abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142560292
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:06 schreef TheMagnificent het volgende:
:')

Waarom lees je de Koran niet voor jezelf? Kun je zelf kijken wat het daarover te zeggen heeft.
Ja, jaren geleden gedaan. Weer maar eens doen. Maar gezien jij altijd te pas en te onpas strooit met verzen, meende ik bij jou wel juist te zitten.

Immers, liever lui dan moe.
pi_142560648
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, jaren geleden gedaan. Weer maar eens doen. Maar gezien jij altijd te pas en te onpas strooit met verzen, meende ik bij jou wel juist te zitten.

Immers, liever lui dan moe.
Te pas en onpas? Ik probeer alleen maar te informeren met behulp van de belangrijkste bron van de Islam zelf in plaats van een willekeurig iemand te citeren. Zo moeilijk te begrijpen zijn de meeste verzen van de Koran niet.
Ik ben ook maar een amateur die copy-paste doet.

Maar goed, als je gaat lezen, zou ik je aanraden om de verzen in volgorde van openbaring (nuzul) te lezen, omdat dat het een stuk meer begrijpbaar voor je kan maken vanwege de chronologische volgorde. Dus je leest de verzen dan in feite zoals God ze aan de Profeet geopenbaard heeft en hoe de eerste moslims ze aangehoord hebben. De huidige volgorde van verzen in de Koran vind ik meer geschikt voor geleerden, die voorkennis hebben van de verzen. Als leek kan binnenvallen in soera 2, Baqara, je afschrikken vanwege de lengte (ook van de soera's daarna) en de voorkennis die je mist.

Hier heb je bijvoorbeeld een lijst naar volgorde van nuzul...

http://www.missionislam.com/quran/revealationorder.htm
pi_142560872
quote:

[..]

Ik zoek. Maar kom veelal op Marokkaanse sites terug die mij vertellen gestraft te zullen worden etc. Ik geloof daar niet zo in in.

Mijn geloof is wat mystieker denk ik.
quran.com vind ik wel een fijne website, veel plezier.
pi_142560950
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Te pas en onpas? Ik probeer alleen maar te informeren met behulp van de belangrijkste bron van de Islam zelf in plaats van een willekeurig iemand te citeren. Zo moeilijk te begrijpen zijn de meeste verzen van de Koran niet.
Ik ben ook maar een amateur die copy-paste doet.

Maar goed, als je gaat lezen, zou ik je aanraden om de verzen in volgorde van openbaring (nuzul) te lezen, omdat dat het een stuk meer begrijpbaar voor je kan maken vanwege de chronologische volgorde. Dus je leest de verzen dan in feite zoals God ze aan de Profeet geopenbaard heeft en hoe de eerste moslims ze aangehoord hebben. De huidige volgorde van verzen in de Koran vind ik meer geschikt voor geleerden, die voorkennis hebben van de verzen. Als leek kan binnenvallen in soera 2, Baqara, je afschrikken vanwege de lengte (ook van de soera's daarna) en de voorkennis die je mist.

Hier heb je bijvoorbeeld een lijst naar volgorde van nuzul...

http://www.missionislam.com/quran/revealationorder.htm
Tsk :)

Je voelt je snel aangevallen. Was grap. Altijd leuk je zo te zien. :*
pi_142560959
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:20 schreef 2015 het volgende:

[..]

Dank je wel :)
pi_142561129
quote:

[..]

Ik zoek. Maar kom veelal op Marokkaanse sites terug die mij vertellen gestraft te zullen worden etc. Ik geloof daar niet zo in in.

Mijn geloof is wat mystieker denk ik.
Die Marokkaanse sites zullen het ook wel niet uit hun duim zuigen. Er is inderdaad zoiets als een hel in de islamitische theologie; dat kun je niet ontkennen.
pi_142561296
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:20 schreef 2015 het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de versie van Abdel Haleem (Oxford World's Classics) erg fijn...

http://islam24hours.yolas(...)leem-Translation.pdf

Geeft ook voor iedere soera aan of het in Medina of Mekka geopenbaard is en legt kort de reden/context van openbaring uit met een samenvatting van de soera. Ook veel voetnoten om duidelijkheid te geven over bepaalde termen, etcetera, en verwijzingen naar andere verzen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 21-07-2014 17:36:43 ]
pi_142561311
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Die Marokkaanse sites zullen het ook wel niet uit hun duim zuigen. Er is inderdaad zoiets als een hel in de islamitische theologie; dat kun je niet ontkennen.
Ik ontken de hel dan ook niet.
pi_142561405
Ik begrijp de hel alleen niet..

Zulke citaten maken me raar voelen.
Wanneer het echter gaat om de bestraffing van de hel dan zijn er het lijden van de klappen van de engelen, het geslagen worden met ijzeren hamers, het brandende vuur en zo zijn er nog vele andere straffen te noemen. Er is geen rust, er is geen stilte, er is geen verkoelende schaduw of een plaats waar men kan bijkomen van het verdriet en de pijn.
pi_142561987
Tja, je moet wel weten wat het alternatief is. Het zou wat zijn als je daar zou terechtkomen zonder dat je wist dat er zo'n plek bestond.
pi_142562221
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:33 schreef Stimorol- het volgende:
Ik begrijp de hel alleen niet..

Zulke citaten maken me raar voelen.
Wanneer het echter gaat om de bestraffing van de hel dan zijn er het lijden van de klappen van de engelen, het geslagen worden met ijzeren hamers, het brandende vuur en zo zijn er nog vele andere straffen te noemen. Er is geen rust, er is geen stilte, er is geen verkoelende schaduw of een plaats waar men kan bijkomen van het verdriet en de pijn.
Verzen in de Koran die de situatie in de hel in geuren en kleuren beschrijven, dienen duidelijk het doel om af te schrikken, dat het menens is wanneer God dreigt dat onrechtplegers in het hiernamaals bestraft zullen worden voor hun daden.

Maar vergeet niet dat Allah ook meermaals aangeeft in de Koran dat Hij bereid is alle zondes te vergeven wanneer een gelovige oprecht berouw toont en ook in ahadith dat zijn vergevingsgezindheid zijn toorn overtreft. Enige wat Hij niet zal vergeven is shirk, het toekennen van partners aan Hem of het invoeren van tussenpersonen tussen Hem en jezelf.

quote:
39:53 Say, ‘[God says], My servants who have harmed yourselves by your own excess, do not despair of God’s mercy. God forgives all sins: He is truly the Most Forgiving, the Most Merciful.
quote:
4:48 God does not forgive the joining of partners with Him: anything less than that He forgives to whoever He will, but anyone who joins partners with God has concocted a tremendous sin.
Hij zegt ook dat niemand zulm (zulüm) krijgt, maar slechts wat het heeft verdiend. Je oogst wat je zaait.
pi_142562333
Met ''joining of partners'' wordt er toch bedoeld degene die zich als god neerzetten?
pi_142562420
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:52 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Verzen in de Koran die de situatie in de hel in geuren en kleuren beschrijven, dienen duidelijk het doel om af te schrikken, dat het menens is wanneer God dreigt dat onrechtplegers in het hiernamaals bestraft zullen worden voor hun daden.

Maar vergeet niet dat Allah ook meermaals aangeeft in de Koran dat Hij bereid is alle zondes te vergeven wanneer een gelovige oprecht berouw toont en ook in ahadith dat zijn vergevingsgezindheid zijn toorn overtreft. Enige wat Hij niet zal vergeven is shirk, het toekennen van partners aan Hem of het invoeren van tussenpersonen tussen Hem en jezelf.

[..]

[..]

Ik neig meer naar de symbolische waarde die het soefisme geeft aan hel en hemel denk ik.

Ik heb geen zin om te zeuren, dus ga er niet uitgebreid op in :) Op dat Shirk gedeelte he bedoel ik dan.. Je andere verzen geven prima duidelijkheid voor mij, thanks.
pi_142562913
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:57 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik neig meer naar de symbolische waarde die het soefisme geeft aan hel en hemel denk ik.

Ik heb geen zin om te zeuren, dus ga er niet uitgebreid op in :) Op dat Shirk gedeelte he bedoel ik dan.. Je andere verzen geven prima duidelijkheid voor mij, thanks.
Ik wil je wel oprecht waarschuwen voor bepaalde standpunten en gedachtes die sommige soefi's hebben die volgens de Koran regelrecht shirk zijn. Zie het voorbeeld die ik gisteren aan Trigger had gepost, waarin een man een heel verhaal afsteekt dat een groep awliya het lot van iedereen op aarde bepaalt en dit voorlegt aan Allah en dat wij in feite marionetten zijn die slechts de aan ons toegeschreven rol spelen. Dit is iets dat regelrecht tegen de leer van de Koran en het verstand ingaat. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar sommige filosofieën die ze presenteren zijn minder opvallend wanneer je geen voorkennis hebt, maar nog steeds tegenstrijdig met de leer van de Koran en het verstand.

Daarom zeg ik ook dat je de Koran zelf moet gaan lezen zodat je het kaf van het koren kan scheiden en niet in iets gaat geloven dat aardig en leuk in de oren klinkt. Vergeet niet dat de Koran de enige bron is die recht heeft om het geloof te mogen definiëren en niet mensen.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:13:36 #140
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142563018
Ik heb dit jaar niet echt het gevoel dat er verschil zit tussen de eerste en laatste dagen qua iftartijden.
pi_142563192
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef Che_ het volgende:
Ik heb dit jaar niet echt het gevoel dat er verschil zit tussen de eerste en laatste dagen qua iftartijden.
Er is dan ook weinig verschil. We hebben veel dagen gehad dat we geen minuut achteruit gingen.
pi_142563223
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 17:55 schreef Santello het volgende:
Met ''joining of partners'' wordt er toch bedoeld degene die zich als god neerzetten?
Niet alleen dat, maar ook alles en iedereen die jij tussen je band met God stopt. Dat kan een sjeik zijn die jij blindelings volgt waarvan je gelooft dat hij met God voor je bemiddelt of die in direct contact staat met God, profeten of engelen, maar ook iets dat in eerste instantie erg simpel lijkt, zoals voorwerpen (kettinkjes, kraaltjes, etcetera) waarvan jij gelooft dat die jou bescherming of geluk geven.
pi_142563337
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:13 schreef Che_ het volgende:
Ik ben blij als het weer voorbij is.
pi_142563356
Nazar boncuğu.

Heel de ummah gaat de hell in volgens mij. :@
pi_142563417
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:18 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ook alles en iedereen die jij tussen je band met God stopt. Dat kan een sjeik zijn die jij blindelings volgt waarvan je gelooft dat hij met God voor je bemiddelt of die in direct contact staat met God, profeten of engelen, maar ook iets dat in eerste instantie erg simpel lijkt, zoals voorwerpen (kettinkjes, kraaltjes, etcetera) waarvan jij gelooft dat die jou bescherming of geluk geven.
Zoals toen der tijd met nabbi ibraheem. Ik snap m. Dank.
pi_142563426
Hallo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142563444
Turks nieuws gekeken. Ben nu depressief.
pi_142563456
Wie vinden jullie de koran het beste reciteren?

Ik ben onder de indruk van mufti menk. Alleen kan ik geen hele koran recitatie van hem vinden. Welke vinden jullie fijn?
pi_142563488
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:23 schreef Stimorol- het volgende:
Turks nieuws gekeken. Ben nu depressief.
Waar ging het over?
pi_142563546
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:24 schreef Santello het volgende:

[..]

Waar ging het over?
Stammen gevechten. Die dood en die is dood. Alevieten. AKP. Overstromingen. Toeristen gestorven. Dood. Dood en nog eens dood. Gaza lieten ze zien.

Oh man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')