abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142610487
IK heb een mooi nieuwbouwhuis. Nu wil ik op verschillende plekken in huis de UTP kabel door de loze leiding trekken. De opdekplaatjes die ik hiervoor kan kopen zijn enkele of dubbele UTP aansluiting. Nu vroeg ik me af, of je ook twee UTP cat 6 kabels door de buis heen kan/moet trekken om beide uitgangen op het plaatje te gebruiken.

Voorbeeld van het plaatje welke op de muur komt te zitten:
http://www.jung.de/nl/online-catalogus/63766996/
http://www.fotovergelijk.nl - vergelijk prijzen en kwaliteit van foto afdrukken, foto album en canvas afdrukken.
pi_142610667
Dat is geen probleem.
pi_142610670
Ik heb het gedaan. Soms nodig de draden met wat zeepsop te smeren.

Bij vrienden echter, nieuwbouw, hebben ze overal flex in de muren gestopt waar het een beetje lastig werd en daar past nog net één draad door. K*t nieuwbouw.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:49:53 #4
54408 Parzival
Where it happens
pi_142610730
ook bij mijn oude huis gelukt.. bij 1 buis... de ander was met geen mogelijkheid een tweede in te krijgen :(
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:50:36 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_142610772
Moet totaal geen probleem zijn als de buizen professioneel gelegd zijn. Zelfs drie is nog te doen. Gewoon goede kabel nemen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:56:05 #6
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_142611066
en niet 1 voor 1 trekken, maar gewoon tegelijk
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_142613341
Als je ze tegelijk trekt, mag dat geen enkel probleem zijn. Eén voor één trekken zorgt wel vaak voor problemen.

Wordt het wel een probleem om er 2 UTP-kabels tegelijk doorheen te trekken en betreft het nieuwbouw, dan bij de aannemer gaan klagen dat je loze leiding verkeerd gelegd is en daardoor onbruikbaar (dus dat je een gebrek hebt geconstateerd).
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:05 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142615254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:45 schreef rmfloris het volgende:
IK heb een mooi nieuwbouwhuis. Nu wil ik op verschillende plekken in huis de UTP kabel door de loze leiding trekken. De opdekplaatjes die ik hiervoor kan kopen zijn enkele of dubbele UTP aansluiting. Nu vroeg ik me af, of je ook twee UTP cat 6 kabels door de buis heen kan/moet trekken om beide uitgangen op het plaatje te gebruiken.

Voorbeeld van het plaatje welke op de muur komt te zitten:
http://www.jung.de/nl/online-catalogus/63766996/
Om beide outletjes te gebruiken heb je twee kabels nodig :)
pi_142615664
Als ik je een tip mag geven, ga voor CAT6 SFTP (Shielded Foiled Twisted Pair) in plaats van gewoon CAT6
Deze is extra goed afgeschermd, wel wat dikker dus ik weet niet of 2 makkelijk gaat passen door een leiding.

Ik merkte een groot verschil tussen de kabels, en nu je je hele huis gaat doen kun je het beter in een keer goed doen :)

Voor het doortrekken, zorg voor een goede stalen trekveer, niet zo'n plastic nylon ding, dat is alleen maar ellende. Als het stroef gaat wil vloeibare zeep, vaseline, of smeerolie willen nog wel eens de helpende hand bieden.

Succes!
pi_142615820
Bij een nieuwbouwappartement uit 2012 ging 2 CAT6 kabels met enige moeite door de loze leidingen. Op zich zou je in een normale woonomgeving ook geen extra afgeschermde kabels nodig moeten hebben.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:48:36 #11
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_142617098
Ga alsjeblieft niet met zeep, vaseline, olie lopen smeren!!
Ooit gekeken wat zeep doet als het lang in aanraking komt met lucht (dat harde groene randje rond de dop)?

Krijg je je kabels er lekker soepel in, maar de vraag is maar of je ze er ooit uit krijgt, en mocht dat lukken succes met nieuwe trekken!!

Hier bestaat speciaal glijmiddel voor (vonkenboer weet vast wel merken en types) of gewoon talkpoeder / babybillen poeder gebruiken!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_142636996
Bedankt voor alle ideeën en suggesties. Ik ga proberen met twee kabels door de goot te (laten) trekken.
Nog goede suggesties waar ik kabels kan bestellen (+/- 100 meter). Ik zie veel verschillende partijen, verschillende merken aanbieden.
http://www.fotovergelijk.nl - vergelijk prijzen en kwaliteit van foto afdrukken, foto album en canvas afdrukken.
  woensdag 23 juli 2014 @ 14:58:23 #13
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_142638141
Kijk even op tweakers. Schijnen nogal wat partijen te zijn die kabels met een aantal Alu kernen verkopen ipv alles koper.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')