abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 23:24:06 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_142535128
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:22 schreef superniger het volgende:

Waarom mag hij het wel?
Omdat het een linkse is, die dragen het wereldleed op hunne schouders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:24:21 #252
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_142535142
Had erger verwacht, al was einde waarin hij zichzelf vragen stelt en vergelijkt met Dylan too much.

Ik mis een positieve inslag waarom iets heel mooi kan zijn. Het is allemaal vanuit lijden, pijn en verdriet ingestoken. En ik vond het verhaal teveel leidend ipv de fragmenten die de avond stuurt. Maar verder beter dan verwacht en Wilfred vond ik prima.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:24:58 #253
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_142535169
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  zondag 20 juli 2014 @ 23:25:34 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142535200
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Had erger verwacht, al was einde waarin hij zichzelf vragen stelt en vergelijkt met Dylan too much.

Ik mis een positieve inslag waarom iets heel mooi kan zijn. Het is allemaal vanuit lijden, pijn en verdriet ingestoken.
Zie hier de predikantenzoon en het stichtelijk woord waar hij naartoe werkte. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142535243
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Kan je toch opnemen?
maar dan kijk ik het niet live met freekhaters :')
pi_142535329
Tja zelfs het leven van een artiest gaat niet over rozen. Ik vond dat persoonlijke wel mooi.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_142535382
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:26 schreef Apostrof het volgende:

[..]

maar dan kijk ik het niet live met freekhaters :')
Geen zorgen films kijk ik zonder FOK ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_142535412
De fragmenten waren in ieder geval boeiend genoeg om de hele avond uit te zitten. Eigenlijk heb ik een beetje om Freek heen gekeken denk ik.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 23:30:18 #259
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_142535427
Een redelijk boeiende avond waarbij de tijd voorbij vloog. En waarbij Freek zich gelukkig niet geïrriteerd heeft aan De Jong, anders was het waarschijnlijk een vreselijke uitzending geworden. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:32:41 #260
123170 alors
zlata1234
pi_142535566
Deze film kan me niet echt boeien :{
know'm sayin?
word? word.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:33:12 #261
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_142535601
Ik vond de fragmenten beetje tegenvallen eigenlijk. :@
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:39:51 #262
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_142535929
Ben niet zo'n enorme Freek-fan, met name omdat hij in het verkondigen van zijn op zich goede ideeën nogal radicaal en grimmig is. Twijfelde eigenlijk om te gaan kijken, maar deze uitzending viel me honderd procent mee. Hij was lang niet zo afkeurend en nors als ik verwachtte, maar meer opbouwend en zei zinnige dingen. Fragmenten waren niet briljant, maar soit.
Fijne aflevering.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_142538604
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:39 schreef outtayourleague het volgende:
Ben niet zo'n enorme Freek-fan, met name omdat hij in het verkondigen van zijn op zich goede ideeën nogal radicaal en grimmig is. Twijfelde eigenlijk om te gaan kijken, maar deze uitzending viel me honderd procent mee. Hij was lang niet zo afkeurend en nors als ik verwachtte, maar meer opbouwend en zei zinnige dingen. Fragmenten waren niet briljant, maar soit.
Fijne aflevering.
quote:
Een vooroordeel kan gezien worden als een veel voorkomende menselijke fout in het denken, redeneren of het nemen van beslissingen.
  maandag 21 juli 2014 @ 00:39:08 #264
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_142538698
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

:D
Van wie is die laatste quote?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_142543003
Van Dr. wiki >:)
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2014 @ 07:49:51 #266
7889 tong80
Spleenheup
pi_142543292
Paul Onkenhout, Volkskrant.

Freek de Jonge bouwde zijn optreden in Zomergasten zorgvuldig op, schrijft Paul Onkenhout. 'In het begin riep hij wat irritatie op, toch, door iets te nadrukkelijk op de stoel van de regisseur en de presentator te gaan zitten.' .

Dit is allemaal ondenkbaar, zei gast Freek de Jonge gisteravond aan het begin van het derde uur van Zomergasten tegen presentator Wilfried de Jong. Hij verwoordde een algemeen gevoel. De beelden van het neergestorte vliegtuig in de akkers, de mannen met de geweren, iedereen zag het en tegelijkertijd was het allemaal ondenkbaar.

De Jonge paste de keuze van zijn fragmenten op het laatste moment aan. Zaterdag had hij contact opgenomen met de VPRO. Rampvlucht MH17 keerde regelmatig terug, zonder dat het een hoofdthema werd. De Jonge doseerde bekwaam. Mensen willen bevestigd worden in hun treurnis, dat is nu voelbaar, lichtte hij toe.

Het fragment dat hem deed verzuchten dat het allemaal ondenkbaar was, kwam uit het NOS Journaal van zaterdagavond. Separatisten intimideerden teamleden van de OVSE op de rampplek. Er zijn allerlei elementen om deze samenleving in één klap te vernietigen, zei De Jonge, en het is veel dichterbij dan we denken. .

Bij deze gelegenheidsrecensent bestond vooraf enige angst over de eerste aflevering van Zomergasten. De miskenning, het geklaag, het gebrek aan zelfspot: dit zou weleens kunnen uitdraaien op een drie uur durende onemanshow waarin de hoofdpersoon zichzelf op een schild hijst en luidkeels zijn eigen verdiensten bezingt.

De angst bleek onterecht. Het ging minder over Freek de Jonge dan verwacht. Behendig laveerde hij tussen grote en kleine thema's. Zijn zelfverzekerdheid bleef binnen de grenzen.

Het voelde als een revanche, wat vreemd was voor iemand met zijn staat van dienst. Misschien toch iets te vaak het hoogste woord gevoerd en ruzie gemaakt in televisieprogramma's, dat was het misschien.

We zagen krachtige, tot de verbeelding sprekende fragmenten met onder anderen Charlie Chaplin, Danny Kaye, Wim Wenders, Tiger Woods en Bob Dylan en we hoorden de bijna 70-jarige cabaretier vertellen over het kunstenaarschap, sport, politiek en een huilende kameel in Mongolië - géén grap. .

In het begin riep hij wat irritatie op, toch, door iets te nadrukkelijk op de stoel van de regisseur en de presentator te gaan zitten: 'Zal ik hier vóór het fragment iets over zeggen of erna?'

Het kwam hem op een standje van een van de vorige presentatoren te staan, oud-presentator (2010 en 2011) Jelle Brandt Corstius. 'Freek neemt de regie over van de presentator (en de regisseur). Bloedje-irritant', twitterde hij.

Brandt Corstius kreeg er spijt van. Later: 'Nu is het leuk, leuk gesprek. En hele originele fragmenten. Allemaal kijken naar Zomergasten!' Niet voor niets stelde Wilfried de Jong aan het einde met enige opluchting vast dat zijn gast zich niet als een belerende domineeszoon had gemanifesteerd.

De Jonge bouwde zijn optreden zorgvuldig op. Het eerste deel was zwaar, het tweede lichter en persoonlijker. Hij had zich voortreffelijk voorbereid en was de gewiekste en bijna voortdurend ernstige regisseur van zijn eigen Zomergasten, van begin tot eind.

En ja, over die vermeende miskenning ging het ook. Presentator De Jong kon moeilijk anders. De Jonge reageerde kalm en gaf het toe. 'Ik ben een gevoelig mens, want ik ben een kunstenaar.'

Bovendien heeft hij het recht iets terug te zeggen als hij wordt aangepakt, legde hij uit. 'Iemand als Van Gaal moet er ook altijd maar tegen kunnen dat hij wordt aangepakt. Laat die man met rust.' Kort beklaagde hij zich erover dat hij tegenwoordig wordt beoordeeld op grond van een paar tv-fragmenten. 'Er is nog steeds verwarring over wie ik ben en wat ze met me aan moeten.'

Freek de Jonge had zondag vaak gelijk.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 juli 2014 @ 09:43:58 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_142544535
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 juli 2014 @ 10:16:18 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_142545209
En ook het stuk van Bas Paternotte http://cult.thepostonline(...)sten-freek-de-jonge/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2014 @ 12:41:05 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_142549387
quote:
Ik ken die vent niet. Maar wat een vooraf al vooringenomen vent. Schrijft zijn stukje op de meest walgelijke manier, met zoveel Bij-en bevoorlijke naamwoorden dat het amper is uit-te-lezen. Wie is die gast en wat is die site :?

'Ondanks zijn verzoening met zijn emoties, na wederom opnieuw het hartverscheurende leed van de kinderdood, ditmaal zijn acht jaar oude kleindochter, bleek het tonen van de naakte waarheid nog altijd geen metier waarin de domineeszoon blaakte van zelfvertrouwen, hoe groot zijn bijna devote aanbidding van zelfvertrouwen, waardoor een ieder “de potentie” heeft zich te onttrekken aan het lijden, ook bleek te zijn.'

:{

Kan iemand deze tergend lange zin, geschreven in slecht Nederlands uitleggen ?

Ik snap er geen reet van.

Wel leuk de megalomanie van deze "columnist"

Who the fuck is he ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 21 juli 2014 @ 12:43:38 #270
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_142549451
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ken die vent niet. Maar wat een vooraf al vooringenomen vent. Schrijft zijn stukje op de meest walgelijke manier, met zoveel Bij-en bevoorlijke naamwoorden dat het amper is uit-te-lezen. Wie is die gast en wat is die site :?

'Ondanks zijn verzoening met zijn emoties, na wederom opnieuw het hartverscheurende leed van de kinderdood, ditmaal zijn acht jaar oude kleindochter, bleek het tonen van de naakte waarheid nog altijd geen metier waarin de domineeszoon blaakte van zelfvertrouwen, hoe groot zijn bijna devote aanbidding van zelfvertrouwen, waardoor een ieder “de potentie” heeft zich te onttrekken aan het lijden, ook bleek te zijn.'

:{

Kan iemand deze tergend lange zin, geschreven in slecht Nederlands uitleggen ?

Ik snap er geen reet van.

Wel leuk de megalomanie van deze "columnist"

Who the fuck is he ?

:T
Wat is die site? Geenstijl?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2014 @ 12:48:07 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_142549563
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:16 schreef borisz het volgende:
En ook het stuk van Bas Paternotte http://cult.thepostonline(...)sten-freek-de-jonge/
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:16 schreef borisz het volgende:
Hij verteld wat ie heeft gezien. Wat is zijn mening of eventuele conclusie ? :D

'Van het ‘kader van Charlie Chaplin’ gingen we naar een huilende kameel. En een voetbalwedstrijd en een paard. Toen liet De Jonge een klein bommetje vallen: “Je geeft kunst aan de mensen en dan verdwijn je.” Vervolgens stootte hij zijn glas om, presentator Wilfried de Jong vroeg om assistentie en begon de tafel af te nemen. “Wat een klein doekje”, zei De Jonge. De Jong gooide gelijk nog een koffiekop om.

Zijn kleding viel op: een enorm brede boord, de manchettes afgezet met drie knopen en het pochet van de kunstenaar. Mozart werd ingezet door jongelui spelend op instrumenten gemaakt van afval. “Dit is misschien een beetje over de top”, zei De Jonge vervolgens.'

Je gaat verlangen naar de Baby Boomers Komrij, Hermans, Donner en Blokker.

Wat een triestheid. Ik wil ook een column gaan schrijven op een internet-podium. Je hoeft niks te kunnen, weten of willen.

Afzeiken zonder gefundeerde mening. _O_

pi_142549679
Die van Bas Parnotte was inderdaad wat schoolkrant niveau. Gewoon een recap wat er gebeurd was.

Die van geenstijl hoef ik niet te lezen, daar weet je van te voren dat er naar randzaken gezocht wordt.
  Trouwste user 2022 maandag 21 juli 2014 @ 12:55:49 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_142549763
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:52 schreef Deckard het volgende:
Die van Bas Parnotte was inderdaad wat schoolkrant niveau. Gewoon een recap wat er gebeurd was.

Die van geenstijl hoef ik niet te lezen, daar weet je van te voren dat er naar randzaken gezocht wordt.
Randzaken zijn leuk om te melden. Maar zeg dan ook wat je van de hoofdzaken vindt. Dit zijn twee columns geschreven in slecht Nederlands van schrijvers die niks te melden hebben. Is het hun vak ? Ik hoop het niet.

maandag 21 juli 2014 @ 12:59:24 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142549860
Bert Brussen schreef de afgelopen jaren z'n recensies voor NU.nl en is nu met zijn schermvervuiling nog verder afgedaald naar het Internetvod Geen Stijl.
Die drol kan verder blijkbaar nergens anders meer terecht met z'n onzinnige braaksels.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_142549910
GeenStijl is standaard afzeikerig bedoeld. Niet zo vreemd dat Bert Brussen nu daar zijn levenswerken probeert te promoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')