SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Igor Bezler
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times
Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members
Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298
Officiële passagierslijst
Belangrijk LET OP!!!Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
[spoiler][quote]http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet
[ Bericht 22% gewijzigd door SecretStoryWous op 21-07-2014 10:50:39 ]Dit is gewoon raar :l
quote:Op maandag 21 juli 2014 10:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zijn zelfs beelden van...
Kom maar met tegenbewijs
Let op schokkend!
nsfwVerslaggever van RTLnieuws zei dat hij opvallend veel lege portemonnees en lege camerahoesjes tegen kwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is gewoon raar :l
Gewoon gegevens over de vlucht.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Ajacied422 het volgende: Maar wat wil je uit die zwarte dozen vergaren dan?
Exacte locatie van impact. Radius bepalen vanwaar raket is geschoten.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar wat wil je uit die zwarte dozen vergaren dan?
Ten eerste... RTL.. die moeten verdienen aan hun "nieuws"quote:Op maandag 21 juli 2014 10:25 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Verslaggever van RTLnieuws zei dat hij opvallend veel lege portemonnees en lege camerahoesjes tegen kwam.
Lekker vechten met de separatisten en dan kunnen we er nog meer begraven.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef raptorix het volgende:
drop 500 mariniers om de boel af te schermen en bewijs veilig te stellen.
Dan heb je na een paar uur 500 dode mariniers, en dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe passief Nederland zich opstelt, drop 500 mariniers om de boel af te schermen en bewijs veilig te stellen.
Duh... euh euh euh euhquote:
Denk dat het daar nu al te laat voor is helaasquote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf me verbazen hoe passief Nederland zich opstelt, drop 500 mariniers om de boel af te schermen en bewijs veilig te stellen.
Dat en ook aantonen dat er verder geen storingen waren die van invloed kunnen zijn geweest op het neerstorten.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Exacte locatie van impact. Radius bepalen vanwaar raket is geschoten.
Juist! en het kct helpt mee!quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef raptorix het volgende:
Je denkt dus dat RTL hun mensen laat liegen over de rug van nabestaanden en slachtoffers voor kijkcijfers?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ten eerste... RTL.. die moeten verdienen aan hun "nieuws"
Ten tweede zijn er beelden van..?
Nee..? dan ga ik nog eerst even uit van het NOS
Een reconstructie van wat de laatste woorden van de piloten waren, vanaf welke hoogte, hoek en snelheid waarmee het vliegtuig richting grond tuimelde en zo voor keihard bewijs zorgt aan het adres van de partij die verantwoordelijk is.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar wat wil je uit die zwarte dozen vergaren dan?
dan hebben we oorlog met Rusland enzoquote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Idanue het volgende:
[..]
Dan heb je na een paar uur 500 dode mariniers, en dan?
Ik zeg niet dat wij dat moeten doen maar die commando's kunnen dat stelletje daar wel prima aan hoor.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lekker vechten met de separatisten en dan kunnen we er nog meer begraven.
quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Idanue het volgende:
[..]
Dan heb je na een paar uur 500 dode mariniers, en dan?
Dat weet je dus niet, misschien staan er opvallende dingen in.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En? Ik bedoel meer dat je er toch geen essentiële info uit kan verkrijgen.
Verrassend, laat me raden...het was weer een uhm..eh..um..eh feest?quote:
Een paar dronken Russische huurlingen tegenover professionele troepen. Ja, dan zullen er een paar separatisten begraven moeten worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Verrassend, laat me raden...het was weer een uhm..eh..um..eh feest?
Zooitje ongeregeld moet niet heel lastig aan te pakken zijn, daarnaast, als je laat zien alleen defensief op te treden houden ze zich wel in.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Verdiep je in de materie voordat je domme uitspraken gaat doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een paar dronken Russische huurlingen tegenover professionele troepen. Ja, dan zullen er een paar separatisten begraven moeten worden.
Ik snap echt niet hoe NLers zo laag kunnen denken over de nederlandse special forcesquote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Een paar dronken Russische huurlingen tegenover professionele troepen. Ja, dan zullen er een paar separatisten begraven moeten worden.
Interessant, bedankt.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:26 schreef H4ppy het volgende:
Voor iedereen die een beter beeld wilt over de rebellen en separatisten in Oekraine, en hoe ze worden "aangestuurd".
http://www.newrepublic.co(...)&utm_campaign=buffer
Ja.. Hij komt ook niet echt snugger over...quote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Deze vent kan je toch niet serieus nemenquote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Toch lijkt mij dat die onderzoekers veel beter kunnen zien wat iets is en dat die separatisten dus ook veel gemist zullen hebben..quote:Op maandag 21 juli 2014 10:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat het daar nu al te laat voor is helaas
Doe ik dat dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe NLers zo laag kunnen denken over de nederlandse special forces.
Zo erg zal het niet zijn, maar we hebben het niet over extreem goed getrainde millitairen, daarnaast zal Rusland niet zo dom zijn om ze steun te geven.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:30 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Deze vent kan je toch niet serieus nemen?
nou de roebel die gaat steeds minder waard worden , het lijkt wel de zimbawaanse muntquote:Op maandag 21 juli 2014 10:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Aan roebel hebben ze straks meer
Nee jij bent een van de weinige die dat niet doet.quote:
Onwetendheid gewoon inderdaad. Sowieso ook dat geroep dat NL nooit iets doet militair gezien terwijl die commando's onder de publieke radar genoeg missies uitvoeren. Sowieso ook bekend staan dat ze meekunnen met de betere in de wereld.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe NLers zo laag kunnen denken over de nederlandse special forces.
Ik denk dat je verkeerd leest. Het NL leger zal wel fantastisch zijn, ik geloof je direct. Een militaire ingreep is echter super dwaas.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:30 schreef DaMook het volgende:
[..]
Nee jij bent een van de weinige die dat niet doet.
Sommige mensen zullen altijd laag denken over Nederland en Nederlandersquote:Op maandag 21 juli 2014 10:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
alle creditcards en bankpassen zijn inmiddels geblokkeerd via VISA en MC, alleen jhet contante geld is pleitequote:
Nee het is wel algemeen bekend dat als er verdient moet worden aan nieuws dat je ergens onderscheid moet maken...quote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Je denkt dus dat RTL hun mensen laat liegen over de rug van nabestaanden en slachtoffers voor kijkcijfers?
Dit, een van de favoriete uitspraken hier naast het "wegmoffelen" van bewijzen.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen die denken dat die rebellen 24/7 dronken zijn![]()
Zolang ze Oekraine in een kwaad daglicht kunnen stellen wel ja.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:31 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zal Rusland ook alles aan gelegen zijn om de daders te vinden, denk je echt dat ze hier blij mee zijn?
Ik denk het niet, het is wel duidelijk dat de rebellen door het Kremlin worden aangestuurd en dat een significant deel van deze rebellen gewoon Russen zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:31 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zal Rusland ook alles aan gelegen zijn om de daders te vinden, denk je echt dat ze hier blij mee zijn?
Eehm euh euh... Ja..quote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |