Dit, het leeftijdsverschil is nogal kleinquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:30 schreef Brummetje2.0 het volgende:
20 zijn en op pubers vallen maakt je écht geen pedofiel hoor!
Een pedofiel/seksueel heeft geen interesse in een ontwikkeld lichaam, het ontbreken aan secundaire of hogere geslachtskenmerken vind men vaak juist het aantrekkelijke.quote:Stoppen:
Als het kind in de puberteit komt, verliest de pleger zijn seksuele interesse in hem.
Ah, kijk, dit is nieuwe info, maar het advies blijft hetzelfde. Seksuoloog en psycholoog om te kijken of dit een (ziekelijke) afwijking is of dat het nu gewoon een fase is waar je je in bevindt waar een oorzaak voor te vinden is danwel mee om te gaan valt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:38 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Volgens de DSM V onder Parafilie is iemand die op mensen tussen de leeftijd van 12 en 17 die tenminste 5 jaar scheelt met de persoon waar degene zich toe voelt aangetrokken een efebofiel.
Aangezien ik 20 ben en ik me aangetrokken voel tot onder andere iemand van 13 jaar oud, ben ik dus volgens de definitie een homoseksuele efebofiel.
Maar is het seksueel voor je of puur esthetisch?quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:38 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Volgens de DSM V onder Parafilie is iemand die op mensen tussen de leeftijd van 12 en 17 die tenminste 5 jaar scheelt met de persoon waar degene zich toe voelt aangetrokken een efebofiel.
Aangezien ik 20 ben en ik me aangetrokken voel tot onder andere iemand van 13 jaar oud, ben ik dus volgens de definitie een homoseksuele efebofiel.
In deze gedachte zit natuurlijk wel een probleem. Als er een groot leeftijdsverschil is en degene die je ziet zitten is emotioneel nog niet volwassen dan is er een scheve verhouding in die relatie. Je schaadt die ander dan op een emotionele manier.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En in mijn gedachte, waarom zou het uberhaupt slecht zijn om als volwassenen dat lichaam met hem te ervaren?
Ja dit is dus wel erg naief. Dat is gewoon niet mogelijk. Elk ding dat jij doet, elke keuze, elk woord, etc heeft een uitwerking op die ander. Dus zul je altijd sturen, al is het onbewust.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is ook seksueel én sinds deze kennisgeving verlies ik mijn interessen in "twinks" ook geheel. Het is in mijn ogen ook niet zo dat een relatie met een minderjarige om mij draait, maar juist om die persoon, wat betekend dat die ook de controle heeft; en op dat moment, als er ook van de "volwassene" geen suggesties afkomen, zie ik geen kwaad.
[..]
Ik stelde het dan ook zo omdat jij het ervaart als een afwijking, wat hetgeen is wat je bespreekbaar moet maken/houden bij die seksuoloog/psycholoogquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het woord afwijking is inmiddels volgens het amerikaanse psychiatrisch orgaan niet meer van toepassing op niet practiserende parafielen. Dat geld dan dus ook voor een ieder die zich seksueel voeld aangetrokken tot dieren, levenloze lichamen en jonge kinderen.
Dat vind ik persoonlijk best wel weer te ver gaan.
Ja want je hebt blijkbaar geen besef van wat een puber nodig heeft en wat niet en hoe jij daarin de boel zou verstoren als je op deze manier een relatie aan gaat met een kindquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik ben niet uit op seks met minderjarige, dat zou zonde zijn, maar ik zie geen kwaad in vriendschap sluiten en hem te ervaren. Daarbij voel ik me ook seksueel aangetrokken tot hem en daar mag hij zich ook bewust van zijn.
"Seks veranderd hemelse schoonheid in aardse vleselijke lust."
Het zal vreemd klinken in de oren van velen, maar zou het echt slecht zijn voor een tiener als hij een wat oudere aanbidder heeft? Het klinkt een stuk beter dan de "veilige illusie" waar ze nu in worden gestopt, ze ervaren niets en worden tot ze volwassen zijn behandeld als kleine kinderen. Ze verdienen het toch ook gewoon om aanbeden te kunnen worden?
Ik weet alleen dat seksuele ervaringen op een leeftijd waarop je er nog niet aan toe bent, schadelijk kunnen zijn. Dat zou op zich toch al voldoende reden moeten zijn om daarmee uit te kijken?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is dus precies de vraag die ik hier probeer te stellen, want ik snap dat punt echt niet en niemand durfd het uit te leggen. Ik ben al maanden aan het zoeken door de literatuur en door psychiatrische publicatie's, maar niemand zegd waarom het dan schadelijk is. Aan de andere kant maken de actieve efebofielen (die niet seksueel actief zijn) wel goede punten.
En je kan wel zeggen dat ik niet besef wat goed is voor een puber, maar jij weet dat kennelijk wel?
Het enige wat ik aan uitleg hoor tot nu toe komt van zeer gelovige mensen en hysterische moeders die iedere man willen castreren.
Én ja, ik sta op de wachtlijst, ik heb nog twee weken te gaan.
[..]
En daar heb je weer dat steeds terug komende vooroordeel dat bijna predikt dat efebofilie of pedofiele een seksueel overdraagbare aandoening is. "De misbruikte worden misbruikers"
Er is ook niets mis met 1 sigaret, of 1 glas drank...... voor de meeste mensen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:13 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik moet erg denken aan Thomas Mann. En wanneer jij het ook zo ervaart lijkt me er niks mis mee.
Je geeft zelf al aan de jongen in kwestie niet te gaan verleiden dus wat is er dan mis mee te genieten van schoonheid?
Ja ho, maar nu denk je alweer veel verder dan je in eerste instantie impliceert. De eerder genoemde Thomas Mann schreef ook enkel over de schoonheid van de jonge jongen maar kwam niet met dit soort argumenten op de proppen. Als je werkelijk alleen wilt genieten van schoonheid dan denk je niet over dit soort zaken na.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik weet ook dat de eerste seksuele ervaringen voor een jongen al zeer vroeg is, mastrubatie begint al met 11 jaar.
Mastrubatie is soloseks, niet met een volwassen manquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
En daar is het weer, de vooroordelen dat ik het toch niet ga snappen en dat het daarom onnodig is om enig argument voor je stelling te geven. Overigens wordt het in Nederland (nogmaals) niet gezien als stoornis, maar als een seksuele voorkeur.
[..]
Ik weet ook dat de eerste seksuele ervaringen voor een jongen al zeer vroeg is, mastrubatie begint al met 11 jaar.
LOLquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik ben trouwens 20, voor een ieder die dat niet weet, en ik heb besloten om binnenkort op aandringen van een vriendin toch maar langs te gaan bij de seksuoloog. Al zie ik het nut er niet echt van in; ik ben enkel wat gedeprimeerd door de angst veroordeeld te worden vanwege mijn voorkeur.
Maar gewoonlijk is dat toch totaal geen schadelijke ervaring?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wat zijn -jouw- beweegredenen om dat -niet- te doen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is enkel een argument om aan te geven dat een jongen van die leeftijd zich wel bewust is van zijn seksualiteit. Ik geef nergens aan dat ik seks met een jongen van die leeftijd zou overwegen, want dat is absoluut niet het geval.
Ik vind het ergens wel stoer om er gewoon openlijk voor uit te komen. Altijd beter dan gevalletjes die het zo lang mogelijk geheim houden in een web van misleiding en een spoor van vernieling en wrakken achterlatend.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
LOL
Blijkt maar weer dat je dit soort voorkeuren maar geheim moet houden in deze tijden
Maar niet voor de persoon in kwestie zelf dus?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Respect voor wetgeving en de samenleving.
Daar is hij zich bewust van, maar het is nog maar net begonnen met ontwikkelen. Jouw seksuele aanbidding kan hem al "dwingen" tot zaken waar hij nog niet aan toe is. Kinderen van die leeftijd zijn vaak erg onzeker en bevestiging is iets dat snel over kan gaan in (onbewuste) manipulatie door een volwassene. Ze zijn dan ook meer toe aan een hele voorzichtige verkenning, bij voorkeur in hun eigen leeftijdsgroep waar de ander in dezelfde fase zit.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is enkel een argument om aan te geven dat een jongen van die leeftijd zich wel bewust is van zijn seksualiteit. Ik geef nergens aan dat ik seks met een jongen van die leeftijd zou overwegen, want dat is absoluut niet het geval.
Lijkt me sterk....quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ze reageren niet op hoe ik kijk, maar op het feit dát ik kijk; en nogmaals, het is een voorkeur, geen ziekte.
Dit is natuurlijk nogal dun. Zoals magnetronkoffie al zegt: En niet het feit dat je er iemand mee schaadt?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Respect voor wetgeving en de samenleving.
Hier geef ik je wel gelijk (in theorie dan, je hebt altijd -een- kans dat het goed gaat uitpakken), maar nogmaals, je betreedt een mijnenveld als je dit in de praktijk gaat brengen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
...maar ik ben er niet van overtuigd dat het per definitie schadelijk is...
Misschien.quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik ben niet uit op seks met minderjarige, dat zou zonde zijn, maar ik zie geen kwaad in vriendschap sluiten en hem te ervaren. Daarbij voel ik me ook seksueel aangetrokken tot hem en daar mag hij zich ook bewust van zijn.
"Seks veranderd hemelse schoonheid in aardse vleselijke lust."
Het zal vreemd klinken in de oren van velen, maar zou het echt slecht zijn voor een tiener als hij een wat oudere aanbidder heeft? Het klinkt een stuk beter dan de "veilige illusie" waar ze nu in worden gestopt, ze ervaren niets en worden tot ze volwassen zijn behandeld als kleine kinderen. Ze verdienen het toch ook gewoon om aanbeden te kunnen worden?
In deze tijd met deze gedachtegang kan je wel stellen dat het per definitie schadelijk is.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik zou nooit iemand kwaad doen waar ik om geef, maar ik ben er niet van overtuigd dat het per definitie schadelijk is;
Kijk, ik val zelf op vrouwen van rond mijn eigen leeftijd (al is de spanne wel vrij breed t.o.v. het gemiddelde neem ik aan) maar ik heb het pas voor het 1st kunnen delen toen ik achter in de 20 was (1e kus, hele mikmak) dus je hoeft mij echt niet te overtuigen dat dat inderdaad superdeprimerend isquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Je kan toch niet verwachten dat ik het daar mee eens ben?
Dat ik nooit een jongen zal mogen liefhebben, omdat het de moeite niet waard is? Dat is deprimerend, dan kan ik nog beter een spuitje halen bij de dokter en er maar geheel een einde aan maken.
Het is het waard.
Uhm, je hebt (afgezien van het vallen op puberjongens enzo) niet nog andere persoonlijke problematiek toevallig??quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:49 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is deprimerend, maar daar zou ik niet voor kunnen kiezen, want uit schoonheid en liefde haal ik juist heel veel van mijn kracht.
Dit is een heel rationele verklaring. Ik denk dat in de ultra-liberale jaren 70 ook meer misbruik is voorgekomenquote:Op woensdag 23 juli 2014 14:42 schreef erodome het volgende:
In deze tijd met deze gedachtegang kan je wel stellen dat het per definitie schadelijk is.
In andere tijden, andere gedachtegangen zou het in theorie mogelijk moeten kunnen zijn, maar ik ben bang dat het lastiger zal blijken te zijn dan je denkt om je verlangen in toom te houden en niet te sturen, hoe vriendelijk bedoeld dan ook.
Denk niet dat het daar zoveel beter is... Je moet oppassen dat je niet in het waanbeeld van die vrije keuze van dat kind valt. Zeker als je naar het buitenland zou gaan daarvoor weet je al dat je op zoek bent en dus stuurt. Iets wat niet past in je werkelijke fantasiebeeld.quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:49 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Misschien dat het in deze maatschappij niet haalbaar is, maar gelukkig zijn er ook nog een boel andere landen en culturen op deze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |