De Fok! Dieetclub meeting!
En wat is dat dan...
In Lifestyle is een topicreeks bezig voor mensen die willen afvallen. Er doen al erg veel fokkers mee en samen zijn we al best veel afgevallen (een heel mens als ik snel naar de lijst kijk). Het leek ons een leuk idee om elkaar een keertje live te zien en ervaringen uit te wisselen en eens te meeten zonder dat er spare ribs oid op tafel komen.
Hier kan je de topics bekijken/lezen:
Fok! Dieetclub
Fok! Dieetclub II
Fok! Dieetclub III
Fok! Dieetclub IV
Fok! Dieetclub V
Fok! Dieetclub VI
We zijn nu al een maand bezig!
Oh, alleen voor sacherijnige dikke vrouwen dus
Nee hoor. Er doen ook sacherijnige mannen mee en de vrouwen zijn allemaal erg leuk! Lekker weer die vooroordelen
En wat gaan jullie doen op die meeting?
Daar ehm zijn we nog niet helemaal uit. We wilden best uit eten, maar dan moet het wel gezond. Er is al gesproken over een Japans restaurant of een vegetarisch restaurant oid. Misschien gaan we wel gezond kokkerellen bij een Fokker thuis.
Verder wilden we misschien ook iets actiefs gaan doen. Strandwandelen, boswandelen, beautyfarm (Therma 2000 of zo), paintball...meer suggesties altijd welkom natuurlijk.
En waar wordt die meeting gehouden
-edit-
Het wordt hoogstwaarschijnlijk Utrecht. Lekker centraal en we zijn nog bezig met bedenken wat we daar gaan doen.
Wanneer dan?
-edit- Een weekend in januari wordt het. Nu nog bepalen welk weekend.
Als we het in januari doen kunnen de mensen met goede voornemens om te gaan lijnen ook komen
Mogen mensen die niet meedoen met het dieetclubje ook komen?
Als je altijd al wat worstelt met je lijn, als je het gewoon leuk vindt om over gezond en slank eten te kletsen en als je een relatie hebt met iemand die naar die meet gaat dan ben je echt van harte welkom!
En wie komen er dan?
Ik heb nog geen idee, maar zal proberen zo snel mogelijk een lijstje te maken als ik meer weet!
En ik weet iets meer:
Bolletje
glossy
Isabeau
Jojogirl
Kleintje
Lurky
Ngiri
Nyame
Ripley
TMoose
YPPY
(nemen er nog dames partners mee?)
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 23-10-2002 16:27]
Meer ideeen moet ik nog even over denken hoor, de dingen die nu al genoemd zijn vind ik allemaal erg leuk, hoewel mijn voorkeur eerder uitgaat naar iets actiefs ipv een museum oid. Vooral paintball lijkt me geweldig en ook heel geschikt! Daarna lekker naar een vegetarisch restaurant!
Januari lijkt me verder ook prima, eerder heb ik trouwens ook geen weekenden meer vrij! Laten we wel zswm. beslissen welk weekend het gaat worden, ik moet mijn vrije dagen opgeven voor 15 nov.
Waar Isabeau trouwens graag iets mer naar het noord-oosten van nederland wil, woon ik in het zuidwesten, dus echt het midden lijkt me het best! (tenzij iedereen in het noorden blijkt te wonen, dan wordt het aanpassen en een eind rijden)
"Yuan" Chinees vegetarisch restaurant Dukaatpassage 149 te Lelystad 0320 24 59 03 (alleen vegetarische chinese gerechten, dus best slank! en op zaterdag buffet. Uniek in Nederland)
"Bla Bla" Piet Heynplein 35 (Delftshaven) te Rotterdam 010- 477 44 48 (schijnt beste vegetarische restaurant van Nederland te wezen, reserveren aanbevolen)
"De Waaghals" Frans Halsstraat 29 te Amsterdam 020 679 96 09 (heeft maandelijks een land centraal)
"Water en brood" Buitenom 214 te Den Haag 070 388 46 36 (vrij goedkoop restaurant met alleen biologische produkten)
"Acu" Voorstraat 71 te Utrecht 030 231 45 90
Alternatief eethuis met elke dinsdag en donderdag een vegetarisch dagmenu. Elke woensdag veganistisch en gifvrij eten bij de "voedselkoöp". Op maandag wordt er vegetarisch Chinees gekookt door illegalen. De opbrengsten van deze gerechten gaan naar het STIL (Steunpunt Illegalen Utrecht). Reserveren aanbevolen!
Prijsindicatie: voorafje & hoofdgerecht: 4,54 euro (f 10); Extra grote portie: 5,45 euro (f 12); Toetje: 1,13 euro (f 2,50
"Ekko" Bemuurde Weerd WZ 3 030 231 74 57 te Utrecht
Een vegetarisch eethuis dat gerund wordt door vrijwillig(st)ers. Op donderdag- en vrijdagavond wordt er om 18.30 uur een 3-gangen maaltijd geserveerd. Kiezen is er niet bij, maar de dagmenu's zijn afwisselend en lekker. Als er over is, kun je nog een tweede keer opscheppen. De ingredienten zijn zoveel mogelijk biologisch-dynamisch. Reserveren is verplicht. Er is een apart gedeelte voor niet-rokers.
Prijsindicatie: E 6,50 (f 14,32) voor 3-gangen
Mij lijkt het wel leuk om in zo'n echt vegetarisch restaurant te gaan eten. Hoeven de vegetariërs onder ons zich ten eerste niet druk te maken of de kok wel verstand van zaken heeft en je krijgt tenminste geen bord groenten uit blik met een omelet of zo. Vegetarische gerechten op de kaart zijn meestal een ondergeschoven kindje.
Verder denk ik dat Utrecht wel heel centraal ligt voor een ieder....
quote:Fietsen huren en dan een eind fietsen en dan een flinke boswandeling ofzo? Is wel gezond.
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:57 schreef Kleintje het volgende:
Poolen, karten, lasergamen...
Is dit niet iets grappigs om te doen?
Vegetarisch restaurant vind ik een erg leuk, lijnverantwoord en lekker idee.
* Jojogirl gaat i-net even afspeuren naar actieve dingen in Utrecht.
quote:boswandeling goed, prima zelfs, maar fietsen hoort in het rijtje thuis van dingen die ik dus echt niet doe he!
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:12 schreef YPPY het volgende:[..]
Fietsen huren en dan een eind fietsen en dan een flinke boswandeling ofzo? Is wel gezond.
quote:Waterfietsen door de grachten, nog goed voor de lijn ook.
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:21 schreef Isabeau het volgende:
Als er iets leuks is te doen dan ben ik wel voor Utrecht.
Over meelopen gesproken... Een huifkarrentocht heb ik nou nog nooit gemaakt... Is dat financieel haalbaar? Geen idee wat zoiets kost... Lijkt me wel erg feeeriek zo in januari.
Maar Januari is ook een 'dure maand'
Een middagje op de ijsbaan zou ook een mooie bezigheid zijn...
Of juist lekker een bezoekje aan een tropische kas in een hortusbotanicus... Of gewoon een sauna met zonnebank...
Locatie-idee: Relax/sporten/sauna-en nader uit te zoeken in centrum Utrecht.
Dan eten in de ACU en daar ook kroeghangen in hun voordelige kroeg waar ze toch geen dikmakende breezers of snacks hebben is een prima plan.
Ik kan dan (zeer bijtijds) vragen of ze La Grande Bouffe in het filmzaaltje willen draaien.
Voor wie niet op tijd thuis kan zijn is er ook jeugdherberg/hotel
vanaf 11 euro PP
En Utrecht is aangesloten op het NS-nachtnet.
Kortom afgezien van reiskosten is een avondje ACU incl eten waarschijnlijk de meest complete en voordeligste oplossing.
quote:Sounds good. Al wil ik als dieetclubber vanaf het begin wel graag mee, ook al is er niet echt meer sprake van superovergewicht. Please?
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:00 schreef Lurky het volgende:
Graag meedoet. Wel vind ik dat de meetinggangers inderdaad met overgewicht te maken moeten hebben. Of partner zijn van. Lijkt me wel dat we de BM gaan controleren. Dus dat men zich vooraf tonnenrond moet vreten om erbij te mogen zijn lijkt mij wel een goede straf voor eventuele meelopers.Over meelopen gesproken... Een huifkarrentocht heb ik nou nog nooit gemaakt... Is dat financieel haalbaar? Geen idee wat zoiets kost... Lijkt me wel erg feeeriek zo in januari.
Maar Januari is ook een 'dure maand'Een middagje op de ijsbaan zou ook een mooie bezigheid zijn...
Of juist lekker een bezoekje aan een tropische kas in een hortusbotanicus... Of gewoon een sauna met zonnebank...
Locatie-idee: Relax/sporten/sauna-en nader uit te zoeken in centrum Utrecht.
Dan eten in de ACU en daar ook kroeghangen in hun voordelige kroeg waar ze toch geen dikmakende breezers of snacks hebben is een prima plan.
Ik kan dan (zeer bijtijds) vragen of ze La Grande Bouffe in het filmzaaltje willen draaien.
Voor wie niet op tijd thuis kan zijn is er ook jeugdherberg/hotel
vanaf 11 euro PP
En Utrecht is aangesloten op het NS-nachtnet.
Kortom afgezien van reiskosten is een avondje ACU incl eten waarschijnlijk de meest complete en voordeligste oplossing.
Dus we doen het in Utrecht? Ik vind het best (bij bezwaar in vette letters met uitroeptekens vermelden )
Ik ben voor:
- boswandelen
- lasergamen (maar zitten we dan niet tussen de pubers??)
- karten lijkt me ook wel wat, maar nog nooit gedaan en ga waarschijnlijk met zo'n 30 km/h over die baan
- tropisch zwemmen
- schaatsen (liefst op bevroren utrechtse grachten)
Ik ben tegen:
- waterfietsen (hey, dat lijkt me hartstikke koud man in januari!)
- sportief joggen/hardlopen etc.
- lawaaierige kroegen/disco's
- poolen (ben er ten eerste heel erg slecht in en vind er eigenlijk helemaal niks aan)
De Acu is volgens mij niet open in het weekend! De Ekko wel op vrijdag, niet op zaterdag en zondag. Als ik het mis heb graag even gillen.
Tot nu toe kan ik nog elk weekend in januari, maar dat komt omdat ik nog geen rooster van m'n werk heb. Zodra ik mijn rooster heb kan ik meestal wel snel wisselen van weekend, dus dat komt wel goed
Misschien een tip: Ten noordoosten van Utrecht (beetje ruim opvatten, he ) ligt de Veluwe. Prima fietsen, wandelen etc...
En een ander vegetarisch restaurant in die omgeving: "Jan Steen" in Wageningen.
quote:Wandelen op de Veluwe lijkt me echt heel erg leuk
Op woensdag 23 oktober 2002 16:09 schreef TMoose het volgende:
Hmm. Januari heb ik misschien ook nog wel tijd, tenzij het aan het eind van de maand is, dan ben ik skieen
(Kan niet wachten, skieen =
Misschien een tip: Ten noordoosten van Utrecht (beetje ruim opvatten, he
) ligt de Veluwe. Prima fietsen, wandelen etc...
En een ander vegetarisch restaurant in die omgeving: "Jan Steen" in Wageningen.
Enne, ik ben de eerste week van januari nog aan het skiën Skiën is inderdaad heel erg
Verder vind ik lasergamen erg cool (vorig weekend nog met een hoop familie gedaan in het kader van een verjaardag, dus nee het is niet alleen voor pubers) en een boswandeling/stadswandeling is ook leuk. Karten is niet mijn ding (ook vorige week gedaan en ik was echt een slak).
quote:Lasergamen heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me erg melig
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:20 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl meende ook al op de site van de ACU te zien dat ze niet open zijn in het weekend.Verder vind ik lasergamen erg cool (vorig weekend nog met een hoop familie gedaan in het kader van een verjaardag, dus nee het is niet alleen voor pubers) en een boswandeling/stadswandeling is ook leuk. Karten is niet mijn ding (ook vorige week gedaan en ik was echt een slak).
Enne, met karten kunnen we dus mooi naast elkaar tuffen (aan alle kanten ingehaald door de ware durfals)
Maar een stadswandeling lijkt me ook wel interessant. Die twee dingen lijken me trouwens ook wel goed te combineren, want lasergamen duurt ook geen uren en uren.
Alleen 's avonds? Wat kunnen we dan doen?
quote:Whoeiiii, wat leuk klinkt dit allemaal zeg! Denken jullie dat ik ook mee kan?
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:55 schreef Isabeau het volgende:[..]
Lasergamen heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me erg melig
Bos- of stadswandelingen vind ik altijd leuk! Desnoods halen we bij de VVV van die wandelrouteboekjes voor Utrecht.Enne, met karten kunnen we dus mooi naast elkaar tuffen
(aan alle kanten ingehaald door de ware durfals)
Als ik door de debetreffende ballotagecommissie wordt goedgekeurd, geef ik me graag op voor deze lijn meet!
Kan ik gelijk wat leren over goede voedingsgewoontes en normale eetpatronen:)
quote:dit deel van de ballotagecommissie (LOL!) zegt: hoe meer zielen hoe meer vreugd
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:21 schreef Babybuikje het volgende:Als ik door de debetreffende ballotagecommissie wordt goedgekeurd, geef ik me graag op voor deze lijn meet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |