Nu kan je wel zo'n smilie plaatsen maar hij vertelt mooi wel waar ik sta in het leven. Hij had ook hele andere aannames kunnen doen die een stuk minder passen. Critici zoals jij kunnen ook een hoop positiefs verpesten, vergeet dat niet.quote:
Ik heb het al aangepast. Voordat ik deze reactie zag trouwens maar oke. Hoop dat het verduidelijktquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Nu kan je wel zo'n smilie plaatsen maar hij vertelt mooi wel waar ik sta in het leven. Hij had ook hele andere aannames kunnen doen die een stuk minder passen. Critici zoals jij kunnen ook een hoop positiefs verpesten, vergeet dat niet.
Besef ik ook wel. Maar in dit geval is er niet echt sprake van. Ik gaf gewoon aan waarom ik twijfel en wil behoeden. Net als de goede intenties van TS ook al kan jij dat anders zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Nu kan je wel zo'n smilie plaatsen maar hij vertelt mooi wel waar ik sta in het leven. Hij had ook hele andere aannames kunnen doen die een stuk minder passen. Critici zoals jij kunnen ook een hoop positiefs verpesten, vergeet dat niet.
Bedankt. Je maakt alleen een foute aanname, dat is als er een eentje de boel oplicht door onzin te verkondigen, dat maakt alleen die persoon een hele foute oplichtster. Net zoals niet elke vrouw omgebouwd is als je toevallig op een transgenderfeest bent geweest. Mijn stelregel: als er persoonlijke belangen (geld, aanzien) in het spel zijn dan zijn ze fout. Oprechte mensen zullen het positieve ervan inzien en je de juiste handvaten proberen te geven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:25 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Ik heb het al aangepast. Voordat ik deze reactie zag trouwens maar oke. Hoop dat het verduidelijkt
Over je 2e alinia: daarom zei ik ook 50-50. Want in de praktijk zal het erop neerkomen dat als er wel random lucht verkondigd wordt dit voor 50% gunstig zal zijn voor hun zelfbeeld, situatie e.d. en voor 50% niet. Ik zeg ook niet dat het voor jou niet positief is toch. Ik zeg alleen dat er wel een zekere terughoudendheid mag zijn afhankelijk van vooral de aard van de voorspellingen die een persoon geeft (wat jij noemt bijvoorbeeld, als er persoonlijke belangen bij te pas komen).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:32 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Bedankt. Je maakt alleen een foute aanname, dat is als er een eentje de boel oplicht door onzin te verkondigen, dat maakt alleen die persoon een hele foute oplichtster. Net zoals niet elke vrouw omgebouwd is als je toevallig op een transgenderfeest bent geweest. Mijn stelregel: als er persoonlijke belangen (geld, aanzien) in het spel zijn dan zijn ze fout. Oprechte mensen zullen het positieve ervan inzien en je de juiste handvaten proberen te geven.
En: hoe weet jij dat het voor mij niet positief is? Wellicht zat ik er nog over te twijfelen en heeft dit me overgehaald, of ik heb een terugslag en ga er extra hard tegenaan. Weet jij veel.
In KLB maak ik soms wel grappen, maar sterrenkinderen zijn naar mijn mening niet echt iets van oh kijk eens jij bent geboren met een gaven, er zijn mensen die chakra's kunnen zien dat zegt men, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Maar onder de mom sterrenkinderen of indigokinderen bedoel ik vooral de INFP http://www.personalitypage.com/INFP.htmlquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:06 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Er ligt inderdaad nog wel een challenge.
Wellicht offtopic, maar ik kan niet pm'en nu, en ik vroeg me af dat jij het over sterrenkinderen had in een ander topic. Is dat iets dat je onmiskenbaar weet of komt er op een gegeven moment een openbaring? Heb ook aardig wat dingen meegemaakt en weet niet of het 'echt' is, ondanks dat ik bevestiging heb gekregen.
Geen antwoord verplicht hoor, wat je voor je wilt houden moet je voor je houden.
Er zijn een paar dingen, kaarten kunnen meer dingen bedenken, overigens zeg ik wat de kaarten zeggen en de karten zijn er om inzicht te geven in iets. In haar geval was heel veel een nieuw begin en in dit geval waren de kaarten positief dus je gaat veel nieuws meemaken was de boodschap. Je kan er ook negatief naar kijken, maar ik probeer mensen wel een zo goed mogelijk advies te geven daarom vraag ik ook vaak naar de situatie. Ik heb via pm al wat lastigere kwesties onder ogen gehad en ik denk dat die mensen (ze willen anoniem blijven) het kunnen lezen en dan kunnen zien wat ze eraan hebben. Ik zeg altijd de toekomst maak je zelf en de kaarten hoeven het niet altijd goed te hebben, maar herken je-jezelf erin, dan kan het een bevestiging zijn dat je iets goeds doet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:11 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Wou hier toch even op reageren. TS bedoelt het goed en probeert mensen te helpen en dat is hem te prijzen. Voor mij is het vooral dat de grens een beetje fijn is bij dit soort zaken. Je kan soms mensen ook op basis van lucht een hele verkeerde kant op sturen als ze het maar gewoon geloven (op basis van kaarten). Althans daarom sta ik niet direct te springen om dit soort topics, als je er niet in gelooft is het wat 50-50 vanuit mijn uitgangspunt wat betreft of je iemand helpt of juist niet. Maar ja dat hangt dus af van de mate waarin TS (of wie dan ook) voorspellingen maakt, de aard van die voorspellingen, de aard van de personen die het geloven e.d. Maar je snapt dit punt ook wel denk ik... Ik denk dan altijd aan die vrouw (bekende nl'er toen wel maar ik kan nu niet op haar naam komen) die is doodgegaan aan kanker omdat ze ook zoiets geloofde en daarom geen operatie onderging...
Omdat er stond "mogen elders" en niet "moeten elders".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als het niet meer mag, waarom stellen mensen dan nog vragen...
Die man deed het wellicht om geld, of geld was gemoeid ermee. Ik vraag geen money wat voor een nut heb ik erbij als mensen terug naar mij blijven komen? Kost me alleen meer werk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:14 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
edit want ik vind het zelf eigenlijk suf om maar 1 smiley te gebruiken zonder argumentatie. Sorry daarvoor. Maar nee dat wil ik niet zeggen en dat zeg ik ook niet en dat zeg ik ook niet indirect op welke manier dan ook. Ik zeg juist dat als de kaarten zeggen dat jij niet meer naar je werk moet gaan en weer je wiet weer op moet pakken dat je dan wel na moet denken en het niet zomaar moet opvolgen. Maar dat sommige mensen het wel doen omdat ze er zo sterk in geloven. Daarom stelde ik ook dat het afhangt van de voorspellingen die hij maakt, de aard van die voorspellingen en de aard van de personen die het geloven.
Stel je gelooft zonder nadenken wat die kaarten volgens hem zeggen. En dat is wel dat je de wiet weer op moet pakken en niet weer naar je werk moet gaan. Dan begrijp je wel dat het niet zo goed is om het zomaar op te volgen en vanuit dat uitgangspunt kan je mijn post ook wel begrijpen. Die persoon die toen overleed is ook overleden namelijk omdat ze het blindelings geloofde. De 'kaarten' vertelden bij haar niet van 'niet naar je werk gaan' of 'weer aan het wiet gaan'. Nee die zeiden (ook al waren het geen kaarten maar wel een paragnost) 'geen behandeling ondergaan'. En daarna was ze dood.
Gewoon je verstand gebruiken en navraag doen bij anderen (neutrale personen) als je twijfelt of als iets een beetje apart lijkt. En dat was mijn waarschuwing (of eigenlijk meer dat ik aangaf dat ik daarom niet direct voorstander ben van dit soort topics maar oke).
Hmm de OP kan ik niet veranderen maar een mod heeft gezegd dat het wel mag een ander zei dat het ergens anders kon. Maar ik kan de OP niet meer veranderen ik zal dat anders vragen maar in principe mag het doorgaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als het niet meer mag, waarom stellen mensen dan nog vragen...
Maar de persoon in kwestie kan zelf toch ook inzien in welke situatie hij of zei zit, wat ik doe is ik geef nieuwe inzichten ik zeg nergens dat ze dit moeten opvolgen of dat de toekomst vast staat. Je werkt zelf aan je toekomst, de toekomst staat niet stil.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:27 schreef spelletjesman het volgende:
[..]
Besef ik ook wel. Maar in dit geval is er niet echt sprake van. Ik gaf gewoon aan waarom ik twijfel en wil behoeden. Net als de goede intenties van TS ook al kan jij dat anders zien.
Zeer zeker het zijn kaarten maar een kaart kan zoveel betekenen en zoveel betekenissen hebben, dat voor een hele goeie lezing moet ik al oog tot oog met iemand komen. En vragen kunnen stellen maar goed dit is in R&P ook een topic voor niet al te zware vragen. Ik ga het hier niet hebben over ingewikkelde dingen in de pm wel gedaan maar ook daar hou ik duidelijk een grens of laat ik alles heel open zodat de persoon zelf kan kiezen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:02 schreef spelletjesman het volgende:
Dan de hamvraag: zitten de kaarten er ooit naast?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:59 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
In KLB maak ik soms wel grappen, maar sterrenkinderen zijn naar mijn mening niet echt iets van oh kijk eens jij bent geboren met een gaven, er zijn mensen die chakra's kunnen zien dat zegt men, en ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Maar onder de mom sterrenkinderen of indigokinderen bedoel ik vooral de INFP http://www.personalitypage.com/INFP.html
[ afbeelding ]
Je kan een Jungian test nemen, ik ben een INFP maar ik geloof dat het een persoonlijkheid is die heel goed past bij dit nieuwe, en dat mensen wat meer respect krijgen voor deze persoonlijkheidstypen. http://www.mypersonality.info/
Hier kun je graits testen wat jij bent, maar je moet wel een account aanmaken dan kun je gratis test doen.
Ik zou hem wel maken persoonlijk. http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.aspquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]ik hoef die test niet eens te doen, het is net alsof het alleen over mij gaat.
ESFJquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik zou hem wel maken persoonlijk. http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.asp
Die kan je ook doen heb je geen account nodig denk ik.
Maar ik ben een echte infp. Altijd al geweest.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:53 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
ESFJ
Klopt ook helemaal. Die twee liggen niet zo ver van elkaar vandaan denk ik.
Bedankt voor de tip om hem toch te doen.
Kan je niet gewoon een combinatie hebben of dat je tijdens het opgroeien van type verandert? Zo zou ik, als ik je plaatjes mag geloven, me niet schamen als ik gepakt werd als ik op een plek was waar ik niet thuishoor. Terwijl ik net zo hard door de grond zou kunnen zakken. Daarentegen was ik vroeger inderdaad aardig manipulatief, en niemand had het door.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:56 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een beetje de verschillen bij INFP ligt het element veel zwaarder op gevoeligheid etc. Maar ENFJ is niets mis mee!
Als het blijkbaar weer mag, dan kun je beter de OP weer (laten) aanpassen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:16 schreef Spongeboss het volgende:
Lezingen mogen weer.
Hallo allemaal, ik ben Spongeboss,
Mijn ervaring met tarotkaarten is nog niet super, dat wil zeggen ik ben geen know it all guru. De basis heb ik wel en ik train wat bij, daarom wil ik graag ook voor jullie gewoon vragen beantwoorden die jullie hebben. R&P vragen, dat kan van alles zijn, van wat problemen die je wakker houden. Onzekerheid, of misschien vraag je je af of je op het juiste pad zit? Vragen die ik zelf heb gesteld zijn bijvoorbeeld: ‘Waarom wil ik zo graag mijn doelen verwezenlijken?’ Daar komen dan soms zeer verhelderde antwoorden uit, dus vraag je vragen. Wel wil ik even benadrukken dat hier onder een hele riedel komt waar ik uitleg wat de tarot is, lees dat aub ook even. Natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat de R&P regels gelden ik kan geen diagnoses stellen, ik kan niet bemiddelen in ernstige ziektes etc. Als je je niet goed voelt ga naar een huisarts, mocht je bang zijn of je schamen naar een huisarts te gaan dan mag je dat wel vragen en wie weet kunnen de kaarten daar wat inzicht in geven? Maar in principe is zelfs dat niet nodig want je hoeft je nooit maar dan ook nooit te schamen voor zoiets.
Wat is de tarot? Tarot heeft een geschiedenis als kaartspel uit 1300, later gingen mensen er de toekomst mee voorspellen en nu wordt tarot ook wereldwijd gebruikt als een gids. Wat bedoel ik met gids? Wat ik bedoel is dat men soms met een vraag zit, maar wie moet je het vragen? Of je schaamt je om over zoiets te praten? Of je bent helemaal alleen en er is niemand om iets te vragen, je beste vrienden pakken de telefoon niet op? De tarot is zo’n raad pleger een vriend die je nooit in de steek laat. Ik stel een vraag in jouw naam in dit geval en de kaarten worden dan door mij willekeurig eruit gepikt waar ik me goed bij voel, soms springt een kaart eruit alsof ze om aandacht schreeuwt, of wilt zeggen ‘Hey ik heb iets belangrijks te zeggen.’ Afijn ik neem de kaarten tot me ik bekijk ze en ik ga er proberen mening eruit te halen. Hoe uitgebreider jij je probleem omschrijft hoe meer ik kan met kaarten, omdat één kaart zoveel kan betekenen. Daarom wil ik nogmaals benadrukken ik voorspel de toekomst niet ik vraag ze een vraag en ik vraag advies. En zelfs de beste psycholoog van de wereld kan jou niet helpen als jij niets verteld over je problemen of jezelf. Met andere woorden als iemand vraagt: ‘Ga ik gelukkig worden met deze meid.’ Kan ik veel minder informatie geven bij de kaarten dan dat iemand zegt: ‘Er is wat spanning in onze relatie dit komt omdat .... gaan we hier samen uitkomen of wat moeten ik doen?’ Dan kan ik veel meer en betere adviezen geven omdat ik weet waar ik moet zoeken in de kaart. Overigens zijn de adviezen niet bindend, je hoeft ze niet te volgen, ze willen enkel wat perspectief geven. Als jij denkt ‘dom idee,’ doe het dan niet, maar denk je daar zit wat in? Tja het is aan jou!
Is het dan niet gewoon willekeurige bullshit die zo generaliserend is dat het op iedereen kan slaan?
Daar zijn de meningen het niet zo over eens, en erg verdeeld mij maakt het niet uit... De psychiater Anthony Louis vind van niet. Mocht je dit toch denken, dan is dat prima de mogelijkheid is er en het staat al duidelijk hier, dus is er geen enkele reden voor jou om het nog eens te roepen.
Hoe stel ik een goeie vraag?
Stel jezelf eerst even voor, dat kan zijn ‘Hallo ik ben Spongeboss’ in mijn geval, dat is al genoeg. Als je meer informatie wilt geven mag dat allemaal, vertel ook wat over je situatie zodat ik weet waar in de kaart ik moet zoeken. Anders moet ik alles opnoemen wat de kaart zou ‘kunnen’ betekenen, ik zit namelijk niet naast je en kan niet steeds vragen stellen bij de kaarten. Als ik niet zoveel betekenissen hoef te geven van wat ‘zou’ kunnen zijn kan ik meer lezingen doen en dus meer mensen helpen. Weet je niet zeker of je vraag goed is, dan stuur je een dm.
Hoe ga ik te werk?
Ik heb twee paar decks,
Een zen deck dat vooral gebaseerd is op het hier en nu, deze is heel mooi voor zelf reflectie.
Rider waite, een standaard tarot deck en het deck dat de meeste lezers gebruiken.
Wat ik dus niet doe: Toekomst voorspelling ook is dit geen wedstrijd voor mij om te zien of ik alle pijltjes in de roos gooi, ik kan ergens naast zitten. Maar goed het is gratis en tot nu toe heb ik heel vaak gehad dat ik in de goeie richting zit.
Heb ik gevraagd, maar er werd gezegd dat ik gewoon de op in het topic kon plaatsen en dan zou het goed zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het blijkbaar weer mag, dan kun je beter de OP weer (laten) aanpassen.
Mwoah, mensen kijken toch altijd eerst naar de OP, ipv een post ergens midden in een topic.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:20 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Heb ik gevraagd, maar er werd gezegd dat ik gewoon de op in het topic kon plaatsen en dan zou het goed zijn.
Ja zeker ik zal het nog eens vragen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah, mensen kijken toch altijd eerst naar de OP, ipv een post ergens midden in een topic.
En als ze dan een doorgestreepte lap tekst zien met de vermelding dat het niet meer mag, nemen de meeste geïnteresseerden niet eens meer de moeite het topic door te lezen.
Ik zou het toch nog eens proberen, met deze verduidelijking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |