abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:42:18 #1
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_6406549
Hallo,

Misschien dat iemand hier dit weet. In de tweede week van januari emigreer ik met mijn gezin naar Z.Frankrijk. Hier komt veel geregel bij kijken en nu hebben we vandaag gehoord van een ambtenaar van de gemeente waar wij wonen, dat we in maart 2003 een aanslag kunnen verwachten voor inwonersbelasting. Deze aanslag zal zijn voor de volle periode 2003 (ongeveer 150 euro) hoewel wij in 2003 maar maximaal twee weken in Nederland wonen.

Is iemand hier mee bekend? Is hier eventueel onderuit te komen? Kunnen we deurwaarders verwachten in Frankrijk als we niet betalen? kan me voorstellen dat zo'n deurwaarder een reisje Z.Frankrijk wel ziet zitten Ook zou het interessant zijn te weten of iemand dit wel eens heeft laten uitlopen tot een rechtzaak en wat de uitkomst hiervan was.

Het is voor ons geen optie om al in december te vertrekken helaas.

Vast bedankt voor reacties en ik hoop dat dit het goede forum is om dit te vragen.

HC

pi_6406643
Eerder uitschrijven uit de gemeente en twee weken op vakantie gaan
to climb or not to climb, thats the question
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:58:53 #3
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6406722
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 10:50 schreef BitchNix het volgende:
"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:04:46 #4
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_6406780
quote:
Ja duh

Dit proberen we wel maar gaat waarschijnlijk niet lukken ivm de feestdagen. De extra kosten voor een verhuisbedrijf dat tijdens de kerstdagen of oud en nieuw moet opdraven zullen ook wel aanzienlijk hoger zijn dan die 150 euro

pi_6406786
Zorg dat je geen gedonder krijgt met de deurwaarder, kan vervelende gevolgen hebben! Bij een controle aan de grens kan je in bewaring gesteld worden als het hoog oploopt allemaal, maar er zijn bijna geen controles meer....

maar om nu voor 150 euro zoveel risico te gaan lopen? De verhuizing kost je toch al veel geld, kan dit er ook wel bij.

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:16:16 #6
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_6406917
quote:
Bij een controle aan de grens kan je in bewaring gesteld worden als het hoog oploopt allemaal, maar er zijn bijna geen controles meer....[quote]

Ja daar zit wat in. Kan vervelend zijn bij familiebezoek oid.

[quote]maar om nu voor 150 euro zoveel risico te gaan lopen? De verhuizing kost je toch al veel geld, kan dit er ook wel bij.

Jawel maar het gaat om het principe. Beetje krom als we ergens in maart in Frankrijk een aanslag krijgen voor inwonersbelasting in Nederland. Maar goed, je hebt wel gelijk, is misschien beter maar gewoon te betalen om problemen te voorkomen.

HC

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')