenvoudig te weerleggen, als je de onderdelen (de EXACTE) naast elkaar legt, dus niet ook "ff een 27 inch scherm, de goedkoopste" naast elkaar neerlegt scheelt het niet zoveel en je hebt bij een macbook een aluminium unibody, ipv een plastic rammelbak.
Je betaalt iets meer, klopt, maar je krijgt een goed product terug.
geneuzel in de marge, paar euro hier en daar, zoek een baan en koop iets echts goeds.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:08 schreef KitKatChunky het volgende:
[..]
Twee identieke hardeschijven betaal je los 0,14cent per gigabyte en bij apple ruim 0,30 per gigabyte. Sorry, je hebt het weer fout.
quote:
Lees je alsjeblieft even in in hoe CPU's werken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |