abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142542034
Situatie is als volgt

scooterverzekering loopt al 2 jaar via Hema a 6.70 per maand oid
verzekering is online afgesloten op met een mail adres dat ik eigenlijk bijna nooit gebruik.
verzekering stond op automatische incasso en dit is jarenlang goed gegaan.

Omdat ik enige tijd in het buitenland gewoond heb en daar ook een bankrekening gehad heb heeft er schijnbaar op enig moment op mijn nederlandse rekening de incasso niet kunnen plaatsvinden.

Hierover hebben ze me dus schijnbaar gemaild, deze mails heb ik dus gemist ( dom , weet ik ) en nu kijk ik toevallig vanavond bij toeval op mijn account en zie daar nu dus een bericht staan van 14 juli.

Let op laatste mogelijkheid om de factuur van april 2014 te betalen!!

dit is de 2e en laatste aanmaning en komt erop neer dat wanneer ik niet binnen 5 dagen (19 juli) betaald heb dat al mijn verzekeringen per 28 juli komen te vervallen, en ik geroyeerd word als klant van hema verzekeringen.

Nou is mijn vraag dus,

Hoe streng zijn ze hierin/ wat is de regelgeving ?

overigens vind ik het raar dat ze niet even een echt briefje oid sturen als aanmaning, of gewoon de incasso nog een keer proberen te doen , de maanden erna zijn namelijk wel gewoon per automatische incasso betaald.

thanks

[ Bericht 0% gewijzigd door JonJonJip op 21-07-2014 03:05:55 ]
pi_142542067
Bel ze. Doen ze moeilijk ga naar een ander.
Do what you love, love what you do!
pi_142542088
Je zou je situatie uit kunnen leggen aan je verzekeraar. Misschien heb je geluk, zeg je sorry en maak je het bedrag als de wiedeweerga over.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_142542165
ja was ik inderdaad ook van plan om gewoon over te maken en dan even te bellen.

maar stel ze zijn echt heel streng, wat zijn de gevolgen als je geroyeerd word als klant ?
is dat echt alleen voor de Hema verzekeringen of is er een soort BKR registratie oid ?
pi_142542785
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:55 schreef JonJonJip het volgende:
heeft er schijnbaar op enig moment op mijn nederlandse rekening de incasso niet kunnen plaatsvinden.

Hierover hebben ze me dus schijnbaar gemaild,
Schijnbaar of blijkbaar?
quote:
nu kijk ik toevallig vanavond bij toeval
Da's wel heel veel toeval :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Milf maandag 21 juli 2014 @ 04:50:48 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_142542880
Het is zo goedkoop omdat je een internetdienst afneemt. Fysieke post is geen internetdienst. Jij hebt maar te zorgen dat je je e-mail leest.
Ik zou morgen even bellen of je nog op tijd bent... Als bellen ten minste in het pakket zit ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 21 juli 2014 @ 07:19:53 #7
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_142543148
Je wordt niet geroyeerd, maar als je echt geroyeerd wordt kom je op een zwarte lijst waardoor het heel moeilijk is om je nog te verzekeren ergens. Of je moet naar Rialto en dat is geloof ik erg duur.

Maar goed, bellen en betalen dus.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_142543400
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:58 schreef kree het volgende:
Bel ze. Doen ze moeilijk ga naar een ander.
Dat zou weleens heel lastig kunnen worden :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_142543425
Ook handig om bij iets belangrijks als een verzekering een mailaccount op te geven dat je niet zo vaak gebruikt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142543426
TS: wanneer je geroyeerd wordt, wordt dat inderdaad geregistreerd. Bij een andere verzekering wordt daar bij de slotvragen ook naar gevraagd (of je de afgelopen 7 jaar bent geweigerd of opgezegd door een verzekeraar). Die moét je naar waarheid beantwoorden en dan zul je de situatie moeten gaan uitleggen.

Verzekeraars gaan daar meestal niet zo soepel mee om en dan is Rialto, zoals al genoemd, één van de weinige (zo niet de enige) mogelijkheden.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 21 juli 2014 @ 08:31:56 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142543523
Of je betaalt eerst de rekening en opent dan een topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_142543703
quote:
U wordt geroyeerd door een autoverzekeraar
Er zijn verschillende redenen waarom een autoverzekeraar u kan royeren.

U betaalt de premie niet
Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat u uw premie vergeet te betalen. De verzekeraar stuurt u dan een herinnering zodat u alsnog aan uw betalingsplicht kunt voldoen. Wanneer u dan de premie nog steeds niet betaalt, kan de verzekeraar na dertig dagen de dekking schorsen. Na vijftig dagen van het uitblijven van uw betaling kan de verzekeraar de autoverzekering royeren. Dan bent u niet meer verzekerd. U bent wel nog steeds verplicht om de achterstallige betaling te voldoen.

In het geval van wanbetaling is het mogelijk dat u geregistreerd wordt in de landelijke database van stichting CIS. Deze registratie blijft acht jaar staan. Dit kan gevolgen hebben voor het afsluiten van een volgende autoverzekering.
Ik neem aan dat je het al overgeboekt hebt?
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_142543915
Je moet snel betalen en per brief mail excuus maken dat april wegens omstandigheden niet is betaald en aangeven dat de eerdere mails niet bij jou zijn aangekomen. Als je slim bent geef je meteen een e-mail adres door dat je nu wel veel gebruikt wat je meteen als reden voor het niet aankomen kunt gebruiken.
pi_142546942
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:50 schreef nikky het volgende:
Het is zo goedkoop omdat je een internetdienst afneemt. Fysieke post is geen internetdienst. Jij hebt maar te zorgen dat je je e-mail leest.
Ik zou morgen even bellen of je nog op tijd bent... Als bellen ten minste in het pakket zit ;).
Klopt inderdaad, en ik verwacht ook echt geen afschriften ofzo elke maand, maar vind dat bij zulke zaken wel even een briefje gestuurd mag worden,
bellen kan inderdaad niet kom ik dus achter
  maandag 21 juli 2014 @ 11:21:12 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142547035
En je hebt de rekening vannacht om 03.00 uur al betaald?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juli 2014 @ 11:22:33 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142547085
Lekker al die doodsverwensingen van TS ---> TR
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142547140
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef Leandra het volgende:
Ja reageer eens normaal dan, al die semi grappige opmerkingen die gemaakt worden
  maandag 21 juli 2014 @ 11:39:23 #18
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_142547591
Hema werkt voor de verzekeringen samen met Achmea en die kan je wél bellen.
Prrrrr
pi_142555609
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:22 schreef Leandra het volgende:
Word ik eens dood verwenst, mis ik 'm ;(
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:24 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Ja reageer eens normaal dan, al die semi grappige opmerkingen die gemaakt worden
Er zit serieus nogal een verschil tussen 'schijnbaar' en 'blijkbaar' }:|
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_142582640
Betalen en mailen nu. Vaak is 2 dagen later betalen geen enorm probleem en zit je nog niet aan een royalement. Zeker met excuusmail. Succes!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 09:16:33 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_142586394
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Er zit serieus nogal een verschil tussen 'schijnbaar' en 'blijkbaar' }:|
Blijkbaar :P
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')