Hangt af hoe veel geluid hij maakt als hij op volle snelheid draait.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 8x cd-romspeler van Samsung is zeker ook te snel?Scsi-zipdrives heb ik helaas niet meer liggen, wel een hele berg ide-zipdrives die zelfs nieuw zijn.
Veelal DOSquote:Op zondag 20 juli 2014 13:56 schreef borisbanaan het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat voor OS je draait, maar is Nero Drivespeed nog een optie?
Daar kon je vroeger je drive mee knijpen
Volgens mij is het een vrij stille, maar tegelijkertijd was er volgens mij ook iets mee (als in: frontje los of iets van de lade los). Durf het zo niet te zeggen maar kan het wel uittesten als je wil.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hangt af hoe veel geluid hij maakt als hij op volle snelheid draait.
IDE zipdrives kan ik eventueel ook nog wel gebruiken voor in andere oude pc's (ik heb er een stuk of 6 van namelijk 286, 486, p2, p3 voor elk doeleinde een aparte) en ZIP is gewoon handiger en sneller dan diskettes of cd's voor kleinigheidjes.
Zit je in de buurt of kunnen we een leuk pakketje samenstellen zodat ook het verzenden wat rendabeler is?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:04 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij is het een vrij stille, maar tegelijkertijd was er volgens mij ook iets mee (als in: frontje los of iets van de lade los). Durf het zo niet te zeggen maar kan het wel uittesten als je wil.
In de kop van NH, dus dat is een roteind. Maar e.e.a. is neem ik aan wel te verzenden via Kiala, dan blijft alleen de vraag wat je er voor wil hebben, om te zien of de totale kosten opwegen tegen wat ik er voor hebquote:Op zondag 20 juli 2014 17:30 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik woon in Eindhoven, weet niet waar jij ergens zit?
Hangt af hoe veel jij er kunt missen, 2 of 3 zou leuk zijn. Interne IDE toch?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Hoeveel van die zipdrives wil je hebben?
Maak er eens een leuk prijsje van?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:15 schreef Bart-Willem het volgende:
2 of 3 heb ik er sowieso, volgens mij liggen er 4 nieuwe ergens in een doos.Zijn allen intern IDE en allen nieuw (in verzegeld zakje, zijn OEM-versies).
Zijn die compatible met 100/250? Heb je ook nog wat 750-schijven liggen dan? Want ik heb alleen 100/250quote:Op maandag 21 juli 2014 11:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij zijn het wel Zip750's, is dat een probleem?Is 5 Euro per stuk wat?
Dat zou niet zo'n probleem zijn, als je kunt invetariseren wat je hebt dan komen we er qua prijs wel uit.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Die werken er gewoon in, en volgens mij heb ik meerdere van die 750-schijfjes liggen (op z'n minst 1). Die krijg je er sowieso bij.
Edit: ik lees net wel online dat 250-schijfjes zowel lezen/schrijven werkt maar dat 100-zipdisks alleen gelezen zouden kunnen worden. Zal straks even het spul opzoeken en precies kijken wat het is.
Ik emuleer niet, ik draai het op echte pc's uit die tijd. Eentje met een Voodoo3 3000, AWE64 gold, een met een 486DXII66 en een Vesa Local Bus videokaart, ook een AWE65 gold er in, eentje met een Diamond Edge 3D etc.quote:
Holy shit. Ik zou best zo'n ding van je willen kopen eigenlijkquote:Op maandag 21 juli 2014 18:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik emuleer niet, ik draai het op echte pc's uit die tijd. Eentje met een Voodoo3 3000, AWE64 gold, een met een 486DXII66 en een Vesa Local Bus videokaart, ook een AWE65 gold er in, eentje met een Diamond Edge 3D etc.
Dan moet ik echt tegen de onderdelen aanlopen, wat ik nu heb staan is voor mezelf allemaal werkend, maar ik wil best eens rondkijken. Kliktoetsenbord moet je mazzel hebben, ik kreeg er een (met een stapel pc's en onderdelen) in ruil voor een slagroomtaart. Ding is nog als nieuw.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Holy shit. Ik zou best zo'n ding van je willen kopen eigenlijkWat zou het kosten als je een werkende DOS-machine voor me samenstelt? Met een vergeelde 13" CRT-monitor erbij en een kliktoetsenbord natuurlijk
Ik heb niet veel zin om aan een cd laatje te knutselen, maar de ZIPdrives wil ik wel van je overnemen als je ze kunt missen voor 15 incl Kiala (en dat is 3,95).quote:Op maandag 21 juli 2014 19:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Die oude pc-meuk is wel fun om te doen.Ik hoop/denk dat m'n 386 nog bij m'n ouders staat, maar ergens vrees ik dat die weggegooid is. :/ Een VooDoo2 heb ik gelukkig wel nog liggen.
Andere gouden tip: in Den Bosch zit Onterfd Goed, die hebben ooit het Skryption-museum overgenomen (althans: de inboedel ervan). Zit ook énorm veel 8086/XT/IBM/286-spul tussen en laatst toen ik er was vertelden ze dat een hoop ervan gewoon gerecycled gaat worden. Wel zonde, maar goed.
@ Dj Koelkast: nog nagedacht?
voodoo'squote:Op maandag 21 juli 2014 18:30 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik emuleer niet, ik draai het op echte pc's uit die tijd. Eentje met een Voodoo3 3000, AWE64 gold, een met een 486DXII66 en een Vesa Local Bus videokaart, ook een AWE65 gold er in, eentje met een Diamond Edge 3D etc.
Dat hoor ik elke keer als ik het zoek, toevallig allemaal net weggegooid. Ja, zonde, wat kan ik er anders van zeggenquote:Op maandag 21 juli 2014 19:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voodoo's
heb vorige maand doos met dat spul weggetieft
De cd-romspeler krijg je er gratis bij (aan de cd-lade hoef je niet te knutselen, maar het maakt wel ff herrie bij openen/sluiten dus), evenals het geheugen als je wil.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb niet veel zin om aan een cd laatje te knutselen, maar de ZIPdrives wil ik wel van je overnemen als je ze kunt missen voor 15 incl Kiala (en dat is 3,95).
Dan zoek ik hier ondertussen verder naar een quadspeed cd en een (externe!) scsi ZIP
maar zie het maar eens kwijt te raken, is niet waard om te bewaren, helft komt het niet ophalen en andere helft vind het te verquote:Op maandag 21 juli 2014 19:56 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat hoor ik elke keer als ik het zoek, toevallig allemaal net weggegooid. Ja, zonde, wat kan ik er anders van zeggen![]()
Toegegeven het levert niet veel op, maar er zijn altijd mensen die dit hobbymatig erg leuk vinden.
en dan zie je ineens wat het waard is en lig je huilend in bedquote:Op zondag 20 juli 2014 11:42 schreef Hoplahopla het volgende:
Dat soort spul trap ik altijd in elkaar...
nieuwe kleren kopen voor je habbo avatar ook...quote:
ah joh daarvan word ts zijn verzameling alleen maar zeldzamer vanquote:Op maandag 21 juli 2014 19:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voodoo's
heb vorige maand doos met dat spul weggetieft
ik ben daar eens uitgenodigt na dat ik op de verzamelbeurs stond toch eens een keer gaan kijkenquote:Op maandag 21 juli 2014 19:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Die oude pc-meuk is wel fun om te doen.Ik hoop/denk dat m'n 386 nog bij m'n ouders staat, maar ergens vrees ik dat die weggegooid is. :/ Een VooDoo2 heb ik gelukkig wel nog liggen.
Andere gouden tip: in Den Bosch zit Onterfd Goed, die hebben ooit het Skryption-museum overgenomen (althans: de inboedel ervan). Zit ook énorm veel 8086/XT/IBM/286-spul tussen en laatst toen ik er was vertelden ze dat een hoop ervan gewoon gerecycled gaat worden. Wel zonde, maar goed.
@ Dj Koelkast: nog nagedacht?
Parallelle ZIP kwam ik laatst met kabels en voeding tegen bij de kringloop voor 1 euro. Ik heb hem alleen nog niet helemaal kunnen testen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef T42 het volgende:
ts ik was ooit ook opzoek naar een zip via de LPT maar gebruik nu een seriele kabel om data over te sturen met fastlynx. moet er alleen dos op de pc voor staan (dacht v.3.0 en nieuwer)
Hoort die bij de 20 incl?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Nog nagedacht over mijn aanbod trouwens?![]()
Heb overigens ook nog een "retro"-laptop als je daar interesse in hebt: een Acer Travelmate celeron 366 (geloof ik) met 160mb ram (laatst nog geheugen voor gekochtzat 64 in namelijk), 4gb harddisk, 13-inch TFT-scherm, cd-romspeler en floppydrive. Alle boekjes, herstel-cd's etc zitten er nog bij zelfs en het ding draait op Windows 98.
Wat moet dat totaal kosten?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:18 schreef Bart-Willem het volgende:
Nee, dan wil ik wel wat meer voor hebben.Anders hou ik 'm zelf namelijk.
En wat moet die kosten? En is het scherm 100%? Ik heb wel wat monochrome bakken, maar nog geen oranje of groenequote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:44 schreef T42 het volgende:
koelkast heb nog een toshiba T3200 ooit interessen in?
scherm is 100% goed alleen de 720kb diskette is stuk. (standaard kwaal)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:57 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wat moet dat totaal kosten?
[..]
En wat moet die kosten? En is het scherm 100%? Ik heb wel wat monochrome bakken, maar nog geen oranje of groene
Met een kapotte diskdrive ruilen voor een 2TB? Dat gaat me wat verquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:03 schreef T42 het volgende:
[..]
scherm is 100% goed alleen de 720kb diskette is stuk. (standaard kwaal)
heb je niks te ruil?zoek nog een 2 tb schijf
of ander spul
Ik heb nu eenmaal niet zo'n vertrouwen in PostNL en ik vind ze te duur voor wat ze er voor doen, drijft de prijs zo op. Ik denk gewoon even goed wat een eerlijke prijs is en wat ik er voor over heb. Ik laat het zsm weten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:46 schreef Bart-Willem het volgende:
Tegenbod mag uiteraard ook, maar moet wel zeggen dat er wel enige emotionele waarde aan de laptop kleeft. Dus mocht je ook zonder laptop nog interesse hebben in de zipdrives: een tegenbod is welkom maar Kiala wordt 't 'm niet (dichtstbijzijnde punt is te ver rijden hier en ook nog eens betaald parkeren, post is dan veel makkelijker en sneller).
je zal er moeilijk 1 vinden waar die wel werktquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Met een kapotte diskdrive ruilen voor een 2TB? Dat gaat me wat ver![]()
Ik heb niet echt dingen over behalve wat low-end spul.
Kan er niet een willekeurige 1.44mb drive in dan? Nieuw snaartje helpt ook niet?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:52 schreef T42 het volgende:
[..]
je zal er moeilijk 1 vinden waar die wel werktPS70 portable van IBM heeft de zelfde drive en zelfde kwaal
allemaal stuk. maar ik heb er fastlynx op draaien.
heb ook nog de 5200 met kleuren lcd maar die blijft nog liggen
is een 720kb drive met ibm aansluiting dus niet standaardquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:54 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Kan er niet een willekeurige 1.44mb drive in dan? Nieuw snaartje helpt ook niet?
Ik heb al te veel dingen met mankementen en daar kan ik niet zo veel mee. Een 2TB drive is ook geen kattenpis, want die dingen kosten gewoon 70 euro en dat geef ik echt niet uit aan dit soort spullen.
Ok, ik laat hem even voor wat het is danquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:00 schreef T42 het volgende:
[..]
is een 720kb drive met ibm aansluiting dus niet standaard(zit alleen een bandkabel op dus geen voedings kabel en dacht ook minder pinnen.) maar ik gebruik op geen 1 van mijn retro computers de drive's nog jah voor de sier op een beurs
dit is de eenigste kabel verder niks geen voeding enz
[ afbeelding ]
DHL punten zitten hier niet meer in de buurt, alleen Kiala.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Neem dan de stuff van mij gewoon over.Overigens is er een goed alternatief voor PostNL: DHL, dat kan vanaf 4 Euro.
Aan huis is het ook maar 5,50.
Dus dan kan de prijs ook wel naar beneden.
Binnenquote:
Wat is en kliktoetsenbord, elk toetsenbord klikt tochquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:47 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
BinnenVan het weekend maar eens testen.
Nog iemand met SCSI ZIP (of JAZ ook prima maar dan wel met schijven) over? Die is namelijk weer voor een ander apparaat dan die IDE ZIPs
Ik weet niet wat jij leest, maar denk dat je in een verkeerd topic zitquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:31 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat is en kliktoetsenbord, elk toetsenbord klikt toch![]()
Je bedoelt met veel key travel en trapsgewijs verloop (hoogste toetsen zitten het hoogste)
Van die toetsenborden met een ps2 stekker die nog kunnen vergelen?
Die vind je bij veel kringloopzaken wel denk ik.
CD-ROM is helaas niet in orde. Laatje maakt een gigakabaal, gaat pas de cd lezen als je eerst het laatje hebt tegengehouden (waarna het met een rotklap naar binnen schiet) en gaat dan alsnog veel te veel herrie maken. Maakt verder niet uit, ZIP drives zijn dik in orde.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:54 schreef Bart-Willem het volgende:
15 incl verzenden voor de zipdrives, cd-rom (waarvan ik niet weet of 'ie ook goed leest aangezien ik zo snel geen originele cd's tegenkom) en simmetjes krijg je er gratis bij.Daar kan je wel een P1-pc mee oplappen ofzo.
En dan wordt 't verstuurd met DHL aan huis, dus wordt het gewoon thuis bezorgd (volgens mij is het gewoon Selektvracht dan, maar die rijden hier sindskort met DHL-magneetstickers op prive-auto's ipv de oude Selektvracht-magneetstickers).
Dat gaat ongetwijfeld van pas komen, maar op dit moment heb ik nog geen systeem dat dat geheugen nodig heeft. Het gaat echter in het geheugenbakje en er komt een dag dat ik het nodig hebquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Jammer dat die 12x toch niet meer goed is.Maar hopelijk kan je wel wat met 't gratis toegevoegde geheugen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |