Maar dat is het niet, kopsbeuken snijplanken zijn eigenlijk beter dan kunststof.quote:
Waarom? Ik heb al 6-7 jaar dezelfde houten snijplank.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Een keertje insmeren met olie is voldoende. Waarom verzadigen. Na een jaar gooi je hem toch weer weg en koop je een nieuw plankje.
Die plank klinkt niet vies, maar dat jullie hem verzadigen met olie. Bah, ranzige olie.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar dat is het niet, kopsbeuken snijplanken zijn eigenlijk beter dan kunststof.
Arrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op maandag 21 juli 2014 21:43 schreef trovey het volgende:
Ik heb een glazen plank en het kan me niet bommen dat mijn messen er blijkbaar bot op worden.
Is niet zo hygiënisch. Bacteriën wonen in jouw plank.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb al 6-7 jaar dezelfde houten snijplank.
blijkbaar?quote:Op maandag 21 juli 2014 21:43 schreef trovey het volgende:
Ik heb een glazen plank en het kan me niet bommen dat mijn messen er blijkbaar bot op worden.
Dat valt nogal mee denk ik. Hout heeft van nature een anti-bacteriële werking. Ik maak hem af en toe goed schoon met zout. Ik ben er in ieder geval nog nooit ziek van geworden!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Is niet zo hygiënisch. Bacteriën wonen in jouw plank.
Gewoon de hete kraan doodt de meeste bacterien wel.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kops beukenhout is beter dan kunststof, minder bacterienquote:Op maandag 21 juli 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Glas is nog beter, gaat gewoon in de vaatwasser.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kops beukenhout is beter dan kunststof, minder bacterien
De olie oxideert en verlijmt. Net zoals je hout met lijnolieverf behandeld.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die plank klinkt niet vies, maar dat jullie hem verzadigen met olie. Bah, ranzige olie.
Is kut voor je messen, alleen libelle lezende trutjes nemen glazen snijplankenquote:Op maandag 21 juli 2014 22:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Glas is nog beter, gaat gewoon in de vaatwasser.
Ja, dat is waar. Maar voor 10 euro heb je weer een nieuwe messenblok bij de Lidl, dus waar praten we over. En je kunt die messen ook nog slijpen als je per se wil.quote:
Bedankt hè.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is kut voor je messen, alleen libelle lezende trutjes nemen glazen snijplanken
Merk er anders niets van dat ze bot worden maar dat komt wellicht omdat ik ze altijd scherp hou en niet wacht tot ze überhaupt bot zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:53 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
blijkbaar?
Dat kon je zelf niet bedenken?
Jammer dan.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Arrrrrrrrrrrrrrrrrr![]()
![]()
Het zijn jouw messen, maar snijden op een glazen plank vind ik echt gruwelijk.
![]()
Oke dan weet ik wat er ongeveer in kan!quote:Op maandag 21 juli 2014 21:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ik mijn kopsbeuken snijplank wel een liter olie zitten volgens mij. Het zuigt er echt in
Of je koopt gewoon een mes waar je de rest van je leven plezier van hebt.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar voor 10 euro heb je weer een nieuwe messenblok bij de Lidl, dus waar praten we over. En je kunt die messen ook nog slijpen als je per se wil.
Tijden veranderen. Vroeger probeerde je zolang mogelijk te doen met je gereedschappen. Tegenwoordig is het goedkoper om wat nieuws te kopen, maar van mindere kwaliteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |