Blijkbaar niet, dat zou namelijk ook voor Israël beter zijn op het internationale toneel. Zou het niet kunnen dat het Israëlische leger gewoon best wel overschat word?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het IDF is geavanceerd genoeg om Hamas uit te schakelen zonder burgerslachtoffers te maken.
Weer een joodse site..quote:Op maandag 21 juli 2014 01:23 schreef firefly3 het volgende:
(1) In September 2012, with the Palestinian Authority (PA) facing severe financial strain due to a shortfall in international donations and significant overspending, Israel advanced the PA 250 million shekels in tax revenues to aid the Palestinian economy. Similarly, in July 2012, Israel advanced the PA 180 million shekels to ensure that the salaries of PA employees were paid before the Muslim holiday of Ramadan.
http://www.aish.com/jw/me(...)stinian-Economy.html
Als het niet zo was zou de VN niet vragen aan Netanyahu om terughoudender te zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:24 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, dat zou namelijk ook voor Israël beter zijn op het internationale toneel. Zou het niet kunnen dat het Israëlische leger gewoon best wel overschat word?
Israël kan genoeg geld bij elkaar krijgen om wapens te researchen die alleen de hamas doden en geen burgerslachtoffers maken. Even voor je beeldvorming de gazastrook is ongeveer 25% groter dan de stad amsterdam. Dus het is niet alsof ze een megagroot leger er voor nodig hebben om de hamas permanent uit te schakelen. Tot die tijd werkt het iron dome prima.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:22 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel hoor. Burgerdoden is ook vreselijk. Maar wat is het alternatief? Israël kan dit toch niet zomaar accepteren? wanneer mag er wel ingegrepen worden dan? Als Hamas meer/grotere wapens heeft? Als ze raketten beginnen vol te proppen met gifgas?
De VN zegt altijd dat er te weinig is. Dat is altijd al zo geweest, ook na die vele miljoenen van europa erbij.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Weer een joodse site..
Sjongejonge, je geeft 2 bronnen, beide afkomstig van 2 joodse sites. Ik zoek de claims die in het artikel staan op google en vind niks.
Ik vind de VN toch betrouwbaarder.
Complete waarzin natuurlijk om te zeggen dat ze het voorlopig dus maar zo moeten laten. Ze hebben Iron dome juist ontwikkeld en dat is blijkbaar niet afdoende omdat dat tuig er alsnog wat raketten doorheen krijgt. Dus hebben ze gewoon groot gelijk dat ze het nu anders aanpakken. En ik zeg niet dat het perfect gaat , maar ik begrijp het volkomen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het niet zo was zou de VN niet vragen aan Netanyahu om terughoudender te zijn.
[..]
Israël kan genoeg geld bij elkaar krijgen om wapens te researchen die alleen de hamas doden en geen burgerslachtoffers maken. Even voor je beeldvorming de gazastrook is ongeveer 25% groter dan de stad amsterdam. Dus het is niet alsof ze een megagroot leger er voor nodig hebben om de hamas permanent uit te schakelen. Tot die tijd werkt het iron dome prima.
Dat was de vraag niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Israël heeft ingegrepen juist omdat die raketten werden afgeschoten. Niet de rollen omdraaien nu. En hou je taallessen maar lekker voor je, dat is vast ergens een topic over en anders open je er een.
Je hebt niet gereageerd op mijn post van vorig topic waar ik daar op inging..quote:Op maandag 21 juli 2014 01:28 schreef firefly3 het volgende:
Ik ga er nu vandoor, isaac, lees aub over die schoolbus terroristische aanvallen. Als je dat al niet weet, dan mis je een deel van de basis van dit conflict.
Nouja, ik begrijp het ook. Als ik de palestijnen als minderwaardig ras zou zien zou ik ook niets geven om burgerslachtoffers.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Complete waarzin natuurlijk om te zeggen dat ze het voorlopig dus maar zo moeten laten. Ze hebben Iron dome juist ontwikkeld en dat is blijkbaar niet afdoende omdat dat tuig er alsnog wat raketten doorheen krijgt. Dus hebben ze gewoon groot gelijk dat ze het nu anders aanpakken. En ik zeg niet dat het perfect gaat , maar ik begrijp het volkomen.
Nogmaals AL die raketten zijn bedoeld om te doden. Het is allebei verwerpelijk, maar ik begrijp Israël gewoon heel goed in dit geval.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet.
De raketten van Hamas doden nauwelijks burgers, de raketten van Israel doden burgers bij de vleet.
Waarom zijn de eerste dan verwerpelijk en de tweede niet?
Dat is toch simpel tellen en vergelijken, of niet dan?
Dan begrijp je Hamas dus ook heel goed. Logischerwijs.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:32 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nogmaals AL die raketten zijn bedoeld om te doden. Het is allebei verwerpelijk, maar ik begrijp Israël gewoon heel goed in dit geval.
Maar iemand die mis schiet moet je dus maar gewoon laten schieten tot het wel raak is, en dan pas ingrijpen?
Ja nu roep je dus weer gewoon onzin. Wel makkelijk dat je het dan niet hoeft te onderbouwen he.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, ik begrijp het ook. Als ik de palestijnen als minderwaardig ras zou zien zou ik ook niets geven om burgerslachtoffers.
Ja. het is gewoon een hopeloze zaak waarbij ik van mening ben dat Israël in DIT specifieke geval gewoon gelijk heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan begrijp je Hamas dus ook heel goed. Logischerwijs.
je vermoordt 400 onschuldige mensen als je ingrijpt, effe dimmen als israël mag best totdat het gevaar toeneemt, je bent zo geavanceerd met je leger dat je tegen die tijd gewoon een sterker iron dome hebt.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:32 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nogmaals AL die raketten zijn bedoeld om te doden. Het is allebei verwerpelijk, maar ik begrijp Israël gewoon heel goed in dit geval.
Maar iemand die mis schiet moet je dus maar gewoon laten schieten tot het wel raak is, en dan pas ingrijpen?
Waarom dan? Vanwege het aantal bijkomende doden? Of ???quote:Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja. het is gewoon een hopeloze zaak waarbij ik van mening ben dat Israël in DIT specifieke geval gewoon gelijk heeft.
Het gevaar dat de terroristen daadwerkelijk op je eigen grondgebied komt om kinderen te ontvoeren en te vermoorden bijvoorbeeld? Dat is namelijk waar dit om is gestart. Vergeet dat niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je vermoordt 400 onschuldige mensen als je ingrijpt, effe dimmen als israël mag best totdat het gevaar toeneemt, je bent zo geavanceerd met je leger dat je tegen die tijd gewoon een sterker iron dome hebt.
Onderbouwen heb ik voorheen al gedaan met die tweet. Er zijn er meer.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja nu roep je dus weer gewoon onzin. Wel makkelijk dat je het dan niet hoeft te onderbouwen he.
Eigen grondgebied?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:35 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het gevaar dat de terroristen daadwerkelijk op je eigen grondgebied komt om kinderen te ontvoeren en te vermoorden bijvoorbeeld? Dat is namelijk waar dit om is gestart. Vergeet dat niet.
Nee je WILT dat Israel in dit geval gelijk heeft.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja. het is gewoon een hopeloze zaak waarbij ik van mening ben dat Israël in DIT specifieke geval gewoon gelijk heeft.
Beter opletten dan, hamas krijgt het wel voor elkaar om 3 mensen te ontvoeren en israël moet 400 burgerslachtoffers maken en nog is hamas niet uitgeschakeld??? Waarom is hamas zo effectief in die ontvoering en waarom is israel zo zwak in hun precisie?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:35 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het gevaar dat de terroristen daadwerkelijk op je eigen grondgebied komt om kinderen te ontvoeren en te vermoorden bijvoorbeeld? Dat is namelijk waar dit om is gestart. Vergeet dat niet.
Om het feit dat er nu behalve raketten ook op eigen grondgebied burgers (kinderen) werden ontvoerd en vermoord. Dat was de welbekende druppel. Lekker makkelijk steeds maar 400 doden roepen. Ik heb namelijk allang gezegd dat dat verschrikkelijk is,quote:Op maandag 21 juli 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom dan? Vanwege het aantal bijkomende doden? Of ???
400 doden, 400 doden, 400 doden, 400 doden. Begrijp je wel wat Israël heeft gedaan? Dit is alleen goed te praten als je palestijnen ziet als dieren, beneden de mensen. Dan zou je het misschien in je hoofd kunnen begrijpen.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:37 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Om het feit dat er nu behalve raketten ook op eigen grondgebied burgers (kinderen) werden ontvoerd en vermoord. Dat was de welbekende druppel. Lekker makkelijk steeds maar 400 doden roepen. Ik heb namelijk allang gezegd dat dat verschrikkelijk is,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |