abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142542989
Ik wil een laptop hebben voor het maken van notities tijdens colleges op de uni. Ik heb niet veel geld voor een nieuwe laptop, max 500 euro. Ik wil hem uitsluitend voor school gebruiken.

Op het internet gekeken en kwam op dit uit: http://www.mediamarkt.nl/(...)8481.html?langId=-11

Ik heb zelf wel wat verstand van de specs van de hardware en het ziet er wat dat betreft wel goed uit voor waar ik de laptop voor wil gebruiken. Is iemand echter aan te spreken over dit merk? Het enige wat me verder doet twijfelen over deze laptop is de grote van de hdd, deze is 320gb. Voor word documenten en pdfjes lijkt me dit meer dan zat, en anders gebruik ik wel mijn externe hdd van 1tb.

Doeleinde van de laptop:

- aantekeningen tijdens colleges
- documenten maken met word
- huiswerk thuis (hoewel ik hier waarschijnlijk mijn desktop voor ga gebruiken); naar aantekeningen kijken en in combi gebruiken met mijn desktop misschien
- youtube filmpjes bekijken
- eventueel ooit wat films als ik ergens onderweg ben
- muziek luisteren

Als iemand tips heeft voor misschien een andere laptop, graag!
  maandag 21 juli 2014 @ 06:33:44 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_142542997
Haal je ouders over om van energieleverancier te switchen. Er zijn er die laptops weggeven...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_142543119

350 in de btw. volledige windows 8, gratis office licentie. deze wil je hebben.
  maandag 21 juli 2014 @ 07:20:23 #4
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_142543153
Ik zou zeggen ga nooit voor Packard Bell.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over Medion.
https://www.medion.com/nl(...)A1&wt_cc3=30017196A1
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_142543219
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
Haal je ouders over om van energieleverancier te switchen. Er zijn er die laptops weggeven...
Dat gaat niet.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:12 schreef Munt-Hunt het volgende:

350 in de btw. volledige windows 8, gratis office licentie. deze wil je hebben.
Ik heb ooit, ik denk zo'n 5-6 jaar of langer geleden een acer laptop gehad. Laptop is op een gegeven moment ermee opgehouden door de hitte. Sindsdien heb ik liever geen acer laptop.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:20 schreef Killjoy het volgende:
Maar deze kost wel duurder dan ik zou willen. Ziet er verder wat specs uit wel goed uit. Alleen die grafische kaart is voor mij niet nodig. Een on-board is voor mij al wel voldoende als ik naar mijn eigen gebruiken ervoor kijk (college notities/youtube/etc). Volgens mij kost een laptop met een on-board videokaart goedkoper dan met een nvidia/amd videokaart.
pi_142543227
5-6 jaar geleden is +- 50 jaar in ICT land.. dat weet je he?

Dit model is fanless. En het ding word niet voelbaar warm. Ze hebben een infrarood sensor over dit ding heen gegooid en hij bleef koeler dan vergelijkbare apparaten.
pi_142543238
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:34 schreef Munt-Hunt het volgende:
5-6 jaar geleden is +- 50 jaar in ICT land.. dat weet je he?

Dit model is fanless. En het ding word niet voelbaar warm. Ze hebben een infrarood sensor over dit ding heen gegooid en hij bleef koeler dan vergelijkbare apparaten.
:p Als je het zo zegt heb ik wel interesse gekregen in die laptop die je opnoemde, ik zal ernaar kijken. Maar ik vraag me af of het wel krachtig genoeg is voor waar ik het voor wil gebruiken. Daarbij lijkt het op een tablet op het eerste gezicht met een keyboard optie. Ojah en 10 inches. Ik heb liever 15,6 inches scherm.

Edit:

Ik zie dat hij in nederland iets boven de 400 kost. Voor diezelfde prijs zijn er denk ik wel redelijke laptops met 15,6 inches scherm.
pi_142543254
Thuis en op werk hang ik hem aan een extern scherm en usb heb. Dan heb ik een volledige pc.

Ruimte is wat beperkt, maar je kunt hem uitbreiden met een microsd kaart in de zijkant van het tablet.

Dus ja, eigenlijk kun je alles doen wat jij van plan bent. Accu gaat 5 tot 6 uur mee.
pi_142543262
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:36 schreef DefinitionX het volgende:

Ik zie dat hij in nederland iets boven de 400 kost. Voor diezelfde prijs zijn er denk ik wel redelijke laptops met 15,6 inches scherm.
¤349,- euro in de btw.

http://tweakers.net/price(...)-32gb-aluminium.html
  maandag 21 juli 2014 @ 08:01:04 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_142543345
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:36 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

:p Als je het zo zegt heb ik wel interesse gekregen in die laptop die je opnoemde, ik zal ernaar kijken. Maar ik vraag me af of het wel krachtig genoeg is voor waar ik het voor wil gebruiken. Daarbij lijkt het op een tablet op het eerste gezicht met een keyboard optie. Ojah en 10 inches. Ik heb liever 15,6 inches scherm.

Edit:

bij laptops is het altijd de afweging: Gewicht:Snelheid:Scherm

Als je een 15" laptop neemt voor een lage prijs, krijg je of een bagger scherm of een trage laptop.. of een hele zware.. althans dat is mijn bevinding..

ik zou voor thuis ook altijd voor een externe monitor gaan als je langere tijd moet werken.. een keyboard en externe muis kosten dan ook niet zoveel meer.. en alleen je scherm moet er dan nog bij.. maar goed.. 500 euro voor een flappie is niet zoveel.. en de kans dat er kwalitatief goeie spullen inzitten is ook niet zo hoog.. de kans dat er oude onderdelen inzitten die snel aan gort gaan dan juist weer wel..

persoonlijk zou ik altijd voor rond de 700-900 euro naar laptops kijken om mee te beginnen.. dan heb je een kwalitatief goed scherm met een goeie resolutie en goeie specs die wat langer meegaan.

Voor mezelf kijk ik meer naar pro laptops die daar ver boven liggen.. maar die gaan dan ook 5 jaar oid mee.. (nouja.. na 1.5 jaar liggen ze in de kast stof te happen haha)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142544000
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:29 schreef DefinitionX het volgende:

Is iemand echter aan te spreken over dit merk?
Packard Bell heb ik nog nooit goede ervaringen mee gehad, maar als je genoeg kennis hebt om alles van die harddisk af te halen en gewoon een kale normale Windows erop te zetten (er zit ontzettend veel bloatware op het voorgeïnstalleerde besturingssysteem) zou ie best lang mee moeten gaan. Why not?

quote:
Het enige wat me verder doet twijfelen over deze laptop is de grote van de hdd, deze is 320gb. Voor word documenten en pdfjes lijkt me dit meer dan zat, en anders gebruik ik wel mijn externe hdd van 1tb.
Werkt prima. Belangrijke data backup je namelijk altijd.

quote:
- aantekeningen tijdens colleges
- documenten maken met word
- youtube filmpjes bekijken
- eventueel ooit wat films als ik ergens onderweg ben
- muziek luisteren
[quote]
Dat kan ook allemaal met een beetje tablet en die neem je net wat makkelijker mee, Wellicht is dat ook nog een optie?

[quote]- huiswerk thuis (hoewel ik hier waarschijnlijk mijn desktop voor ga gebruiken); naar aantekeningen kijken en in combi gebruiken met mijn desktop misschien
En met welke programmatuur maak je dat huiswerk?

quote:
Als iemand tips heeft voor misschien een andere laptop, graag!
Als je die laptop van hot naar her sleept denk ik dat je allereerst moet gaan bekijken naar een solide behuizing. Loop gewoon een MediaMarkt in en probeer ze allemaal uit.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_142544109
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:01 schreef Parzival het volgende:

[..]

bij laptops is het altijd de afweging: Gewicht:Snelheid:Scherm

Als je een 15" laptop neemt voor een lage prijs, krijg je of een bagger scherm of een trage laptop.. of een hele zware.. althans dat is mijn bevinding..

ik zou voor thuis ook altijd voor een externe monitor gaan als je langere tijd moet werken.. een keyboard en externe muis kosten dan ook niet zoveel meer.. en alleen je scherm moet er dan nog bij.. maar goed.. 500 euro voor een flappie is niet zoveel.. en de kans dat er kwalitatief goeie spullen inzitten is ook niet zo hoog.. de kans dat er oude onderdelen inzitten die snel aan gort gaan dan juist weer wel..

persoonlijk zou ik altijd voor rond de 700-900 euro naar laptops kijken om mee te beginnen.. dan heb je een kwalitatief goed scherm met een goeie resolutie en goeie specs die wat langer meegaan.

Voor mezelf kijk ik meer naar pro laptops die daar ver boven liggen.. maar die gaan dan ook 5 jaar oid mee.. (nouja.. na 1.5 jaar liggen ze in de kast stof te happen haha)
Mijn budget is echt 500 euro, misschien een klein beetje meer.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Packard Bell heb ik nog nooit goede ervaringen mee gehad, maar als je genoeg kennis hebt om alles van die harddisk af te halen en gewoon een kale normale Windows erop te zetten (er zit ontzettend veel bloatware op het voorgeïnstalleerde besturingssysteem) zou ie best lang mee moeten gaan. Why not?

[..]

Werkt prima. Belangrijke data backup je namelijk altijd.

[..]

En met welke programmatuur maak je dat huiswerk?

[..]

Als je die laptop van hot naar her sleept denk ik dat je allereerst moet gaan bekijken naar een solide behuizing. Loop gewoon een MediaMarkt in en probeer ze allemaal uit.
Ik zou wel windows 7 kunnen installeren op de laptop.

Voor huiswerk zal ik adobe reader gebruiken en microsoft office (voornamelijke word en misschien powerpoint).

De laptop zal denk ik 5 dagen dagelijks heen en weer gaan. Ik zal dan wel een speciale drager kopen of iets zodat het makkelijk in mijn tas past.

En dat is een goed idee! Ik ga dan wel over een paar maanden o.i.d. langs de mediamarkt en probeer laptops uit tot ik ereen vind die aan mijn eisen voldoet.

HP en Asus lijken me goede merken.

Bedankt voor je hulp!
pi_142544135
Ik heb voor mijn huidige desktop, twee Dell Inspirons gehad...De eerste weet ik het type niet meer precies van de laatste was een Inspiron 1545. Beide doen het nog perfect, die 1545 heb ik echt 4 jaar lang 18uur per dag aan hebben staan, studie, films, downloaden, photoshop etc echt prima dingen. Van Dell overigens geen Vostro kopen, mindere ervaring mee (2 keer 2 vostros opgestuurd na paar maanden). Enige nadeel is misschien de koeler die aan de onderkant zit en niet zo makkelijk is schoon te maken, na een paar jaar wordt dat wel warm.
Live Chill
pi_142544294
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:21 schreef DefinitionX het volgende:

Mijn budget is echt 500 euro, misschien een klein beetje meer.
Meer dan genoeg voor een standaard laptop.

quote:
Ik zou wel windows 7 kunnen installeren op de laptop.
Moet geen enkel probleem zijn met één of andere handige kennis.

quote:
Voor huiswerk zal ik adobe reader gebruiken
Adobe Acrobat Reader is nogal groot. Als het puur om pdf's lezen gaat zou ik eerder voor iets als Sumatra PDF Reader gaan.

Als je een goede (redelijk kale) Windows 7 op je systeem hebt staan dan denk ik dat een handige tool als Ninite je wel makkelijk aan de andere gratis 3rd party software kan helpen.

quote:
en microsoft office (voornamelijke word en misschien powerpoint)
Een studentenlicentie voor Office is dan wel voldoende denk ik (al weet ik niet zeker of powerpoint daar ook bij zit)

quote:
De laptop zal denk ik 5 dagen dagelijks heen en weer gaan. Ik zal dan wel een speciale drager kopen of iets zodat het makkelijk in mijn tas past.
Een goede laptoptas beschermt je laptop wel aardig, maar het gaat er natuurlijk ook om hoe je er zelf mee omgaat. Toch is een stevige behuizing wel aan te raden bij veelvuldig vervoer.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_142871626
Wat dachten jullie hiervan?

http://www.mediamarkt.nl/(...)3381.html?langId=-11

Geen i3 of i5, mjah, of dat ook nodig is voor de eisen die ik stel?
pi_142871689
Elke laptop voldoet wel aan je eisen.
pi_142871709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:38 schreef Xetran het volgende:
Elke laptop voldoet wel aan je eisen.
Dan wordt deze hem denk ik. Als ik meer dan 100 euro kan besparen, dan zou ik dat wel willen.
  woensdag 30 juli 2014 @ 01:41:06 #18
256666 leeell
I know you're lonely
pi_142871749
http://www.dell.com/nl/p/(...)piron-15-3542-laptop

Als merk steekt het met kop en schouders boven Acer en Packerd Hell uit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_142912921
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:20 schreef Killjoy het volgende:
Kom op..Medion. :|W Dat kan je niet menen. Gooi dan je centjes voor de langere termijn maar gewoon het raam uit. Zelfde effect.
  donderdag 31 juli 2014 @ 20:07:57 #20
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_142931671
quote:
15s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:08 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kom op..Medion. :|W Dat kan je niet menen. Gooi dan je centjes voor de langere termijn maar gewoon het raam uit. Zelfde effect.
Ik heb er ERG goede ervaringen mee, zelfs qua service. Misschien heb ik geluk gehad, maar je kan met een ander merk ook erge pech hebben.
Acer had bijvoorbeeld een tijd dat de assemblage niet helemaal lekker ging, incompleet geassembleerde spullen afleveren.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_142942747
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:07 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Ik heb er ERG goede ervaringen mee, zelfs qua service. Misschien heb ik geluk gehad, maar je kan met een ander merk ook erge pech hebben.
Acer had bijvoorbeeld een tijd dat de assemblage niet helemaal lekker ging, incompleet geassembleerde spullen afleveren.
Medion is Aldi/LIDL eigenmerk. Ik heb oprecht nog nooit een Medion product gekocht dat een paar jaar meeging. Ik zou zelf voor een Acer Aspiron gaan als het goedkoop moet. Jaren geleden had m'n broer zo'n ding. Het was niet kapot te krijgen, nooit gedoe mee gehad. Totdat een hoofd techniek bij een lokale omroep er 48 volt fantoomspanning op aansloot en de geluidskaart naar de kloten ging :+.

(By the way, kijk ook eens naar van die convertibles. Die je zowel als tablet als laptop kunt gebruiken... ;-))
pi_142944509
Een goedkope acer zou ik ook niet voor gaan. Kijk voor een Lenovo of Asus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')