Een dag van nationale rouw of nationale rouwdag is een veelal door de regering van een land afgekondigde dag waarop een groot gedeelte van de bevolking de gelegenheid krijgt rouw te betonen en aan herdenkingsactiviteiten deel te nemen. Zulke dagen markeren de dood of begrafenis van een of meerdere bekende personen die uit dat land afkomstig zijn, of betreffen een ramp in dat land of met mensen uit dat land, of het gaat om een verjaardag van een dergelijke gebeurtenis. Afhankelijk van de cultuur en het land waar deze rouwdag gehouden wordt vinden er activiteiten plaats. In een aantal landen wordt er op zo'n dag een minuut stilte gehouden.quote:
Mooi, dan vlieg ik naar Portugal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:32 schreef Inaithnir het volgende:
NOS meldt ook dat Rutte 23 juli tot dag van Nationale Rouw heeft uitgeroepen.
Geen idee wie dat isquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:32 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Er heeft heel lang in de wiki van Erykah Badu gestaan dat ze een broer met de naam Jabada had..![]()
Ja heb ik gezien. Maar de situatie zal niet overal in dat uitelkaar vallende vliegtuig hetzelfde geweest zijn. Die scherven zijn wel dodelijk ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje gezien van die pop die uit het raam wordt gerukt? Zo'n plotselinge versnelling overleeft niemand, als je al niet geraakt wordt door andere brokstukken, scherven of de enorme drukgolf.
Precies.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:25 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik zou het wel willen geloven maar heb sterk m'n twijfels. Je raakt niet instant buiten bewustzijn door die decompressie alleen. Je hebt nog steeds zuurstof in je bloed. Ook kun je weer bij bewustzijn komen op lagere hoogte.
Boeken = meervoud(johnson, die laat bijvoorbeeld de details zien omtrent de omstandigheden van de piloot). Ik heb meerdere keren in dit topic gezegd dat je alle standpunten moet bekijken, naar de details kijken en dan kom je er langzamerhand wel achter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:31 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dus waarom zouden we die ene wetenschapper die jij aanhaalde wel vertrouwen en diegene die het andere zegt niet?
FOK! de hele dag op zwart.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:31 schreef karwin het volgende:
Premier Rutte heeft woensdag 23 juli uitgeroepen tot dag van nationale rouw.
Mooi gekopieerd van Wikipedia.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:33 schreef karwin het volgende:
[..]
Een dag van nationale rouw of nationale rouwdag is een veelal door de regering van een land afgekondigde dag waarop een groot gedeelte van de bevolking de gelegenheid krijgt rouw te betonen en aan herdenkingsactiviteiten deel te nemen. Zulke dagen markeren de dood of begrafenis van een of meerdere bekende personen die uit dat land afkomstig zijn, of betreffen een ramp in dat land of met mensen uit dat land, of het gaat om een verjaardag van een dergelijke gebeurtenis. Afhankelijk van de cultuur en het land waar deze rouwdag gehouden wordt vinden er activiteiten plaats. In een aantal landen wordt er op zo'n dag een minuut stilte gehouden.
Onverstandig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:32 schreef Inaithnir het volgende:
twitter:mpoppel twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 19:31:15Attending Eindhoven arrival: Dutch King Willem-Alexander, Queen Maxima, PM Rutte, Deputy PM Asscher, and representatives of countries reageer retweet
Klopt.. dorpsbewoners hebben ze ook naar plaatselijke ziekenhuizen gebracht met kruiwagens waar ze ingevroren zijn... en vervolgens zijn ze door de separatisten weer opgehaald om in de trein te laden...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat sowieso..maar er waren berichten over lichamen die in trucks zijn weggereden naar onbekende locaties..toen er nog geen trein was.
Sinds WO2 slehcts 1x eerder geweest toen in 62 een of andere kut van het konginshuis dood gingquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:32 schreef Inaithnir het volgende:
Naja, ik laat dat dus aan experts over, en die zeggen hetgeen wat jij ontkent, dus sorry, maar je hebt geen gelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:33 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Boeken = meervoud(johnson, die laat bijvoorbeeld de details zien omtrent de omstandigheden van de piloot). Ik heb meerdere keren in dit topic gezegd dat je alle standpunten moet bekijken, naar de details kijken en dan kom je er langzamerhand wel achter.
jup aangezien meeste te lui zijn om te googlenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:34 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Mooi gekopieerd van Wikipedia.
Snap ik, maar volgens mij was dat bericht nog van voor er treinen waren.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal weggehaald door separatisten... of iig degene die in de treinen zijn geladen...
Lekker respectvol, chapeauquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sinds WO2 slehcts 1x eerder geweest toen in 62 een of andere kut van het konginshuis dood ging
Dat je geen vrij hebt. Mocht je je dat afvragenquote:
Zangeres, maar zet die naam van die broer even achter elkaar..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Da's dus fout? Maar ja, fouten zullen er genoeg in zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht het wel, heb vakantiequote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat je geen vrij hebt. Mocht je je dat afvragen
Precies. En dan worden die dieven gewoon dieven genoemd, en niet (geen respect voor) oekraïners die stelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook de plaatselijke bevolking is niet heilig. Die hebben de wrakstukken geplunderd toen die net neerkwamenSurprise: in elke bevolking zitten goede en slechte mensen.
Nee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Onverstandig.
Was na Tenerife ook niet?
Laat iedereen dat lekker zelf doen.
Overleef je het uberhaupt op 10km hoogte?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:25 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik zou het wel willen geloven maar heb sterk m'n twijfels. Je raakt niet instant buiten bewustzijn door die decompressie alleen. Je hebt nog steeds zuurstof in je bloed. Ook kun je weer bij bewustzijn komen op lagere hoogte.
Hang in ieder geval je NL vlag halfstok buitenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:35 schreef Glencairn het volgende:
Jongens wat houdt een dag van nationale rouw in vredesnaam in. Nooit meegemaakt. Moet ik stil zijn? Mijn zwarte pak aan ipv mijn grijze naar werk, of heb ik vrij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |